המסך המפוצל

אחת שיודעת, פרק 17

הפרק שודר ביום שני, 12/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-05-2008
3 תגובות
זו היתה אחלה סצנה. באמת. אחת החזקות בסדרה. בלייר, נייט וצ'אק, מנסים להגן על סרינה, ולמנוע מדן לראות אותה במצבה. מאוחדים סביבה, במעין ברית-של-עשירים ביזארית שכזו (כי הרי אף אחד שם לא באמת מחבב אף אחד אחר. פחות או יותר). וזו אולי היתה סצנה מוזרה, אבל היא היתה מאוד מאוד יפה. ואז סרינה יורדת במדרגות ומשקרת לדן. למה היא משקרת לו? איזה אינטרס יש לה לשקר לו? האם זה כדי להגן עליו מפני המאורע הנוראי ההוא מעברה, שהיא לא מוכנה לדבר עליו עם אף אחד (כשהיא וג'ורג'ינה הרגו מישהו)? אני חייב להודות שבזמן הצפיה בסצנה הזאת, לא הבנתי את ההתנהגות הזאת. אבל ההסבר שהגיע לאחר מכן הניח את דעתי.



בכלל, אני מאוד מרוצה מהכיוון שלקחה הסדרה לאחרונה. קודם כל, הצטרפותה של מישל טרכטנברג מבורכת. ג'ורג'ינה שלה היא דמות אחרת לחלוטין ממה שהיא עשתה כדון ב"באפי", ולפחות עד הפרק הזה, הדמות הזאת היתה אניגמטית ומרתקת. היה ברור, ברגע שג'ורג'ינה הציגה עצמה כשרה, שהביאו אותה לסדרה כדי להפריד בין סרינה לדן, ופחדתי שזה ייעשה בצורה בנאלית. אבל הצורה שבה זה נעשה - דן מחליט להיפרד מסרינה כי הוא חושב שהיא שכבה עם מישהו אחר - היתה טובה. עוד תמרון קטן ופשוט של ג'ורג'ינה - והדרך לסיום סופי של מערכת היחסים היפה-מדי הזאת סלולה. אגב, דן היה הכי בסדר בעולם בכל הסיפור הזה, גם כשהוא ניסה לעזור לחברתו בכל דרך אפשרית, וגם באותה שיחה אחרונה בה הוא אומר לה ש"זה נגמר". מהצד שלו, התנהגותה של סרינה נראתה בלתי נסלחת לחלוטין. אני רק מקווה שהאינסטינקט שלו ימנע ממנו ליפול לגמרי ברשתה של ג'ורג'ינה.

סצנת גילוי האמת היתה מצוינת, כשמצד אחד סרינה מספרת על כך לבלייר, צ'אק ונייט, ובאותו זמן בדיוק, אמה רואה את האירועים הללו בסרטה של ג'ורג'ינה, ומכיוון שהיא רואה רק חלק מהאירועים, היא מסיקה כמה מסקנות לא נכונות, שמשתנות בעקבות הסבריה של בלייר מאוחר יותר. מה שכן, אחרי שבלייר מספרת לה את האמת, היא מתנהגת בצורה מדהימה, ועוזרת לבתה להשתחרר מהשדים שלה. קצת פחות אהבתי את הסיפור עם ההופעה של רופוס (אבל ליסה לואב שהתארחה בפרק היתה דווקא אחלה), ואת העובדה שלילי מחליטה לנשק אותו לאחר מכן, קצת אחרי שהיא היתה צריכה לנטוש את ערב החזרות לחתונה. ציון: 9.