המסך המפוצל

סמולוויל, עונה 7, פרק 19

הפרק שודר ביום חמישי, 8/5/08

מאת: דורון ז

פורסם: 18-05-2008
7 תגובות
פרק של חפש את המטמון, בו לכולם חורטים דברים על החזה.

דווקא אהבתי את ג'ימי וקלואי ביחד בפרק הזה, כי הם היו חמודים ביחד, וכי הוא כל הזמן מוצא דברים שימושיים שקלואי לוקחת בריצה אל קלארק. זה מתחיל עם זה שהוא מגלה שלקס הותקף והסמלים הקריפטוניים של 'הקדוש' ו'הנוסע' נחרטו עליו. קלואי מבינה שזה רמז לקתדרלת כריסטופר הקדוש (פטרון הנוסעים) במונטריאול, ושולחת את קלארק לשם בסטייל עם GPS. גם לקס מגיע לאותה מסקנה בעזרת מומחה לעתיקות שחוקר את המכשיר מהכספת בציריך (ה"קריפטוגרף").

לשניהם מחכה שם אדוארד טיג, אחרון אנשי וריטאס, שמסתבר שלא ממש מת. הוא כל כך דואג שלקס ישתלט על קלארק, שהוא מחליט להרוג אותו בצורה מאוד בונדית ("אתה תשכב פה ותדמם לאט עם קריפטונייט נוזלי מסביבך, אני אחכה בחדר השני כי אין סיכוי שמישהו יבוא להציל אותך"). כמובן שקלואי באה (לפחות טרחו להסביר שהיא הגיעה במטוס של אוליבר), ומצילה אותו בדיוק בזמן כדי שהוא יוכל להציל את טיג מלקס ולברוח.

אבל חיפוש המטמון ממשיך עבור לקס, כי הוא גילה שהמכשיר שלו מתאים למכשיר אחר, וממנו יוצאים סמל קטן ומנגינה סקוטית. ומה היה בסקוטלנד? טירה שליונל העביר אבן אבן אל סמולוויל. בדרך אנחנו גם מגלים למה לקס כזה אובססיבי - כי הוא רוצה לגלות מה גרם לאבא שלו להיות אובססיבי כל כך עד שהוא הזניח אותו. יש לי תשובה בשבילו - זה בגנים...

ג'ימי מגלה באיחור של כמה עונות שהסמלים הקריפטוניים מפוזרים בכל סמולוויל, ומספרים על נאמאן (קלארק) וסאגית' (לקס), ושיהיה ביניהם מאבק. זה מספיק בשביל לגרום לקלואי לנסות לשכנע את קלארק להרוג את לקס (!!!), אבל לו יש עקרונות. גיבורים לא הורגים נבלים, הם בדרך כלל מצילים אותם שוב ושוב, עד שהם נופלים מבניין בלי הודעה מראש.

הפרק נגמר בצורה די מאיימת: לקס מגלה, בעזרת מילות השיר הסקוטי, שמה שהוא מחפש נמצא באח בטירה. הוא מכניס את הסמל, ומקבל מכשיר שנוצר על ידי ג'ור-אל ואמור לשלוט בקלארק למקרה שהוא יהיה רשע מרושע ולבני האדם לא יהיה סיכוי נגדו (חוץ משימוש בקריפטונייט, שיש להם כמו זבל). המכשיר מקרין גלובוס ומסמן, אם אני לא טועה, את המבצר בקוטב הצפוני.

אה כן, וסביר להניח שקארה עדיין שוכבת על הרצפה בין שברי בקבוק חלב, כי אף אחד לא שמע ממנה מאז הפרק הקודם. ציון: 7.