המסך המפוצל

עקרות בית נואשות, עונה 4, פרק 10

הפרק שודר ביום א`, 6/1/08

מאת: אבירם איצקוביץ

פורסם: 09-01-2008
5 תגובות
אחרי פרקים ממש טובים ועמוסי אירועים, יש פוטנציאל גדול לירידת מתח. לכן נורא פחדתי מאיך יראה פרק הפוסט-טורדנו ב"עקרות בית נואשות". הפחד הזה התבדה מהר מאוד, כשקיבלנו את אחד הפרקים הטובים ביותר של "עקרות" אי פעם! כמעט כל רגע ורגע בו היו מתוקתקים להפליא, מההתחלה ועד הסוף. ועם השביתה הגדולה שסיומה לא נראה באופק, הפרק הזה באמת השאיר אותנו נואשים לעוד.

אהבתי את הויכוח בין אידי לגב' מקלאסקי בסצנת הפתיחה של הפרק, לגבי האם צריך לעודד את לינט ולהבטיח לה שהכל יהיה בסדר, או להכין אותה לגרוע מכל - וגם את התפנית כשהתברר שגב' מקלאסקי היא זו שקיבלה את החדשות הרעות באמת. אפילו שמדובר בדמות רקע, היה לי עצוב לשמוע על גורלה של אידה גרינברג, שנמצאת אתנו עוד מהפרק החמישי בסדרה.

ולמרות שמשהו הרגיש לי קצת מזויף בניסיון לתאר את אידה בתור איזושהי סופרוומן, זו דווקא כן היתה תמה מאוד יפה לגבי איך שאף אחד אף פעם לא שאל את עצמו איך נראו החיים שלה כשהיתה צעירה. ופתאום, כשהיא מתה, אנחנו מגלים שהיו לה חיים סוערים ומרגשים. גם מסע הצלב של לינט לפזר את עפרה של אידה במגרש הבייסבול כפי שביקשה היה מאוד מתאים לדמות שלה, שכבר ראינו אותה בעבר נתפסת לשטות סימבולית ומסרבת להשתחרר ממנה.

למרות שלא כל כך אהבתי את רעיון העיוורון של קרלוס, שפשוט הרגיש נורא "טופזיו" (כל הזמן חיכיתי שהוא ישאל "פורקה? פורקה?"), או את סצנת ההלוויה של ויקטור שהיתה די חסרת פשר בעיניי - העלילה של גבי מנסה להשיג את מסמכי החשבון הסודי של קרלוס היתה פשוט מצוינת. הסצנה שבה היא משחקת עם תרופות ההרגעה של קרלוס, השיחה שלה עם האלמנה, והסצנה ההיסטרית שלה נתפסת מחטטת בתיקים שלו באמצע ההלוויה - אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שצחקתי ככה.

אבל בעיניי הכוכבת האמיתית של הפרק היתה ברי. כל סצנה שהיא ברכה בנוכחותה היתה פשוט מצוינת: ההשתלטות המבורכת שלה על הבית של סוזן (והתגובה של סוזן וג'ולי לכך), הסצנה שלה עם בוב, לי והקבלן, וגולת הכותרת - ארוחת הערב עם אנדרו, בה היא מנסה לשדך לו את אותו קבלן שבור לב. הסצנה הזאת נראית מצחיקה שבעתיים כשחושבים על סצנת ארוחת הערב עם אנדרו מהעונה הראשונה, בה ברי מביאה כומר שינסה לרפא אותו מההומוסקסואליות. אבל החלק הכי טוב בסצנה הזו הוא האינטראקציה בין ברי לאורסון. הם זוג כל כך מצחיק ומתואם, ואני ממש נהניתי לראות אותם ביחד.

בחזית התעלומה העונתית התגלה פרט משמעותי אחד: למרות שחשבנו שאדם נמצא בסוד העניינים, השבוע גילינו שקת'רין שיקרה גם לו. יתרה מכך, הסוד הוא עד כדי כך נוראי שהוא גורם לו לעזוב אותה. ועכשיו, גם דילן סוף סוף גילתה את האמת. עכשיו רק נותר לראות מה היא הולכת לעשות איתה.

רגעים קטנים גדולים במיוחד:
השיחה של ברי עם בוב ולי על "מתמטיקה הומוסקסואלית".
גב' מקלאסקי לא מצליחה להיזכר באיזה בסיס אידה שיחקה (""I'm running out of Ida!)

ציון: 9.5.