המסך המפוצל

אבודים בפיילוטים

סדרת בת לאנטומיה של גריי, אנשי המערות, תותחים, קבוצת נשים שפותרות מקרי רצח, ושובו של דארן סטאר - העונה החדשה, כתבה שלישית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-09-2007
61 תגובות
כמו בשנה שעברה, גם השנה תציג רשת ABC תמהיל של סדרות מצליחות מאוד עם מבול של סדרות חדשות. הרשת לקחה הימור די רציני בשנה שעברה, כשהעבירה את "האנטומיה של גריי" לימי חמישי התחרותיים, מה שהוכיח את עצמו כהימור מצוין. אחוזי הצפייה היפים תרמו רבות גם להצלחתן המפתיעה של "בטי" ושל "אחים ואחיות". גם "רוקדים עם כוכבים" לא טמנה ידה בצלחת והצליחה לגבור על ה"גיבורים". אלא שלצד ההצלחות המסחררות הגיעו גם מספר כישלונות - "Six Degrees", "עזור לי לעזור לך" ו"Big Day" לא שרדו מעבר לחצי עונה, והביאו לכך ש-ABC מעלה לשידור כבר בחודש הקרוב לא פחות משמונה סדרות חדשות (ארבע נוספות יעלו מאוחר יותר במהלך העונה). ההימור הגדול ביותר של השנה הוא לוח השידורים של יום רביעי, שמורכב כולו מסדרות חדשות, שאחת מהן היא סדרת הבת המדוברת של הלהיט הגדול של הרשת, "האנטומיה של גריי", "Private Practice".

אז מה בעצם מכינים לנו ב-ABC מלבד אותה סדרת בת מדוברת, שאת הפיילוט שלה כבר ראינו בסוף העונה הקודמת של סדרת האם? כמה קומדיות, סדרת פנטזיה אחת חמודה-חמודה, שספק אם תשרוד, ארבע דרמות נוספות ועוד כארבע סדרות מיד-סיזן. "אבודים", למקרה שתהיתם, תשוב רק בפברואר, ותשודר ברצף עד לסוף עונתה הרביעית, שתכיל רק 16 פרקים.

שני (החל מהיום, 24/9/07)
20:00 רוקדים עם כוכבים 5
21:30 - סדרה חדשה (החל מה-15/10/07)
22:00 הרווק 11

תוכנית הבידור המצליחה "רוקדים עם כוכבים" תחזור לסבב חמישי, כשהעונה היא למעשה עוברת יום אחד אחורה, ובמקום להיות משודרת בימים שלישי ורביעי, היא משודרת בימים שני ושלישי. הפרימיירה של העונה מתחילה כבר הערב ותימתח באופן חד-פעמי על פני שלושה ימי שידור. במתכונת הרגילה ירקדו הכוכבים במשך שעה וחצי ביום שני, ותוכנית התוצאות תשודר למחרת, שעה מאוחר מבעונה שעברה. בשעה 22:00 ינסה הרווק החדש למצוא לעצמו כלה, כשבתווך אנחנו פוגשים את הסדרה החדשה הראשונה של ABC.



"סמנתה מי?" היא קומדיה בכיכובה של כריסטינה אפלגייט. סמנתה היא בחורה רגילה לחלוטין, שביום בהיר אחד מתעוררת מתרדמת בת שמונה ימים ומגלה שהיא לא זוכרת כלום על עצמה, מה שמסתבר כעסקה לא רעה בכלל, כשהיא מתחילה להיזכר מי היא באמת וכמה שהיא היתה טיפוס מגעיל לפני התאונה שעברה. מזכיר מאוד את הרעיון הבסיסי שמאחורי הסרט "בנוגע להנרי" עם הריסון פורד משנת 1991 (שאותו כתב, אגב, מיודענו ג'יי ג'יי אברהמס).

כל הסיפור הזה הוא טוב ויפה, ואפילו יש בקאסט כמה שמות מסקרנים, כמו ג'ין סמארט (מרתה לוגן ב"24"), ג'ניפר אספוזיטו ("המשפט של איימי"), בארי ווטסון (בריאן ב"מה עובר על בריאן") ומליסה מקארת'י (סוקי ב"בנות גילמור"), אבל באמת נראה לכם שאפשר למשוך סיטקום שלם על פני ניסיונות להיזכר בפרטים נוספים בחייה של הגיבורה הראשית? כמה מהר כל העסק הזה יתפתח ל"עוד קומדיה על יחסים ללא שום ייחוד" והאם זה יקרה לפני או אחרי הביטול?

שלישי (החל מה-2/10/07)
20:00 - סדרה חדשה
20:30 - סדרה חדשה
21:00 רוקדים עם כוכבים 5 (החל מה-25/9/07)
22:00 בוסטון ליגל (עונה 4, החל מה-25/9/07)

שתי קומדיות חדשות יפתחו את הערב, שהסיפור של הראשונה מהן הוא קצת יוצא דופן. מעשה בסדרת פרסומות לביטוח, שהצליחה לעורר הרבה רעש ולהתחבב על חלק מהקהל האמריקאי (ולגרום לחלק אחר לתעב אותה בכל רמ"ח אבריהם), עד שעלה הרעיון להפוך את הפרסומות הללו לסיטקום באורך מלא. ניק (ניק קרול), ג'ואל (ביל אינגליש) ואנדי (סאם האנטינגטון) הם שלושה אנשי מערות חביבים, שהאבולוציה דילגה עליהם מסיבה כזאת או אחרת, והם פחות או יותר השלב הקודם, או החוליה המקשרת, אם תרצו, בהתפתחות המין האנושי. הגוף שלהם אמנם לא מפותח כמו ההומו-ספיאנס הרגילים שמסביבם, אבל מוחם דווקא מתפקד בסדר גמור, תודה ששאלתם, וקצת כמו אותם חייזרים מ"מפגשים מהסוג האישי" הם בסך הכל מנסים להשתלב בעולם המטורף של המאה ה-21.



רוב השחקנים בסדרה הם בעלי ניסיון מועט, וספק אם מישהו מאיתנו צפה בהם אי פעם. הפיילוט שנשלח למבקרים במהלך הקיץ זכה לביקורות איומות ולועגות, והרשת עשתה בו שינויים ושיפורים רבים, אבל לפחות מבחינת הקונספט, "אנשי המערות" דווקא נראה כמו משהו שלא ראינו עשרות אלפי פעמים בעבר, ואולי כדאי לנסות לתת להם צ'אנס, למרות שגם מי שצפה בגרסה ה"משופצת" לא הביע התלהבות.

מיד לאחר מכן, תשודר עוד קומדיה חדשה, "Carpoolers", שנשמעת על הנייר הרבה יותר קונפורמיסטית, מה שמן הסתם לא הופך אותה למעניינת יותר, להיפך. ארבעה גברים שגרים בפרברים הלחוצים מעבודתם השוחקת ומדוכאים מהנעשה בביתם מוצאים נחמה בהיילייט היחיד שלהם במהלך היום: הדרך אל העבודה וממנה, אליה הם נוסעים יחד במכוניתו של אחד מהם על פי תור (ומכך מגיע שמה של הסדרה, מן הסתם).

משתתפים בסדרה: ג'רי מיינור, פרד גוס (מ"Sons & Daughters" המבוטלת), ג'רי או'קונל (קיו-בול מ"גולשים בזמן", וודי הויט מ"ג'ורדן") וטים פפר הם ארבעת הגברים החולקים זה עם זה את זמנם בהסעה. עוד משתתפים בולטים: פיית' פורד (הופ מ"הופ ופיית'", קורקי מ"מרפי בראון") ואליסון מאן ("אחיות או לא להיות").

אחת הטענות שנשמעו מצד המבקרים כלפי "Carpoolers", למשל, היא לא שהיא נורא נורא גרועה, אלא שראינו כבר כל כך הרבה סדרות שנשמעו ככה, שבשביל מה שוב, בעצם? מעבר לזה, מלבד דמות אחת שהיא כל כך מוזרה שאי אפשר להפסיק להסתכל עליה (טי ג'יי מילר, הבן של גרייס, פרד גוס), שאר הדמויות פלקטיות ורחוקות מלעורר עניין.



ב-21:00, כאמור, הערב השני של "רוקדים עם כוכבים", ולאחר מכן העונה החדשה והרביעית במספר של מעלליהם המוטרפים של דני קריין ואלן שור באולמי המשפט של בוסטון.

רביעי (החל מה-26/9/07)
20:00 - סדרה חדשה (החל מה-3/10/07)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 - סדרה חדשה

על פניו, יום רביעי החדש של ABC נראה כמו היום הנועז ביותר של רשת כלשהי בשנים האחרונות - כל הפריים-טיים מוקדש לסדרות חדשות לחלוטין. כשמסתכלים קצת יותר לעומק, העסק נראה הגיוני מעט יותר. הערב נפתח עם הפיילוט החדש המבטיח ביותר שראיתי (מה שכמובן לא מעיד על סיכויי ההצלחה שלו), ממשיך ישירות אל הספין-אוף המדובר לסדרה המצליחה ביותר של הרשת ומסתיים עם הסדרה החדשה והמבטיחה של נייט מ"עמוק באדמה".

נתחיל עם "Pushing Daisies". מעשה בילד קטן, חמוד ומאושר בן 9 וחצי בשם נד, שמגלה יום טראגי אחד מה זה מוות, כשכלבו האהוב דיגבי נדרס, מתעופף באוויר, ונוחת מת על הכביש. נד החביב נוגע בו כדי לבדוק אם עוד יש נשמה באפו, כשלפתע, למגע ידו של נד, דיגבי מתעורר לחיים ומכשכש בזנבו. מכאן, העסק הולך ונהיה יותר ויותר מגניב, שנון וכיפי, כשהסדרה מתרחשת מספר שנים לאחר מאורע זה, כשנד מבוגר בכעשרים שנה, ומנהל מסעדות שמכינות עוגות פאי משובחות, ויש גם סיפור אהבה מקסים עם פן טראגי.

הדמויות אקסצנטריות וחביבות להפליא, על סף המבריקות, האווירה קסומה, התפאורה נפלאה, העיצוב מזמין, האווירה הכללית בפיילוט הרגישה לי כמו מה שהרגשתי כשצפיתי לראשונה בפיילוט של "עקרות בית נואשות" - הכל נמצא כאן כדי שהסדרה תהיה הצלחה אדירה. אלא שעם הקהל האמריקאי המוזר, אי אפשר לדעת מה יקרה. עוד ביקורת על הסדרה - בסקירת הפיילוטים הנבחרים שלנו.




ב-21:00 תיפתח המרפאה הפרטית, סדרת הבת של "האנטומיה של גריי", שצפויה להיות הצלחה מסחררת בקרב חובבי "האנטומיה", שזה, פחות או יותר, הרבה מאוד צופים. למעשה, מדובר בסדרה היחידה מבין כל הסדרות החדשות שהפיילוט שלה כבר שודר - בחודש מאי האחרון, כחלק מהעונה השלישית של "האנטומיה של גריי". ד"ר אדיסון מונטגומרי נוסעת לטיול בקליפורניה, כשאחת המטרות - לשקול מעבר לשם, כדי להיות קרובה אל כמה מחבריה הוותיקים שלמדו איתה רפואה. אבל אז היא מגלה שמצבם של חבריה הרבה פחות טוב ממה שקיוותה, והיא מחליטה להישאר בלוס אנג'לס כדי להצטרף אל המרפאה הפרטית שהקימו אותם חברים.

מלבד קייט וולש (אדיסון), אפשר למצוא שם גם את טים דיילי (ניק ב"תשעה"), טיי דיגס ("Day Break" וגם "קווין היל"), איימי ברנמן (איימי מ"המשפט של איימי"), פול אדלשטיין (קלרמן מ"נמלטים") וכריס לואל (פיז ב"ורוניקה מארס").

פרק הפיילוט זכה לביקורות צוננות מאוד, בלשון המעטה. המבקרים קבלו על כך שהדמויות לא היו אמינות מספיק, העלילה לא עניינה וההומור לא היה קיים כמעט, לפחות לא בצורה מוצלחת. שונדה ריימס, יוצרת הסדרה והמפיקה בפועל (שתחלק בעונה הקרובה את זמנה בינה לבין "גריי") מבטיחה שהיא מודעת לבעיות, ושנעשו מאמצים לשפר ולתקן את הליקויים. ימים יגידו. מכל מקום, מבחינת רייטינג הסיכויים של הסדרה למשוך צופים רבים נראים גבוהים למדי.




הערב ייחתם עם "Dirty Sexy Money", סדרה חדשה נוספת. כשקוראים את התקציר של הסדרה, קשה שלא להיזכר בפתיחת הסדרה הקודמת של השחקן הראשי: פיטר קראוזה, שהיה נייט ב"עמוק באדמה", הוא כאן ניק ג'ורג', עורך דין אידיאליסט שנשבע לא להצטרף אל העסק של אביו, שמתפקד כעורך הדין של משפחתו, עד שאותו אבא נפטר בנסיבות מחשידות וניק מחליט, במפתיע, להיענות להצעה שהוא לא יכול לסרב לה והולך לעבוד עבור משפחתו. אז נכון, כאן לא מדובר בעסק ביתי של קברנים ולניק אין אח הומו נוירוטי (או שכן, לא ראיתי את הפיילוט), אבל תודו שקווי הדימיון גדולים.

לצד קראוזה מככבים דונלד סאתרלנד ("גבירתי הנשיא", וגם אבא של ג'ק באוור), וויליאם בולדווין (אחיו של ג'ק דונגהי, אבל אין לו שום קשר משפחתי לג'יין מ"פיירפליי"), ג'יל קלייבורג (אמא של "אלי מקביל", אבל רק בסדרה) וזואי מקלילן ("ג'אג", אין קשר לאשתו של ווש).

הסדרה זוכה, בינתיים, לביקורות מאד אוהדות, ומסומנת כאחת הסדרות המומלצות להתמכרות בעונת השידורים הקרובה. כל שנותר לעשות זה לבדוק איך יקבל הקהל את הערב החדש והמסקרן הזה. המאבק, כמעט כרגיל, לא יהיה פשוט. "Pushing Daisies" תתמודד מול "Kid Nation" ב-CBS, "דיל או לא דיל" ב-NBC, צמד קומדיות ב-FOX ו"הטופ מודל הבאה" של ה-CW. המרפאה הפרטית תיאבק מול "מחשבות פליליות" ו"האישה הביונית", ולכסף הסקסי והמלוכלך תהיה תחרות קשה מול "CSI: ניו יורק". יהיה אקשן.




בפברואר צפויה לחזור "אבודים" לעונה רביעית בת 16 פרקים (כך גם יהיה עם עונות 5 ו-6, אז אמורה להסתיים הסדרה), והיא תשודר ללא הפסקות, ותחזור כנראה למשבצת הרגילה שלה בימי רביעי (אם כי, השיבוץ עוד לא לגמרי סגור. זה תלוי, מן הסתם, בהצלחות ובכישלונות של הסדרות האחרות).

חמישי (החל מה-27/9/07)
20:00 בטי (עונה 2)
21:00 האנטומיה של גריי (עונה 4)
22:00 - סדרה חדשה

"בטי", ההצלחה הגדולה והמפתיעה-משהו של העונה שעברה, תמשיך לאכלס את המשבצת של ימי חמישי ב-20:00 לאחר שבעונה שעברה היתה הסדרה החדשה המצליחה ביותר של הרשת בקרב כלל הצופים, והערב יימשך עם סיפור ההצלחה המתמשך של "האנטומיה של גריי". וב-22:00, סדרה חדשה נוספת.

"Big Shots" (קצת קשה לתרגם את שם הסדרה, אבל אפשר אולי לקרוא לה בעברית: "תותחים") מאחדת ארבעה כוכבים בעולם הטלוויזיה: דילן מקדרמוט (בובי מ"הפרקליטים"), מייקל ורטן (ווהן מ"זהות בדויה"), ג'ושוע מלינה (וויל ביילי, "הבית הלבן") וכריסטופר טיטוס ("טיטוס"). היא עוסקת בארבעה חברים שהגיעו לפסגת הקריירה שלהם, אבל הנשים בחייהם גורמים להם להרגיש אומללים מאוד.




פרק הפיילוט "זכה" לביקורות איומות. חלק מהביקורות טענו שמדובר באחד הפיילוטים הגרועים ביותר שהם ראו בשנים האחרונות. הביקורות היותר מקלות סברו שהפיילוט פשוט לא מספיק טוב, לא מצחיק מספיק והדמויות פשוט קרטוניות. לפי הקליפים בהם צפיתי אני, זה נראה כמו "סקס והעיר הגדולה - הגרסה הגברית", אבל חיוור מאוד ועשוי רע. מקפצת הרייטינג שלפניה עשויה לעזור לסיכויי ההישרדות של "Big Shots", בעיקר כי הקהל של "גריי" יכול ליהנות מהקונספט של הסדרה החדשה, אבל התחרות ברשתות שממול קשה במיוחד: "אי אר" החזקה ב-NBC (עם 11.5 מיליון צופים בממוצע בעונה שעברה) ו"ללא עקבות" החזקה יותר ב-CBS (עם 14.7 מיליון צופים במקום ה-16 בדירוג כלל הצופים).

אגב, מי שנקרא לדגל כדי להציל את הסדרה הוא לא אחר מאשר רוב תומאס (היוצר של "ורוניקה מארס") שמונה לתפקיד "מפיק יועץ". כמה הוא יוכל להשפיע והאם המצב כבר לא קטסטרופאלי ממילא? קשה לדעת, ואין לנו אלא להמתין לראות.

שישי (החל מה-12/10/07)
20:00 20/20
21:00 - סדרה חדשה
22:00 גברים על עצים (עונה 2)

לא לגמרי ברור לי מדוע זכתה "גברים על עצים" לעונה שניה, ובכל זאת היא כאן איתנו, שעה מאוחר יותר מבעונה שעברה. את מקומה תתפוס סדרה חדשה - "נשות מועדון הרצח". לא, לא מדובר בנשים שהחליטו ש"דקסטר" מגניבה, והן מחפשות איזה אנשים צריך לרצוח, אלא בחבורה של נשים שמפענחת תיקי רצח.

לינדסי (אנג'י הרמון, עוזרת התובעת אבי קרמייקל בעונות 9-11 של "חוק וסדר") היא בלשית במשטרת סאן פרנסיסקו, קלייר (פאולה ניוסאם) היא חוקרת רפואית, ג'יל (לורה האריס, דייזי אדייר, "מתים במשרה חלקית") היא תובעת, וסינדי (אוברי דולאר, "פוינט פלזנט") היא כתבת. יחד הן מאחדות את המשאבים שלהם כדי לפענח תיקי רצח קשים במיוחד. הסדרה מבוססת על סדרת נובלות של ג'יימס פטרסון, ולפחות על פי הפיילוט נראה כי בניגוד לסדרות כמו "חוק וסדר", כאן יהיה עיסוק בחייהן הפרטיים של הגיבורות הראשיות. גם הקונספט עצמו: חקירות פשע מזוויעות שמבוצעות על ידי נשים בלבד, נשמע מגניב, אבל הביקורות מסייגות ומדברות על כמה עלילות משולבות זו בזו, שמפציצות את הצופה עם כל מיני פרטי מידע מיותרים (שמות, תאריכים), שהופכות את הפיילוט לקצת מבולבל מדי.

עוד משתתפים בסדרה: רוב אסטס, שלנצח יישאר בזכרונם של רבים כקייל מ"מלרוז פלייס", ורוב בנדיקט (לוקאס ב"על הסף", ריצ'ארד ב"פליסיטי").




שבת
20:00 פוטבול

מדובר במשחקי פוטבול של נבחרות הקולג'ים (שזוכים בדרך כלל לפופולאריות לא פחות גבוהה מאלה של הליגה המקצוענית, ה-NFL). לאחר סיומם, ישובצו שידורים חוזרים וסרטים.

ראשון (החל מה-30/9/07)
19:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה (עונה 18)
20:00 אקסטרים מייקאובר: מהדורה ביתית (עונה 5)
21:00 עקרות בית נואשות (עונה 4)
22:00 אחים ואחיות (עונה 2)

הערב נשאר על כנו, כשבמרכז העונה הרביעית של מעללי הנשים מוויסטריה ליין. בעונה שעברה הגיעה הסדרה למקום העשירי בממוצע העונתי עם 17.5 מיליון צופים לשבוע, מעניקה לעונת הבכורה של "אחים ואחיות" מקפצת רייטינג נאה, שהביאה למשפחת ווקר מספרים לא רעים (11 מיליון צופים בממוצע) ואת המקום ה-37, והיא למעשה הסדרה החדשה המצליחה ביותר של הרשת בקרב הקהל הנחשק של גילאי 18-49 (משאירה את "בטי" הרחק מאחור).





מיד-סיזן
כששולחים אל המערכה כל כך הרבה סדרות חדשות, יש סיכוי גדול יותר לנפילות, כרגיל, כך שגם השנה יש ל-ABC כמה סדרות רזרביות בשרוול. מלבד "אבודים", שתחזור כאמור בפברואר 2008, צפויה להיפתח גם עונה שניה של "Notes from the Underbelly" הלא ממש מצליחה, וכן עונה שניה ל-"October Road", שקיבלה ממוצע צפיה עונתי גבוה יותר משל "בוסטון ליגל", למשל. מידע עליהן אפשר, אגב, לקרוא בכתבה של השנה שעברה.

מלבד זאת ישנן עוד מספר קומדיות ותוכניות שממתינות לשיבוץ במהלך העונה, ובהן "According to Jim" המעייפת, תוכנית המצלמה הנסתרת "Just For Laughs", תוכנית הריאליטי עמוסת החקיינים "The Next Best Thing", תוכנית הריאליטי "חילופי נשים" ותוכנית הריאליטי "" שבה מנסה שחקן הכדורסל הנודע שאקיל או'ניל לסייע בידי מספר נערים להשיל ממשקלם מספר קילוגרמים ולחיות באופן בריא יותר. מי שראה את שאק יודע שהוא בהחלט נראה כמו רול מודל אמיתי לנערים האלה...

שעשועון חדש נוסף שממתין לשיבוץ הוא "", שבו יתחרו צופים מהבית נגד מתחרים באולפן בבינגו. בינגו. הנה דרך נפלאה למשוך קהל צעיר. תוכנית נוספת שצפויה לשוב למרקע במהלך העונה הקרובה היא "סופר נני" - תוכנית הריאליטי שבה אותה "סופר-אומנת" מסייעת להורים לגדל ילדים בעייתיים.

בנוסף לכך הכינה הרשת ארבע סדרות חדשות. לצורך העניין ביקשנו מכתבנו המשוטט, Idanyd, לדווח על הסדרות הללו. אליך, Idanyd.


דארן סטאר, המוח שמאחורי "בברלי הילס 90210" ו"מלרוז פלייס" הוא אחד המפיקים בפועל שמביאים לנו העונה את סיפורן של ארבע נשים מצליחניות בעיר ניו-יורק, שמנסות ללהטט בין הקריירה שלהן לחיי הזוגיות, בלי לשכוח ליהנות קצת בדרך. כן, צדקתם, זו עוד פסקת פתיחה חסרת מעוף שמשווה בין הסדרה החדשה של סטאר למונומנט הטלוויזיוני הקודם שהוא הקים לעיר ניו-יורק, והרשו לי להמר שהיא לא תהיה האחרונה.

גיבורות הסדרה הן ארבע מנהלות, חברות מימי הקולג', שבזכות המוניטין שלהן יצרו מעין מועדון אליו פונים אנשים שרוצים להתקדם בעיר הגדולה. השמועות אומרות שדווקא כש"מאפיית הקשמיר" לא מזכירה את אמה הרעיונית, היא משובחת יותר, היא יותר מונעת דמויות ממנה, ועוסקת בנושאים עמוקים יותר מ"עד כמה השפיעה עלי הקולקציה החדשה של מנולו בלאניק". מבין החברות, בטח תכירו את מירנדה אוטו ("שר הטבעות"), לוסי ליו ("להרוג את ביל", "אלי מקביל") ובוני סאמרוויל (מונה, החברה הצעירה של רוס מ"מחברים" ורייצ'ל הקולגה של סנדי ב"האו-סי"). הסדרה כבר שובצה לשידור, והיא צפויה לעלות בתחילת דצמבר, בימי שלישי ב-21:00, עם סיומה של "רוקדים עם כוכבים 5".





אלי סטון (ג'וני לי מילר) הוא עורך-דין שנפל הישר משנות ה-80: הוא רודף כסף, הצלחה וחליפות מעצבים, בזמן שהוא עוזר לחברות הגדולות והעשירות להפוך לגדולות ועשירות עוד יותר. יש לו ארוסה מדהימה (נטשה הנסדטרידג', "מין מסוכן", "ללכת על הכל"), שהיא גם במקרה הבת של הבוס (ויקטור גארבר, ג'ק בריסטו בשבילכם), והחיים לא יכולים להיות טובים יותר. אבל, כמו תמיד במקרים האלה, משהו חייב לקרות שיהרוס לו את הכל, ובמקרה של אלי, הוא מתחיל לראות חזיונות. האם הוא השתגע? האם זו איזו מחלה? ואולי הוא באמת נביא מודרני? ולמה תמיד דמויות טלוויזיונית בשם "אלי" שמשודרות ברשת ABC חייבות להיות כאלו משונות?

אחד המפיקים בפועל של הסדרה הוא גרג ברלנטי (היוצר של "אוורווד" ואחד המפיקים בפועל של "אחים ואחיות" ואף משמש כמפיק בפועל ב"Dirty Sexy Money" החדשה), שהגדיר את הסדרה במשפט: כמו "שדה החלומות" אבל במשרד עורכי דין.

אם הסדרה לא תלך בדרך המוכרת והנדושה של גיבורים ציניקנים שמצאו מחדש את האמונה שלהם, דווקא יש לה פוטנציאל להיות אחת מהסדרות החדשות הטובות של העונה. וגם אם היא לא תהיה, לפחות אפשר להתנחם בהופעות האורח של טום קוואנה ("אד", "סקרבס") בתור אביו האלכוהוליסט והז"ל למדי של אלי.





ג'ודי גריר (פליטת "משפחה בהפרעה" ו"Love Monkey") מגלמת את רבקה, יועצת בי"ס עם עבר לא פופולארי במיוחד במסדרונות בית-הספר. כשיריבתה המרה מימי התיכון מתחילה לעבוד בבית הספר כמורה לאנגלית, החיים של רבקה מתחילים להזכיר יותר מדי את חייהם של התלמידים להם היא מייעצת. רבקה מדברת למצלמה לא מעט, אבל לפעמים גם פוצחת בשירה, או מובילה אותנו לקטע פלאשבק משעשע מהעבר שלה. וזה לא מפתיע, לאור העובדה שעם מפיקי הסדרה נמנים יוצאי "המשרד", "מלקולם באמצע" ו"סקרבס".

"Miss/Guided" היא מעין תערובת של הקומדיות הטובות של הזמן האחרון, ואני רק מקווה שהיוצרים שלה הכניסו את המרכיבים במינונים המתאימים.

רוב תומאס מ"ורוניקה מארס" נקרא כדי לשמש כמפיק בפועל הראשי של הסדרה אבל עזב מהר מאוד עקב "חילוקי דיעות מקצועיים". במקומו ישמש בתפקיד אחד המפיקים בפועל לשעבר של "מופע שנות ה-70" מארק האדיס שמו. מפיק בפועל אחר של הסדרה הוא אשטון קוצ'ר.





רשת ABC לא שחררה הרבה מידע על תוכנית הריאליטי הזאת (וכנראה שבצדק). מה שידוע זה שמדובר בשעשועון בהפקת אופרה ווינפרי, בו המשתתפים מקבלים מספר לא ידוע של מיליוני דולרים, ומתחרים זה בזה על מי יצליח "להעניק" הכי הרבה, כשהם מתגברים על המכשול, או על ה-"Big Twist" השבועי. אני לא יודע אם התוכנית מטומטמת כמו שהיא נשמעת, אבל אני בטוח שנוכל לצפות להרבה עיניים דומעות, מחיאות כפיים סוערות ונאומים נרגשים, כשהכל טבול בסוכר מזוקק, כמו שאופרה יודעת לרקוח. אה, והם גם מבטיחים שאנשים מפורסמים יקחו חלק בתוכנית. אני לא יכול לחכות.





המבוטלות
"Big Day", "Day Break", "In Case of Emergency", "מה עובר על בריאן", "Help Me Help You", "Knights of Prosperity", "תשעה", "Six Degrees".