המסך המפוצל

הממיר 18/2/07

נפתחו השבוע: מסודרים, הישראלים, טוויסט כפול, העונה האחרונה של משמרת שלישית. פרקים טובים של 4400 וגברים על עצים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-02-2007
50 תגובות
10. "מסודרים" נפתחה עם פרק משעשע, קצבי וחביב להפליא, ששבה אותי מהרגע הראשון שלו ועד הרגע האחרון. אסי כהן פשוט ענק בתור הבחור שמבזבז כספים בלי הבחנה (הקטע במסעדה היה נהדר), אסף הראל מצוין כבחור השקול (סצנה נהדרת בבנק ועוד אחת מקסימה עם ההורים שלו), מאור כהן אולי קצת נעול בטייפקאסט של הסטלן, אבל מה זה משנה כשהוא עושה את זה פשוט נפלא, והחיקוי של ערן זרחוביץ' את רזי ברקאי פשוט היסטרי. אחלה של פרק פתיחה, נקווה שההמשך יהיה מוצלח לפחות כמו הפרק הראשון. ולחשוב שכמעט פספסתי את זה בגלל חשיפת יתר לפרומואים של קשת (BS).

10. "משמרת שלישית". מכירים את המונח "Full throttle"? בעברית זה אומר לדחוף את הדוושה עד הסוף, וזה מה שהאמריקאים אוהבים להגיד כשדברים זזים בהילוך גבוה, וכל מי שראה את הפרק שפתח את העונה השישית של מבין את המושג הזה טיפה יותר טוב. הפרק המשיך את אירועי סוף העונה שעברה, כשכמעט כל הדמויות נמצאות בבית החולים ומצבה של אימו של בוסקו בכי רע. בעוד השוטרים מנסים להבין איך הגיעו למצב בו הם נמצאים ובמי הם צריכים לחשוד בעצם, הופך פתאום הפרק לשלב מצוי ב-GTA. קבוצה של חמושים פורצים לביה"ח ומתחילים לירות בכל מה שזז. קצה החוט היחיד שהיה לשוטרים בנוגע לקשר בין אירועי הירי וברון הסמים דונלד מן נורה תוך שניות, בוסקו חוטף פגיעה ישירה לגוף והשוטרים מנוטרלים בזה אחר זה. בחלק זה של הפרק אפשר לראות איך כל שנייה שעוברת על המסך נראית כמו נצח, במיוחד בקרב פנים אל פנים של מונרו ודיוויס עם הבחור בעל הרובה התקוע. האקשן לא נפסק גם אחרי הירי כאשר מצבו של בוסקו הופך לקריטי בעוד קרוז מבינה שיושי בגד בהם, והוא נפסק רק בסצנה על גג הבניין בו נמצא דונלד מן, עם הקתרזיס המתבקש כשפיית' נוקמת בשם כל השוטרים ומחסלת את מן אחת ולתמיד. ככה עושים אקשן, ככה בונים מתח, וככה עושים טלוויזיה. אחלה פתיחת עונה (עידו f. כהן).

9. פרק מצוין של "4400". החל מהקטע בחניון בו מאיה מודיעה לדיאנה שהיא תשכח אותה, דרך הופעתה של שרה, ההיעלמות של מאיה וכל מה שקרה אחריה. הילדים שמוחזקים נעולים בחדרים והניסיון שלהם לשתף פעולה כדי לברוח משם היה פשוט נהדר, כמו גם ההגעה לחדר החשוך שכל כך אהבתי מהעונה הקודמת, הפעם על מנת להעלים את מאיה לחלוטין כדי להחזיר אותה לעבר הרחוק יותר מכיוון שהסכנה המרחפת על אנשי העתיד עדיין לא חלפה, למעשה. הסוף של הפרק, שבו מאיה נעלמת מהתמונות ומחייה של דיאנה, היה מצמרר ועצוב. ההמשך - הערב.



8. "הפמליה". לאס וגאס, בייבי. קזינו, הימורים, מסאז'ים, ארי ו... סת' גרין אחד - אובססיבי והיסטרי על חברתו של אי - תפקיד מאוד לא אופייני עבורו, ומצחיק מאוד. הלחץ של ארי על דוכן ה"21" היה, כמעט כמו תמיד כשארי לחוץ, אחד הדברים המשובחים בפרק, אבל מה שגנב את ההצגה היה מערכת היחסים הקצת מטרידה בין ג'וני דרמה לקן, שבסופו של דבר, נענה ל"חיזוריו" של ג'וני, מתפשט, ונשכב במיטה, רק כדי שג'וני יגחך לעצמו בבוז וייצא מהחדר. נהדר.

7. השבוע שודרה תוכנית הכריסמס של "הממלכה הקטנה" וכל הדמויות יצאו מתחומי האי הבריטי לגלות את העולם. על פניו, מדובר ברעיון מעולה. הרי ממילא יש כמה וכמה דיבורים על גרסאות זרות לתוכניתם של מאט לוקאס ודיוויד וויליאמס ("מה קשור" מנסים את כוחם בפורמט דומה בימים אלו ממש), מן הראוי לבדוק איך הדמויות של הסדרה ישתלבו בעולם הגדול. מבחינת הביצוע היו כמה הברקות, כמו חילופי הקבוצות של מרג'ורי דוז ומקבילתה האמריקנית בקבוצת ה"נלחמים בשומן" או תלאותיה של ויקי פולארד בכלא התאילנדי ובמיוחד הגרסה המרוקנית של החנות של רוי ("מג'דה! מג'דה!" - "אייווה"?) שהיתה כולה מחווה למערכון הראשון של הדמויות הנ"ל. אולם נראה כי החלקים האחרים של התוכנית לא היו מספיק מיוחדים ברמה שמצדיקה את הספיישל. "הממלכה הקטנה בעולם" על שני חלקיה היתה משעשעת כמו בכל פרק של הסדרה, אבל למעט מערכונים בודדים לא ממש היתה הצדקה לקרוא לתוכנית הנ"ל ספיישל (עידו f. כהן).

6. "גברים על עצים" היא סדרה קלילה, חביבה ו"לא מזיקה ברובה", והשבוע קיבלנו פרק חביב מהרגיל כשגל חום ששטף את העיירה גורם - כרגיל במקרים כאלה - לגל מקביל של סקס. וכך נשבר לו הקרח בין מרין לג'ק, וגם פטריק איבד סוף סוף את בתוליו. היו "קטעים".

אין השבוע 5, 4 או 1.

3. בהולמרק נפתחה השבוע "טוויסט כפול". מדובר על פרקים בני כעשרים דקות שמציגים סיפור מסתורי עם נגיעות על טבעיות, מעין גרסה ל"אזור הדמדומים" (כשבכל שבוע משודרים שני פרקים). הפרק הראשון - שהוא היחיד שבו צפיתי - היה איטי ומטופש, ולמרות הופעת אורח של מליסה ג'ורג' (לורן ריד ב"זהות בדויה") היה ערוך רע, משוחק מוגזם, לא מעניין, לא מרתק ולא מיסתורי. או בקיצור: רע, רע, רע. לפרק השני כבר לא נשארתי.



2. "הישראלים", תוכנית המערכונים החדשה של "מה קשור" ודן כנר (מה קשור?) נפתחה השבוע. אז למרות כמה הופעות אורח (אבי קושניר, עמי סמולרצ'יק, אבי גרייניק ועוד) וכמה מערכונים חמודים (מאלף האריות), היה די עלוב. המערכון עם הגלידה היה גרוע לחלוטין ולא מצחיק בעליל, הצחוק המוקלט, כמעט כרגיל, היה עצוב ולעיתים אף מביך. זה בדיוק סוג ההומור שבגללו טענתי ש"מסודרים" פורצת דרך.

משפט השבוע
ברלד מנסה לשכנע את ארז ב"מסודרים" לזרוק את המכונית הישנה שלו מהצוק: "אתה גם לא חייב להיות בפנים!".

בשולי הממיר:
ב"דוקטור הו" הופיע השבוע אנתוני הד, שמלבד הופעתו הקבועה בתור ראש ממשלת בריטניה ב"ממלכה הקטנה בעולם", הספיק להיות גם מר פינץ' המנוול. מיותר לציין שהופעתו שיפרה את הפרק במידה ניכרת. במיוחד בקטעים בהם הוא צווח (עידו f. כהן).