המסך המפוצל

פוקסוויל

רשת FOX היא הראשונה שכבר ביטלה סדרה העונה. האם שאר הסדרות החדשות יזכו לגורל דומה? כתבה חמישית ואחרונה

מאת: איתן גשם וברק דיקמן

פורסם: 29-09-2007
12 תגובות
כבכל שנה, מכריזה רשת FOX על שני לוחות שידורים. אחד הוא לוח הסתיו ה"רשמי" והשני הוא הלוח של ינואר 2008. גם השנה צפויה הרשת להעלות סדרות חדשות בכל אחד משני הלוחות הללו, כשהיא מתבססת בעיקר על ההצלחות הפנומנליות של "אמריקן איידול", "האוס", ערב האנימציה של ראשון ו"24". עוד אירוע שיעזור למספרים של הרשת הוא הסופרבול, שישודר שם השנה. אגב, הרשת הודיעה מראש שהיא מתכוונת לשדר פרק של "האוס" מיד לאחר המשחק, מה שמבטיח פרק מיוחד ומעניין ורייטינג היסטרי, אבל מהצד השני, ההחלטה מעוררת תמיהה מדוע לא בחרה הרשת לשבץ שם סדרה שצריכה יותר קידום, כי ל"האוס", תודה לאל, אין שום בעיות רייטינג. נהפוך הוא.

בעונה שעברה שיבצה הרשת מספר סדרות חדשות. מכולן, שרדה רק אחת, וגם היא לא פאר היצירה הטלוויזיונית ("עד המוות" הסתמית), כך שאפשר לומר בקול רם ובלב שלם ששיבוצי העונה שעברה נכשלו. מה שבוודאי הגביר את הלחץ על קברניטי הרשת (ובהם קווין ריילי שהגיע מרשת NBC) להצליח היכן שנכשלו קודם לכן.

איך נראות הסדרות החדשות של הרשת? לא משהו, האמת. קומדיה עם פרייז'ר ופטרישה היטון, סדרת שוטרים נוספת, גרסה אמריקאית לתוכנית ריאליטי בריטית מצליחה וסדרה אחת שכבר הספיקו לבטל. במיד-סיזן תחזור המגה-להיט "אמריקן איידול" וכן צפויה הרשת להעלות חמש סדרות חדשות: סדרת עו"דית אחת, סדרת משטרה לא שגרתית, סדרה שמבוססת על סדרת הסרטים "שליחות קטלנית" (ולמעשה, משתלבת כרונולוגית בעלילה שלהם) ושני סיטקומים שלא נראים טוב במיוחד.

כך נראה לוח השידורים החדש של רשת FOX:

שני (החל מה-17/9/07)
20:00 נמלטים (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה

מינואר 2008
20:00 K-Ville / נמלטים
21:00 24 (עונה 7)

העונה השלישית של "נמלטים" נפתחה, למעשה, כבר לפני שבועיים. כמו גם "קיי-וויל", סדרת משטרה חדשה עם "טוויסט" אחד קטן: היא עוסקת בשוטרי ניו אורלינס, שנתיים אחרי האסון הנוראי שפקד את העיר השלווה (ההוריקן קתרינה, למי ששכח), הותיר אותה הרוסה, כואבת ובעיקר אלימה ומלאת פשע. גם כאן נקבל את השוטר הותיק עם הטראומה מהעבר ולצידו השוטר החדש שרק מנסה להשתלב, גם כאן נקבל את הבוס הקשוח-אך-ההוגן.

בסדרה מככבים אנתוני אנדרסון (שהיה אנטואן מיצ'ל ב"המגן" ואחר כך התארח במספר פרקים ב"עד המוות"), קול האוזר, ג'ון קרול לינץ' ("המופע של דרו קארי", "קרניבל", "קרוב לבית"), בלייק שילדס ("תא רדום"), טאוני סייפרס (סימון מ"גיבורים"). "קיי-וויל" משודרת מול "גיבורים" ומול "שני גברים וחצי" ו"חוקי המשחק", כך שמדובר בתחרות קשה ומאתגרת.



ב-13/1/08 יחזור ג'ק באוור ליום השביעי הגרוע ביותר בחייו, יגרום לנמלטים ולשוטרי ניו אורלינס להתחרות על משבצת אחת בלבד (אבל יותר סביר שאחת הסדרות האחרות - או "קיי-וויל" עצמה - תיכשל בדרך, תבוטל, ותעזור לבעיות השיבוץ של הרשת).

שלישי (החל מה-25/9/07)
20:00 Bones (עונה 3)
21:00 האוס (עונה 4)

מינואר 2008
20:00 אמריקן איידול 7
21:00 האוס

יום שלישי ייפתח עם עונה שלישית במספר של "Bones" שעוברת מיום רביעי, מה שיאפשר לד"ר ברנן והסוכן סילי בות' להמשיך ולפתור תעלומות תוך יצירת מתח מיני מלאכותי ובלתי נגמר, להנאתם של צופי הסדרה. שיהנו. אחריה, ב-21:00, עוד סדרה עם פתרון תעלומות ומתח מיני, רק ששם העסק קצת יותר מעניין ומאתגר. הרופא הנרגן חוזר לעונה רביעית, ויש להניח שהסדרה תשמור על האיכות והמספרים המרשימים. למעשה, מאז שהסדרה עלתה לשידור המספרים רק הולכים ומשתבחים, ופרק הבכורה של העונה זכתה לרייטינג מעולה, הטוב ביותר שלה ללא הסיוע של "איידול" לפניה, ועלייה מהפרמיירה של העונה שעברה. בינואר יעברו החברים מ-"Bones" ליום שידור אחר, ו"איידול" תחזור לעונה נוספת, שביעית במספר, של הרבה רעש וצלצולים, וכרגיל, רייטינג מטורף.

רביעי (החל מה-19/9/07)
20:00 - סדרה חדשה
20:30 עד המוות (עונה 2)
21:00 - סדרה חדשה

מינואר 2008
20:00 Back To You
20:30 עד המוות
21:00 אמריקן איידול - התוצאות



ביום רביעי שיבצה הרשת שתי סדרות חדשות יחד עם סיטקום קלישאתי בעונתו השניה. הערב נפתח עם הקומדיה החדשה של קלסי גראמר ("פרייז'ר") ופטרישה היטון (דברה מ"כולם אוהבים את ריימונד"). גראמר הוא צ'אק דארלינג, מגיש חדשות שעבד במשך שנים בתחנה המקומית בפיטסבורג ובשלב מסוים עזב את התחנה לטובת קידום לרשת ארצית, אלא שבשל תקרית מביכה נאלץ לעזוב את עבודתו ולחזור לתפקיד הקודם שלו ולשתף פעולה עם קלי קאר (היטון), המגישה השותפה שעמה היה לו רומן קצרצר וחד-פעמי, קאר, מצדה, התרגלה לחיים מול המצלמה בלי הצל הגדול של דארלינג, ושובו המפתיע מטלטל את עולמה, מסיבות שונות. עוד משתתפים בסדרה: איידה פילד (ג'יני מ"סטודיו 60"), ג'וש גאד חסר הניסיון (יחסית), פרד ווילארד (עוד פליט "ריימונד" ומשתתף קבוע במערכונים של ג'יי לנו) וטיי בורל ("Out of Practice"). יוצרי הסדרה הם סטיבן לוויטן ("תהרוג אותי וזהו") וכריסטופר לויד (שניהם בוגרי "פרייז'ר"), וכמו תמיד, זה לא בהכרח נקודה חיובית לסדרה, שעל פניה נראית כמו אלפי סיטקומים בהם כולנו כבר צפינו. עם זאת, יש להעיר שצפייה בפיילוט העלתה כמה חיוכים לא מאולצים, ויש גם טוויסט בעלילה שמניע אותה דווקא לכיוון רציני ומעניין. הביקורות היו מעורבות, ואלה המשבחות ציינו, ובצדק, שהשחקנים הותיקים עושים עבודה מצוינת (בעיקר היטון, אגב, שמצליחה להעניק לדמות שלה עומק לא מבוטל וגם להצחיק לא פחות גרמר. שחקנית נפלאה). מעניין יהיה לחכות ולראות כיצד יגיב הקהל לסדרה.

הערב יימשך עם עוד צחוקים מוקלטים בדמות העונה השניה של פליט "ריימונד" נוסף, בראד גארט (יחד עם גו'אלי פישר המצוינת), עם "עד המוות" וייחתם עם "ממטבחי הגיהינום", הגרסה האמריקאית. "ממטבחי" הבריטית, המשודרת גם אצלנו, עוסקת בשף נרגן ובצוות המטבח המסכן שלו. בגרסה החדשה, אותו גורדון רמזי האימתני, מבקר במסעדות ברחבי אמריקה ומנסה לגרום להן להיות הרבה יותר מוצלחות.



בינואר יוחלף רמזי במבקר קטלני אחר, סיימון קאוול שמו, ותוכנית התוצאות של "איידול" תגרוף אחוזי צפייה נאים עבור FOX. למטבחים של רמזי צפויה תחרות מאוד קשה מול "האישה הביונית", שהיא בינתיים סיפור הצלחה מפתיע, וסדרת הבת של "האנטומיה של גריי", שגם היא גורפת בינתיים מספרים נאים למדי.

חמישי (התחיל כבר)
20:00 האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ה'
21:00 - תוכנית חדשה

מינואר 2008
20:00 האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ה'
21:00 - סדרה חדשה

יום חמישי הוא יום של מלחמת עולם על לבם של הצופים. הרשת הולכת עם שני שעשועונים לכל המשפחה שצפויים למשוך קהל לא קטן - אחד ותיק, והשני חדש. ב- 20:00 עונה שניה לשעשועון המצליח שבו בודקים המתחרים אם הם חכמים יותר מתלמידי כתה ה', והקהל האמריקאי מגלה שהוא טיפש יותר מתינוקות בפעוטון. ב-21:00 שעשועון חדש בהנחייתו של הקומיקאי הפופולארי ווין בריידי ("של מי השורה הזאת") ובו נדרשים המתחרים להשלים את מילותיהם של שירים מוכרים שינוגנו ע"י תזמורת באולפן.

רגע, יהיו מי שיגידו שהרעיון נשמע ממש דומה, בעצם, אפילו זהה לגמרי לזה של "The singing Bee" - השעשועון החדש של רשת NBC, שאמורה היתה להעלות את השעשועון שלה רק בינואר, אבל אחרי ש-FOX העלתה את השעשועון הזה, מיהרה NBC להקדים את שידור השעשועון שלה וזה שודר בארה"ב יום לפני השעשועון הזה. וואו, איזו דרמה.

בינואר צפויה לעלות סדרה חדשה בשם "Canterbury's Law", שהיא, אם טרם ניחשתם, סדרה על עורכי-דין. אליזבת קאנטרבורי היא עורכת דין אמיצה ונועזת, שמגינה על מי שהיא רואה כחלשים וחסרי הישע. היא אוהבת לבחור תיקים לא פופולאריים ויוצאי דופן, גם אם זה עולה לעתים במחיר כבד בחייה האישיים. ג'וליאנה מרגוליס (שתיזכר לעד כקרול האת'אווי מ-ER, אבל הופיעה גם ב"רצח מאדום לשחור", "הסופרנוס" ו"סקרבס" בתפקידים טובים) מככבת, ולצידה בן שנקמן ("חוק וסדר", "מלאכים באמריקה"), קית' רובינסון (שההיילייט של הקריירה שלו היה תפקיד קבוע ב"פאוור ריינג'רס") ואדם קווין ("סוזאן סוזאן"). אחד מהמפיקים בפועל הוא מיודענו דניס לירי ("הצילו", "הג'וב").




שישי (התחיל כבר)
20:00 האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ה' / The Next Great American Band
21:00 - תוכנית חדשה

("להקה אמריקאית" צפויה להיפתח ב-19/10/07)

מינואר 2008
20:00 Bones
21:00 - סדרה חדשה

יום שישי אינו יום פופולארי במיוחד בקרב הצופים, אבל כאן הרשת מהמרת ומשבצת תוכנית שאמורה למשוך צופים רבים. עד אמצע אוקטובר תשודר מהדורה נוספת של "האם אתה חכם יותר", ואז תעלה התוכנית החדשה, מבית היוצר של "איידול", שהיא גם בעלת קונספט דומה, רק שכאן במקום לחפש את ה"איידול" הבא, מחפשים את "הלהקה האמריקאית הגדולה הבאה". הבסיס זהה - להקות מכל רחבי המדינה שולחות קלטות, לאחר מכן מתקיימים אודישנים מול שופטים, ובשלבים המתקדמים יותר - הצבעות באמצעות SMSים. השופטים יהיו איאן דיקינסון (שופט בגרסה האוסטרלית של "איידול" שהפך לסלבריטי באוסטרליה), הזמרת שילה אי (שידועה בעיקר בהופעותיה עם הזמר פרינס) והזמר ג'ון רזניק (מה"גו גו דולז"). מנחה: דומיניק באודן (המנחה של "איידול" בניו זילנד). יתכן שאם נתוני הצפייה ירשימו, תעביר FOX את התוכנית ליום "רווחי" יותר.

ב-21:00 עלתה לשידור סדרה בשם "נשוויל", תוכנית ריאליטי-סבונית על אמני מוזיקת קאונטרי. אך אבוי! שתי התוכניות הראשונות זכו לאחוזי צפיה עלובים, והרשת כבר הודיעה על ביטולה, מה שהפך אותה לזוכה בתואר המפוקפק: "התוכנית המבוטלת הראשונה של העונה". במקומה ישודרו, בשלב זה, שידורים חוזרים של הסדרה "K-Ville". ייתכן שבהמשך תשובץ סדרה/תכנית אחרת.

בינואר יהיה שינוי משמעותי ביום הזה. ב-20:00 תמשיך "Bones" מהיכן שהפסיקה ביום שלישי, ואפשר רק לקוות בשבילה שהרייטינג לא ייפגע מהמעבר ליום הבלתי פופולארי. אחריה, סדרה חדשה בשם "New Amsterdam", על שוטר במחלק הרצח של ניו יורק שיש לו סוד קטן. הוא בן אלמוות. בשנת 1642, בזמן שהיה חייל בהולנד, הוא הקריב את עצמו כדי להציל את חייה של נערה אינדיאנית. היא בתמורה, כדי להציל את חייו, הטילה עליו כישוף שלפיו הוא יחיה חיי נצח, ולא יתבגר לעולם, אלא אם ימצא אהבת אמת. נשמע מקורי להפליא.

לשוטר שלנו, אגב, יש בעיות משלו. הוא מכור לאלכוהול והוא בדיכאון כיוון שנקשר להרבה אנשים שמתו. מככב: ניקולאי קוסטר-וואלדאו, שחקן דני מוכר בארצו שהופיע במספר תפקידי אורח בסרטים דוברי אנגלית ("אניגמה", "ווימבלדון"). לצידו מככבת השחקנית הבריטית זולייקה רובינסון (שהופיעה בסדרת הבת של "תיקים באפילה" - "האקדוחנים הבודדים").




שבת
20:00 Cops
21:00 America's Most Wanted

אם יש דבר אחד שאפשר לדעת מראש בלוח השידורים של הרשת אלה השיבוצים ליום שבת. ב-20:00 עוד עונה לשוטרים החביבים ומייד אחריהם רפי גינת האמריקאי ינסה לתפוס את הפושעים המסוכנים.

ראשון (החל מה-23/9/07)
20:00 משפחת סימפסון (עונה 19)
20:30 המלך היל (עונה 12)
21:00 איש משפחה (עונה 6)
21:30 אבא אמריקאי (עונה 3, החל מה-30/9/07)

מינואר 2008
19:00 המלך היל
19:30 אבא אמריקאי
20:00 משפחת סימפסון
20:30 איש משפחה
21:00 - סדרה חדשה

העונה ה-19 של הסדרה המצוירת המצליחה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה נפתחה השבוע, נישאת על גב ההצלחה של סרט הקולנוע הראשון שלה, והיא הסדרה היחידה בהיסטוריה שהחלה כסקצ'ים קצרים של מערכונים בני 5 דקות בתוכנית אירוח, הפכה לסדרת טלוויזיה, והמשיכה אל מסך הקולנוע כשהיא עדיין משודרת בטלוויזיה - את "משפחת סימפסון" לא באמת צריך להציג, נכון?

בלוק הקומדיות המצוירות יימשך עם עונה 12(!) למלך היל (ולטעמי הסדרה הכי פחות מוצלחת מהארבע), כשאחריה העונה השישית של איש המשפחה, והערב ייחתם עם העונה השלישית האבא האמריקאי. בינואר ישתנה הלוח מעט, כשהסימפסונים יישארו במרכז הפריים, אך "המלך היל" ו"אבא אמריקאי" יוקדמו. כל זאת כדי לפנות מקור למעין ספין-אוף לסדרת סרטי הקולנוע "שליחות קטלנית".

עלילת "סיפורי שנה קונור" מתרחשת לאחר עלילות "שליחות קטלנית 2" ואחרי הריסת הפרויקט שיביא להשמדת האנושות. אלא שמהר מאוד מתברר שסיוטיה של שרה קונור לא רחוקים מהאמת, ואותו פרויקט הרסני צפוי לקום מחדש בהנהגתו של אדם אחר. אל ההווה נשלחים שוב שני רובוטים, אחד רע, אחת טובה, כשלשניהם מצוי על הכוונת ג'ון קונור, בנה של שרה, שאמור בעתיד להנהיג את המאבק שיביא לנפילתן של המכונות.

הפיילוט לא רע, ושופע אקשן ברמות שלא מביישות גם את ג'ק באוור (ביקורת מפורטת יותר ניתן למצוא בסקירת הפיילוטים הבולטים) ומשתתפים בו: לנה הדי (כשרה קונור), תומאס דקר (זאק מ"גיבורים", כבנה ג'ון) וסאמר גלאו ("פיירפליי").









מלבד הסדרות המשובצות לעיל (וששיבוצן אינן סופי, כמובן), צפויות לעלות עוד שתי סדרות במהלך השנה.

"" היא סדרה קומית מבית היוצר של איימי שרמן פלדינו ("בנות גילמור") שמספרת על עורכת ספרים עסוקה מדי שזקוקה לאחותה הצעירה כדי שתשמש עבורה אם פונדקאית. פרקר פוסי ("בוסטון ליגל") ולורן אמברוז (קלייר מ"עמוק באדמה") מככבות, לצד מייקל ארדן, סקוט כהן (מקס מדינה ב"גילמור") ודיינה אייבי. לאחרונה דווח ששרמן-פאלאדינו ליהקה לתפקיד אמן של שתי הבנות את השחקנית הותיקה ועטורת הפרסים דאיין וויסט ("קליעים מעל ברודוויי", "חנה ואחיותיה", ובשנים האחרונות הופיעה בתפקיד אורח מתמשך בסדרות "חוק וסדר"). הביקורות מדווחות על כמה סצנות איומות ונוראות, אבל שכדאי לתת צ'אנס לשרמן פלדינו, כי למרות הצחוק המוקלט והפיילוט הגרוע דווקא יש קצת פוטנציאל לסדרה.

"" (שם זמני, אופציה נוספת: "The Rules for Starting Over") היא קומדיה נוספת, שבמרכזה ארבעה חברים גרושים בני שלושים ומשהו שצריכים להתמודד עם חיי הרווקות המחודשים. משתתפים: קרייג ביירקו ("בוסטון ליגל"), ראשידה ג'ונס (קארן מ"המשרד"), שון מג'ומדר וג'וני סניד. יוצרי הסדרה הם האחים פארל ("הכל אודות מרי"). גם במקרה הזה הביקורות איומות ונוראיות, אפילו יותר מאשר אצל הגברת ג'יימס מהפיסקה למעלה. מעניין יהיה לראות איך יקבל הקהל את שתי הקומדיות הללו, אם וכאשר הרשת תחליט לשבץ אותן.




תוכניות אחרות שמתינות לשיבוץ צפוי במהלך עונת השידורים הקרובה: "Nanny 911" (עונה רביעית) שהיא, בעצם, אותו דבר בדיוק כמו "סופרנני" של ABC, רק שהיא משודרת בפוקס, "Trading Spouses" (עונה רביעית) - שהיא, בעצם, אותו דבר כמו "חילופי נשים" של רשת ABC רק שהיא משודרת ברשת FOX ו"So You Think You Can Dance" - שהיא כמו "איידול" רק עם ריקודים, או כמו "רוקדים עם כוכבים" של רשת ABC, רק בלי הכוכבים, ו... משודרת ברשת FOX. כמו שאפשר לראות, במסגרת התחרות שלה מול ABC על המקום השני בטבלאות הרייטינג אחרי CBS, הרשת נוקטת באסטרטגיה ברורה של בידול מהמתחרים בכל הנוגע לתוכניות הריאליטי שהיא מעלה.

נפרדנו כך:
לא פחות משש סדרות/תוכניות שעלו לשידור לראשונה במהלך העונה שעברה: "Vanished", "Happy Hour", "The Wedding Bells", "בקו העימות". בנוסף, נפרדנו גם משלוש סדרות ותיקות יותר: "האו-סי", "החיים בלופ" ו"טירוף בבית".





זהו. תמו להן הכתבות על הסדרות החדשות של הרשתות, העונה החדשה כבר כאן, השבוע "ישודר" כאן פרק פתיחת העונה השניה של "תנועת הצופים". מי שרוצה לכתוב ביקורת על אחד הפרקים בהם הוא צפה, מוזמן לשלוח אותו באמצעות הדואר האלקטרוני. שנה טובה לכולנו!


איך נפלו גיבורים - הסדרות החדשות של NBC
שתי סדרות וחצי - הסדרות החדשות של CBS
אבודים בפיילוטים - הסדרות החדשות של ABC
העולם שייך לפרועים - הסדרות החדשות של CW