המסך המפוצל

ניוזון 1, 7/7/08

האם צפויה לנו שביתה חדשה? האם ברנדה וולש חוזרת? האם נקבל סרטים של ארסטד ושל חברים? ומה קורה עם האמי?

מאת: איתן גשם

פורסם: 07-07-2008
18 תגובות
האם צפויה לנו שביתה חדשה? אחרי שביתת התסריטאים הגיע תור השחקנים לתבוע את מנת חלקם מהרווחים הנובעים מ"המדיה החדשה". אבל כאן העסק טיפה מורכב יותר. ישנם שני ארגונים שונים שבהם חברים השחקנים: ה-"Screen Actors Guild" (ה-SGA), ארגון שמאגד למעלה מ-120,000 שחקנים עובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, ויש את ה- "American Federation of Television and Radio Artists" (ה-AFTRA), ארגון שמאגד שחקני טלוויזיה, קריינים, זמרים וכו'. ההסכמים השונים בין ה-SGA לבין איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה (ה-AMPTP) הסתיימו, למעשה, בחודש יוני האחרון. שיחות בין שני הצדדים מתנהלות עדיין, אבל הפערים נראים גדולים. ממש בימים אלה אמור ה-AFRTA לערוך הצבעה בין חבריו בנוגע לשאלה האם בכוונת האיגוד לחדש את ההסכם הנפרד שבינו לבין איגוד המפיקים. אנשי ה-SGA ממתינים לתוצאות ההצבעה לפני שיחליטו מה לעשות, אבל הם כבר הודיעו שהם מתנגדים לחידוש ההסכם של האיגוד המקביל. שביתה כוללת בהחלט אפשרית. מפיקי הטלוויזיה, מצדם, למדו את הלקח מהשביתה הקודמת, והם פועלים נמרצות כדי לצלם כמה שיותר פרקים מראש, כדי שיהיה מה לשדר, אם תהיה שביתה. לא לחינם החלו צילומי הסדרות העונה מוקדם מהרגיל, וחלק מהסדרות כבר צילמו כמות מכובדת של פרקים.

האם ברנדה וולש חוזרת? האם הלא ייאמן קורה מול עינינו? אתר "EW" חשף ששאנון דוהרטי נמצאת במגעים מתקדמים מאוד עם מפיקי סדרת הבת המתקרבת, וצפויה לשחזר את התפקיד האגדי לפחות בפרק אחד, אולי יותר. מפיקי רשת CW אישרו את הדיווח ואת קיום המגעים. אגב, לאחרונה דווח גם שטורי ספלינג לא תופיע בפרק הפיילוט, אבל מתכוונת להשתלב בהמשך, ובכל מקרה, ג'ני גארת' עדיין בתמונה והמפיקים מתכננים גם סצנה אחת משותפת לה ולדוהרטי. אז מה - שאנון דוהרטי על הסט של "בוורלי" יחד עם ג'ני גארת'? מי היה מאמין שנשמע את המילים האלה שוב? בכלל, זה נשמע כמו רעיון מצוין לתוכנית ריאליטי. צריך רק לדאוג להביא את נעמי קפמבל ויש פה להיט בטוח (וכמה מעצרים).

השחקנית/דוגמגישה הישראלית שריי גבעתי (הידועה בעיקר כ"זו שגרמה לחבר של קיילי מינוג לבגוד בה) לוהקה לסדרה החדשה "My Own Worst Enemy" בכיכובו של כריסטיאן סלייטר (תשודר בעונה הבאה ברשת NBC) בתפקיד סוכנת רוסיה. האם יש קונטרה נשית למניח הרעפים הנוצרי? מפרקת משפחות יהודיה?

הסדרה "צ'אק" היתה הפתעה מרנינה בלוח השידורים של העונה הקודמת, ולקראת העונה השניה מתכננים מפיקי הסדרה להביא שורה ארוכה של כוכבים אורחים לתפקידים קצרים בסדרה. כבר עכשיו ידוע על תפקידי אורח של ניקול ריצ'י, מייקל קלארק דאנקן, ג'ון לרוקט וכוכב הפוטבול מייקל סטרהאן.

האפשרות שסרט עלילתי באורך מלא של "משפחה בהפרעה" יופק הולכת והופכת ריאלית מרגע לרגע. ג'פרי טמבור כבר אישר בראיון עיתונאי שההפקה כבר קיבלה אישור לצאת לדרך, וג'ייסון בייטמן מאשר גם הוא שיש כוונה כזו, אם כי כרגע נראה שהעסק ייאלץ לחכות, כיוון שמיץ' הורוביץ ואנשיו טרודים בעבודה על הסדרה החדשה שלהם ("Sit Down and Shut Up").



האם יהיה סרט של "חברים"? השמועה על האפשרות שיופק סרט עלילתי באורך מלא על בסיס הסדרה עלתה בערך מאז שהסדרה ירדה מהאוויר, והתעוררה מחדש בעקבות דיווחים על לחץ כבד מצידה של קורטני קוקס להפיק את הסרט בעקבות ירידתה מהאוויר של "צה!ב" שבכיכובה. השמועה אמנם הופרכה בראיון עיתונאי עם ליסה קודרו, אבל דיווח בעיתון בריטי שציטט מקורות בהפקה שטענו שהתקבל "אור ירוק" להפקת הסרט ושתוך שנה וחצי יעלה הסרט לאקרנים, החזיר את השמועה לחיים. לפי הדיווח הזה, ההצלחה של הסרט של "סקס והעיר הגדולה" עוררה את סקרנותם של המפיקים.

עוד פרויקט שמחזיר אותנו לעבר, אבל נשמע מסקרן מאד הוא רימייק שמתכננת רשת AMC (בה משודרת "Mad Men") לסדרה האגדית "האסיר". ליהוק לדמויות המפתח כבר יש, וגם הוא מעניין - איאן מק'קלן ("שר הטבעות") יגלם את "מספר 2" ואילו את "מספר 6" יגלם השחקן ג'ים קאביזל ("הפסיון של ישו"). הסדרה תעלה מתישהו במהלך 2009, ויוצריה מבטיחים שתעסוק בנושאים דומים לאלה שבהם עסקה הסדרה המקורית: פרנויה, פוליטיקה חברתית וכיו"ב, תוך התאמת העלילה למציאות הקיימת. אגב, אחד השינויים שאותם מתכננים היוצרים - "מספר 6" יתגלה כדגם משוחזר של סיילון.

ואם כבר "בטלסטאר גלקטיקה" - סרט הטלוויזיה שאמור להיות משודר לאחר ששידור הסדרה יסתיים יבוים ע"י אדוארד ג'יימס אולמוס (וויליאם אדאמה בסדרה). חובבי "באפי" ודאי ישמחו לשמוע שאת התסריט תכתוב ג'יין אספנסון.

כמה פרקים יהיו ל-"24" בעונה הקרובה? ראיון עיתונאי שהעניק רוברט קרלייל עורר סערה גדולה, אחרי שהשחקן הבריטי - שצפוי לככב בעונה הקרובה של הסדרה - טען שבעונה הזו יהיו 22 פרקים "בלבד", כאשר סרט הטלוויזיה שישודר מעט לפני תחילת העונה, ישמש, בעצם, כשני הפרקים הראשונים. אבל מפיקי רשת FOX מיהרו - כמעט בפאניקה - להכחיש בתוקף את העניין והבטיחו שבעונה הזו יהיו 24 פרקים. אגב, השחקנית שמגלמת את קלואי או'בראיין, מארי לין ראז'קאב עומדת ללדת, בשעה טובה, ומפיקי הסדרה לא חיכו ללידה, וכבר שכרו מחדש את שירותיו של קרלוס רוטה (מוריס או'בראיין) שישמש כתחליף מומחה המחשבים שעוזר לג'ק בעת צרה.

האם יש מצב לקאמבק של "פיוצ'רמה" לטלוויזיה? בילי ווסט, האיש מאחורי רבים מהקולות בסדרה, אישר בראיון עיתונאי שאם הסרט שיצא בימים אלה ישירות ל-DVD יזכה להצלחה, ישנה אפשרות ריאלית שיתנהלו מגעים להחזרת הסדרה לשידור בטלוויזיה.

לאחרונה התפרסמו לא מעט חדשות מעניינות על הצטרפות של שחקנים מוכרים לחדשות מוכרות: וויליאם הארט ("כחום הגוף") מצטרף לקאסט של "Damages" וישתף פעולה עם גלן קלוז, איתה שיחק ב"החברים של אלכס". גם טימותי אוליפנט מ"דדווד" מצטרף לסדרה (וייאלץ להפחית מכמות הקללות); מייקל אימפריולי, הלא הוא כריסטופר מ"הסופרנוס" יככב ב"החיים על מאדים" בתפקיד של בלש; מדשן אמיק (שתיזכר לעד כשלי ג'ונסון מ"טווין פיקס") תככב ב"אחת שיודעת", בשלב זה בכארבעה-חמישה פרקים; מארי קייט אולסן כבר הצטלמה לפרק אחד של "סמנת'ה מי" ומי יודע, אולי יהיו עוד; חילופי גברי משמעותיים ב"חוק וסדר כוונה פלילית": כריס נות', הבלש לוגן, עוזב את הסדרה ומי שיחליף אותו הוא שם לא פחות גדול - ג'ף גולדבלום ("הזבוב").

ב-CBS מתכננים סדרת-בת חדשה ל"מחשבות פליליות". המפיק בפועל של הסדרה אד ברנרו מאשר שקיימים מגעים מתקדמים בין מנהלי רשת CBS לחברת ההפקה בעניין. עדיין לא הוחלט סופית מה יהיה הבסיס לסדרה החדשה, אך ברור שזה יהיה קשור בפעילות של ה-FBI ושיהיה פרק מיוחד של סדרת האם שבאמצעותו תוצג סדרת הבת.



רשת "קומדי סנטרל" מתכננת עוד ספיישל של "Roast", התוכנית שבמהלכה סלבריטי אחד הופך למשך ערב אחד קורבן להתעללות של טובי הקומיקאים ובסוף הערב מקבל הזדמנות להשיב להם כגמולם. הספיישל ישודר בחודש אוגוסט הקרוב, והקורבן המכובד יהיה לא אחר מאשר... בוב סאגט! טוב, לפחות בדיחה אחת טובה כבר קיבלנו.

יוצרי "הסמויה", דייויד סיימון ואד ברנס, מעלים בימים אלה סדרה חדשה לרשת HBO בשם "Generation Kill". הסדרה מבוססת על ספר בעל שם דומה שעקב אחר חיילים אמריקאיים בעיראק במהלך הפלישה האמריקאית למדינה זו. נשמע מעניין. אגב, DVD מיוחד שיכלול את כל פרקי הסדרה "הסמויה", בצירוף פיצ'רים שונים, צפוי לצאת ממש בקרוב.

קת'רין הייגל (ד"ר איזי סטיבנס) מכחישה בתוקף שמועות על עזיבה אפשרית את "האנטומיה של גריי". "אין לי שום תכניות לעזוב את הסדרה. הם כמו משפחה בשבילי". מפיקי הסדרה מצדם, לפי מקורות על הסט, כבר החלו בחיפושים אחר מחליפה אפשרית. יה, רייט. הסיכוי שהייגל תישאר ב"האנטומיה" הוא בערך כמו הסיכוי ששאנן דוהרטי תחזור ל"בוורלי".

ה"קומיקון", האירוע שמאחד את חננות כל העולם בסן דייגו סביב הנושא של קומיקס, יעמוד השנה בסימן של טלוויזיה. הרבה מאוד פאנלים יוקדשו לסדרות טלוויזיה שונות, כולל אחת שעדיין לא שודרה כלל ("Dollhouse"). הלו"ז של הפאנלים השונים פורסם, וניתן לראות אותו כאן. כדאי לשים לב במיוחד ל-26 ביולי. באותו יום יהיו פאנלים של הסדרות הבאות: "פיוצ'רמה", "משפחת סימפסון", "גיבורים", "שליחות קטלנית: יומניה של שרה קונור", "אבודים", "המשרד", "Dollhouse", "בטלסטאר גלקטיקה", "Pushing Daisies", "צ'אק" ו-"Fringe" (הסדרה החדשה מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברהמס). מי אמר שהטלוויזיה האמריקאית לא אוהבת מדע בדיוני ופנטסיה?
http://tinyurl.com/5s66jc

ולסיום, רשימת 10 המועמדים בכל קטגוריה בטקס "האמי" כבר הודלפה. המדובר, למעשה, ב"חצי הגמר", כאשר מכל רשימה "ייחתכו" חצי מהמועמדים, וכך יישארו חמישה. מה שמעניין הוא שפעם רשימות אלה לא היו מתפרסמות באופן רשמי, אלא מודלפות לעיתון ה- "LA TIMES". הפעם בחרו אנשי ה"אמי" לפסוח על ההדלפה השנתית ולפרסם את העניין בצורה מסודרת. צריך לזכור שהבחירה בסדרות ובשחקנים נעשית על בסיס פרק אחד ספציפי, כך שצריך לקחת בחשבון שהבוחרים צפו בפרק שבו בחרו הסדרות והשחקנים לשלוח להם. בכל מקרה, כמו תמיד, השמות שנמצאים שם לא מעניינים כמו אלו שדווקא לא נמצאים שם. הנה סקירה קצרה של השמות הבולטים שקיבלו כתף קרה:

סדרת דרמה: כמו תמיד "בטלסטאר גלקטיקה" נשכחה מלב הבוחרים. גם "אהבה גדולה" זכתה להתעלמות גורפת וכמוהן גם "Breaking Bad" המדוברת של רשת AMC ו"הצילו". שחקן ראשי בדרמה: בולטים בהיעדרם ג'ונתן ריס מאיירס ("שושלת טיודור") ופיטר קראוזה ("כסף דארלינג"). שחקנית ראשית בדרמה: שתי הנשים הנפלאות מ"אהבה גדולה": קלואי סוויני ובמיוחד גיניפר גודווין נזנחו שלא בצדק. שחקן משנה בדרמה: הרבה שמות מעניינים הושארו בחוץ - טרי או'קווין (ג'ון לוק מ"אבודים"), הארי איאן קיוזאק המצוין (דזמונד מ"אבודים"), רוברט שון לאונרד ("האוס") ודונלד סאת'רלנד ("כסף דארלינג"). שחקנית משנה בדרמה: ביזיון. אין מילה טובה יותר לתאר את הרשימה הדלה הזו. קוני בריטון ("אורות ליל השישי"), שהפעם היתה מועמדת בקטגוריה הזו, והיא השחקנית הכי טובה בכל הטלוויזיה (חוץ מגלן קלוז) אפילו לא שם. תתביישו לכם, בוחרים! חוץ מזה, יש עוד לא מעט שחקניות נפלאות שנזנחו ללא הצדקה: ג'ניוארי ג'ונס שכבשה את המסך כבטי דרייפר ("Mad Men") לא שם. גם לא ליסה אדלסטיין ("האוס"), פטרישיה ווטיג ("אחים ואחיות"), יונג'ין קים הנהדרת ואליזבת' מיטשל המעולה (שתיהן מ"אבודים").

סדרת קומית: "איך פגשתי את אמא" (כן, יש מישהו ביקום שאשכרה חושב ש"שני גברים וחצי" טובה ממנה), "סקרבס" (גם בעונה הכי גרועה שלה היא טובה יותר מרוב הסדרות ששם). גם לא "צ'אק" (שהגישה מועמדות כקומדיה) ו"כריסטין הישנה". שחקן ראשי בקומדיה: זאק בראף ("סקרבס") וג'ייסון לי ("קוראים לי ארל") הם השמות הבולטים שלא ברשימה. שחקנית ראשית בקומדיה: טרי האצ'ר לא שם. אבל מי אמר שזה רע בהכרח? שחקן משנה בקומדיה: השמות הבולטים שלא ברשימה: דני דה ויטו ("פילדלפיה זורחת"), צ'י מקברייד ("החיים עפ"י נד"), קווין נילון ("העשב של השכן") ומייקל יורי (מארק מ"בטי"). גם כוכבי "SNL" שהגישו מועמדות בקטגוריה הזו לא זכו להתייחסות מהבוחרים. שחקנית משנה בקומדיה: אוקיי, זאת הולכת להיות רשימה ארוכה של שחקניות מעולות שבכלל לא שם: דנה דלייני ("עקרות בית נואשות"), שרה צ'אלק ("סקראבס"), סווזי קורץ ("החיים עפ"י נד"), בקי ניוטון הנפלאה ("בטי") והכי מפתיע - זוכת השנה שעברה ג'יימי פרסלי ("ארל").

אז מי כן נכנס לרשימות? הנה רשימת חצי הגמר של האמי:

סדרת הדרמה הטובה: "הסמויה", "אורות ליל שישי", "Damages", "האוס", "דקסטר", "אבודים", "Mad Men", "שושלת טיודור", "בוסטון ליגל", "האנטומיה של גריי".

השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: גבריאל ביירן ("In Treatment"), פטריק דמפסי ("האנטומיה של גריי"), מייקל סי הול ("דקסטר"), ג'ון האם ("Mad Men"), אדי איזארד ("הנובוריצ'ים"), יו לורי ("האוס"), דניס לירי ("הצילו"), קייל צ'אנדלר ("אורות ליל שישי"), בריאן קרנסטון ("Breaking Bad") וג'יימס ספיידר ("בוסטון ליגל").

השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: פטרישיה ארקט ("מדיום"), גלן קלוז ("Damages"), סאלי פילד ("אחים ואחיות"), מאריסקה הרגיטיי ("חוק וסדר מדור מיוחד"), הולי האנטר ("להציל את גרייס"), אליזבת' מוס ("Mad Men"), מרי מקדונל ("בטלסטאר גלקטיקה"), קירה סנדג'וויק ("המפענחת") וג'יין טריפלהורן ("אהבה גדולה").

שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה: בלייר אנדרווד ("In Treatment",) נייבין אנדרוס ומייקל אמרסון ("אבודים"), טד דנסון וזליקו איוונייק ("Damages"), ברוס דן ("אהבה גדולה"), כריסטיאן קלמנסון ("בוסטון ליגל"), ג'ון סלייטרי ("Mad Men") וג'ייק וובר (מדיום").

שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה: דייאן ווסט ("In Treatment"), סנדרה או, שונדרה ווילסון ("האנטומיה של גריי"), ג'יין אלכסנדר ("תגיד לי שאתה אוהב אותי"), קנדיס ברגן ("בוסטון ליגל"), רוז ביירן ("Damages"), ג'יל קלייבורן ("כסף דארלינג"), שרון גלס ("סוכן מחוק"), רייצ'ל גריפית'ס ("אחים ואחיות"), כריסטינה הנדריקס ("Mad Men") ואס. אפאתה מרקרסון ("חוק וסדר").

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "תרגיע", "הפמליה", "Flight of the Conchords", "איש משפחה", "המשרד", "החיים על פי נד", "30 רוק", "בטי", "העשב של השכן" ו"שני גברים וחצי".



השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: סטיב קארל ("המשרד"), אלק בולדווין ("30 רוק"), לארי דייויד ("תרגיע"), דיוויד דוכובני ("קליפורניקיישן"), לי פייס ("החיים על פי נד"), טוני שלהוב ("מונק"), צ'ארלי שין ("שני גברים וחצי") ובראד גארט ("Til Death"). שני שמות נוספים לא נחשפו, משום מה

השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: טינה פיי ("רוק 30"), שרה סילברמן ("התוכנית של שרה סילברמן"), מרי לואיז פרקר ("העשב של השכן"), כריסטינה אפלגייט ("סמנתה מי?"), מרשה קרוס, פליסיטי האפמן ואווה לונגוריה ("עקרות בית נואשות"), אמריקה פררה ("בטי") וג'וליה לואיס דרייפוס ("כריסטין הישנה").

שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית: קווין דילון וג'רמי פיבן ("הפמליה"), ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"), ג'ון קרזינסקי וריין ווילסון ("המשרד"), ג'סטין קירק ("העשב של השכן"), ג'ק מקבייר וטרייסי מורגן ("30 רוק"), ג'ון קרייר ("שני גברים וחצי") ופרד ווילארד ("Back to You").

שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית: קריסטין צ'נוות' ("החיים עפ"י נד"), ג'נה פישר ("המשרד"), איימי פולר ("סאטרדיי נייט לייב"), ג'יין קרקווסקי ("רוק 30"), ונסה וויליאמס וג'ודית לייט ("בטי"), ג'יין סמארט ("סמנתה מי?"), הולנד טיילור וקונצ'טה פארל ("שניים וחצי גברים") ואליזבת' פארקינס ("העשב של השכן").