המסך המפוצל

ערוץ אמו

ערוצי נישה הם הפתרון האידיאלי עבור חברות הכבלים והלווין. חדשים, יחודיים, מופקים בארץ – והעיקר רדודים וזולים. שי מגל על התופעה, ו"אגו" שנתפס לעין הסערה

מאת: שי מגל

פורסם: 24-03-2002
5 תגובות
הכבלים הדיגיטליים השיקו ערוץ חדש ואינטראקטיבי בשביל הגבר הישראלי מודל 2002. החבילה כוללת את כל מה שאתה, הגבר הישראלי, המסוקס, עם הזיפים של אתמול, הסקס-אפיל של המחר והאמ-16 המקוצרר של היום, צריך בקיטבג שלך. הווה אומר, על-פי מת"ב, אינפורמציה עדכנית על כל מה שגברים צריכים לדעת (מכוניות חדשות, כלכלה וצעצועים אלקטרוניים), הרבה אקשן (תוכניות על הרפתקאות וטיולים, מרוצי מכוניות) ורצועת ריגושים (מאחורי הקלעים של תעשיית הפורנו, האבקות נשים ווידויים חושפניים). אז בבקשה, בסוף כל שבוע, אחרי שקרעת עוד בית בעזה, פיטרת מישהו סתם כי בא לך לפטר, הערבי של הדירה הקרועה כמעט הוריד לך את הילדה בדרך לגן וקנית תחתון סי.קי חדש, הנה, השתבח אללה, הגיעה שעתך. שלח את האישה לישון, תרים את הרגליים, תזרוק את החתול לאמאמו ותדליק את האגו.

ערוץ אגו מופק כולו בישראל, אומרים במת"ב, ומותאם לגבר הישראלי. על-פי התוכניה של הערוץ, הגבר הישראלי רק מחכה שהאישה תירדם, כל היום חושב על נגני MP3 חדשים שיגיעו לישראל עוד 20 שנה ובלילה הולך לעשות ביד על שומכאר. בחברות הכבלים יודעים כנראה עם מי יש להם עסק, אבל עסקה טובה אין כאן. בשורה התחתונה, וגברים הרי אוהבים שורות ותחתונים, אגו הוא מהדורה אינטראקטיבית, נחותה משהו, של המגזין "בלייזר". הכלאה של הישראלי מצוי (אבל בלי כסף), עם סקס-אפיל של מרגרט טאצ`ר. מוכרים חלום, בעטיפה יפה, עם תמ"ק עוזי ודגל הלאום, לישראלי שבסך הכל רוצה לברוח מכאן. מוצרים אלקטרוניים, מכוניות מרוץ וטונות של כסף זו הפנטזיה, ו"אגו", כמו "לאשה", "בלייזר", "E" וכמו רוב הערוצים, הוא עוד מסלקה של חלומות. להיות ישראלי אבל להרגיש אירופה.




ערוצי נישה ייעודיים זו לא המצאה ישראלית. גם את התוכן הרדוד והאווילי, לשם שינוי, לא אנחנו המצאנו. האמריקנים משם טובעים בים של בולשיט, והישראלים מפה צריכים לטבוע כמו שאף אחד לא טבע אף פעם. הכבלים רוצים לבסס את הטירינג כמו גיל ריבה את עצמו, אז הם יוצרים לאט לאט כמה שיותר נישות לכמה שפחות אנשים. העיקר שיהיה. אף אחד לא באמת חושב שמישהו ישלם במיוחד עבור ערוץ אגו, אבל זה עושה טוב לנשמה לראות ערוץ נוסף, לא משנה מה, בעוד חבילה ייעודית. רוצים לומר, האיכות נשארה בדלת, העיקר שיש כמה שיותר לשלטט.

הטירינג, במחירים של היום, במצב של המשק, לא משתלם. יותר מדי כסף על פחות מדי איכות. המון ערוצים וחרא שידורים. במקום לקבל מנה מרוכזת ישר לתוך האף, מפצלים לנו למנות קטנות. עם קצת קמח בפנים. לאט לאט. קודם מתמכרים, אחר כך מעלים את המחיר ואחר כך השלט של דפקנו אתכם. שוב פעם. חברת הלווין, שפלוס מינוס כל יומיים טוענת שנגמר הכסף, מעלה את המחירים. הכבלים, צפוי, לא יפגרו מאחור. ישקיעו קצת כסף ביותר ערוצים, ויחלבו יותר כסף על חשבון הצופים. מהמיקרו, עוד ערוץ לגברים, עוד ערוץ סתם, למקרו, לכמה שיותר ערוצים בשביל כמה שיותר כסף בטווח הארוך. מצד אחד, בשביל סרטים כחולים יש סקסטייל, בשביל אקשן יש את עראפת ובשביל חדשות טכנולוגיה וכלכלה יש את שאר הערוצים. מצד שני, שילמנו גם ככה על כל היתר, אז כנראה שנשלם גם על זה.

מי גבר?