המסך המפוצל

ניוזון 1, 31/3/08

מי לוהק לסדרה החדשה של ג`וס? מה שלום יריחו? מה העניינים עם סקרבס? ומה העליב את התסריטאים?

מאת: איתן גשם

פורסם: 31-03-2008
20 תגובות
ג'וס ווידון כבר החל במלאכת הליהוק לסדרה החדשה שלו "Dollhouse", ולא מעט מהדמויות הראשיות כבר זכו לליהוק, והשמות כבר התפרסמו. אלא שהם לא ממש אומרים הרבה. שם אחד מוכר כן דווקא יש: טאהמו פניקט, הידוע יותר כ"הילו" מ"בטלסטאר גאלאקטיקה" יגלם את פול סמית', סוכן FBI שמקדיש את מיטב זמנו לגלות את הסוד שמאחורי "בית הבובות", ויש לו גם כימיה מעניינת עם הדמות הראשית, "אקו" (אליייזה דושקו).

השחקן פראן קרנץ (שכיכב בסדרה "Welcome to the Captain" ברשת CBS) יגלם את טופר ברינק, המתכנת החננה שאחראי על יצירת הבובות. השחקנית האוסטרלית דיצ'ן לצ'מן (שהופיעה בסדרה "שכנים" במולדתה) תגלם את "סיירה", אחת מהבובות, שתגלה פחות מודעות עצמית מאשר אקו. השחקן האלמוני אנבר גז'ובץ', יגלם את ויקטור, ידידה הטוב של אקו - בובה שמאופיינת בהתנהגות ילדותית כשהיא לא מופעלת, אבל בעלת כישורי חיקוי מדהימים כשהיא פועלת. עכשיו עברו על רשימת השמות הזאת, הוסיפו לה את השם "אלייזה דושקו" ונסו להגיד אותה מספר פעמים במהירות.

ובהקשר הזה, האתר "TV Guide" מדווח שמקורות מוסמכים טוענים, שאף שווידון הצהיר שיעדיף לעבוד עם שחקנים חדשים הפעם, כמה מחברי הקאסט של הסדרות הקודמות שלו ("באפי", "אנג'ל" ו"פיירפליי") זומנו לאודישנים לחלק מהתפקידים שעל הפרק. לא צוינו שמות ולא אוזכרו התפקידים, אבל מאחר שחלק משמעותי מחברי הקסאט כבר לוהקו, לא נראה שיש סיכוי שיותר מחבר קאסט אחד או שניים אכן יהיו פרצופים מוכרים מהעבר, אבל יכול להיות שנזכה לראות כמה פרצופים אהובים בתפקידי אורח ו/או בתפקידים מתמשכים.

אפרופו ג'וס ווידון - הוא סיים, ממש בימים אלה, לצלם סדרה מוזיקלית קצרצרה בשם "Dr. Horrible's Sing-Along Blog". מדובר בסדרה בת שלושה פרקים, בני 10 דקות כל אחד, שתשודר, ככל הנראה, באינטרנט ותעסוק, כדברי ג'וס, ב"רשע-על די מעפן, גיבור שלא מפסיק לקרוע אותו במכות והנערה החמודה והביישנית מהמכבסה". כתבו: האחים לבית ווידון, קרי: ג'וס ושני אחיו ג'ד וזאק וארוסתו של ג'ד מוריסה. מככבים: ניל פאטריק האריס (בארני מ"איך פגשתי את אמא" שהוא בעל ניסיון לא מבוטל בהופעה במיוזיקלס) כד"ר הוריבל, ניית'ן פיליון (קפטן טייטפאנטס מ"פיירפליי") כקפטן האמר ופלישיה דיי (אחת מה"פוטנציאליות" בעונה השביעית של "באפי") שתגלם את פני, הנערה מהמכבסה.

וג'וס ווידון בפעם האחרונה בהחלט - למי שלא התעדכן, בסוף השבוע שעבר נערך ה"איחוד" המדובר של אנשי הסדרה בפסטיבל פאלי. מעבר לכמה אנקדוטות וצחוקים, לא נרשמו הרבה סקופים מרתקים, ובכל זאת, ראוי להזכיר שווידון לא שלל אפשרות לסדרת בת ו/או לסרט קולנוע בהמשך, אבל רמז שהקשיים לא בהכרח תלויים בו, אלא בתסבוכת הלוגיסטית הכרוכה בכך, ובפרט לארגן יחד את כל השחקנים הותיקים. ווידון גם סיפר שהוא ישמח להעלות את "באפי" במסגרת של מיוזיקל ב"ברודוויי", אבל לא להמחיז את פרק המחזמר המפורסם, אלא במתכונת שונה אחרת.

הנה כמה לינקים למי שרוצה לשמוע מה היה שם, אבל זהירות! הלינקים מכילים ספוילרים כבדים לאירועי הקומיקס בעונה השמינית:

הקלטת אודיו בגרסת MP3
קטעי וידאו קצרים מהאירוע

ועוד מהפסטיבל: ג'וש שוורץ גילה ש"צ'אק" שלו עומדת לקבל גם גרסת קומיקס משלה; ג'ייסון קאטימס ("אורות ליל שישי") גילה שאם וכאשר הסדרה תחזור היא לא תתעלם מהאפשרות שלפחות חלק מהגיבורים אמורים לסיים את הלימודים בתיכון, ולא תתעלם גם מהחיסרון המורגש ברגעי הפוטבול; וכריס קרטר לא נידב כמעט פרטים על הסרט המתקרב של "תיקים באפילה", אבל לפחות הציג טריילר ראשון לסרט, שאותו ניתן לראות כאן (ולדלג לסביבות הדקה ה- 2:45). בסרט ישתתפו דייויד דוקובני וג'יליאן אנדרסון, כמובן, כמו גם אמנדה פיט והמוסיקאי אקזיביט.

עדיין אין הכרזה רשמית, אבל מקורות יודעי דבר מדווחים ש"סקרבס" כבר סגורה ברשת ABC, ושצילומי הסדרה שחודשו לאחרונה (מלבד צילום מחודש של מספר סצנות בפרק האחרון שישודר ברשת NBC), יבוצעו לצורך 18 הפרקים שהוזמנו ע"י ABC.

אמנם אין הודעה רשמית מצד NBC בעניין "אורות ליל שישי", אבל קייל צ'נדלר כבר גילה בראיון שנתן ממש לאחרונה שההסכם של NBC עם רשת הלוויינים "DirecTV" כבר סגור וגמור, וכל מה שנשאר הוא לחתום, ולמעשה, הוא כבר הוזמן להתייצב על הסט באוסטין, טקסס בחודש יוני הקרוב כדי להתחיל בצילומי העונה השלישית.

במהדורה הקודמת דווח שרוב תומאס עומד להפוך לאדם עסוק ביותר, כשיכתוב פיילוט לסדרת הבת של "בוורלי הילס 90210", ובמקביל יעבוד על העלאת גרסה מחודשת של "קופידון". ובכן, מסתבר שתומאס עומד לעסוק לאדם אפילו יותר עסוק - רשת ABC חתמה עם תומאס על הסכם שלפיו הוא יכתוב גרסה חדשה, אמריקאית, לסדרה ניו זילנדית מצליחה בשם "Outrages Fortune" שעוסקת בחבורה של פושעים שמחליטה לחזור למוטב. בקצב הזה של סדרות, לתומאס באמת יהיה "Outrages fortune". השאלה היא אם יהיה לו זמן להשקיע בפיתוח של הסדרות הללו.

רשת CBS הודיעה שהיא מבטלת את הסדרה "יריחו". שוב. כזכור, הסדרה עשתה את הבלתי ייאמן וחזרה מהקבר, אחרי שכבר בוטלה באופן רשמי, וקיבלה הזדמנות נוספת מהרשת בזכות לחץ קהל נאמני הסדרה. נראה שהקהל אולי נאמן, אבל פשוט לא מסוגל להתרחב, ולמעשה, מסוגל דווקא להצטמק. הרייטינג של הסדרה לא רק שלא השתפר - למרות השיפור המדווח באיכות התכנים - אלא הידרדר משמעותית, ולרשת לא נותרה ברירה אלא לבטל את הסדרה. יוצרי הסדרה, מצדם, טוענים שלא אמרו את המילה האחרונה, והם מתכוונים לפעול כדי להמשיך את הסדרה בכל דרך אפשרית, בין אם בכבלים, באחת הרשתות, או ברשת "Scifi", בין בדרך של סרט ובין בקומיקס.



רשת FOX החליטה להוריד את השאלטר על "The Return of Jezebel James" הסדרה החדשה (או בעצם, הישנה?) של איימי-שרמן פאלאדינו, וזאת אחרי שידור הפרק השני. האמת היא שהידיעה לא ממש הפתיעה, בהתחשב ביחס שהעניקה הרשת לסדרה מלכתחילה - כמעט ולא קידמה אותה ושיבצה אותה ביום שישי, הידוע כ"בית הקברות הטלוויזיוני" - ולנוכח הביקורות המאוד צוננות להן "זכתה" הסדרה עם עלייתה לאוויר. שרמן-פאלאדינו בתגובה לביטול: "אין-לי-מושג-למה-ביטלו-את-הסדרה-שלי-וזה-ממש-מעציב-אותי-ואני-לא-ממש-יודעת-מה-אעשה-עכשיו-בטח-אכתוב-סדרה-אחרת-עם-דמויות-שמדברות-ממש-ממש-מהר-או-משהו".

חדשות מסדרה אחרת שעדיין אתנו: "Dirty, Sexy Money" שתשודר ב-yes ותיקרא "כסף, דארלינג" נפרדת מסאמייר ארמסטרונג (אנה מ"האו-סי" והמזכירה החמודה אמילי מ"הפמליה"), שגילמה את ג'ולייט דארלינג (התאומה של ג'רמי). אוקיי, לא בדיוק נפרדת לגמרי - ארמסטרונג לא תהיה יותר חלק מהקאסט הקבוע, אבל תבליח מדי פעם להופעות אורח. במהלך העונה הראשונה ארמסטרונג אשפזה את עצמה במוסד גמילה, ואילצה את הכותבים "לכתוב אותה החוצה" מאחד הפרקים, ואז שבה לעבודה כרגיל. אפשר להניח שאנשי הרשת או ההפקה לא התלהבו מהבעיות האישיות שלה ובחרו לא להתחייב לחוזה קבוע איתה. דווקא יכול להיות נחמד לראות אותה חוזרת ל"הפמליה". גם כי היא היתה טובה שם, וגם כי... נו, אשפוז במכון גמילה יכול להשתלב שם יפה בעלילה.

בעבר הוצע למישה ברטון להצטרף ל"אחת שיודעת" כ"ג'ורג'ינה ספארקס", מכרה ותיקה של הדמות הראשית סרינה, אך ברטון סירבה. ובכן, מסתבר שג'וש שוורץ החליט ללהק שם מוכר לתפקיד בכל מקרה, והוא אכן מצא שחקנית מוכרת - מישל טרכטנברג, שסיפרה שהיא מאושרת מההזדמנות ושתביא לדמות את "הביץ' הפנימית" שבה. רק שלא תביא לתפקיד את ה"מעצבנת הפנימית" שבדמות של דון, וכולם יהיו מרוצים.

לכבוד "טירוף כדורסל המכללות" ששוטף את ארה"ב בימים אלה, הרים אתר האינטרנט של העיתון "וושינגטון פוסט" פרויקט מעניין - "Lost Madness". בדומה לחלוקת הקבוצות בטורניר המכללות, חולקו 64 דמויות שהופיעו ב"אבודים" מתחילתה ועד היום (כולל דמויות שכבר לא איתנו, ודמויות שוליות יחסית) לקבוצות שונות (הניצולים המקוריים, "האחרים" וכו'), באופן שבו נבנו 32 "משחקים", כשבכל משחק הוצבה דמות אחת נגד דמות אחרת, והגולשים התבקשו להצביע בכל "משחק" עבור הדמות המועדפת בין השתיים, כשהדמות המנצחת עולה לשלב הבא לקרב ראש בראש מול מנצחת אחרת, וככה עד הגמר. הטורניר הסתיים בימים אלה, והמנצח הוכרז, ועליי לומר שזהותו קצת מפתיעה (את הטורניר על כל שלביו ניתן למצוא כאן).

ג'ף צוקר, ה-CEO של "NBC Universal" צילם פרומו לקראת שובה של "קוראים לי ארל", ובו הכניס כמה דאחקות והסתלבטויות על חשבונם של התסריטאים, בהקשר לשביתה המפורסמת. מסתבר שלתסריטאים אולי יש חוש הומור כשזה מגיע לכתיבת הפרקים, אבל כשזה מגיע לעניינים כמו כסף, זה לא ממש מצחיק אותם, והפרומו (שהרשת היתה כל כך מרוצה ממנו שהעלתה אותו לאתר הרשמי שלה) עורר סערה וגרר סדרה ארוכה של תגובות נזעמות מצד תסריטאים שתקפו את צוקר, וטענו שהקטע הזה מוכיח מהו אופיו האמיתי. אלא שאז התברר שהפרומו נכתב דווקא ע"י גרג גארסיה ויתר התסריטאים של "קוראים לי ארל", וצוקר הסכים לשתף פעולה ובסה"כ אמר טקסט שהם כתבו עבורו, כך שהבדיחה היתה דווקא על חשבון חסרי חוש ההומור (ואלה שגילו את העניין טענו מייד שהסדרה בכלל גרועה ועוד שאר טענות פאתטיות). את הפרומו המדובר, כמו גם את הדיווח עליו ודגימה של תגובות אופייניות של תסריטאים כעוסים, ניתן למצוא בבלוג של ניקי פינק). מסכן ארל. עכשיו הוא צריך להכניס עוד 700 אנשים חדשים לרשימת האנשים שהוא הצליח להעליב.

קונאן או'בראיין הגיע ביום חמישי האחרון לתכניתו של ג'יי לנו כאורח המרכזי. מדובר בנוהל די קבוע לצורך קידום התכנית של או'בראיין כשהוא מגיע לחוף המערבי, אבל הפעם העסק הופך למעניין יותר אם זוכרים שאו'בראיין הוא היורש המיועד של לנו בשנת 2009 ולא פחות חשוב מכך - את העובדה שלנו לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מהעניין. בראיון עצמו, הנושא לא עלה, אבל אפשר לומר שהראיון היה קצת מוזר. או'בראיין היה מאופק מהרגיל, והספיק לספר ארבעה סיפורים שונים (אלה שהמפיקים מכינים מראש יחד עם האורחים), לנו לא דיבר הרבה (וכשדיבר הספיק לעקוץ פעמיים את או'בראיין על קולות וחיקויים שעשה שנשמעו כמו משהו אחר בכלל), והמצלמה, באופן משונה, התמקדה באו'בראיין בזמן שדיבר, וכמעט לא הראתה את פניו של לנו באותו זמן. מה זה אומר? לא ממש ברור. ובכל זאת, על הדעה האמיתית של לנו על הסוגיה ניתן היה ללמוד מבדיחה שסיפר במהלך המונולוג היומי שלו: "קונאן או'בראיין יהיה כאן היום. רגע, זה כבר 2009?".
הראיון, חלק ראשון
הראיון, חלק שני

ולסיום, כחלק מיחסי הציבור לקראת עליית העונה הרביעית של הסדרה - שעלתה לשידור בארה"ב בימים אלה - הגיעו חברי הקאסט של "בטלסטאר גאלאקטיקה" לתוכניתו של דייויד לטרמן, כדי להופיע בפינה הידועה "10 הגדולים". והפעם הנושא שעל הפרק היה (איך לא): "10 הסיבות הטובות ביותר לצפות בעונה החדשה של 'בטלסטאר גאלאקטיקה'". בתוצאה אפשר לצפות כאן.