המסך המפוצל

Terminator: The Sarah Connor Chronicles

דעה כללית על שלושת הפרקים הראשונים בסדרה. הכתבה מכילה ספוילרים לפרקים אלו

מאת: רולי

פורסם: 26-01-2008
2 תגובות
שלושה פרקים עברו כבר על שרה קונור, בהם הצליחה להתחמק פעם אחר פעם ממוות בטוח מידי רובוטים קטלניים. אולם הסדרה שנושאת את שמה צריכה להתמודד עם איום גדול הרבה יותר - שביתת התסריטאים. נכון לעכשיו הסדרה די הרוויחה מהשביתה. בים של סדרות ריאליטי, היא מהווה אי של מציאות חלופית, מתוסרטת (גם אם קשה לשים לב), וכתוצאה מכך היא זוכה לתשומת לב שלא היתה זוכה לה בעונה רגילה. אבל שעון החול מתקתק לקראת יום הדין, ואם שביתת התסריטאים לא תסתיים לפני שיאזלו הפרקים שצולמו זה מכבר בסדרה, ספק אם רבים יחזרו לראות אותה לאחר הפסקה כפויה, לנוכח ביצועיה הלא מזהירים עד עתה.

ראשית, יש לנו שלישיית דמויות ראשיות שמפחיד לחשוב שגורל העולם נתון בידיהן. האם, שרה, נהפכה לרחמנית עם המסע בזמן הכפוי שעבר עליה, ובמקום להרוג חנונים של מחשבים, היא יוצאת איתם. הבן, ג'ון, מושיע העולם העתידי, מתפלח מהבית רק כדי ללכת לקניון. שם הוא בוחר לחפש באינטרנט את השם שלו (כנראה הוא לא שמע על פורנו), בלי להיות מודע למשמעויות של פעולה זו. אחר כך, הוא מתגנב לבית של ארוסה לשעבר של אימו, רק כדי לתקן לו איזשהו שסתום. אבל הוא מתבגר, ואפשר לסלוח לשיקול דעתו המושפע בעיקר מהורמונים. רוח הקודש, הרובוטית קמרון, שניתן רק לקוות שאינה מושפעת מהורמונים, בוחרת לסרוק דירה מלאה גופות ע"י בדיקה אישית של כל אחת מהגופות, ולא בעזרת הראייה הסופר מיוחדת שלה. היא גם לא מסתכלת לשמאל, לימין ושוב לשמאל כשהיא חוצה כביש. כלומר היצור האינטליגנטי ביותר על פני האדמה, לא יכול לבצע פעולה שכלב דוברמן ידע לעשות כבר בשנות השמונים. מצד שני, הם כולם חיים בעולם די מטופש, שבו אף אחד לא שם לב לשלד של טרמייניטור קטוע ראש במשך שבע שנים, כך שיש להם סיכוי לא רע לשרוד.



אבל יותר מטרידה מהדמויות, היא העובדה שעדיין אין לנו מושג מה יהיו פני הסדרה הזו. בינתיים לא נראה שהיא מתאימה לאיזשהו ז'אנר מקובל (סדרת נעורים, סדרה עם עלילה חדשה כל פרק, סדרת אקשן עם עלילה מתמשכת או קומדיה), ומחלחל הפחד שהיא תהפוך לסדרה של "בואו נברח מהמחסל השבועי (תוך כדי צפייה בצעדיו של המחסל העונתי)". או זה, או שהיא תהפוך לרימייק של "ויקי ילדת הפלא". דווקא הבדיחות המועטות משתלבות לא רע בזרימה הכללית.

שלושה פרקים הם זמן מועט מדי לחרוץ דעה, אבל כאמור, יש לסדרה רק עוד כשישה פרקים כדי להשתרש אצלנו בתודעה. יש לה מאחוריה עדת צופים התחלתית לא רעה (חובבי המיתולוגיה של "שליחות קטלנית", וחובבי סאמר גלאו), יש לה הילה של מגניבות, ועכשיו חסר לה רק קו מנחה ומטרה. בינתיים היא מזכירה יותר מדי את "מלאך אפל", ולמרות שסדרה זו הביאה לנו את ג'סיקה אלבה, היא לא הסתיימה בטוב. בשורה התחתונה, מדובר בסדרה בעלת פוטנציאל נהדר, אלא שקשה לי לראות שהיא תממש אותו. לא שזה יפריע לי לראות גם את הפרק הבא עם חיוך מטופש מרוח לי על הפנים.

עוד כמה הערות לא חשובות:
סוניה וולגר, פני מ"אבודים", משחקת כאן את אשתו של ארוסה לשעבר של שרה.

למה רובוטיות צריכות חזיה? למה רובוטיות הולכות לשירותים?

ג'ון משתמש במנוע חיפוש שהיה כנראה מאוד פופולארי בשנות התשעים, lesearch.com. אם חשבתם שכמו בכל סדרה אחרת בעשר השנים האחרונות, הכתובת הזו תוביל אתכם לעלילה מקבילה לסדרה באינטרנט, אז טעיתם. אלא אם כן FOX החליטו לקנות את הכתובת, ולהציב שם אתר שנראה כמו כל אתר ספאם אחר ברשת.

נמאס לי מאזכורים של "הקוסם מארץ עוץ" בסדרות מדע בדיוני. הגיע הזמן למצוא ספר ילדים אחר, ו"עליסה בארץ הפלאות" הוא גם פתרון שמוצה. "דירה להשכיר" יכול להיות מקום טוב להתחיל בו.