המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 8

הפרק שודר ביום חמישי האחרון, 3/4/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: bosco

פורסם: 06-04-2008
24 תגובות
עוד פרק מוצלח ולא מאכזב של "הישרדות". אחרי שבשבוע שעבר נפטרנו סופית מכל הלוזרים למיניהם שלא היו צריכים להיות מלוהקים לשם מלכתחילה, נשארנו באמת עם קבוצה מאוד מעניינת של תחמנים אסטרטגיים ואני אישית מצאתי את עצמי בהתלבטות קשה: איזה שבט לעודד במשימת החסינות? כבר פחות או יותר התחברתי שם לכל המתמודדים, כולם מסקרנים אותי, וכל אחד מהשבטים שייאלץ ללכת למועצת השבט יכול ליצור קונפליקטים והתפתחויות מעניינות.

בסופו של דבר רצה הגורל (או ג'ייסון) ויצא שאיירי יגיעו לאיחוד בלי שהם יצטרכו להתמודד אפילו פעם אחת עם מועצת שבט. כך שהם בכלל לא נאלצו ליצור בריתות חדשות בתוכם או לתכנן דברים. מה שבהחלט טוב לברית המקורית של אוזי ואמנדה עם ג'יימס ופרבטי.

לעומת זאת, במלקל יש בחירה מעניינת בין איימי לאריק שמבוססת מבחינת האחרים על הרע במיעוטו. היה יכול להיות מעניין אפילו יותר אם אוזי לא היה מקבל חסינות מההפקר והוא היה מועמד להעפה, אבל סביר להניח שהתוצאה היתה דומה. חייבים להודות שאוזי בסופו של דבר עשה את הדבר הנכון מבחינתו וטוב שאמנדה הלכה איתו למרות שהתנגדה. מכל מה שראינו עד עכשיו אריק הרבה יותר אמין ובטוח להמשיך איתם מאשר איימי, שנתנה אגב הופעת אוסקר מרשימה ביותר במועצת השבט.

אז איימי היא האישה הראשונה ללכת מהפייבוריטים, שחקנית מצוינת שעשתה בעצם הכול נכון (ודברים יפים מאוד), אבל מה לעשות כשאין מזל ומפסידים יותר מדי פעמים. אם איירי היו מפסידים לפחות פעם אחת, איימי היתה מגיעה לאיחוד, מתחברת חזרה לאלייזה, תופסת כמה מעריצים ויחד מביאה את כולם לסוף. אולי. לעולם לא נדע. להתראות איימי, תחסרי לנו מאוד.



לקראת האיחוד ניתוח קצר של המצב:

יש לנו ארבעה משבט מלקל לעומת שישה של איירי. בדרך כלל יתרון מספרי כזה באיחוד מספיק להדחה של חברי השבט שבמיעוט אחד אחד, אבל במקרה שלנו לא נראה שלשיוך השבטי תהיה שום משמעות.

יש לנו ארבעה מעריצים לעומת שישה פייבוריטים. זה כבר קצת יותר מעניין, אלא שאלייזה נמצאת מחוץ לברית חמשת הפייבוריטים, ובתוך המעריצים בכלל אין שום אחדות, כך שזה לא יהיה כזה פשוט עבורה למשוך אליה את ארבעתם וליצור שוויון. יותר סביר שאריק ידבוק באוזי ושתי הבנות תדבקנה בפרבטי וזה ישאיר לאלייזה רק את ג'ייסון.

יש לנו ארבעה גברים ושש נשים. זה כבר היתרון המשמעותי ביותר. ג'יימס, אוזי, ג'ייסון, אריק - כולם איומים פוטנציאליים החל מהשלב הזה. מי ירצה להעיף את סירי? כתמיד, אף אחד. אני לא אתפלא אם הפיינל פור יהיה מורכב מאיזשהו שילוב של חמשת הבנות סירי, אמנדה, פרבטי, אלקסיס ונטלי. אוזי יכול אולי להגיע לשם באמצעות זכייה בחסינויות ושימוש חכם באליל שברשותו, ואולי גם הגנה מצידה של אמנדה. אלייזה יכולה להגיע לשם בזכות זה שהיא לא הכי פופולרית והבנות ירצו אותה לידם בגמר על פני סירי למשל. אבל אני לא רואה דרך עבור ג'יימס, ג'ייסון או אריק להגיע לשם. למעשה, הדבר הכי חכם מבחינתם יהיה ליצור ברית של שלושתם ולנסות לצרף אליהם את אוזי ואמנדה למשל, או אלייזה ועוד מישהי. אבל הסבירות שזה יקרה נראית לי נמוכה מאוד.

מצד שני יכול להיות שכל הפייבוריטים באמת ידבקו אחד בשני עד שרק הם יישארו, אין לדעת.

מה שבטוח, יהיה מאוד מעניין. ציון: 8.