המסך המפוצל

ניוזון 1, 2/4/07

מה מצב הסדרות שאנחנו אוהבים? איך נערכות הרשתות לעונת הסתיו הבאה? על אילו פרויקטים חדשים עובדת תעשיית הטלוויזיה בארה\"ב?

מאת: איתן גשם

פורסם: 02-04-2007
58 תגובות
חודש מרץ הוא בדרך כלל חודש חשוב מאוד בכל הנוגע לתעשיית הטלוויזיה ולמתרחש מאחורי הקלעים שלה. בחודש הזה נהוג לקבל החלטות בנוגע לחידושן או אי חידושן של הסדרות הקיימות, וכן מתקבלות החלטות חשובות בנוגע להפקת פרקי ה"פיילוט" לקראת העונה הבאה.

חידושי סדרות
ABC הודיעה על חידושן של לא פחות מ-14 סדרות ותוכניות לעונת השידורים הבאה. ואלה שמות: "אחים ואחיות", "גברים על עצים", "בטי", "בוסטון ליגל", "רוקדים עם כוכבים", "הרווק", "אקסטרים מייקאובר", "סרטי הוידאו המשעשעים ביותר בארה"ב, "סופרנני", "חילופי נשים", "תוכנית האירוח של ג'ימי קימל", "עקרות בית נואשות", "אבודים" ו"האנטומיה של גריי" (תודו שנפלתם מהכסא לגבי האחרונה).



חדשות משמחות לחובבי "באטלסטאר גאלאקטיקה" - הערוץ המשדר את הסדרה, "Scifi", הרחיב את הזמנת הפרקים המקורית לעונת השידורים הבאה מ-13 פרקים ל-22 פרקים. ועוד אומרים שאלי הקובול לא נענים לתפילות. הא!

ג'ניפר מוריסון (ד"ר קמרון מ"האוס") סיפרה בראיון לעיתון מקומי בשיקגו שהיא שוקלת לעזוב את "האוס" בתום העונה הנוכחית. מוריסון רמזה שהיא מתכוונת להשקיע בחיי המשפחה בעתיד הקרוב. מוריסון הוסיפה: "לעבוד בסדרה כמו 'האוס', כשאתה מוקף באנשים מדהימים כמו יו לורי ועם צוות כותבים כל כך מוכשר היתה חוויה אדירה עבורי, אבל העבודה בטלוויזיה כל כך אינטנסיבית ושוחקת, אנשים לא יודעים עד כמה. אין לי זמן לחיים הפרטיים שלי. זה קשה. זה ממש קשה. אני יודעת שלעזיבה שלי תהיה השפעה על העלילה ועל הדמויות, ולכן אני מתכוונת להודיע לכותבים ממש בימים הקרובים על ההחלטה הסופית שלי. אני מקווה שהצופים לא יכעסו עליי, אבל אני באמת רוצה לעשות מה שטוב בשבילי". נתגעגע אלייך, ד"ר קמרון (כן, בטח).

גם "רוק 30" קרובה לקבל אישור על חידוש. כמובן שהעובדה שהסדרה מופקת ע"י אולפני "יוניברסל" (שבבעלות NBC, המשדרת את הסדרה) לא מזיקה כלל וכלל, וגם לא "גלובוס הזהב" והמועמדות הצפויה ל"אמי" של אלק בולדווין, או העובדה שקבריניטי הרשת הם אנשים קצת יותר שפויים מג'ק דונגי.

ועכשיו לחדשות קצת פחות משמחות: מי כאן אוהב את "איך פגשתי את אמא", שירים את ידו. אוקיי, תורידו, ותתחילו לחתום על עצומות. למרות שאין יותר מדי כותרות בעניין, הדיבורים מאחורי הקלעים הם שעתידה של הסדרה ממש לא בטוח, ושכמה מקבריניטי הרשת הבכירים ב-CBS לא ממש מתים עליה והיו שמחים להיפטר ממנה בעבור סדרות "רווחיות" יותר (הרייטינג שלה לא מזוויע, אך גם לא מזהיר). רבים חשבו שהרשת תשבץ את הסדרה מיד אחרי ה"סופרבול" כדי לקדם אתה, אך הרשת בחרה אחרת, ועושה רושם שהיא לא ממש בונה עליה. ולא, זה ממש לא Awesome בארני. ממש לא.

קצת אופטימיות: סוף סוף, אחרי 11 עונות (מיותרות), אחרי שהחדירה למוחם של הצופים (חסרי הישע) ערכי משפחה נוצריים - "הרקיע השביעי" יורדת מהמרקעים. והפעם זה סופי (בתקווה).

אז מה בעצם המצב של הסדרות שאנחנו מכירים ואוהבים?

נראות בטוחות:
הסדרות שיחודשו לעונה הבאה כמעט בלי שום ספק: "אמריקן איידול", "הישרדות", "המירוץ למליון", "הרווק", "הטופ מודל של אמריקה", "פשע מן העבר", "ללא עקבות", "משפחת סימפסון", "איש משפחה", "באטלסטאר גאלאקטיקה", "דקסטר", "24", "נמלטים", "גיבורים", "נמלטים", "האוס", "קוראים לי ארל", "המשרד", "מספרים", "סמולוויל", "חוק וסדר: כוונה פלילית", "חוק וסדר: מדור מיוחד", "זירת הפשע", "הלוחשת לרוחות", "CSI: ניו יורק", "CSI: מיאמי", "Bones", "שני גברים וחצי", "היחידה", "ER", "NCIS", "מונק", "כריסטין הישנה", "ישנן בנות", "אבא אמריקאי", "סאות'פארק", "המלך היל", "מחשבות פליליות".



מצב טוב:
הסדרות שנמצאות במצב טוב, וסביר להניח שיחודשו: "סקרבס", "רוק 30" ו"אורות של ליל שישי" (הרייטינג לא מי יודע מה, אבל גם לא מחריד, והרשת מאד אוהבת את הסדרה. ובצדק רב), "שארק".

לא ברור:
סיכויים של 50:50, פחות או יותר: "בנות גילמור" (הדיווחים מדברים על כך שהכל נמצא על כתפיה הצנומות של אלקסיס בלדל, שעדיין לא הודיעה אם ברצונה להמשיך, כשלוריין גרהאם כבר הודיעה שתעשה מה שבלדל תעשה. יש גם דיווחים על כך שדייויד רוזנטל המפיק בפועל בודק הצעות עבודה אחרות), "ג'ורדן", "לאס וגאס", "יריחו" (לא משתגעים על הרייטינג ב-CBS), "מדיום", "מגרש ביתי" (ריטואל קבוע אצלם), "על טבעי", "איך פגשתי את אמא, "מה עובר על בריאן", "עד המוות" ו"ורוניקה מארס"

לא נראה טוב:
סיכויים נמוכים לחידוש: "הכיתה", "התשעה" (למעשה, שם זה כבר אבוד) ו"סטודיו 60" (יש עדיין סיכוי, אך הוא נראה קלוש).





הפיילוטים החדשים
לפניכם רשימה חלקית של סדרות שנמצאות כרגע בפיתוח. למעשה, הסדרות הללו בכלל אינן סדרות כרגע, מפני שאף אחת מהן לא קיבלה פיק-אפ. מדובר בהזמנה על הנייר בלבד, אבל חלק מהפרויקטים הללו נשמעים מספיק מעניינים כבר בשלב הזה.


רשת ABC
"Private Practice"
מדובר בלא פחות מספין-אוף לסדרה המצליחה "האנטומיה של גריי". שונדה ריימס החליטה (כנראה) לשלוח את אדיסון מונטגומרי-שפרד לבי"ח בלוס אנג'לס, והסדרה החדשה תעקוב אחר מעלליה שם. בקאסט יש הרבה שמות גדולים ומוכרים: טיי דיגס ("רנט", "קווין היל"), איימי ברנמן ("המשפט של איימי"), טים דיילי ("עיניים", "התשעה"), כריס לואל (פיז מ"ורוניקה מארס"), מארין דאנגי (פרנסי מ"זהות בדויה"), ואפילו פול אדלסטיין (קלרמן מ"נמלטים"). שונדה ריימס תפיק בפועל, כמובן.

"Football Wives"
דרמה סבונית. כן, כן, מדובר בגרסה אמריקאית למקור הבריטי, והיא מבטיחה להיות טראשית כמוה. יככבו: גבריאל יוניון ("מעודדות צמודות"), לוסי לואלס ("זינה"), וינג ריימס (סרטי "משימה בלתי אפשרית", "ספרות זולה") ו... ג'יימס ואן דר ביק ("דוסון"). רגע, רגע, לא הבנתי - מה לדוסון ולדרמות סבוניות?!

"Mr. & Mrs. Smith"
דרמת מתח שתמשיך את אירועי סרט הקולנוע המצליח. הסדרה תתמקד בזוג המרגלים שמנסים להחזיר את הניצוץ לחיי הנישואין שלהם, תוך שהם ממשיכים לעבוד כרגיל. יככבו: ג'ורדנה ברוסטר ("DEBS") ומרטין הנדרסון ("הצלצול").

"Dirty Sexy Money"
עו"ד צעיר, שאביו - גם הוא עורך דין - נפטר במפתיע, נאלץ לקבל עליו גם את ייצוגה של של משפחה עשירה ודי מטורללת. עם דונלד סאת'רלנד (איפה לא?), פיטר קראוז ("עמוק באדמה") ו-וויליאם בולדווין (אח של שחקנים). אה... לא היתה כבר סדרה כזו שקראו לה "משפחה בהפרעה"?

"The Thick of It"
אם כבר "משפחה בהפרעה", אז מיץ' הורוביץ חוזר, עם עיבוד לסדרה בריטית על עלילותיהם של אנשי צוות של חברי קונגרס זוטרים, עם אוליבר פראט ("הבית הלבן") ומייקל מק'קיאון ("סאטרדיי נייט לייב", "סמולוויל"). נשמע מבטיח.





רשת NBC
"האישה הביונית"
דייויד אייק (אחד משני היוצרים של "באטלסטאר גאלאקטיקה") יצר ויפיק בפועל עיבוד לסדרה הותיקה משנות ה-70 על אישה שעוברת תאונה קשה ואבריה מחוברים מחדש באמצעות חלקים ביוניים ע"י ארגון סודי. עם מאי וויטמן ("משפחה בהפרעה", "אוואטר") ומיגל פרר ("טווין פיקס", "ג'ורדן").

"Lipstick Jungle"
סדרת דרמה מבית היוצר של "סקס והעיר הגדולה" על שלוש נשים שלא יבחלו בשום אמצעי על מנת להצליח בעולם העסקים. עם ברוק שילדס וקים רייבר ("משמרת שלישית", "24", "התשעה").







רשת CBS
"Babylon Fields"
קומדיה על חבורה של זומבים(!) שמנסים לחיות את חייהם, כפי שהיו אילולא מתו. עם אמבר טמבלין המקסימה מ"ג'ואן מארקדיה" וג'יימי שרידן ("חוק וסדר: כוונה פלילית"). זומבים? ב-CBS? אם כבר להשתמש ברעיון הזה, לא כדאי היה לשמור את זה לאיזו סדרה על מאחורי הקלעים של הרשת?

"Viva Laughlin"
דרמה מוסיקלית(?) על מנהל קזינו בלאס וגאס ומשפחתו. עם יו ג'קמן, די. בי. וודסייד ("באפי", "24") ומלני גריפית'. מיוזיקל? ב-CBS? האם זו מתיחת 1 באפריל מתוחכמת במיוחד? ויו ג'קמן לא רק משחק אלא גם מפיק? מה הם לקחו שם ב- CBS באביב האחרון? והאם ד"ר קוקס יצפה בסדרה בשביל יו ג'קמן?





רשת FOX
"The Return of Jezebel James"
אפשר היה לקרוא לפרויקט הזה, באותה מידה, גם "חזרתה של איימי שרמן-פאלאדינו". היוצרת של "בנות גילמור" שבה לעבוד אחרי מנוחה בת שנה, עם דרמה על שתי אחיות מרוחקות פיסית ומנטלית שמתקרבות לאחר שאחת מהן מסכימה לשאת ברחמה את צאצאה של אחותה. עם פארקר פוסי ("סופרמן חוזר", "בלייד: טריניטי") ולוריין אמברוז ("עמוק באדמה") שתאלצנה להתחיל להתרגל לדקלום דיאלוגים ארוכים. מאוד.

"The Sarah Connor Chronicles"
פרויקט מאוד מדובר, שאמור להתרחש בתקופה שבין הסרט השני והשלישי בסדרת "שליחות קטלנית", ולעסוק בהרפתקאותיהם של שרה קונור הגיבורה ובנה בן ה-14 ג'ון. עם לנה הדי ("300", "האחים גרים", "המשחק של ריפלי"). אבל האם זה יהיה אותו דבר בלי ארנולד?

"Action News"
סדרה קומית על שני מגישי חדשות, עם קלסי גרמר ("פרייז'ר") ופטרישיה היטון ("כולם אוהבים את ריימונד").