המסך המפוצל

העולם שייך לפרועים

בעונתה השניה על המסך, מעלה ה-CW ארבע סדרות חדשות ומרעננת את הלוח בשתי תוכניות בידור חדשות. העונה החדשה, כתבה רביעית

מאת: איתן גשם

פורסם: 27-09-2007
11 תגובות
אחרי עונה ראשונה שהיתה מעין "שנת מעבר" עבור הרשת הצעירה CW, שבמהלכה שמרה הרשת על מרבית הסדרות הותיקות ונמנעה כמעט מלהעלות לשידור סדרות חדשות, החליטה הרשת לשנות אסטרטגיה מהקצה אל הקצה, ושיבצה העונה כמות נכבדה של סדרות ותוכניות חדשות. בתום העונה שעברה נפרדנו לשלום משלוש סדרות ותיקות: "הרקיע השביעי" המחרידה, "ורוניקה מארס" תהא מנוחתה עדן, ו"בנות גילמור" האהובה.

מי תהיה הלהיט החדש? מה מחפשת הרשת? שתי סדרות נראות מאוד מעניינות על הנייר: "Gossip Girl" נראית כמו הלהיט הבא של ה-CW, ואולי מסמנת את הכיוון אליו רוצה הרשת ללכת - דרמת נעורים בסגנון "האו-סי" (ולא במקרה הגיעה ההשוואה הזו - יוצר הסדרה הוא ג'וש שוורץ שיצר גם את "האו-סי"), שאמורה להיות בוטה ונועזת יחסית, ולעסוק רבות בנושאים כמו מיניות, סמים, אלכוהול, והכל בסגנון ציני ומרושע במיוחד. "Reaper", לעומתה, מתווה קו מעט שונה - דרמה קומית שמשדרת Fun טהור.

הלוח החדש כולל ארבע סדרות חדשות שעולות בסתיו, ועוד מספר סדרות נוספות שתעלינה בהמשך כמחליפות אמצע עונה.

כרגיל, אחוזי הצפיה ברשת זו צפויים להיות נמוכים, באופן אינהרנטי, מאחוזי הצפיה בשאר הרשתות, והרשת תקווה לעלייה משמעותית לעומת העונה שעברה.

שני (החל מה-1/10/07)
20:00 כולם שונאים את כריס (עונה 3)
20:30 - סדרה חדשה
21:00 חברות טובות (עונה 8)
21:30 The Game (עונה 2)

יום שני הפך לערב הקומדיות של הרשת (במקום יום ראשון), אם כי ההיצע לא משהו, ודווקא הסדרה החדשה מסתמנת כטובה מכולן. את הערב תפתח "כולם שונאים את כריס" המאכזבת למדי, בעונה שלישית. אחריה, "Aliens in America" - סדרה חדשה על משפחה אמריקאית שמתבשרת על הגעתו של נער מחו"ל למשך תקופה ארוכה כחלק מתוכנית של בית הספר. תקוותיה של אם המשפחה לקבל נער שבדי יפה תואר ונעים הליכות מתבדות, ובמקום זאת נשלח נער פקיסטני ביישן. באמצעות ה"אאוטסיידר" הזה הסדרה מצליפה קצת במוסר הכפול האמריקני ושנאת הזרים. הפיילוט היה לא רע בכלל, והסדרה נראית חביבה למדי. מככבים: איימי פייץ ("קרוליין בעיר", "אני איתה"), סקוט פטרסון (לוק מ"בנות גילמור"), דן בירד, לינדסי שואו, אדהיר קאליאן.



ב-21:00 עונה שמינית לסדרה המשמימה "חברות טובות" שהחלה את דרכה בשנת 2000 ברשת UPN ובאופן לא מוסבר ממשיכה להצליח. נו, קהל אמריקאי. ב- 21:30 עונה שניה לסדרה "The Game". עוד זוועה על אשתו של שחקן פוטבול שלומדת איך להצליח בצלו של בן זוגה ובלה בלה בלה.

מעניין במיוחד יהיה לראות את התחרות בין ערב הקומדיות הזה לבין ערב הקומדיות המקביל של רשת CBS (שיש לה אינטרסים בתוך רשת CW) - האם "כריס" תנצח את "איך פגשתי את אמא"? האם הזרים באמריקה יוכלו לתיאורית המפץ הגדול? והאם יש לבנות החברות סיכוי מול שני הגברים וחצי? ובל נשכח את התחרות בשעה 20:00 עם "נמלטים" ובשעה 21:00 עם "גיבורים".

שלישי
20:00 היפה והמרובע (עונה 4, התחילה ב-18/9/07)
21:00 - סדרה חדשה (התחילה ב-25/9/07)

את ערב שלישי הנוסטלגי, שכלל את "בנות גילמור" ו"ורוניקה מארס" שנפחו את נשמתן בעונה הקודמת, מחליף ערב קצת שונה, מגוון יותר.

ב-20:00 עונה רביעית במספר לתוכנית הריאליטי הפופולארית שנהגה להפגיש בין שמונה גברים(?) חנאנות לבין שמונה נשים שאמורות להיות יפהפיות. אבל בעונה הזו יש טוויסט בעלילה, שכמעט נפלתי מהכסא כשקראתי אותו - הפעם אחד החנונים יהיה בחורה, והיא תיפגש עם גבר חתיך! מדהים! כמובן שיתר הזוגות יהיו חנאנות גברים עם קוזינות נשיות, אבל היי! פריצת דרך!

ב-21:00 תשודר "Reaper" - סדרה חדשה, שלפחות ע"פ פרק הפיילוט שלה מסתמנת כאחד הדברים היותר נחמדים בטלוויזיה, ולמעשה, כבר כתבנו עליה בהרחבה. נער מגיע לגיל 18 ומגלה לתדהמתו שטרם לידתו, ועל מנת להציל את חייו, רקמו הוריו עסקה אפלה עם השטן, בכבודו ובעצמו, ומכרו לו את נשמתו. עכשיו הוא צריך לבצע עבור נסיך האופל משימות שונות ומשונות, להנאתו הסדיסטית של המניאק. הפיילוט גרם אצלי להרבה מאד עוויתות צחוק, והליהוק של ריי ווייז (שייזכר לנצח כלילנד פאלמר מ"טווין פיקס") בתור השטן נראה פשוט גאוני. עוד מככבים: ברט מוריסון ("החיים בלופ" ז"ל), מיסי פרגרים (קנדיס מ"גיבורים"), טיילר לביין ("פלישה").



ל"מרובעים" צפויה תחרות לא קלה מול "NCIS" ו-"The Singing Bee", אבל זה עוד כלום לעומת מה שמצפה ל-"Reaper" - "האוס", "רוקדים עם כוכבים (תוכנית התוצאות)", "היחידה" ו"צ'אק". אאוץ'.

רביעי (החל מה-19/9/07)
20:00 הטופ מודל הבאה (עונה 9)
21:00 - סדרה חדשה

תוכנית הריאליטי, שהיא התוכנית המצליחה ביותר של הרשת מבחינת אחוזי הצפייה חוזרת ל"מחזור" התשיעי שלה, ויש להניח ששוב נקבל טלוויזיה ירודה ורייטינג גבוה, כמיטב המסורת.

אחריה, הסדרה המדוברת ביותר של הרשת - "Gossip Girl". הסדרה, המבוססת על הרומן המצליח בעל אותו שם של סיסילי וון זיגיסאר (בזמנו דובר על הפקת סרט על בסיס הספר, שאותו אמורה היתה לכתוב מיודעתנו איימי שרמן-פאלאדינו, אבל איכשהו העניין נפל) ושיוצרה הוא ג'וש שוורץ ("האו-סי"), עוסקת בחייהם של מספר נערות ונערים עשירים ברובע היוקרתי של מנהטן (ה-Upper East Side), שמחד לומדים במוסדות יוקרתיים וחיים את חיי הזוהר, ומנגד, מתמודדים עם אותן בעיות שאיתן מתמודדים כל בני הנוער - סמים, אלכוהול, סקס וכו'. הגימיק הוא שאת הסיפור מלווה קולה של נערה אלמונית שמקריאה את מה שכתבה בבלוג שלה (שנקרא: "Gossip Girl"), ומה שכתוב שם הוא תיאור מדויק ומלא של כל המתרחש בחיי אותם צעירים, כמעין "סופר יודע כל". הסדרה מתמקדת בעיקר בדמותה של סרינה ואן דר וודסן, נערה עשירה עם לב טוב שעזבה את העיר במפתיע לשנה וחזרתה מטלטלת את חייהם של חברתה הטובה ביותר, בלייר וולדורף ושל החבר שלה נייט ארצ'יבלד. בתפקיד ה"ברנדון והברנדה" - האחים טובי הלב דן וג'ני האמפרי שמנסים להשתלב במעגלים החברתיים של סרינה וחברותיה.

מככבים: בלייק לייבלי (מהסרט "אחוות המכנסיים המטיילים"), לייטון מיסטר (תפקידי אורח ב"האוס", "ורוניקה מארס", "24" ועוד), מת'יו סטל ("אחים לנשק"), קלי ראת'רפורד ("מלרוז פלייס") ו... קולה של קריסטן בל ("ורוניקה מארס") כנערת הרכילות בכבודה ובעצמה.

אם עוברת לכם בראש המחשבה - האם לא שמענו את התסריט כבר מיליון פעם? התשובה היא, כמובן, כן. בפרט כשמי שעומד מאחורי הסדרה הוא שוורץ (יחד עם סטפאני סאבאג' שכתבה איתו ב"האו-סי"), ואולם, הפיילוט עצמו דווקא היה לא רע והראה פוטנציאל. לא הכל עבד - נרשם מחסור חמור בהומור (האם שוורץ לקח את כל ההומור מ"האו-סי" ל-"Chuck", הסדרה השניה שלו?), חלק מהדמויות מעצבנות ואפשר לחוש כבר באווירת הסבוניה של העלילות. מנגד, חלק מהדמויות ממש חביבות והליהוק דווקא מפתיע לטובה, במיוחד של לייבלי שיש לה קסם אישי לא מבוטל.



לדוגמניות צפויה תחרות לא קלה מול "Kid Nation" החדשה ומעוררת הבאזז של CBS, "דיל או לא דיל" (NBC), שתי הקומדיות של רשת FOX ("עד המוות" ו-"Back to You") וגם מול "Pushing Daisies" החדשה והמתוקה (ברשת ABC). לרכלנית, מצדה, צפויה תחרות סופר קשה מול "Private Practice" החדשה ומבטיחת הרייטינג של ABC, "מחשבות פליליות" המצליחה של CBS והאישה הביונית של NBC. הרשת, מצדה, עשתה מהלך חכם כשהחלה לשדר את הסדרה ב- 19/9/07, שבוע לפני שהסדרות המתחרות עולות לאוויר, בניסיון לחבר ולמכר את הקהל. נראה אם זה יעבוד.

חמישי
20:00 סמולוויל (עונה 7, החל מה-27/9/07)
21:00 על טבעי (עונה 3, החל מה-7/10/07)

יום חמישי הוא היום בעל התחרות הקשה ביותר על ליבם של הצופים, והרשת בחרה שלא לעשות שינוי, לאור ההצלחה היחסית בעונה הקודמת של השילוב בין שתי סדרות הפנטסיה/על טבעי.

ב-20:00 חוזר סופרמן לעונה שביעית במספר. כבר הספידו אותו, אמרו עליו שהוא גמור, שהוא לא עשוי מפלדה, ושהרייטינג שלו ייפול, אבל "סמולוויל" מצליחה פעם אחר פעם להוכיח שלא חייבים עלילה טובה במיוחד או דמויות טובות במיוחד כדי להיות פופולאריים. מספיק להיות לא רעים על גבול הבינוניות. וזה עובד. לאחר מכן, ב-21:00, חוזרים סאם ודין החביבים להרפתקאות נוספות במאבקם מול יצורים על טבעיים.

כבר בעונה שעברה התרגלו שתי הסדרות לתחרות הקשה, וגם הפעם הקרב על הרייטינג יהיה קשה ועקוב מדם. קלארק קנט ייאלץ להתמודד מול "בטי", "הישרדות", "האם אתה חכם מתלמיד כתה ה" ושתי הקומדיות של NBC ("קוראים לי ארל" ו-"רוק 30"). "על טבעי" תזדקק באמת למשהו על טבעי, כדי לשרוד תחרות מול תותחים כמו "האנטומיה של גריי", "זירת הפשע", השעשועונים של FOX והקומדיות של NBC ("המשרד" ואחריה "סקרבס").

שישי
20:00 WWE SMACKDOWN

גם כאן נקטה הרשת במדיניות של שמירה על הקיים. ביום שבו הרייטינג אינו גבוה באופן קבוע, הרשת הולכת עם תוכנית ההיאבקות שזוכה לרייטינג גבוה מאוד (התוכנית המצליחה ביותר של הרשת אחרי "טופ מודל").

שבת
אין שיבוצים (משודרות תכניות מקומיות)

ראשון (החל מה-23/9/07)
19:00 - תוכנית חדשה
19:30 - תוכנית חדשה
20:00 - סדרה חדשה (החל מה-7/10/07)
21:00 הטופ מודל הבאה (שידור חוזר)

יום ראשון עובר שיפוץ יסודי, והרשת מהמרת על מספר תוכניות וסדרות חדשות. את הערב תפתח תוכנית חדשה בשם "CW Now". מדובר בשיתוף פעולה בין הרשת לבין תוכנית בשם "Extra" שמשודרת בסינדיקציה ברחבי ארה"ב. התוכנית סוקרת אירועים שעוסקים בעיקר בנושאים שמעניינים קהל צעיר - חדשות בידור, סלבריטאים וכו'. האנשים שמפיקים ומגישים את "אקסטרה" יעבדו גם כאן. התוכנית תימשך חצי שעה וככל הנראה לא יהיו בה פרסומות.

אחריה, ב-19:30 תעלה תוכנית חדשה נוספת בשם "Online Nation", שתסקור אתרים, בלוגים ושאר ירקות מרחבי רשת האינטרנט במטרה להביא בפני תושבי ארה"ב את הדברים המעניינים ביותר, ההזויים ביותר והמצחיקים ביותר.

ב-20:00 סדרה חדשה בשם "Life is Wild" על וטרינר שעובר עם אשתו השניה ועם ילדיו משתי נשותיו לשמורה בדרום אפריקה המנוהלת ע"י אביה של אשתו המנוחה. שם הוא ינסה לשנות את חייהם של תושבי המקום, ובעיקר של בעלי החיים במקום, בזמן שמשפחתו תנסה להתרגל לשינוי האווירה הדרמטי. הערב ייחתם עם שידור חוזר של "הטופ מודל הבאה".




גם כאן צפויה תחרות לא קלה - שתי תוכניות המקור צפויות לתחרות מצד "סרטי הוידאו המצחיקים ביותר באמריקה" הותיקה, "60 דקות" העוד יותר ותיקה ותוכניות הפוטבול של רשת FOX ושל NBC. "החיים הם פרועים" תתמודד מול "אקסטרים מייקאובר" הפופולארית, "Viva Laghlin" החדשה, "הסימפסונס" ו"המלך היל" והמשך תוכנית הפוטבול של NBC.


מחכות בפינה
"מנרש ביתי" לא שובצה לסתיו הקרוב, אך מעריצי לוקאס, ניית'ן, היילי וברוק יכולים להירגע: הסדרה תשוב לעונה החמישית, ועם טוויסט (שפורסם בקול רם) - הסדרה "תקפוץ קדימה" מספר שנים, תדלג על תקופת הקולג' ותתמקד בחיי הדמויות אחרי שסיימו את לימודיהן. זה בוודאי יהפוך את הסדרה להרבה פחות סבונית והרבה יותר איכותית. מלבד זה, ממתינות לשיבוץ לא פחות משלוש תוכניות ריאליטי.

"Pussycat Dolls Present: The Search for the Next Doll" היא תוכנית ריאליטי מצליחה שעוקבת אחר ניסיונותיהן של מספר נשים להתקבל לבנות ה"פוסיקאט דולז" המפורסמות. למרבה הצער, התוכנית תחזור לשידור ותשובץ מאוחר יותר העונה.

הרשת הזמינה עוד שתי תוכניות ריאליטי חדשות. " ינסה רווק חוואי מושך וסקסי למצוא את אשת חלומותיו מבין 10 נשים שאמורות להתאים לסגנון החיים שלו. גם האם וגם החוואי טרם שובצו, וכולנו מקווים שלא יימצא להם מקום לעולם בלוח השידורים.

להלן רשימת הסדרות שלא תשובנה למרקע לעונה נוספת:
"הרקיע השביעי" (יש אלוהים!), "Runaway" (מישהו זוכר שהיא היתה קיימת בכלל?), "All of Us" (שהופקה ע"י וויל סמית), "ריבה" (הגיע הזמן), "Hidden Palms" (על שני הפרקים שלה. לא ייאמן איך התעללו בסדרה הזו), "בנות גילמור" (גם כאן הגיע הזמן, אבל עדיין יש צביטה בלב) וכמובן, "ורוניקה מארס" (בעצם, אין אלוהים).


איך נפלו גיבורים - הסדרות החדשות של NBC
שתי סדרות וחצי - הסדרות החדשות של CBS
אבודים בפיילוטים - הסדרות החדשות של ABC