המסך המפוצל

גריק, עונה 1, פרק 22

הקיץ שהגיע הוא הזמן המושלם לראות את \"גריק\" - סדרת קיץ מובהקת שמכילה דמויות כיפיות וקווי עלילה מעניינים ומשעשעים

מאת: ג'וני

פורסם: 11-06-2008
2 תגובות
אם אתם עדיין לא רואים "גריק", כי אחרי הכל זאת סתם סדרת טינאייג'רז של ABC Family שלא עשתה גלים רבים, אז הקיץ שמגיע עכשיו הוא הזמן המושלם לראות את הסדרה, כי "גריק" היא סדרת קיץ מובהקת שמכילה דמויות כיפיות וקווי עלילה מעניינים ומשעשעים. יאללה, רוצו לראות (ההמשך מכיל ספוילרים לפרק האחרון בעונה, ששודר ביום שני, 9/6/08).





פרק סיום העונה הכיל הרבה מאוד פאן, בחורות, סקס, אלכוהול, מסיבות, תחרויות Wet Shirt, השתזפויות של בנות בביקיני על החוף ובקיצור - ספרינג ברייק!!!!11

העונה הזו, או ליתר דיוק חצי העונה הזו, או אולי אפילו העונה השנייה לפי כמה מההגדרות, לא היתה מדהימה כמו עשרת הפרקים הראשונים. ההתפתחויות היו איטיות יותר, הפרקים עמדו יותר בפני עצמם, הטוויסטים היו פחות מעניינים והכל הלך יותר באיזי. אבל היי, זה לא דבר רע. הדמויות המשיכו להיות משעשעות וכיפיות מאוד לצפייה (גם הקלילות, כמו קאפי או אשלי, גם הביצ'יות, כמו רבקה, וגם אלה שהיחסים ביניהם פשוט עושים את הסדרה - כמו ראסטי וקייסי), רוב פרקי הסטנד-אלון היו סה"כ נחמדים מאוד (במיוחד פרק הפלאשבקים והפרק עם המשחקים בין האחוות), ובסופו של דבר לא היה שום דבר רע בעונה הזו. הבעיה היחידה: היא הרבה יותר מתאימה לתקופת הקיץ (בה היא שודרה בשנה שעברה), ולא לתקופת החורף (בה היא שודרה השנה) ובטח שלא לתקופת הסתיו (בה היא תשודר בשנה הבאה).

אבל כל עוד אפשר ליהנות, אז למה לא? ועל זה בעצם מדבר פרק סיום העונה. כרגיל לא היו הרבה התפתחויות רציניות אבל עם זאת היו כמה סגירות מעגל משמעותיות יותר (קווין וראסטי משלימים) ומשמעותיות פחות (קייסי ואוון נפרדים סופית) וגם כמה דברים שישאירו אותנו לעונה הבאה - אוון ופראני, אשלי והבחור הנעלם, ואולי קייסי וקאפי.

התסריט של הסדרה טוב בדרך כלל - אמין, מציאותי ובו זמנית קליל וכיפי, קומי ומגניב, ודוגמא כמו "שאלת מיליון הדולר: את רוצה אותי בשביל עצמי או בשביל אוון צ'יימברס?" מראה שיש כאן, איפשהו, תסריט שבהחלט בנוי היטב והדמויות בו או הכוונות שלהם ידועות טוב מאוד לכותבים.

מצד שני, אחת הבעיות הגדולות (או היחידות) של הפרק היתה בעיה תסריטאית לחלוטי - ההשלמה בין ראסטי לקלווין. היה ברור שהשניים צריכים להשלים (למרות שלטעמי זה לא היה נושא מספיק מעניין בשביל סוף העונה), והרבה פעמים נהוג לעשות כאלה דברים באיזושהי צורה מקורית, נגיד - נסיעה משותפת ולא צפויה ביחד באוטובוס, שכוללת במקרה איזה ווירדו שמסתכל על ראסטי בצורה מוזרה מדי. אבל זה לא הספיק לכותבים בשביל לגשר בין השניים, לכן הם היו צריכים שהאוטובוס יתקלקל באמצע הדרך ויעצור בצד. נו, טוב, גם זאת דרך נחמדה לגרום להם להשלים...

אה, רגע, זה עוד לא נגמר! קלווין רוצה ללכת לעיירה הקרובה וראסטי מתקרב אליו! טוב, אז הם יוכלו לדבר תוך כדי הליכה, לגשר על הדברים ותוך כדי כך, גם להיתקל בכמה בעיות בדרך, בדיוק כמו הנוסחה הטובה...

רגע, לא, הם כבר הגיעו לעיירה הקרובה והם ישכרו רכב. נו, אז די חזרנו לתכנון המקורי של הנסיעה באוטובוס, לא? כנראה שלא - כי הם לא יכולים להשכיר רכב ולכן הם ייסעו עם דייל שכמובן לא ירצה לנסוע עד שהם לא משלימים. ואז הם סופסוף השלימו.

למה ללכת סחור סחור ולהגיע בסופו של דבר לדרך אמנם "פשוטה" (בגלל ההתערבות של דייל) להשלים, אבל דרך שהיא במקביל גם נורא טיפשית, לא מעניינת ונמרחת? החלק הזה קצת הפריע, כי את השיחה וההשלמה היה אפשר לעשות בקלות גם באוטובוס. אבל שטויות, העיקר שהיה כיף. ציון: 9.