המסך המפוצל

מלך הכוכב 4 - התוצאות

בועז מעודה הוא הכוכב הנולד החמישי לאחר שגרף חצי מקולות הקהל. אבל השאלה החשובה באמת היא מיהו מלך הכוכב הרביעי?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 30-08-2007
25 תגובות
זה היה ערב גדול, ערב קסום, ערב שבסיומו גילינו סוף סוף מה שידענו כבר קרוב לחודש: נורא חם בטבריה. אבל ממש.

תוכנית הגמר של "כוכב נולד 5" היתה משעממת. כמה משעממת? תחשבו תוכנית הגמר של "כוכב נולד 4" בלי הפונינט. תחשבו "כוכב נולד 3". בשורה התחתונה - גמר בלי נינט, בלי שירי מימון, בלי שי גבסו, בלי אף לא אחד מההראלים, אפילו לא איזה סעדו אחד לרפואה - לא יכול להיות גמר מוצלח במיוחד.

הערב נפתח עם התלבטות קשה במיוחד: המבורגר או פיצה. אחותך הצולעת רצתה פיצה והתנחמה בינתיים במגוון שוקולדים, little holiday הניפה שלטים "בלי קניבר, זה לא גמר", bosco K. Schrute הגיע וציין שהוא רעב. מאוד. ושלא אכפת לו בכלל מה זה יהיה, כל עוד זה יהיה המבורגר. וכשסוף סוף הגיע נארף טרוז זורט באיחור האופנתי המקובל שלו, הוחלט על הפיתרון המהפכני "גם וגם". ג'יי, מקום שני בטבלה (בתחילת הערב), התלבטה ארוכות אם להגיע או להישאר נאמנה למשפחה, אך בסוף החליטה להיעתר לשוחד הקולינרי שהציעה לה אחותה ונפרדה עם הבטחה ש"בגמר הבא, אני בטוח מגיעה".

"סוף סוף הגיע הערב", הודיע צביקה הדר חגיגית, ונארף ציין ש"כן, הערב שבו הוא סוף סוף יוצא לחופש". "איזה חופש?", שאל בוסקו בעודו בולס את ההמבורגר שלו, "מחר הוא מתחיל עם נולד לרקוד 3". לבמה עלתה בינתיים המלכה-האם, שהפליאה בריקודים עם להקת מיומנה, במה שהתברר לאחר מכן כשיא של הערב, לפני שבועז מעודה ודיוויד ברוזה השתוללו על שתי גיטרות מסכנות. כשנשאל ברוזה מה שלומו, ענה בהתלהבות מופרזת "כוכב נולד!" והוכיח שהתחרפן סופית. ואז קרה האסון הראשון של הערב: שלומי בראל רצח את השיר "אשליות" (או כפי ששלומי קרא לו "רע-שליות!") יחד עם DJ סקאזי שהטריף את קהל בנות ה-12 המשולהב. זה הספיק ל-23% בלבד. שלומי לא הספיק לרדת מהבמה וכבר עלה חזרה אל ביצוע רגוע יחסית ל"ילדים של החיים" של שלום חנוך (זכרו את פרט הטריוויה הזה, הוא יהיה חשוב בהמשך) לפני שבועז עלה לבצע את השיר שלא תפסיקו לשמוע בגלגל"צ בשבועות הקרובים, "מנגן ושר", במקור של אבנר גדסי (אף אחד לא הצליח לנחש שאבנר גדסי ימשיך את השרשרת שהתחילה עם זוהר ארגוב, נמשכה עם סטלה מריס ושלמה ארצי והסתיימה עם סער בדישי). מרינה עוד הספיקה לתת פייט עם "נפרדנו כך" המקסים של נורית גלרון / הראל סקעת ושלב הסולואים הסתיים.



במהלך הערב התעורר חשד קל שההפקה מנסה לקדם את מארינה. קודם כל, היא היתה זו שפתחה את הערב, היא גם היתה זו שסיימה את הערב, ובמשך כל זמן ההצבעה עברה כתובית שביקשה מהצופים בחוסר סיכוי "הקווים פתוחים, המשיכו להצביע למארינה" (אז מה אם אחר כך היה כתוב "...2, לבועז 3, לשלומי 4") ואז עלתה לבמה יהודית רביץ, וביצעה משיריה עם חצי מהנבחרת. צביקה הדר התלהב כל כך שבכל רגע היה נדמה לנו שהוא עומד לספר ליהודית רביץ המרוגשת שב-NMC עומדים להחתים גם אותה על תקליט.

מאיה רוטמן עוד הספיקה להסתבך עם התקן המפוחית המתוחכם שלה, ג'קו הביא את כל הלהקה שלו כדי לשיר לשיר שהוא שר שר. והרגע הגדול והבכלל לא צפוי של הערב הגיע סוף סוף. השופטים העניקו את הבכורה למארינה ("המפעל", עוד הפתעה מדהימה, נבחר לפרסומת המנצחת של החטיף הלא טעים ההוא), אבל 50% מלמעלה מ-900,000 הצבעות העניקו את הנולדות דווקא לקאובוי התימני הראשון. הלם ותדהמה. אפילו מארינה צווחה מרוב אושר והפתעה.

ועכשיו, כשהגמר הסתיים, התחיל סוף סוף האקשן האמיתי.

טבלת "מלך הכוכב" נראתה כך לפני פתיחת תוכנית הגמר: אביב צעד בגאון במקום הראשון עם 914 נק'. שנייה היתה ג'יי עם 844 נק', שלישית רעות עם 823 נק'. שוהם במקום הרביעי עם 823, הסימפסון השישי במקום החמישי עם 818 נק', במקום השישי שוב חוזר הניגון עם 798, במקום השביעי effi עם 788 נק', ובמקום השמיני bosco K. Schrute (שלצורך הנוחות יכונה מעתה בוסקו) עם 768 נק'. כדאי לשים לב גם אל Queen K שבמקום ה-17 עם 668 נק' בלבד.

לפני כשבוע חושבו נקודות הבונוס שניתן היה לחשב לפני תוכנית הגמר. שימו לב מה קרה שם. אחת משאלות הבונוס בטופס הראשון הבטיחה 150 נק' למי שינחש נכון שם של שיר שאחד משלישיית הגמר ישיר במהלך העונה. גם שוב חוזר הניגון וגם Queen K הצליחו לקלוע בול לשיר כזה. הראשונה הלכה על השיר "אין מדינה לאהבה" ששלומי שר בתוכנית של ה-11/8/07 ואילו השניה הלכה דווקא על "הגברים בוכים בלילה" (שוב אבנר גדסי. הולך טוב השנה, הא?) שביצע אותו שלומי בתוכנית חצי הגמר השנייה. שתיהן לקחו 150 נק', יחד עם חמישה משתתפים נוספים שהלכו על שירים אחרים שבוצעו העונה.

כך נראתה הטבלה לאחר חישוב כל הנקודות הללו:
אביב במקום הראשון עם 1275 נק', שוב חוזר הניגון קפצה ארבעה שלבים מעלה למקום השני עם 1233. רעות נותרה שלישית עם 1189. effi עלתה שלושה מקומות אל המקום הרביעי עם 1182 נק', שוהם חמישי עם 1145, ג'יי צנחה למקום השישי עם 1139 נק', הסימפסון השישי ירד למקום השביעי עם 1132, בוסקו נותר שמיני עם 1125 נק' ואילו Queen K זינקה שמונה מקומות מעלה אל המקום התשיעי עם 1102 נק'. הפער בין המקום הראשון לבין מקום השני ירד ל-42 נק' בלבד, והמתח בשיאו. אגב, את שיא נקודות הבונוס לקח דווקא ברוך ש-473 נק' הבונוס שצבר העלו אותו מהמקום ה-32 עד למקום העשירי.

בתוכנית הגמר נפל דבר. אביב, בניגוד לרוב הצמרת, ניחש שגם השופטים יתנו את הבכורה לבועז ואת הסגנות למרינה, ואיבד 42 נק' פוטנציאליות. בניגוד לרוב הצמרת, הוא גם טעה בשאלת 25 הנקודות ששאלה מי ינגן על הבמה מלבד להקת הבינלאומיות. אביב היה היחיד שכתב שם של מישהו שבסופו של דבר לא ניגן על הבמה (אדיר אוחיון) וכל הדברים האלה גרמו למהפך של ממש בצמרת. וכך, לאחר חישוב נקודות הגמר, אבל לפני חישוב נקודות הבונוס החדשות, הצמרת נראתה ככה:

במקום הראשון, רעות, שעלתה לשם היישר מהמקום השלישי. 1419 נק'.
אביב במקום השני עם 1416 (הפרש של שלוש נקודות בלבד. רעות לקחה מתוכנית הגמר לא פחות מ-230 נק'. אביב לקח רק 141 נק')
במקום השלישי, נפילה של שלב לשוב חוזר הניגון עם 1395 נק'. התחרות פתוחה לגמרי.
effi רביעית עם 1333 נק', Queen K במקום החמישי עם 1319, בוסקו שישי עם 1266 נק'. שוהם והסימפסון השישי ניצבים יחד במקום השביעי עם 1263 נק'. ג'יי שמינית בלבד, לאחר שלאורך רוב העונה היא דורגה שניה (נתון יפה בהתחשב בכך שזו הפעם הראשונה שהיא משתתפת במשחק), עם 1234 נק'.

ועכשיו, כל שנותר לעשות זה לחשב את נקודות הבונוס שנותרו בעקבות תוכנית הגמר. באף אחד משלושת המשחקים הקודמים שלנו המצב לא היה כל כך צמוד. כמעט כל שאלה שחושבה גרמה לחילוף במקום הראשון: קודם עלתה שוב חוזר הניגון למקום הראשון, רק כדי שתודח ע"י רעות, שטיפסה לשם שוב, רק כדי שבשאלת הבונוס הבאה, היא הודחה משם ע"י אביב שכבש חזרה את המקום הראשון עליו השתלט במשך רוב העונה. בשלב מסוים אפילו effi ו-Queen K התקרבו עד כדי נקודות ספורות משלושת המובילים של הטבלה.

ואז, בשיא הדרמה, נבדקה שוב שאלת הבונוס ההיא מהטופס הראשון. אותו טופס ששאל איזה שירים יבוצעו ע"י שלישיית הגמר במהלך העונה. זוכרים את פרט הטריוויה שהתבקשתם לזכור? שלומי, שביצע את "ילדים של החיים"? ובכן, מסתבר שאחד מאנשי הצמרת שלנו, בחר בשיר הזה כאחד משלוש האפשרויות שלו כשענה על השאלה ההיא מהטופס ההוא. שווי השאלה, להזכירכם, עמד על 150 נק'. המשמעות של זה בתחרות כל כך צמודה, היא כמובן ניצחון גדול ב"מלך הכוכב", כך שכל מה שנותר זה לגלות מי היה אותו משתתף שרשם את "ילדים של החיים" בטופס הראשון?



אז כדי לחגוג את שיתוף הפעולה בין הערוץ הראשון לקשת, וברוח תחרות האירוויזיון, זה בדיוק הזמן לספר על מזג האוויר. ובכן, מזג האוויר בחיפה הוא חם. כמה חם? קצת פחות חם מבכנרת מיוזעת, אבל קצת יותר חם מדירות בהן יש מזגן (כן, נארף, אני מסתכל עליך!).

אה, רגע! איך שכחנו. זה הזמן לבחור את הפרסומת המנצחת. ובכן, התבקשתם לבחור בין הפרסומת לקניבר של little holiday, לבין השלט העלוב שהכינה אחותך הצולעת "רן ונינט לנצח". והזוכה: הפרסומת ל-NMC, שבערב אחד החתימה יותר אמנים ממה שהחתימה בכל הקיץ. ברכות לזוכים.

ובכן, הזוכה בתואר "מלך הכוכב הרביעי" הוא... היא... הוא... תופים! רעות! מזל טוב, רעות. איזה פוטו-פיניש מטורף, איזה מזל ששלומי בחר לשיר את "ילדים של החיים", הא? בהערת אגב מעניינת להפליא, מסתבר שבסיום חישוב כל הנקודות, התגלה כי הפער בין רעות שבמקום הראשון לאביב שבמקום השני (נו, מה חשבתם?) עמד על 167 נק', כך שלמעשה, רעות זכתה בניצחון בזכות נקודות בונוס אחרות, ואלמלא שלומי היה שר את השיר ההוא, היא היתה זוכה בתואר בהפרש של 17 נק' על פני אביב. כל הכבוד כפול, רעות.

את הטבלה הסופית ניתן לראות כאן


אז מה אתם אומרים, ניפגש גם ב"כוכב נולד 6"?