המסך המפוצל

סמולוויל, עונה 7, פרק 18

הפרק שודר ביום חמישי לפני שבועיים, 1/5/08

מאת: דורון ז

פורסם: 17-05-2008
5 תגובות
בזמן האחרון הסדרה הזו ממש השתפרה. עושה רושם שהתסריטאים אפילו זוכרים מה קרה יותר משני פרקים אחורה. אם הם ימשיכו ככה, אנחנו עלולים להתחיל לצפות לאיכות בינונית פלוס באופן קבוע, ולא בטוח שהם יצליחו לספק אותה. התחלנו עם ההתלבטות של קלארק - להיות או לא להיות? בכנות, איך שמציגים לנו את סופרמן בסמולוויל, אני נטיתי להסכים איתו. הוא כמעט אף פעם לא פותר בעיה שלא נוצרה מעצם ההגעה שלו לכוכב. בלי הייעוד שלו להיות המושיע של כדור הארץ, דבר שכבר מזמן הוא לא דיבר עליו, מה אנחנו צריכים אותו פה?

ואז הוא נעלם בצורה מסקרנת, ואני מודה שהם הצליחו לעבוד עלי כמעט כל הפרק. הוא לכאורה עבר ליקום מקביל, ובילינו כמה דקות בצפייה ב'אלו חיים נפלאים' בגרסת סמולוויל, בה כולם מסתדרים מצוין בלעדיו: יש לקנטים בן אחר, ג'ונתן חי, לקלואי יש ארוס והחתונה בעוד כמה ימים, כך שאין לה זמן לקלארק (כאן כבר הייתי צריך לחשוד), לאנה נשואה עם ילדים וגרה בפריז (למה זה לא יכול לקרות באמת?), ולויס וג'ימי עובדים בפלאנט כרגיל. טוב, אולי לא כרגיל, כי לויס היא זוכת פוליצר עם מודיעים ממשלתיים, אבל שיהיה.

כשהעולם האידילי התחיל להשתבש, הייתי קצת מאוכזב מהעובדה ששוב הבעיות שהעולם צריך שקלארק יפתור הן כאלה שבאו מקריפטון. ספציפית, הבת דודה שלו עוצרת את לויס בסגנון גסטפו. אבל אז סוף סוף נתנו לי את מה שרציתי - בעיה גלובלית לא קריפטונית שצריך שסופרמן יציל אותנו ממנה - לקס לות'ר נשיא ארה"ב.

בקיצור, עדיין היה מטר מטאורים והוא היה ענקי (כנראה ברייניאק יצר אותו), ומתוך הכאוס עלה לקס בתור המושיע עם יד הברזל. ועכשיו הוא רוצה לגרום למלחמה גרעינית ללא התגרות, כדי להקים עולם משלו מתוך העפר של העולם הישן. לויס גילתה שהתירוץ הרשמי של לקס למתקפה הוא מזויף, אז הוא שולח אחריה את קארה. מה שמשעשע זה שקלארק בטוח (כמוני) שזו מציאות חלופית, אז לא איכפת לו להשתמש בכוחות מול אנשים בדרך להציל את לויס. רק אחרי שהיא מעדכנת אותו, הוא מחליף בגדים למשהו שפחות יבלוט - חליפה ו... משקפיים. אני מרגיש רע עם כמה שקל לקנות אותי, אבל זה גרם לי לחייך.

ועכשיו מגיע החלק בו אני מופתע מאוד לגלות שלתסריטאים אין זיכרון של דגי זהב. המטרה של ברייניאק היא אותה אחת מסוף עונה 5/ תחילת 6 - לשחרר את זוד ולבנות קריפטון חדש בפיקודו. בשביל זה הוא צריך את לקס בתור כלי, ואת קארה שתשחרר אותו. גם מתייחסים לעובדה שקארה הייתה קבורה במשך שנים, ובעולם הזה לקס שיחרר אותה והיא עזרה לו מאז. אפילו יוצא לנו לראות לקראת סוף הפרק את החללית של קלארק מהעונות הראשונות! מעניין כמה זמן לקח להם למצוא אותה במחסן.

בכל מקרה, עבר זמן וקלארק עדיין לא תיקן את העולם. לבושתי, רק כשראיתי את הטילים הגרעיניים עפים, בזמן שקלארק שוכב על הרצפה ומדמם עם כדורי קריפטונייט בחזה, הבנתי שהכול היה המצאה של ג'ור-אל. דרך אגב, למה קארה פשוט נתנה ללקס לירות בה? את קלארק הוא הפתיע, אבל היא יכלה לחטוף לו את האקדח, או להרים את קלארק ולברוח, או כל דבר שהוא לא לעמוד שם ולחכות לחטוף כדור. אבל אני לא יודע את הכתיבה של מי להאשים, התסריטאים או ג'ור-אל, אז אני אוותר.

מכאן הדרך לסוף הפרק הרגישה מאוד מלאכותית. זה היה בקלות יכול להיות המשך יבוא, אבל במקום, הם הרסו פרק נהדר כשתוך בדיוק 3 וחצי דקות (כן, חזרתי למדוד), הוא חזר לקריפטון, והוא וקארה ניצחו את ברייניאק, שלחו את קאל-אל התינוק בחללית (אני היחיד שחשב: "לא!! אל תיגע בו! אותו חומר לא יכול לאכלס את אותו המקום באותו הזמן!"? כן? טוב, לא משנה) וחזרו הביתה.

המשיכו עוד קצת לקלקל את הפרק עם ההסבר החלש של קלארק ללמה אי אפשר לחזור שוב בזמן ולהציל את קריפטון (כי אולי נעשה את זה גרוע יותר? הכוכב התפוצץ, איך זה יכול להיות גרוע יותר?), אבל אז לקס מודיע לקלארק שהמצב של לאנה נראה אבוד, ולויס באה לעודד אותו. אותי, בכל אופן, זה עודד.

סיימנו את הפרק עם קארה שהתמוטטה (במהלך משהו שנראה כמו פרסומת לתנובה). עדיין ברייניאק או משהו חדש? קשה לדעת.

ציון: 7, והיה יכול להיות אפילו 8 או 9 אם לא היו פותרים הכול בכזו מהירות וקלות.