המסך המפוצל

ברוכים הבאים לבית הבובות

אחרי באפי, אנג`ל ופיירפליי, חוזר סוף סוף ג`וס ווידון לטלוויזיה, עם סדרה חדשה בכיכובה של אלייזה דושקו. מה יש להם לספר על זה?

מאת: bosco

פורסם: 01-11-2007
35 תגובות
"Dollhouse", כך צפויה להיקרא הסדרה החדשה של ג'וס ווידון בכיכובה של אלייזה דושקו, ממנה הזמינה רשת FOX שבעה פרקים - חדשות משמחות לכל חובבי ווידון באשר הם. כך מתארים ברשת את הסדרה:

אקו (דושקו) היא בחורה צעירה, שהיא פשוטו כמשמעו הפנטסיה של כל אחד. אקו שייכת לקבוצה של גברים ונשים, בעלי היכולת להיות מוטבעים באישיויות שונות הכוללות זיכרונות, מיומנויות, שפות - אפילו זיכרון שרירים - למשימות שונות. המשימות יכולות להיות בעלות רקע רומנטי, הרפתקני, מיני וכו', ולפעמים מאוד לא חוקיות. כשהם לא מוטבעים בזיכרון כלשהו, אקו והשאר נטולי כל זיכרון, חיים כמו ילדים במעבדה עתידנית בשם "בית הבובות", ללא שום ידע על משימותיהם - או על שום דבר אחר. הסדרה עוקבת אחר המודעות העצמית המתפתחת של אקו הכאילו ילדה, והשאיפה שלה לגלות מי היא היתה בעבר. שאיפה שמחלחלת לתוך האישיויות המוטבעות בה, ומעמידה אותה בסכנה, גם בשטח וגם במסדרונות המנוטרים של בית הבובות.

איך נוצרה הסדרה? מתי נזכה לראות אותה, במיוחד לנוכח השביתה שאמורה לפרוץ היום? ומה הסיכוי שכמה מבוגרי באפי יבואו להתארח בסדרה? הנה הראיונות המלאים שערכה קריסטין באתר E-online עם היוצר / כותב של הסדרה ג'וס ווידון והמפיקה / שחקנית אלייזה דושקו, כפי שתורגמו.

ג'וס ווידון:

קודם כל, מזל טוב! אני מתחרפנת! ותודה שחשבת עלי בשביל החדשות האלה.
בבקשה. ותודה לך. אני זוכר שבפעם האחרונה שראיתי אותך, על הסט של "המשרד" , אמרת לי "תחזור לטלוויזיה". אז זה הכול בזכותך, זה מה שגרם לזה, אז...

הא! טוב, תודה לך שעשית את זה בשבילי.
כן, זה יהיה על הפוסטר: "בית הבובות: זה בשביל קריסטין"

אני מאוד אוהבת את זה שאתה מתאחד עם גב' אלייזה דושקו.
אני יודע, ראית מה זה?



אתה יכול לספר איך כל זה קרה?
דרך מסורת מכובדת רבת שנים הנקראת "ארוחת צהריים". אלייזה סגרה את העסקה שלה עם פוקס, ויצאנו לאכול, כמו שאנחנו עושים לפעמים, לדבר על הקריירה שלה ומה הצעדים הבאים שהיא צריכה לעשות. ז"א, אם אני מכיר כותבים, ומה הדרך הכי טובה שלה להגן על עצמה, איזה סוג של סדרה לעשות. אלייזה ואני עושים את זה לפעמים, כי היא ידידה ושחקנית מאוד מוכשרת וקל מאוד לנצל את זה לרעה. היא ניסתה להגן על עצמה ואני ניסיתי לקבל ארוחה חינם. באמצע הארוחה, בא לי הרעיון לסדרה הזאת ולשם שלה בטעות.

זה לא באמת כזה קל עבורך... שזה בא לך בין ביסים.
הלכתי לשירותים וחזרתי ואמרתי "יש לי את זה", אז הנה זה. זה לקח קצת יותר מ"בין ביסים". זה נוצר באופן כל כך אורגני דרך השיחה שלנו, וממה שאני יודע על היכולות שלה, ומהדברים שהיא דיברה עליהם ומה שאנשים מצפים ממנה. זה פשוט קרה. וכשזה קורה ככה ויש לזה שם, לסדרה, זה ביג דיל - אם יש לזה שם, אי אפשר לסגת מזה. אז אמרתי לה, והיא התלהבה, ואמרתי לה שאני עסוק עם כל הסרטים שאני מנסה לעשות, אבל פוקס מעוניינים, ופוקס אמרו בואו נעשה שבעה פרקים במקום פיילוט, אז הנה אני.

אז יש לך חוזה לשבעה פרקים?
כן.

במילותיך שלך, תוכל לתאר את "בית הבובות"?
הרעיון הוא שאלה שיש להם כסף או קשרים, יכולים לגשת למתקן הסודי והמאוד לא חוקי הזה, שם הם יכולים להגשים את כל הפנטזיות הכי גדולות שלהם. רוב האנשים מניחים שמדובר בסקס - ולפעמים זה אכן המצב, כי זו בהחלט פנטסיה של הרבה אנשים - אבל כעקרון אלה מעין תסריטים. הם יכולים לשחזר סצנות של רומנטיקה, הרפתקאות, או כל דבר אחר באופן מושלם, כי הם הופכים להיות האדם שאתה רוצה שהם יהיו - הם הופכים להיות האדם הזה. הם לא מתנהגים כמו האדם הזה, הם לא רובוטים שמעמידים פנים, הם ממש האדם הזה, ואז הם שוכחים כל מה שקשור בזה. הבעיה היא שהדמות של אקו, הדמות של אלייזה דושקו, מפסיקה לשכוח. היא לא ממש זוכרת, אבל היא מבינה שהיא אדם, ושהיא אולי היתה מישהי לפני שעשתה את כל זה, והיא לא ממש יודעת מה זה.

אתה מרגיש שזה תפקיד שונה עבור אלייזה, או שיש דמיון לתפקידים שהיא שיחקה ב"באפי" וב"מירוץ לאתמול"?
מדי פעם היא תצטרך להחטיף מכות כי אחת מהאישיויות הרבות שיכולים להוריד לתוכה היא סוג של ניקיטה - היא יכולה להיות הטובה ביותר במה שהיא עושה, וזה כולל עבודות שחורות - או מה שזה לא יהיה ששוכרים אותה לעשות, כל עוד היא לא נפגעת והחברה לא נחשפת, לא ממש אכפת להם מה היא עושה. חלק מהמשימות שלה מתוקות ומרעננות, לפעמים היא נערה מתוקה, לפעמים היא ממש אלייזה של ה"יאללה רד סוקס!" ולפעמים היא תהיה לחלוטין אלגנטית, תמימה, חסרת אונים. היא יכולה להיות נוירולוגית, היא יכולה להיות רקדנית של ריקודי סלון, היא יכולה להיות כל דבר.

העניין עם אלייזה הוא שיש לה המון גווני משחק כמו להרבה מהשחקניות הטובות, אבל היא די נתקעה בתפקיד מסוים. אני רואה את העיניים הגדולות האלה, את התום שהן מסוגלות לשחק, ההגינות שיש בהן, וזה לא רק "היי, אני הבחורה הקשוחה". יש שם הרבה יותר.

למה ההחלטה לחזור לטלוויזיה עכשיו? אתה מרגיש שאתה סוף סוף יכול לחפור את דרכך פנימה?
אני חייב לומר - כשאמרו לי שבעה פרקים, חלק ממני הרגיש מאוד עייף, מפוחד... כעקרון, בגלל שהייתי בעולם הזה כבר, ויש לי ילדים, ואני לא אוהב לא להיות לידם, זו בעיה. אבל בתכלס, זה גם מישהו שבא ואומר "אנחנו סומכים עליך שתספר את הסיפור הזה, ואנחנו אוהבים את הסיפור הזה, אז לך ותספר אותו" וזה חתיכת עידוד של בטחון. זו התחייבות גדולה, והם לא היססו בשום שלב. הניסיון שלי בקולנוע הוא די שונה במובן הזה. זה לא נורא לשמוע "כן", במקום הדבר השני.

בנוגע לטלוויזיה, ניסיתי להיות די ברור לגבי זה שאין שום דבר בטלוויזיה שאני לא אוהב. ז"א, תמיד אהבתי סרטים, ואני עדיין רוצה לעשות סרטים - סרטים הם מגניבים, אבל בטלוויזיה יש דברים שלסרטים אף פעם לא יהיו. היכולת פשוט להיכנס לתוך משהו ולפרק אותו באופן אינסופי, יכולת שאני מעריץ. זה מאוד אורגני.

הלכתי הביתה לאשתי, וכבר דיברנו על לעשות סרטים בתקציב נמוך כדי לא להיות מחויבים לסרטים הגדולים בהם אתה לא יכול להמריא, ואמרתי: "מותק, יצרתי סדרה לפוקס בטעות" והיא אמרה אחלה. היא הבינה את זה לגמרי כי זה היה מאוד אורגני. זה היה הדבר הבא - אי אפשר להכחיש את זה. כשרעיון מגיע כל כך מהר ובאופן כל כך מלא, אסור להגיד לא.



ההליכה לשירותים ששינתה את חייו של ג'וס.
(צוחק) אני שונא להגיד את זה, אבל לפעמים יש ביקורי שירותים מעוררי השראה. או אם אני במסעדה עם תסריטאים, ואחד מהם הולך לשירותים, ואז הוא חוזר ופותר את הבעיה. אני חושב שזה יותר עניין של רגע עם עצמך. צריך להדגיש שזה לא עצם ההליכה לשירותים... זה לא טוב! זה לא מה שזה.

רציתי לשאול לגבי התזמון של כל זה. הכרזתם על זה יום יומיים לפני שביתת התסריטאים. איך זה ישפיע על הסדרה?
כל זה קרה לפני השביתה. הם היו צריכים לחתום על העסקה, ואי אפשר להגיד כלום עד שהעסקה חתומה. אלייזה יושבת על זה כבר חודש, והכול קרה תוך שבוע. אכלנו צהריים, וכמה ימים אחר כך כתבתי תקציר ואז מדריך פרקים, בסיס לפיילוט, ואפילו פוסטר. הכנתי פוסטר בפוטושופ באחד הלילות. כמה ימים אחר כך הלכתי לפוקס, וכמה ימים אחר כך הם נתנו לנו שבעה פרקים. אלייזה ואני ממש התאפקנו לא להיכנס לאינטרנט או לעשות משהו, אבל כולם היו כזה: "אין עדיין עסקה אז אתם לא יכולים להגיד כלום". אז ככשיו, כשהעסקה סוף סוף סגורה, אין יותר מה לכתוב.

רגע, מה? כל שבעת הפרקים כבר נכתבו?
לא, לא - את צוחקת עלי? לא ביליתי כל כך הרבה זמן בשירותים. כל שבעת התסריטים הוצגו לרשת, כל הסיפורים כבר הוצגו.

אז אם השביתה תצא לפועל, זה יעכב את הפרויקט?
זה יעכב הכול. זה לא שונה מכל דבר אחר. השביתה צריכה להתקיים. הלוואי שהיא לא היתה מתקיימת, אבל היא חייבת, והיא חייבת להימשך כמה שהיא תצטרך להימשך. כשזה ייגמר, נתחיל עם הפרויקט, וכמה חודשים אחרי זה, נתחיל לצלם. אם לא היתה שביתה, סביר להניח שזה היה קורה בסביבות פברואר.

אז אתה תומך בשביתה?
אני אהיה עסוק בהפגנות. אני תומך באיגוד, ואני חושב שמה שאנחנו עושים הוא עצוב, אבל הכרחי. וזה אומר שאני לא יכול לקבל את הכיף שלי, אבל זו לא הנקודה. זה קלאסי עבורי אגב, להגיד "ווהו! סדרה חדשה! עם אלייזה!" ואז שביתה.

זה ייתן למעריצים שלך אור בקצה המנהרה במקרה של שביתה?
אם הם מרגישים שנוח להם עם השגרה של תוכניות ריאליטי, תספרי להם על זה. זה הולך להיות מאוד מגניב. זה מטורף לעשות סדרה עם אלייזה, אבל זה מרגיש מצוין.

אתה חושב שמישהו מ"באפי" יצטרף לסדרה, או שעדיף שתהיה הפרדה?
אני חושב שחשוב שתהיה הפרדה, אבל אם מישהו יכול לעשות את העבודה, זה האדם שצריך להביא. בנוגע לרצף הראשון, חשוב להיות צעד קדימה ושזו לא תהיה פגישת מחזור. אנחנו לא משחקים משחקים. אני אף פעם לא פוסל אף אחד, אבל האינסטינקט הראשוני שלי הוא לנסות אנשים חדשים כי מדובר בי ובאלייזה.

אני חייבת לומר לך שזה ממש כמו חג המולד למעריצי באפי. הם חיכו שתחזור לטלוויזיה כל כך הרבה זמן - אז, יש את החדשות האלה הלילה, ואת הפרק שלך של "המשרד" מחר בלילה... זה כמו סערה מושלמת של חג ווידון-וורס.
אם היו לי עוד שישה דברים זה היה ממש חנוכה. אני אעבוד על זה.





אלייזה דושקו:

מזל"ט על הסדרה - זה ממש מרגש. קודם כל, איך זה קרה?
זה היה ממש טוב. כעקרון, נפגשתי עם פיטר (צ'רנין) וכל האחראים בפוקס, והם אמרו לי בכנות ובביטחון שהם רוצים שאצטרף כמפיקה ושחקנית. הם אמרו לי להביא את החומר שאני רוצה לעשות.

אז ישבתי על זה כמה שבועות. ידעתי שג'וס עובד על דברים אחרים, והוונדר-וומן שלו, אבל הוא היה חבר טוב מאז שעברתי לכאן, כשהייתי בת 17. הוא נהיה התסריטאי / גאון האהוב עלי, ותמיד אמרתי שאני אלך אחריו לא משנה מה. אז קראתי לו רק לשבת על קפה, ולדבר על החיים ועל מה אני אעשה עם העסקה הזאת. והתחלנו לדבר. הוא פשוט מבין נשים, שזה ממש מדהים. הוא קולט אותן, ואני חושבת שזה די ברור מהדברים שהוא עשה בעבר, מ"באפי". הוא יכול להשתמש במדע בדיוני, ובמטאפורות והגזמות והכול - אבל הוא מבין נשים, והוא מבין בני אדם. הוא ממש נכנס לרגש האנושי וללב הפועם.

אז דיברנו על החיים, וסיפרנו אחד לשני סיפורים מטורפים על הדברים שעשינו מאז הפעם האחרונה שדיברנו, ועל אינטרנט ועל מה כדאי להוריד, ודיברנו על צייד, ועל ההוא עם הפטיש ההוא, והדבר ההוא שרצינו לעשות, וההיא שאנחנו מכירים, והפחדים האלה שיש לנו, ופתאום זה קרה, והשאר היסטוריה, ויש לנו את הסדרה המגניבה המפוצצת החדשה הזאת.

את כבר מתכוננת לתפקיד אקו?
כן, אני כבר מתאמנת ומתכוננת לזה. אני אהיה אקו שונה בכל שבוע, שזה מצוין לאישיות ההיפראקטיבית שלי, זה ממש - הגורל הביא אותי לזה, התזמון, האנשים, היכולת היצירתית, הפוטנציאל שגלום בזה. אני לא יכולה לחכות שהמעריצים ישמעו על זה, כי כבר שנים ששואלים אותי על זה, אם הולך להיות ספין-אוף. הכול קורה מסיבה כלשהי, והתזמון ממש כאן.



נשמע כאילו ממש פיתחתם את זה יחד. את יכולה לספר איך יצרתם את אקו, ואת הרעיון של "בית הבובות" עצמו, ואז ממש את הסדרה?
די הגענו לזה יחד, וזה אחד הדברים המגניבים - אני אהיה אחת המפיקים של הסדרה ובסופו של דבר זה קצת כמו סיפור חיי. היו לי חיים די מטורפים, סיבובים סביב העולם עם אמא שלי מגיל צעיר, כל מיני טיולים מטורפים והרפתקאות, ואז להיכנס לתעשייה הזאת. זה הסיפור של מי שאני, בתעשייה הזאת ספציפית, החפצון של אנשים, ושל מי שאנשים רוצים שאנשים אחרים יהפכו להיות, ואנשים שחושבים שבלחיצת כפתור הם יכולים לגרום לדברים לקרות.

יש לנו כל כך הרבה שליטה בימינו עם האינטרנט והטלוויזיה ומה שאנחנו רוצים והפנטזיות והמאווים שלנו והמחשבה שאנחנו יכולים לגרום להם להתגשם. וכל זה, אני חושבת, פשוט הופך את זה לרעיון חכם, כי הכול קיים שם, וזה חלק ממני וחלק מהעולם. זה הפנטזיות של אנשים, השדים שלהם, הזמנים הטובים שלהם, הרעים, המצחיקים, ובין לבין, מעורבב - אני חייבת שיהיה קצת אקשן. כי פשוט הבנתי שסדרה שגרתית היא לא בשבילי. אני חייבת לקפוץ ממכונית או להרביץ או לעשות סקס.

נשמע כאילו את תזכי לעשות את כל זה בסדרה הזאת. עוד משהו שאהבתי לגבי הרעיון הוא שיש קבוצה שלמה של אנשים כמוך, שם בבית הבובות, וכולכם מנסים למצוא את עצמכם בדרך זו או אחרת. את יכולה לספר על תפקידים אחרים? ליהוק? משהו כזה?
כן, יש, וזה נחמד שוב, שיש לנו טעם דומה. אני חושבת שאנחנו יודעים, יכולים לראות את זה ולחוש את זה ולטעום את זה, וזה די ניסיון לחבר הכול יחד, ולנסות למצוא את השילוב הנכון ואת כל המשתנים במשוואה. אבל שנינו מעריצים גדולים של חלק מהאנשים שעבדנו איתם בעבר בסדרות אחרות, וגם יש לנו כותבים מ"באפי" שעומדים להצטרף אלינו. זה יהיה נהדר לצפייה, אני חושבת. כי נראה לי שאנשים יתלהבו ממה שיש לנו.

כולם מאוד מאוד מתלהבים, אני מבטיחה לך - אני צווחתי.
הרד סוקס זכו באליפות שוב, והכול טוב - יש לי את הבחור שלי (בראד פני), והוא הולך לשחק בייסבול אצל הדודג'רס בשנה הבאה, ואני אהיה כאן, מצלמת את הסדרה שלי לפוקס. הכול יהיה טוב.