המסך המפוצל

הדרך לגיהנום רצופה קיציס ופרידמן

כמו אלי מקביל ואנורקסיה, קיציס ופרידמן הם אייטם. סינרגיה חיובית של שני אנשים שלחוד לא כל כך מצחיקים, אבל ביחד עושים קן הקוקיה. ולדי דבוייריס על הדרך לגיהנום, הקרקס מערוץ ביפ והיציאות שלכם בשירותים

מאת: ולדי דבוייריס

פורסם: 22-04-2002
9 תגובות
ערוץ "ביפ" לא תופס נתח משמעותי מהבהייה שלי בקופסא שתלויה בפינת החדר. פה זפזופ, שם זפזופ - עד הזמן האחרון לא ראיתי שם שום דבר חוץ מ"סאות' פארק". אך יום אחד נחתתי שם בעשר וחצי בלילה, ונתקלתי בשעשועון. ולא סתם שעשועון - שעשועון עם אייל קיציס וטל פרידמן, "החטא ועונשו". על דבר שכזה לא יכולתי לעבור לסדר הזפזופ, אהבתי, ולכן נותרתי לצפות. אין מה לומר, נהניתי.

התוכנית הזו די מזכירה את "חלומות בהקיציס". אני לא יודע, אולי זה בגלל המנחים. פרידמן מגלם את דמותו של אלוהים, וקיציס הוא שליחו עלי אדמות - זה שמתעלל במתחרים בפועל. הסנג'ר. שלושת המתחרים נאבקים על תואר ה"צדיק", תוך צבירת חטאים ובקשת מחילות מאלוהים. בסיום, זוכה הצדיק להישאל שאלות חודרניות (כמו "האם החדרת חפצים לפי הטבעת") ואם הוא מצליח לענות עליהן אמת, הוא זוכה בסכום כסף מכובד. שעשועון חביב לכל הדעות, חתרני אפילו, ובהחלט מומלץ לצפייה.






אך מה בעצם מושך אותנו כל-כך לזוג הזה, קיציס ופרידמן, ומדוע הם פופולריים כזוג, בעוד שכיחידים לא בדיוק התפרסמו? אכן שאלה מעניינת. פרידמן, המבוגר מבין השניים, הספיק לפני החיבור עם קיציס להריץ מספר פרויקטים מעניינים, שלא זכו ליותר מעונה אחת. "טל ומשה", בכיכובם של פרידמן ומשה פרסטר (המטורף לא פחות מפרידמן עצמו), לא החזיקה מעמד בערוץ 2 הפוסט-ניסיוני, שהיה מצוי בתקופת השעשועונים האמריקאים שלו. "שערורייה", ששודרה בחינוכית, לא הצליחה ככל הנראה בגלל עובדה זו, וקלטותיה שוכבות היום בארכיון ברחוב קלאוזנר ברמת-אביב. אייל קיציס, לעומת זאת, לא היה מסווג כאישיות טלוויזיונית או כסלבריטי, אלא רק בתור "זוכה תחרות בדיחות". והנה, לא רק שהם מצליחים כצמד, אלא שהם מודים שההרגשה ביניהם היא כשל אחים. ומהו פשר הסוד?

הסוד, למען האמת, לא כל-כך ייחודי, ולקוח דווקא מהקרקס. בהיסטוריה של הקרקסים מוכרים צמדים רבים של קומיקאים או ליצנים, שבהם אחד כיכב כליצן ומטורף מוחלט (מבחינה חיצונית ופיזית), והשני היה רגוע, שקט, לבוש בהידור והצחיק בעיקר בעזרת אמרות שפר למיניהן. שניהם השלימו אחד את השני, הצליחו להצחיק כל אחד (כי הרי כזוג הם פנו לבעל כל חוש הומור - מן הרדוד ועד המעודן). והכי חשוב - השלמת האחד את השני גרמה להם להרגיש כמו אחים.






ומכאן, שקיציס ופרידמן לא המציאו את הגלגל. המשחק על הקונטרסט ביניהם עובד היטב, וניכר שכל עוד יש להם רעיונות חדשים, הזויים בעיקר, וכל עוד פרידמן מצליח להפתיע כל פעם מחדש, הם צפויים להיות פצצת רייטינג לא קטנה באזורינו. ועל כך יש רק להודות, כמו גם על העובדה שהם לא משלבים פוליטיקה בהומור שלהם. וכך יכולים כולנו (כרגע רק מנויי הכבלים הדיגיטליים) ליהנות פעם בשבוע משעשועון קצת אחר, כזה שלא מפחד לשאול את השאלות החשובות. ואם אתם לא מפחדים להודות שאתם בוחנים את יציאותיכם בשירותים לאחר מעשה, התוכנית הזו נועדה בשבילכם. מומלץ בחום!

אל אתר הסדרה ב"ביפ"






"החטא ועונשו", ימים ראשון, שלישי וחמישי, 22:30, ערוץ ביפ בכבלים הדיגיטליים בלבד.