המסך המפוצל

מלך הכוכב 5 - התוצאות

ישראל הוא הזוכה הגדול של \"כוכב נולד 6\". מיהו מלך הכוכב הבא?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-08-2008
15 תגובות
כמו בכל שנה, גם השנה התאספו בבית קטן שעל הר הכרמל מאות אלפי אנשים שמשתתפים בתחרות "מלך הכוכב". כל החשודים הרגילים הגיעו: המארח, שהוא במקרה גם המערכת של "מלך הכוכב", הידוע בכינויו homer; אחיו של המארח, שהפעם הפך ל-david cook, היישר מהמקום ה-11 (בדירוג הנכון ללפני תוכנית הגמר); בוסקו הכפר-סבאי - מקום שביעי - חמוש בשלטי "רק אהבה" של ליבי ממשפחת רן (כפי שצביקה הדר טען במהלך השידור) ובבת-זוגו הלוהטת ("אני אסתפק בסלט, הערב, תודה. אווו, עוגת שוקולד. יאמי"), Siri, מקום תשיעי (כל המקומות לפני תוכנית הגמר ובחסות קניבר).

בגזרת החשודים הלא רגילים שלא התייצבו הפעם, מסיבות שונות ומגוונות, ניתן למנות את Little holiday הנאווה (מקום 27) ואת בעלה simply pleasant (מקום 49), בגלל התירוץ המטופש - "אין לנו אפשרות להגיע, אנחנו בניו יורק"; את אחותך הצולעת (מקום 33) שהעדיפה לשנות אווירה השנה וקטפה לעצמה את תואר "הכתבת המשוטטת של מלך הכוכב 5", והעבירה לנו ידיעות חמות היישר מזירת האירוע עצמו, "ווליום כנרת", ואת אביב, המחזיק בתואר "פעמיים מלך הכוכב ומקום שני רגע לפני הגמר. תגיד, אם מופיע אותו מספר כמה פעמים, זה נחשב פעם אחת או כמה פעמים?" עם התירוץ "עזוב, אחי, אני בירושלים השנה. כמו בכל שנה, בעצם" ועוד כמה וכמה אנשים, חשודים יותר או פחות, שהחליטו שהם לא רוצים שלא ייגמר להם הלילה.

ואפרופו זה, מסתבר שהיתה גם תוכנית גמר אתמול.

הערב נפצח כששלישיית הגמר, לבושה בשחור (מוטיב חוזר, כך מסתבר, במהלך הערב) מבצעים את הביצוע המוצלח ביותר של הערב, "שלא ייגמר לי הלילה". זה בסדר, היה כל כך ארוך, שזה באמת נראה שהוא לא נגמר. מיד אחריהם עלה על הבמה צביקה הדר (גם הוא בשחור) נרגש ונרעש כביום היוולדה של נינט, חמש שנים אחורה. אחר כך הסתבר שהיחיד שלא היה לבוש בשחור היה מר פיק האדום, שהחליט שלא ליישר קו לצו האופנה השחור של אמש.

אחרי וויכוחים עזים במהלך השיר של כרמל (דיוויד קוק: "ציפור זה לא חיה". Siri: "נכון, זה בכלל עוף". קוק: "לא, זה זן. השאלה דיברה על סוגים של חיות". מערכת מלך הכוכב: "ציפור היא בעל-חיים. אפילו בחי-צומח-דומם מתייחסים אליה כאל חי". קוק: "אה, כן? אז אולי אני אכתוב פרח בצומח?". מערכת: "לך תדחוף לעצמך צמח ל..." - מזל שהגיעו ההמבורגרים והויכוח נקטע בעודו באיבו, וב-SMS נרגש של אחותך הצולעת שסיפרה שחם בטבריה, ויש לחות. ויתושים. אכן הפתעה מרעישה), עלה לבמה ישראל בר און ושר בדיוק כמו פעם (כלומר, לפני פחות משלושה חודשים) את "בדיוק כמו פעם". נוכחי הבית בתגובה: "איזה מאנייק. הוא לקח את הגמר". נו, טוב, לפחות שאלת ה"יעצום עיניים במהלך השיר" נפתרה לאחר כשלוש וחצי שניות.

ליבי, קפוא מהרגיל, עיבד מחדש את "עוד סיפור אחד של אהבה" ואיבד את המקום הראשון לטובת האדישות של ישראל. בשלב הזה הגיעה העוגה המיוחלת ונוכחי הבית התמלאו שאננות קלה עד מתונה, וקלוריות רבות כאגלי הזיעה של צביקה הדר - ואז הגיע "מבחן הדואטים" (Siri: "מבחן הדואטים? מה, מעודה ינסה עכשיו להכשיל את כרמל?") וכשהגברת אקמן עלתה לבמה עם חליפה ונראתה קצת כמו מר קו, עלה החשש שבועז, בתגובה, ילבש בגד של בחורה. בשלב הזה נפתח דיון סוער לגבי העצירות בשירים. דיוויד קוק טען שמאז ה"ים של דמעות" לא היה אף שיר שהיה בו ברייק ראוי לשמו (מלבד ברייק הזהב, הידוע לשמצה). מערכת מלך הכוכב הזכירה לו את "נר על החלון" וטענה שרק לפני 13 דקות וקצת היתה גם הפסקה בסולו של ישראל. "זו לא היתה הפסקה", טען קוק בידענות, "הוא פשוט נרדם לרגע".

לבמה עלו צמד המארינות ושרו בקול אחד את "גאון" של גלרון, ואז הגיעה נינט, לבושה מפית רקומה, ופצחה בשירה אדירה, שוכחת שזה לא הגמר שלה. בשלב הזה החלו תושבי הדירה הקטנה, אך החמימה, לפצוח בדיונים מעניינים אפילו יותר, כמו, מה היתה המשמעות של ה"שמעתם?" הנלהב של גל, ששכחו לסגור לו את המיקרופון. אחת הסברות טענה שגם הוא, כמונו, גילה זה עתה, שכל שופט מקבל 20 אלף קולות, ולא כולם ביחד. הדיון הבא עסק בכתובית שרצה למעלה, בה נכתב בבוטות בלתי נסבלת "מגיע לישראל", משדרת לקהל הצופים את רצונה של ההפקה. ומה זה משנה שבעצם היה כתוב שם "האח הגדול מגיעה לישראל". לאחר מכן, עלתה ריטה סוף סוף לבמה, לבושה בשחור (כמובן), והביאה עמה כמתופף את וודי הרלסון. או שמא היה זה האבא מ"טירוף בבית"? לעולם לא נדע.



רגע לפני הכרזת המנצח (הרבה לפני השעה 23:35) נעמדה לה הנבחרת מאחור, וניתן היה לראות בבירור מחזה שהפחיד את כולנו - אלכס טרול, לא מגולח ומאיים מאי-פעם. למי שלא זוכר, מר טרול היה בנבחרת העונה. בשלב הפרסומת של הגמר עלתה ההשערה שאת השיר כתב ילד בן 4 ואז הגיע הזמן לדבר האמיתי - הראיון של ישראל עם לינוי "כן, גבירתי" בר גפן. בין לבין גרף המנצח האדיש 56% מהקולות, שזה די הרבה יותר מליבי שסיים במקום השני עם 24% מהקולות. בהקשר הזה, מעניין לציין שמצב הנקודות בתחרות "מלך הכוכב" היתה הרבה יותר צמודה. כלומר, בחלוקת 60 הנקודות שכל משתתף העניק למנצח, הלכו הנקודות כך - 4% לכרמל, 47.7% לליבי, ו-48.43% לישראל. מבחינתכם, זה היה הגמר הצמוד ביותר אי פעם.

ועכשיו, סוף סוף, הגיע הזמן לדבר האמיתי - זהות המנצח בתחרות. להזכירכם, המצב בטבלה לפני תוכנית הגמר היתה צמודה מאין כמוה: שוהם ניצב ראשון עם 988 נק', אביב שני עם 982 נק' ו-pez שלישית עם 974 נק' (כאשר קרוב מאוד לאחר מכן ניצב mitch במקום הרביעי עם 959 נק').

שאלות 1-4 מטופס הגמר התייחסו אל בחירת הקהל (90 נק') ואל בחירת השופטים (60 נק'), וכבר בזמן חישוב הנקודות הללו נפל דבר: שוהם, המוביל, איבד את כל 90 הנקודות, בעוד כל מי שדלק אחריו, לקח אותן, וכך נפל שוהם אל המקום השביעי(!) ואל המקום הראשון טיפס אביב, בהפרש של שמונה נקודות מ-pez שבמקום השני, mitch עלה למקום השלישי ואל מרחק של 23 נק' מאביב, ו-16 נק' אחריו עמדה רעות, כאשר bosco אורב אחריה במרחק של שמונה נקודות בלבד.

מרגע זה, נטל אביב את המושכות והוביל את הטבלה ביד רמה. הוא הוביל אותה לאורך כל שאלות הטופס האחרון (מלבד שאלה 6 שבוטלה לחלוטין), וכן לאורכן של נקודות בונוס שונות, כגון: מין המנצח (שאלה מהטופס הראשון), כמה מהמתמודדים ישירו בהמשך העונה שירים ששרו באודישנים (אז הגדיל אביב את הפער), מי יקבל הכי הרבה פעמים את תואר "הביצוע המצטיין", אז אפילו הגדיל את הפער קצת יותר. העסק נראה גמור. מערכת "מלך הכוכב" חשבה לתלות את הנעליים ולהעניק את הניצחון לאביב גם בשנה הבאה באופן אוטומטי, אבל אז, הגיעו שתי שאלות קריטיות, שהפכו את הקערה על פיה.

בטופס 3, שאלה 5, נשאלה השאלה רבת-הנקודות, "איזה מהבאים יגיע הכי רחוק?". הרשימה הכילה שמות עלומים כאלכס קרול, מיכל יעקובוביץ' ומורן שמואלי, אבל גם את כרמל אקמן, שמי שנתן לה נקודות זכה ב-220% מהם, על זכייתה של הכנרת שעל הכנרת במקום השלישי בתחרות. בשאלה זאת לקחה pez 60 נק', ואילו אביב הסתפק ב-30. אלא שזה לא הספיק; הפער שבנה לעצמו אביב, הותיר אותו בשלב הזה במקום הראשון. השאלה הבאה שחושבה - איזה שיר של ריטה יבוצע ע"י המתמודדים - היתה זו שהשלימה את המהפך. pez לקחה 20 נק', אביב נותר בידיים ריקות, וכך נראה המצב בטבלה בנקודת זמן זו:

במקום הראשון: pez, עם 1232 נק'.
במקום השני: אביב, 1226 נק' (שימו לב לפער הנמוך).
שלישית: רעות, 1214 נק'.
במקום הרביעי: bosco, עם 1208 נק'.
חמישי: mitch, עם 1206 נק'.

צמוד-צמוד. מותח-מותח. כמעט כמו הקרב בין ליבי לישראל בין שולחי הטפסים. כמעט חסר תקדים לגמרי. איזה מלך כוכב היסטרי. בקופה נותרו עוד ארבע שאלות בונוס בלבד - שתי שאלות "מי יגיע הכי רחוק?" עמוסות נקודות (עם ישראל וליבי), שאלת מי יהיה הכוכב הנולד (ששווה 50 נק') ושאלת מי יהיה הסגן (ששווה 40 נק'). שאלת הסגן הותירה את המצב על כנו, כששלושת המובילים לוקחים את מלוא הנקודות, והשניים שאחריהם מאבדים אותם. נותרו בתמונה שלושה מתמודדים בלבד, כשההפרשים ביניהם עומדים על 18 נק' בסך הכל.

פרסומות?

לא, עזבו את זה.

השאלה הבאה שחושבה - שאלת 50 הנקודות: מי יהיה הכוכב הנולד? השאלה היתה שייכת לטופס השמיני, וכבר אז ידעה רעות, שניצבת עכשיו במקום השלישי, שישראל יהיה הכוכב הנולד. אביב, מהמקום השני, נתן גם הוא את הבכורה לישראל. מה pez עשתה?

היא ניחשה שליבי ייקח.

אכן כן. זה אמנם לא ייאמן, אבל מדובר במהפך נוסף, ועכשיו אביב ניצב לו שוב במקום הראשון. במרחק של 12 נק' בלבד מרעות שבמקום השני. הפער בין אביב ל-pez שירדה אל המקום השלישי עומד על 44 נק'. לא בלתי ניתן למחיקה, אבל מאוד מאוד קשה. בקופה עוד שתי שאלות, שתיהן בטופס השני. באחת נמצא ישראל, שיעניק על כל נקודה שמישהו שם לו 3 נק' תמימות (ובעברית: פי 3 מהנקודות ששמו עליו), ובשנייה ניצבים גם ליבי (פי 2.5), גם מעיין חג'בי (פי 2), וגם שמות נוספים שהגיעו רחוק בתחרות: אביב, האחיות שווסטרס, תאיר ובירגיטה. אביב, מלך הכוכב הכפול, והמוביל נכון לעכשיו, לקח 120 נק' שלמות... על כל אחת מהשאלות הללו, וצבר את המספר הגדול ביותר של נק' מהשאלות הללו מכל משתתפי המשחק, מה שנתן לו, ללא עוררין, את תואר מלך הכוכב החמישי שלנו (והתואר השלישי שלו בסך הכל. אביב לקח כל תואר אי-זוגי). אביב - כבוד. בהחלט הגיע לך לחזור לנבחרת בגלגל הצלה.

כך נראית טבלת הסיום של "מלך הכוכב 5".

להתראות ב"מלך הכוכב" הבא!