המסך המפוצל

באפי בדו-מימד

בדיוק כשחשבתם שכבר אין לאן לקחת את הפורמט הזה, ג`וס מביא אותה בעוד טוויסט ל"באפי" - סדרת האנימציה.

מאת: Which Witch

פורסם: 13-04-2002
18 תגובות


כשהסרט "באפי קוטלת הערפדים" יצא משליטתו של ג`וס וודון ונכשל, וודון הפך עולמות כדי להפיק את הגרסה ה"נכונה" של הסיפור. כך קיבלנו את הסדרה. אח"כ עולמה של באפי הפך לגדול מדי לסדרה בודדה, ונוצרה "אנג`ל". הבוסים ראו כי טוב, ומתכננים סדרת-בת נוספת. ועדיין, לא נראה שוודון מיצה את שלל האפשרויות. היכונו לבאפי בדו-מימד.

ואם דמיינתם לעצמכם את באפי, ווילו וזאנדר כבבלס, בלוסום ובאטרקפ מה"פאוור-פאף גירלס", טעיתם. לפי ג`ף לוב, המפיק הראשי של "באפי המצויירת", המודל שלפיו רצו הוא וג`וס וודון לבנות את גרסת האנימציה היא הסדרה "בטמן" האפלה - סדרה שלדבריהם עשתה מהפכה במראה ובאווירה של סדרות האנימציה, והצליחה לפנות לקהל בוגר יותר. סדרה נוספת שהם רואים לנגד עיניהם היא "הסימפסונס", בגלל ההומור המיוחד שלה, התחכום והיכולת לדחוס כמות אדירה של אירועים ואקשן בפרק של חצי שעה.

בסדרה המצויירת אנו חוזרים לעונה הראשונה של "באפי", לראות את כל הדברים שקרו בין לבין הפרקים שראינו לייב. "זו הזדמנות לקחת את הדמויות שלנו בחזרה לתחילת גיל ההתבגרות שלהם, ולספר סיפורים שלא הספקנו לספר על באפי וחבריה." אמר וודון. "הזדמנות לשחזר את אותן השנים של כאב לב ובלבול, וגם לעשות כמה דברים שלא יכולנו להרשות לעצמנו לעשות בסדרה המקורית."

וכך, כל עלילת הסדרה מתרחשת מיד אחרי שבאפי מגיעה לסאנידייל. "בעיקרון, זו הזמנות בשביל ג`וס לעשות את הכל מחדש. אנחנו קוראים לזה פרק שבע וחצי." אומר לוב. "מדובר בתקופה שבה זאנדר מאוהב בבאפי, ווילו מאוהבת בזאנדר, באפי מתאהבת באנג`ל, ואנחנו לא יודעים שאנג`ל יכול לחזור להיות רע. אנחנו רק יודעים שכרגע, אנג`ל הוא הבחור המסתורי שיכול לעזור."

בסדרה המקורית, וודון הלך לפי תבנית שבה בכל עונה חולפת שנה, וכך יכולים השחקנים להשתנות ולגדול, והסביבה משתנה ומתעדכנת. ב"באפי המצויירת" תהיה המשכיות. לעומת "באפי" המקורית, אין סיפור מסגרת שסוגר את העונה, וגם אין עלילות שחייבות לרוץ בסדר מסוים (מפני שהרשתות נוהגות לשנות את סדר הפרקים בסדרות אנימציה כל הזמן), אבל בהחלט יוזכרו אירועים ופרקים שהצופים כבר מכירים, ותהיה קריצה לכיוון אירועים שקרו בין לבין במהלך העונה הראשונה.




"אין כמעט אדם בצוות של התכנית המקורית שלא בא ושאל - ברגע שיש לי קצת זמן, איך אני יכול להשתלב בסדרת האנימציה?" אומר המפיק לוב.

ג`וס וודון מנצח, כמובן, על כל ההפקה ומפקח על כתיבת כל תסריט. ג`יין אספנסון היא התסריטאית הראשית, אבל מלבדה מעורבים בכתיבה כמעט כל תסריטאי התכנית המקורית. סטיב דקנייט, דאג פיטרי, דיוויד פורי ורבקה קירשנר כבר כתבו פרקים.
"אנחנו יכולים להגיד בלי ספק שיש לנו את צוות הכותבים הטוב ביותר לסדרת אנימציה בת חצי שעה, והסיבה היא שכל מי שעובד על הסדרה החיה עובד גם על המצויירת".



איך עושים את המעבר מכתיבת דרמה בוגרת של 50 דקות לכתיבת סדרה מצויירת של חצי שעה? ג`יין אספנסון אומרת שזה קל: "פשוט צריך לכתוב כמו שכותבים לסדרה החיה, וכל פעם שחושבים שהולך להיות שם סקס, מכניסים בדיחה. והנה יש לך את הסדרה המצויירת!"




השאלה שכולנו שואלים את עצמנו היא - האם השחקנים המקוריים ידבבו את קולות הדמויות שלהם בעצמם? לוב אומר שכל השחקנים הביעו עניין. "כמו תמיד במקרים כאלה, בסופו של דבר זה יהיה תלוי בשני הגורמים הגדולים - זמן וכסף, כך שקשה לומר כרגע. בכל מקרה, אם לא נוכל להשיג את אליסון, נשיג מישהי שנשמעת הכי כמו אליסון שנוכל למצוא."

מה שכן, מסתמן שדיוויד בוריאנז לא יצטרף אל הקאסט של המצויירת. "ג`וס אמר לי - אנחנו הולכים לעשות את העניין עם האנימציה, אתה מוזמן לבוא - אבל אני הייתי כל כך עסוק שזה פשוט לא קרה. אז זה כנראה כבר לא יקרה."

"באפי" המצויירת הייתה מתוכננת לעלות לשידור כבר בסוף שנת 2002, אבל כרגע נראה שזה ייקח לפחות עד אמצע 2003. גם הסגירה עם רשת "פוקס" כשדרנית כבר לא נראית כל כך בטוחה, אבל בהפקה לא דואגים. הם למדו שם שאם לג`וס וודון יש חלום - הוא עומד להתגשם, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ב"באפי".

בינתיים השמועות על תכנים, שחקנים פוטנציאלים וזמני שידור מתרוצצות. על השאלה - האם דון עומדת להיות אחת מהדמויות בעונה הראשונה מאחר והיא בזיכרון של כולם, עונה לוב: "יהיו הרבה הפתעות, זה כל מה שנוכל להגיד."

לכתבה ב- Daily News online