המסך המפוצל

העז ועונשה

סיכום הפרק של אמש, מוצ\"ש, 23/2/08, ב\"הישרדות האיים הקאריביים\"

מאת: איימס

פורסם: 24-02-2008
26 תגובות
תשעה שורדים נותרו באי. אך אויה, אחת השורדות נאכלה על ידי עז. עזרו לנו, ילדים, למצוא את שחר. צבעו אותה בצבעים עליזים, ושלחו לנו הוראות מדויקות כיצד למצוא אותה. בתודה, ועד צופי "הישרדות 10" (כל השלושה).

כל השורדים הנותרים מתחילים לחוש פרנויה, עוד אחת מתסמונות סוף המשחק (שמסמלת כאן את אמצע הדרך, השם ישמור) מרימה את ראשה המכוער. דן וגיא מנסים לבנות אסטרטגיה מורכבת, בלחישות ומלמולים באמצע המחנה (דן הוכיח כבר שהוא מסוגל לבנות אסטרטגיה תוך שימוש במילים "אה", "אז", ו"זה" בלבד).

המשימה היא עוד משימה דו-שלבית. עכשיו כשלדן יש את הרוב הדרוש לו לעשות את מה שבא לו, אפשר לסיים עם המתכונת החדשה של הכח הכפול, ולהחזיר אותו לתפקידו חסר התועלת הישן (שאינו כפול, ואינו כולל כח).

תחזיקו חזק: על השורדים לחלץ 10 בננות מבוץ חלקלק. אחר כך עליהם לאכול. 10. בננות. מעבר לזה שזו משימה מטופשת שנותנת הרבה יותר מדי אנרגיה למתמודד שמפסיד בה, לשבת ולראות אותם אוכלים את הבננות הקשות האלו, עם הפרצופים שלהם, בלי שום סיבה טובה לכך, כאב לי בלב (ושוב העלה קונוטציות ל"המשרד": תחרות אכילת הנקניקיות ב"משחקי חוף" המופתי). שוב זה היה בין דן ועידן, שוב עידן (שעדיין מלא שמפניה) מפסיד, דן זוכה בכח המפוקפק, וממשיכים הלאה.

זהו הפרק הראשון שבו כל השורדים באמת משחקים. כולם חושבים לא רק איך יגיעו עד הסוף (מה שלא קרה עד היום, לפחות לגבי מרבית השחקנים), אלא גם עם מי הם רוצים להגיע לשם, ואיך. דן מנסה לעבוד על עידן וגיא, אומר להם מה יקרה הלאה ומבטיח להם את הירח. אני לא יודעת אם הם אוהבים להיאחז בתקוות שווא, או שהם סתם לא אכלו כבר יותר מדי זמן (ועידן עדיין שיכור מהשמפניה), אבל הם פשוט קונים את מה שיש לו לומר וסומכים עליו. אף אחד לא חושב שהוא בגד כבר ביותר מדי אנשים, ושגם אם אינו מתכוון לבגוד בהם, בהזדמנות הראשונה יעשה זאת. לפחות אף אחד לא מדבר על ראויים.

בינתיים באי המתים: שיט, שיחות על ראויים. ורה חייבת להפסיק עם זה, כי בסוף היא תצטרך לבחור בין אנשים שהיא מאוד לא מוצאת ראויים, ולא תהיה לה ברירה אלא להצביע להם. משימת אי המתים היתה מעניינת ומותחת בתחילתה, אם כי אי שם לקראת האמצע ורה היתה בפיגור כה גדול שלא היתה אפשרות להיות במתח.

ורה עוזבת את האי, אבל משאירה שם שני ראויים: נעם, ועיזה. מה הוא אמור לעשות? לחלוב אותה? גם נועם, בשלב הזה, בודד ואומלל על האי (מזכיר את סטפני, שנשארה יחידה במחנה, ובכתה את עצמה לישון), מתחיל לאבד את שפיותו השברירית ומתחיל לדבר עם עז בשם לילה (ובכל זאת, מדובר על בחור שמבלה את ימיו בשיחות נפש עם דבורי-דבש). כואב הלב לראות אותה מסרבת למים, ומסמנת עוד מסורת ב"הישרדות 10": התעללות בחיות (וגם: גילינו אחת ולתמיד שנועם יצטרף רק בשלב הטרום-גמר לכל המוקדם).

באי בינתיים מגלים כל אסטרטגיה שעשויה לעלות, וחושפים כל בדל של דיון. לא משהו ששווה לכתוב עליו הביתה. במועצת השבט דואגים לחשוף עוד יותר כל ברית שאולי עוד לא נחשפה. התפקיד של גי"ז הוא להעלות מעל פני השטח דברים שנמצאים שם ומדברים עליהם גם ככה באי. לא לגלות לאחרים אילו בריתות מרכזיות מתפרקות ונבנות.

משה שוב דואג לספר לכולם שהוא שקרן. ובכן, שקרן שמגלה שהוא משקר הוא טיפש, לא שקרן, אבל שיהיה. חברי השבט נחמדים מספיק כדי להסביר לו שהוא רק יפסיד בסוף, אבל הוא לא מתרצה.

אחר כך מדברים עוד ועוד על ברית הבנות. הצעד הכי חכם של נעמה ומרינה היה להתעקש לשמור את ליה קרוב, כדי להשאיר את תוכנית הבנות בחיים, אם ירצו להפעיל אותה בעתיד. אני מאמינה שדן יצליח להתחמק (בעצמו או בעזרה קלה) מלהתמודד עם ברית כזו, אם תקום באמת.

ובינתיים יוצאי סבאנה מתפזרים בהצבעה, בעוד ג'יבארו הולכים אחרי הבנות, ומצביעים לגיא (ועוד קול מיותר, פרי עטו של דן, שמגלה לנו איפה שחר).

גילוי נאות: גיא הוא השחקן האהוב עלי במשחק. התאכזבתי קשות.

בפרק הבא: ביקורים מהמשפחה (נו באמת, מה עוד ב"הישרדות" גורם לכולם ליבב כמו ילדות קטנות?)