המסך המפוצל

London’s Calling

אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד יטוס לאנגליה בשביל חתימה. עידו f. כהן היה בכנס מעריצי \"פיירפליי\" באנגליה וחזר עם רשמים

מאת: עידו f. כהן

פורסם: 24-10-2006
60 תגובות
שלום, אני עידו כהן, ואני מכור ל"פיירפליי". אני מכור כבר שנתיים וחצי, צפיתי בכל הפרקים, שמעתי את כל הקומנטריס, קראתי את הקומיקס, ראיתי את הסרט, שמעתי את הפסקול, כתבתי פאן-פיקשן וכאבתי את כאבם של "המעילים החומים" עם ביטול הסדרה. אהבתי את האופי של מל, את הציניות של זואי, את המצפון של בוק, הפיתוי של אינארה, ההומור של ווש, השיגעון של ריבר, הדאגה של סיימון, המתיקות של קיילי ובג'יין אהבתי את ה... ובכן, היה לו כובע מאוד מרשים.

בעיקרון לא נשארו לי תחומים שקשורים בסדרה שלא דגמתי. אי לכך ובהתאם לזאת ארזתי את עצמי והחלטתי להגשים את אחת השאיפות הגדולות של כל מעריץ של הסדרה - לפגוש את הכוכבים עצמם.

המסע מתחיל באפריל, ברגע בודד בו שיטוט אקראי באינטרנט מביא אותי פנים אל פנים עם הצעה שאי אפשר לסרב לה. כנס מעריצים רשמי של "פיירפליי" בהשתתפות כוכבים מהסדרה, עם מסיבות, אירועי חתימות, שפע אלכוהול בריטי משובח (אעלק) והרבה כיף והוללות. באותו רגע נדלק זיק קטן של אש אצלי בלב. כבר אז ידעתי שזאת ההזדמנות שלי, ושהזדמנות כזאת לא מפספסים. כנס Serenity Cubed, כך הכרזתי, הנה אני בא!

Panic in The Streets Of London
כיאה להצעות שאי אפשר לסרב להן, גם בפני עמדו אי אלו מכשולים בדרך להשגת המטרה הנחשקת. בראש ובראשונה, כסף. אלו מכם שחושבים שבארץ יש הפקרות בנוגע למחירים גבוהים עוד לא התנסו במחירים המטורפים של כנסים כאלו בחו"ל. לפני שבכלל יכולתי להיכנס בשערי הכנס נאלצתי להיפרד מ-80 פאונד (בערך 650 ש"ח). במקרים של כנסים מסוג זה מדובר בביס גדול במיוחד בארנק של מישהו שמרוויח 380 ש"ח בחודש.

יתרה מכך, יש את כל עניין לונדון, שהיא לא בדיוק סינמטק תל-אביב. הכנס עצמו התרחש במלון בפאתי נמה"ת של הית'רו, וכל המלונות בסביבה זכו באופן כמעט מיידי לתפוסה מלאה של כל החדרים. למזלי, יש לי אח נדיב ואדיב שהסכים לארח אותי בביתו שנמצא כל הדרך בצד השני של העיר. מה שבעצם הוביל לכך שבכל יום נסעתי שעה וחצי לכל כיוון בשתי רכבות ואוטובוס. לא אכחיש שהיה מדובר בחוויה תרבותית מאלפת, אבל גם בכאב ראש לא קטן. וכאמור, עדיין יש את עניין הכסף שהולך למערכת התחבורה הציבורית של לונדון.

ודאי אתם שואלים את עצמכם לשם מה כל הטירחה הזו? ובכן התשובה לשאלה הזו מצויה ברשימת אורחי הכבוד שכיבדו בנוכחותם את הכנס: שון מהאר (סיימון), מורינה באכארין (אינארה), מארק שפרד (באדג'ר) והגדולה מכולם ובהחלט הסיבה לפרץ ההתלהבות הבלתי נשלט שלי - ג'ול סטייט (קיילי). בנוסף לרשימה המכובדת הזו הצטרפה גם ג'יג'י אדג'לי, שגילמה את דמותה של צ'יאנה בסדרת המד"ב "פארסקייפ".

לאחר טיסה ארוכה באל-על (בה אגב, דאגה חברת HOT לבידור והענישה את נוסעי הטיסה בסרט "אקסמן 3" ובפרקים נבחרים של "כולם אוהבים את ריימונד") שהסתיימה לה בנסיעות רכבת ארוכות ופיקנטיות הגעתי עייף אך מרוצה למחוז חפצי.

הכנס התפרס על פני שלושה ימים, כאשר עיקרו של היום הראשון היה תורים להרשמה לאירועים ביומיים הבאים כשבשמונה בערב נערך טקס פתיחה חגיגי בו האורחים קופצים לומר שלום לפני שהם פונים יחד עם הקהל למסיבות שמתקיימות בכל ערב של הכנס.

המעריצים
אחת החוויות הכי גדולות שהכנס הזה הציע לי הוא גילוי המעריצים הבריטים של Firefly. המעריצים באנגליה יותר מסובסדים מהמעריצים בארץ. לאנגליה יש סניף מאוד גדול ופעיל של ה-Browncoats וכולם מכירים שם את כולם. מה ששיערתי שיגרום לי לקושי להתקבל לתוך המעגלים החברתיים שלהם. אולם, חצי שעה לאחר שהגעתי והתיישבתי בפינה בבר, כבר ניגשו אליי כמה וכמה אנשים ובירכו אותי על בואי לכנס והיו מאוד נחמדים אליי, כיאה למעילים החומים שהם. למעשה, אני יכול להעיד שהמעריצים הבריטים בכנס היו עדיפים בעיניי על המעריץ הישראלי שהיה בכנס, הידוע בתור "אריק הידוע לשמצה". כן רבותי, בשנתיים האחרונות הסתובב לו איזה מעריץ ישראלי שללא ידיעתנו גרם למוניטין של המעריץ הישראלי להידרדר למחוזות רעים. כמה רע אתם שואלים? בואו נגיד ששון מהאר זיהה אותו מיד בתור "אריק הידוע לשמצה" באחת מהמסיבות. מזל שהייתי שם כדי לנסות לאזן את המוניטין שלנו לצד החיובי.

כמו שיש אנשים נורמלים ואנשים כמו יוס... כלומר, אריק, גם ב-Serenity Cubed היו מעריצים נורמלים וגם כאלה שקצת פחות. אלו הנורמלים, שבאו לכנס מתוך אהדה וחדווה גדולה כלפי הסדרה. ואלו הלא נורמאלים, שבאו לכנס מתוך אהדה וחדווה גדולה לסדרה, אבל בתחפושת של ג'דיי שף.

ארגון ה-Jedi Chefs הוא תופעה מוזרה ומעניינת בכנסים הבריטים. מדובר על חבורה קבועה של אנשים שפוקדים באופן קבוע את כל הכנסים באנגליה (חלקם אף זלגו לארה"ב) כשהם מחופשים לאבירי ג'דיי עם כובע של שף. מטרתם לא ברורה, ובאתר שלהם, כשהם נשאלים מה תפקידם בחיים הם פשוט עונים "We Also Cook". המנהג הקבוע של טבחי הג'דיי הוא לתפוס ולתעד כמה שיותר אורחים בכנס, הן המעריצים והן המפורסמים, בתחפושת טבח ג'דיי. מאוד מוזר ומאוד מעניין.



את תרומתי לארגון טבחי הג'דיי לא זכיתי לתרום (שף דגול לא חולק מתכונים) אולם הזדמן לי לתרום לארגון אחר, חשוב לא פחות, Equality Now, ארגון הפועל למען זכויות נשים בעולם שג'וס הוא אחד מהתומכים הגדולים שלו. שון הארי, שהולך בעקבותיו של ג'וס, מפעיל כבר שלוש שנים ברציפות במה בכנס בשביל הארגון ומטרותיו ומבקש מהקהל שבא לכנס לעזור להפוך את העולם למקום שיוויוני יותר. בין השאר נערכו מכירות פומביות, הגרלות עם פרסים ומכירת מרצ'נדייז כאשר כל ההכנסות הולכות לטובת הארגון. תרמתי את חלקי הקט למען זכויות הנשים במה שהתברר אחר-כך כקופה של כמה אלפי פאונדים.

המסיבות
בקון בו ביקרה Slayeret לפני ארבע שנים, הובעה ביקורת לגבי איכותן של המסיבות, אבל המסיבות אותן חוויתי על בשרי היו נהדרות. נכון, המוזיקה לא היתה משהו, אבל היה כיף מטורף. לא רק שהמעריצים הם אנשים חמים ומגניבים, אלא גם אורחי הכבוד נכחו במסיבות. ג'ול הצדיקה את שמה כאלכוהוליסטית מוסמכת ושתתה בלי קץ. לאחר מכן היא פנתה לקשקש על הכוסות מהן שתתה ולקשט אותן. שון רקד עם כל אחת מהמעריצות שחיכו בתור לחיבוק ממנו. ומארק, שהיה מגניב במיוחד, ישב על הבר, כשאנשים חיכו בתור לשבת איתו על כוס בירה. הבנאדם ככל הנראה שתה 20 כוסות בירה באותו לילה ובאופן אירי אופייני זה אפילו לא הזיז לו.

במסיבה שנערכה ביום השני היתה גם תחרות תחפושות בה ניכר כי היו כמה וכמה מעריצים "כבדים" של סדרות מד"ב. רשמו הופעה: כל הקאסט של "פיירפליי", כמה וכמה דמויות מ"פארסקייפ", כמה "דוקטור הו" (כן, גם הילד המקריפ במסכה היה שם), זינה אחת ואפילו נציג של הארלי מ"אבודים". לא מעט אנשים משקיעים דם, יזע ודמעות (וכסף) בעיצוב התחפושות שלהם, לרוב זה גם השתלם להם.

טקס הפתיחה
את טקס הפתיחה הקדימה הקרנה של פרק מ"סטארגייט" בכיכובה של מורינה כשלאחריו כבו האורות ומנהל הכנס, שון הארי (כנראה המעריץ הכי גדול של "פיירפליי" בממלכה המאוחדת) עלה לבמה והחל בהצגת האורחים. עקב צילומים בלתי צפויים שנקבעו בשביל מורינה ביום שני התגלה כי היה ספק גדול בנוגע בנוכחותה בכנס. שון אמנם מיהר להרגיע והודיע שמורינה אכן נמצאת ולמרות הצילומים היא בחרה לטוס מלוס אנג'לס כדי להיות בשישי ובשבת בכנס אבל תיאלץ לוותר על יום ראשון. מאוכזבים אך עם זאת אופטימים, הריעו המעריצים לקראת הזמנת האורחים.

ראשונה לעלות היתה ג'יג'י אדג'לי, שלמרות חזותה הסקסית בטירוף נראתה כעוף מוזר בכנס שמיועד רובו ככולו ל"פיירפליי". אך עם זאת היא היתה משעשעת עד מאוד כשלקחה את מקומו של שון כמנהלת הטקס.

כאן חשוב לציין שחברת Star Fury מארגנת כנסים מסוג זה קרוב לעשור והיא ידועה בהפתעות שהמארגנים אוהבים להסתיר מהקהל עד לרגע האחרון. וכאן, רבותיי, התחילה ההצגה.

האורח הראשון שג'יג'י הזמינה היה מארק שפרד, שעלה לבמה מחויך וסיפר שהוא שמח לראות את כל המעריצים. מיד אחריו הוכרזה הפתעה ראשונה. ג'יג'י סיפרה על האורח הבא, איתו היא בילתה ערב מאוד מהנה בו הוא עזר לה להתאמן על המבטא הרוסי שלה, וכאן כבר היה ברור שהאורח הבא הוא לא אחר ממייקל פיירמן, הידוע גם בציבור בתור אדליי ניסקה.

אחריו הוזמנה לבמה השחקנית האהובה והמוכרת - נקטר רוז. לקחו לי כמה שניות טובות לזהות על מה המהומה ומיהי אותה בלונדינית קופצנית על הבמה - נקטר גילמה בסרט "סרניטי" את כלתו המכנית אך כשרה של מר יוניברס, לנור. הפתעה שנייה.

את ההפתעה השלישית, והטובה מכולן לדעתי, תיארה ג'יג'י כשחקנית שמעניקה את הנשיקות הכי טובות שזכתה לקבל בחייה. אחרי שהכריזה על השם של כריסטינה הנדריקס - הלא היא סאפרון - היה זה דווקא שון מהאר, שעלה לבמה בעינטוזים ופיזר תנועות מגונות המעידות על סיפוק עצמי רב שזיכו אותו בתשואות בעמידה. כריסטינה עלתה מיד אחריו והשתדלה לא להתפקע מצחוק לאור המעמד. לאחר שהודתה לקהל והחלה לספר כמה היא נרגשת להגיע לכנס התפרצה לבמה לא אחרת ממורינה באכארין בכבודה ובעצמה. מכאן והלאה כל הסדר על הבמה הופר כאשר מרינה נאמה בעוד ששון וכריסטינה עומדים מאחוריה ומחקים את תנועות גופה, ואז ג'ול התפרצה לבמה והמשיכה לנאום בתור מורינה. לאחר כמה דקות בהן התלוצצו הארבעה אל מול אורות הפלאש שבקעו מהמצלמות בקהל, הוזמנו כל האורחים לבמה, ובכך חשפו את רשימת האורחים החדשה והמשודרגת. כן, זו בהחלט היתה הצעה שאי אפשר לסרב לה.



ביציאה מאירוע השקת הכנס נתקלתי ברצון עז לבקר בשירותים, דבר מקובל לאחר צריכת בירה בריטית דלוחה (הבריטים הם אחלה עם, אבל לבירה שלהם יש טעם של דג). השירותים היו ריקים למעט תא אחד שהיה תפוס, אולם כשהוא התפנה התברר כי מי שאכלס אותו היה לא אחר משון מהאר בכבודו ועצמו. תחילה נדהמתי, כי נכון לאותם רגעים זו היתה הפגישה הכי קרובה וישירה שהיתה לי עם מישהו מ"פיירפליי". שנינו הבטנו אחד בשני, אני לא יכולתי להוציא מילה מהפה ופשוט בהיתי בערבוב של רגשות בשון, שלבסוף אמר לי "היי" ושאל מאיפה אני בארץ. כשסיפרתי לו שאני ישראלי הוא הופתע ושאל אם יש מעריצים של הסדרה בארץ, אמרתי לו שיש לפחות חמשת אלפים (ייתכן שאני מגזים) ואז הוא שאל אם אני מכיר מישהי בשם רעות מחדרה, שמסתבר שגדלה איתו בילדותו. הפגישה הזו בשירותים עזרה לי "להפשיר" ולהרגיש יותר בנוח בכל הנוגע להתנהלות בכנס. רגע לפני היציאה מהשירותים לא ידעתי אם זה יאה ללחוץ את ידו או לא - אחרי הכל שנינו ביקרנו רגעים ספורים לפני כן בשירותים. אבל שון התגלה כבחור חייכן ואדיב והושיט את ידו כמחווה של רצון טוב ואיחל לי המשך ערב נעים. הרמתי את הלב שלי מהתחתונים והמשכתי עם ברכיים רועדות לכיוון אולם המסיבות.

לפעמים חלומות מתגשמים
את היום השני לכנס פתחתי בעמידה מנומסת בתור לתמונות עם הכוכבים. ראשונה היתה מורינה, שבעקבות הלו"ז הצפוף שלה נאלצה להזדרז ולסיים המון המון אירועים בבת אחת, מה שלא אפשר לי לדבר איתה בדקה הפנויה שמזדמנת לה בדרך כלל באירועים כאלו, שלא לדבר גם על תחושת החמצה גדולה כשהתגלה שהיא לא תחתום על התמונות המשותפות שלה. דבר מצער שרק הוסיף לתחושת הפספוס.

אולם תחושות אלו נמוגו במהרה, שכן לאחר השגת תמונה עם מורינה היה זה תורה של ג'ול סטייט. פה צריך לעצור רגע ולהסביר לאלו מכם שלא מכירים אותי מספיק טוב על הקראש שלי על ג'ול. מהרגע בו עיניי נחתו לראשונה על דמותה של קיילי ידעתי שיום יבוא ואני וג'ול נתחתן. זה שהיא הלכה והתחתנה עם מישהו אחר לא ממש גרם לי לוותר על התוכניות שלי להקמת משפחה עם ג'ול. בשבילי, הפגישה עם ג'ול היא רק שלב ראשון בסדרה של שלבים שבסופו של דבר יובילו לכך שג'ול ואני נחיה ביחד באושר ועושר. ואם תסלחו לי כעת, אני צריך לטפס על החד-קרן שלי ולטוס לטירה המגניבה שלי בשמיים.

בחזרה לענייננו: ג'ול התגלתה כאישיות מופלאה. כשהיא שמעה שבאתי כל הדרך מישראל רק בשבילה היא התרגשה מאוד, שזה מוזר בהתחשב בעובדה שהברכיים שלי רעדו בקצב הפסדובלה כשנעמדתי לידה... ואז היא חיבקה אותי.



אני לא בדיוק זוכר מה קרה אחר-כך, אבל עדויות סותרות מעידות על כך שריחפתי באוויר ופגעתי עם הראש בתקרה. מאושר מהאוצר שבו זכיתי המשכתי לכיוון האולם המרכזי בו התארחו ג'יג'י אדג'לי ונקטר רוז.

ג'יג'י אדג'לי ונקטר רוז
האמת, קצת ריחמתי על נקטר, שכן היה זה הכנס הראשון שלה והיא התביישה נורא, שלא לדבר על העובדה שהתפקיד שלה ב"סרניטי" היה מינורי עד לא קיים, מה שלא עזר לרמת ההתייחסות לה זכתה. למזלה, ג'יג'י אדג'לי היא כרישת קונים ולכן היא ידעה לתעל את השיחה היטב. בכלל, ג'יג'י התגלתה כהפתעה, שכן מבין כל האורחים בכנס נוצר הרושם שהיא הכי מחוברת למעריצים, ועל כך יעיד התור הארוך לחתימות ממנה שנוצר אך ורק מכיוון שהיא הקדישה כמה וכמה דקות לשיחה עם כל מעריץ.

ג'יג'י ענתה בעיקר על שאלות בנושא "פארסקייפ" וסיפרה איך נראה היום בו ביטלו את הסדרה. לא משהו שמעניין את מי שבא לקרוא כתבה על כוכבי "פיירפליי". אפשר רק לספר שאחד המעריצים עלה למיקרופון ושאל את ג'יג'י שאלה היפותטית בנוגע לקרב אפשרי בין חללית מוירה מ"פארסקייפ" ובין סרניטי ומי תנצח אם וכאשר קרב כזה יתרחש. ג'יג'י הנבוכה מיהרה להשיב "סטארגייט" וזכתה לתשואות מהקהל על התשובה המקצועית. ניכר שג'יג'י יודעת לספק לקהל המעריצים שלהם את מה שהם רוצים לשמוע ולראות, רק בלי הקונוטציות המיניות שמתלוות למשפט כזה.

מארק שפרד ומייקל פיירמן
מייקל פיירמן הוא בנאדם מדהים. מדובר בגבר בן 72 שהגיע בפעם הראשונה לכנס בנושא סדרת טלוויזיה, ולא היה מאושר ממנו. ביחד עם מארק שפרד, התגלה מייקל כאחד האירועים המעניינים שהיו בכנס. הסיפור על איך בכלל השיגו את מייקל לכנס גם הוא מעניין. שון הארי דיבר עם מארק על הכנס. באותם ימים עבד מארק בסדרה "מדיום" ובאחד הפרקים שצולמו היה למייקל תפקיד אורח. מארק הציע לשון לדבר גם עם מייקל בנוגע לכנס וזה האחרון התרגש למשמע ההזמנה. וכך זכה הכנס לשדרוג נוסף בדמותו של ניסקה.

רוב השאלות שנשאלו היו בקשר לדמויות שלהם, ניסקה ובאדג'ר. כשנשאלו איך זה לשחק דמות מרושעת שניהם הסכימו שזה פשוט הרבה יותר כיף. מארק טען שלדעתו באדג'ר הוא לא אדם רע, אלא בעל אינטרסים מאוד ברורים שלפעמים עולים למישהו בחיים. מייקל סיפר כמה זה כיף להיות דמות של אדם מרושע: "בסרט הבא שלי יוצא לי לרצוח את אחי, את האחיין שלי, לגנוב את הבחורה ולהשתלט על העיר". "ומחר - העולם כולו", הוסיף מארק.

שני השחקנים סיפרו שהם לא קיבלו הנחיות מפורשות לגבי הדמות שלהם. ג'וס לא בא אליהם ואמר "אני צריך מאפיונר רוסי ועבריין קוקני בחלל". מייקל סיפר כי בתחילה התסריט בכלל דרש שהוא ישחק עם מבטא צ'כי, אולם עקב אי בקיאותו בז'רגון הצ'כי עשה מייקל את מה שהוא עושה הכי טוב לטענתו - ג'יבריש במבטא רוסי. הוא גם הוסיף והסביר שלרוב ג'וס נתן לו יד חופשית בכל הנוגע לשורות של ניסקה והוא המעיט בהוראות מפורשות במהלך הצילומים. "למייקל היה מזל", התערב מארק, "אני נתקעתי עם שורות שג'וס כתב לעצמו".




הבעיה היחידה שהיתה לשניהם על הסט היתה לשחק לצד אנימציה ממוחשבת. הם העידו על כך שהסצנות בהן נאלצו לדמיין כאילו הם בוהים בניירות הולוגרמה היו מרובות טייקים כי הם לא הפסיקו להצביע ולהסתכל למקום הלא נכון.

לסיכום, נשאלו השניים באיזה סדרה המשודרת כעת היו שמחים לשחק. מארק השיב שהוא אוהב תפקידים שמספרים סיפור טוב, ואילו מייקל אמר בצורה מפתיעה כי היתה תקופה ארוכה בה חשק בתפקיד אביו של ריי ב"כולם אוהבים את ריימונד". תשובה זו הקפיצה הרבה גבות בקרב המעריצים בקהל.

ג'ול סטייט ומורינה באכארין
בין המפגש עם מייקל ומארק והמפגש עם ג'ול ומורינה הוקרנו פרקים של סדרת החלל הקודמת של ג'ול - Space Cases וכן פרק בקומדיה Kitchen Confidential בו התארחה מורינה. מיד בתום הפרק עלה שון הארי לבמה והציג את שתי הדמויות הכי יפות שסדרת מד"ב זכתה בהן אי פעם.

אני יכול להשתפך במשך אלף מילים על כמה יפה ג'ול סטייט יכולה להיות אבל אני חושש שזה רק יגרום לעוד ועוד צווי הרחקה לצוץ להם. לכן אסתפק בלספר שהן ג'ול והן מורינה באו עם האנג-אובר לאחר לילה של מסיבה מוצלחת בלובי של המלון, ואפילו עם אפקטים של האנג-אובר הן נראו נהדר. הבנות זכו להרבה שאלות מהקהל, אולם מורינה מיהרה להתריע בפני המעריצים שהיא לא מוכנה לקבל שום שאלות בנוגע לסוגייה האם היא קיבלה או לא קיבלה הצעה מג'וס לגלם את וונדר-וומן. לעומת זאת, על מוצאה הברזילאי מורינה שמחה לספר, והודתה שהיא היתה צופת כדורגל מתוחה במונדיאל האחרון ואהדה את ברזיל לכל אורך הדרך. הדיון הנ"ל הוביל לויכוח בינה ובין הקהל לגבי טיב הנבחרת לעומת הנבחרת הבריטית וגרם למקום להיראות כמו יציע האוהדים באולד טראפורד.

יכול להיות שהתזמון, אחרי הויכוח על מיניותו של דיוויד בקהאם, היה שגוי, אבל זה לא מנע ממני לחכות בתור לשאול שאלה משלי. ראשית, סיכנתי את חיי והבעתי תמיכה במורינה והתוודיתי על אהדתי לנבחרת ברזיל. היא העריכה את ההצהרה וסברה שאנחנו השניים היחידים באולם החולקים את האהדה הזו. מיד לאחר מכן שאלתי את שתיהן מה משך אותן לבוא לאודישן ל"פיירפליי", האם זה היה התסריט או ג'וס או חוסר ברירה? מורינה ענתה שהכל היה בזכות ג'וס שעשה לה רושם של מספר סיפורים טוב במיוחד. ג'ול הסכימה שג'וס היה אחד הגורמים המרכזיים לרצון שלה לבוא לאודישן, "טוב, זה... והרצון להתפרסם".

כשנשאלו בעניין התהילה והמעריצים והשתלבות המרכיבים הללו בחיים, ענתה ג'ול בחיוך "כן, זה פשוט נורא מייגע לבוא לפה לכנס ולראות אלף אנשים שפשוט אוהבים אותך. אני לא יודעת איך אני מתמודדת עם זה". מורינה הסבירה שזה נחמד אבל יכול להיות מאוד מביך, למשל כשמעריצים מבקשים מהם להתמזמז איתן, וכמה זה מביך כשהן מסכימות.

כפי שניתן היה להבחין בקלות, מורינה וג'ול הן חברות מאוד טובות. בעקבות הסדרה הן התחילו להסתובב ביחד למרות המגבלות הכרוכות בכך (מורינה גרה בלוס אנג'לס בעוד ג'ול חיה עם בעלה בוונקובר, קנדה). מורינה סיפרה על הפגישה האחרונה שלהן ימים ספורים לאחר שג'ול חזרה מקוסטה ריקה, מצילומי סרט אימה חדש בכיכובה. מורינה העידה שג'ול נראתה הרוסה וג'ול לא הכחישה. לטענתה, צילומי הסרט בג'ונגלים הלחים של קוסטה ריקה תבעו ממנה יותר מאמץ פיזי ומנטאלי מכל עבודה אחרת שהיתה לה עד כה. היא הרגישה כאילו היא עוברת טירונות. הסרט, The Tribe, צפוי לצאת לאקרנים בשנת 2007.

מורינה נשאלה על הדמות שהיא הכי נהנתה לגלם על המסך. מורינה ענתה שדמותה של אינארה היתה אתגר שונה מהדמויות אליהן הורגלה בעבר. היא התייחסה לדמות אותה גילמה בפרק של Kitchen Confidential - מיליונרית נימפומנית ואימפולסיבית. מורינה תהתה מה החיבה שלה לדמויות רדודות ומרושעות אומרת עליה בתור שחקנית, וג'ול הגיבה ב"תודי בזה, את נחש ואת יודעת את זה".




בהקשר לאותו נושא, עלתה השאלה האם מורינה היא סוג של "אלבטרוס" בכל הנוגע לביטול סדרות בטרם עת (קודם "פיירפליי", אחר כך "Kitchen Confidential" וכעת גם "סטארגייט", בה השתתפה מורינה בעונותיה האחרונות). מורינה השיבה שזו סוגיה שבהחלט צריך לבדוק. גם ג'ול התייחסה לסדרות העבר שלה ובעיקר ל-Space Cases, עליה אמרה ששון הארי פשוט נורא אוהב להביך אותה ובכל כנס מקפיד לארגן הקרנות של הסדרה הזו מילדותה. ג'ול נשאלה איזה דמות היא יותר אהבה לשחק, את דמותה של קיילי או את זו של היידי ("וונדרפולס" - עוד סדרה נהדרת של טים מייניר שבוטלה בטרם עת ע"י FOX) והיא הודתה שהיא נהנתה יותר מחוסר הרסן של היידי, שלא לדבר על הבגדים שהיו הרבה יותר נוחים מהסרבלים של קיילי, אותם תיארה כשקים אשר נועדו לעשות לה גיבנת. כשנשאלה אל איזו דמות היא יותר מתחברת, למתיקות של קיילי או לאסרטיביות של היידי, ענתה ג'ול שהיא מתחברת לכל אחת מהדמויות בשעת הצורך. מיותר לציין שמורינה עמדה מאחור והנידה בראשה לשלילה.

מורינה סיפרה שהפרק שהכי נהנתה לעשות היה "Shindig", בגלל האווירה השונה בו והבגדים היפים שזכתה ללבוש. ג'ול נורא אהבה את "Jaynestown" בגלל סצנת ההשתכרות של הקאסט, עליה העידה שאלן טודיק (ווש) גילם את השיכור שמנסה לשחק פיכח בצורה הכי טובה שהיא אי פעם ראתה.

השתיים סיפרו על היום בו גילו שהסדרה מבוטלת. מורינה סיפרה שהיא לקחה את זה נורא קשה כי היא מאוד אהבה את הסדרה ואת ג'וס כבמאי וזה כאב לה והפתיע אותה למרות כל האיתותים שנרשמו ממשרדי ההפקה. ג'ול סיפרה שהיא היתה עצובה אבל לא מופתעת, היא היתה עדה לשלל סדרות בכיכובה שבוטלו בעבר (בין היתר: Higher Ground, Space Cases, "מתים במשרה חלקית", "פיירפליי" ו"וונדרפולס"). מורינה בתגובה: ואתם קראתם לי "אלבטרוס".

השאלה הבאה היתה מה הן חושבות שהיה קורה אם הסדרה היתה ממשיכה. ג'ול מאוד רצתה שהדמות של קיילי תיכנס להריון מסיימון, אולם התחרטה בטענה ש"ג'וס בטח היה הורג את התינוק, או את סיימון או אותי... ואני לא רוצה למות". מורינה המשיכה בקו הזה והציעה שאינארה היתה מאמצת את התינוקת ומטפחת אותה להיות זונה קטנה - מיני זונה.

אחד המעריצים שאל את מורינה אם היא חושבת ש"פיירפליי" תעמוד במבחן הזמן כשבאמתחתה רק עונה אחת לעומת שבע עונות של "באפי" וחמש של "אנג'ל". מורינה השיבה "עונה אחת... וסרט! אני לא רואה מישהו עושה סרט על אנג'ל!". הקהל הריע לתשובה הזו.





את היום השלישי פתחתי בתמונה משותפת עם כריסטינה הנדריקס, שמתגלה כיפיפייה ככל שמתקרבים אליה יותר. לא יכולתי שלא לתהות כמה קשה זה בשביל הכוכבים האלו, לעמוד כל היום ולהצטלם כשהם מחובקים עם אנשים שהם כלל לא מכירים. מהסתכלות על התורים בכנס (בסך הכל היו 750 מבקרים בכנס) יכולתי לתפוס את מימדי האירועים האלה ואת כמות ההשקעה שנדרשים האורחים להעניק כדי לרצות את המעריצים שלהם.

מארק שפרד ונקטר רוז
מארק שוב הוכיח את כישוריו בתור שותף לשיחה כאשר הצליח לגרום למרבית השאלות שהופנו אליו לכלול גם את דעתה של נקטר. באופן אירוני, השאלה הראשונה שעלתה הופנתה דווקא לנקטר, כאשר אחד המעריצים שאל אותה מה לדעתה קרה ללנור אחרי הסרט. נקטר ניחשה שלנור בטח פורקה וחלקיה נמכרו ברחבי הגלקסיה. אחר כך, הפנתה נקטר את השאלה בחזרה לאותו מעריץ, שניחש במבוכה כי ג'יין כנראה אסף את לנור אל חדרו.

עלתה השאלה בדבר האודישנים שהשניים עשו בשביל לקבל את תפקידיהם. נקטר סיפרה שזה היה האודישן הכי קל, ועם זאת הכי קשה שאי פעם נאלצה לעבור, שכן לא היו לה שום הוראות בימוי כיצד לגלם רובוט חסר רגש. לעומת זאת, היה אסור לה להראות שום סימני חיים מעבר לטקסט אותו הקריאה, מה שהפך את העסק למאתגר. היא סיפרה שהטיפ הכי טוב שלה לבכי מהיר באודישנים הוא פשוט לבהות בקיר מבלי למצמץ עד שהדמעות מגיעות. מארק בתגובה: "ולחשוב שכל הזמן הזה דקרתי את עצמי ברגל עם מזלג".

מארק עצמו סיפר על האודישן שלו ועל כמה שהוא היה מאתגר מכיוון שהוא נאלץ לא רק לגלם את עצמו אלא גם את ג'וס בתור עצמו, שכן דמותו של באדג'ר נכתבה במקור במטרה שג'וס עצמו יגלם את הדמות. לכן כל ניואנס של התפקיד היה חייב להיות מדויק לשביעות רצונו של ג'וס. באותה הזדמנות הספיק מארק גם להצהיר שהוא לעולם לא יעבור אודישן לפרסומות ומיד אחר-כך סיפר על האודישן הראשון והאחרון שהוא עבר בשביל תפקיד בפרסומת. "זו היתה פרסומת לקוקה קולה" הסביר. "נכנסתי לחדר וראיתי שחוץ ממני ישנם עוד ארבעה גברים שריריים בגופיות. המלהקת נכנסה לחדר וביקשה מכולנו להוריד חולצה. הארבעה הורידו את הגופיות שלהם וחשפו שלל ריבועים בבטן וגוף שזוף ואילו אני הורדתי את הסוודר שלי וחשפתי כרס לבנבנה ושעירה. המלהקת שאלה אותי אם אני בטוח שאני במקום הנכון, השבתי שאני חושב שיש כאן טעות. היא הגישה לי את הטלפון כדי שאדבר עם הסוכנת שלי. היא הסבירה לי שהאודישן שלי בכלל לא נערך בבניין הזה אלא בבניין ליד, והאודישן שלי לא היה לקוקה קולה אלא לדיאט קוקה קולה".




כשנשאל אם יש רגע בקריירה המקצועית שלו עליו הוא מתחרט, השיב מארק "טוב, תמיד יש את הארבע שנים ההן שהשתתפתי בסרטי פורנו" וזכה לצחוק רם מהקהל. כשהתייחס ברצינות לשאלה השיב שאת חלק משנותיו בעולם המוזיקה הוא היה שמח לעשות אחרת. נקטר הודתה בשלב זה שחלום חייה היה להיות כוכבת רוק אבל היא אף פעם לא מימשה את החלום הנ"ל מהסיבה הפשוטה שהיא פשוט שרה גרוע. על כך הגיב מארק "אז? זה לא עצר חצי מכוכבי הרוק הקיימים".

אחת השאלות היותר מעניינות שהופנו אל נקטר היתה בנוגע לסרט קודם בו השתתפה, Not Another Teen Movie , פארודיה קומית על כל קומדיות התיכונים המוכרות בקולנוע, שם גילמה דמות של תאומה סיאמית המחוברת עם אחותה בראש. נקטר נשאלה עם מי היתה שמחה להיות תאומה סיאמית למשך יום אחד. נקטר חשבה והציעה להיות תאומה סיאמית של ג'וס, מה שגרר ממארק את התגובה "מה, ליום שלם?!" וגרר פרצי צחוק נוספים הקהל. הוא מצידו הציע את אדם בולדווין, אבל הבין שכל אחד שיחובר עם אדם בראש פשוט יסחב כשהוא תלוי לאדם על המצח, ואולי האלטרנטיבה של ג'וס עדיפה על כך.

מייקל פיירמן וכריסטינה הנדריקס
הציוות של מייקל וכריסטינה הביא בשנית שניים מהנבלים האהודים ביותר בסדרה לבמה אחת. רעיון שיתוף הפעולה בין ניסקה וסאפרון עורר הרבה שאלות ודיונים בינם לבין הקהל. כריסטינה חשבה שסאפרון לא היתה עובדת בסוף בשביל ניסקה, כי היא הולכת בכיוון אחר מהאינטרסים שלו. היא כן סבורה שייתכן שסאפרון באמת היתה מנסה לעבוד על ניסקה כחלק ממזימה פרטית שלה. מייקל אמר שלא היה מפריע לו ליפול למלכודות הפיתוי של סאפרון.

כריסטינה סיפרה שמעצבת התלבושות מאוד אהבה לעבוד איתה כי הגוף שלה התאים מאוד לצורכי דמותה של סאפרון שהיתה צריכה להתלבש בצורה פשוטה אך מפתה. בנוסף היא סיפרה על חוויות מצילומי הפרקים בהשתתפותה וסיפרה על היחסים החמים שלה עם ניית'ן פיליון (מל). מסתבר שלא היה אדם על הסט שלא התאהב קשות במל, במיוחד לאור המתיחות המשעשעות שהוא היה מבצע לאנשים במהלך הצילומים. אולם כריסטינה סיפרה שכשמישהו הצליח למתוח את ניית'ן זה לא היה כזה משעשע. ביום בו צילמו את הפרק "Trash", הגיע ניית'ן עם מכוניתו החדשה לסט, ובמהלך הצילומים מישהו תקע תפוח אדמה בצינור המפלט של הרכב. ניית'ן כמובן גילה זאת רק לאחר שהתניע את הרכב והוקפץ מהפיצוץ שנגרם. כריסטינה סיפרה שניית'ן פשוט הסתובב על הסט רותח מזעם, "סוף סוף הוא הבין מה זה להיות בצד הנמתח".




מייקל נשאל לגבי הפרק שהכי אהב לעשות בסדרה. הוא הסביר שבפרק הראשון בו השתתף, "שוד הרכבת", היתה לו בסך הכל סצנה אחת ואילו בפרק השני בהשתתפותו, "סיפורי מלחמה", הוא שיחק בכמה וכמה סצנות, או כמו שהעיד על החוויה "בפרק הראשון היו לי רק דיאלוגים, ואילו בפרק השני היה לי הכבוד לקשור, לחשמל ולענות את קפטן ריינולדס ואת ווש. זאת היתה חוויה כמעט ארוטית בשבילי".

אחת השאלות המשעשעות שהוצגו בפני שניהם היתה "אלו אנשים במציאות מרגיזים אותם?". כריסטינה השיבה שהיא פשוט שונאת את האנשים בשדות התעופה שנצמדים למסופי המזוודות ופשוט לא מאפשרים לאנשים אחרים להידחק ביניהם, ואילו מייקל סיפר שהוא לא סובל את הנהגים בלוס אנג'לס, עליהם העיד שהם נוראים במיוחד שכן הם אילצו אותו להפוך לאחד מהם. לטענתו "ניסקה אולי נעלם מהסדרה, אבל כל פעם שאני נכנס לאוטו שלי הוא מתעורר לחיים".

את המפגש עימם חתמה השאלה שלי, שהופנתה לכריסטינה. השאלה היתה האם יוצא לה להשתמש בכישורי הפיתוי של סאפרון בחיי היום-יום. מעבר למבוכה הרבה ולגל הצחוק שפרצו על חשבונה וחשבוני, אותם בלם מייקל כשהתפרץ ואמר שזה לא שכריסטינה משתמשת ביכולות הפיתוי של סאפרון, אלא זו סאפרון שמשתמשת בכישורי הפיתוי של כריסטינה. היא עצמה השיבה שהיא חושבת על עצמה שהיא אדם יותר מדי הגון בשביל להתפלש במשחקי הפיתוי של סאפרון.

ג'ול סטייט ושון מהאר
המפגש האחרון הביא לבמה את צמד הכוכבים שעורר הכי הרבה עניין בכנס. שון וג'ול, קיילי וסיימון, ושלל שאלות נוקבות. הדקות הראשונות של המפגש הועברו בעיקר בפלאשים של מצלמות בעיניהם של שון וג'ול. ג'ול בתגובה שלפה את המצלמה שלה וצילמה את הקהל.

בתור התחלה, התבקשה ג'ול לעדכן את הקהל בנוגע לקרב האצבע המשולשת בינה ובין ניית'ן, קרב ששורשיו נטועים עוד בצילומי הסדרה. בקרב המדובר התחרו ג'ול וניית'ן על תואר "מלך האצבע המשולשת" ובכל פעם חיפשו דרכים מקוריות לעשות זאת האחד לשניה. ג'ול סיפרה על התרגיל האחרון שלה בו היא שלחה לניית'ן שתי מעטפות, באחת היה מכתב שכתבה בתור מעריצה כפייתית של ניית'ן בו איימה עליו שאם לא יענה לחיזוריה היא תנקום בו באמצעות מה שיש במעטפה השנייה. ניית'ן נתקף פאניקה ומיהר לפתוח את המעטפה השנייה, שם חיכתה לו תמונה של ג'ול מחווה לעברו את האצבע המשולשת המפורסמת. לדבריה, התמונה מוסגרה ונמצאת בסלון של ניית'ן. בנוגע לשאלה, ג'ול טוענת כי "אין מה לעדכן, התחרות נגמרה ואני ניצחתי".




שון המשיך בנושא המתיחות על הסט והזכיר את הסיפור עם האוטו של ניית'ן. ג'ול התנערה מאחריות ואמרה שהמתיחה ההיא היתה כה גאונית עד שהיא היתה לוקחת קרדיט עליה כבר מזמן. לעומת זאת, היא תהתה כיצד כריסטינה יודעת על המקרה והציבה אותה כחשודה פוטנציאלית.

שון סיפר על התהילה שהגיעה יחד עם הסדרה והודה שיש בזה יתרונות. הוא סיפר שלפני שנתיים הוא ישב עם המשפחה שלו בחנות גלידה בלוס אנג'לס והבחורה שניהלה את המקום נתנה להם מנות משודרגות של גלידה. כשהוא ניגש לשלם היא סירבה לקחת ממנו כסף בטענה שמדובר ב"Firefly Discount" שהיא מנפיקה לו.

ג'ול הוסיפה שיצא לה ולניית'ן להסתובב יחד בשדרות סאנסט כשהרכב של סטיבן שפילברג עצר בצומת לידם. ניית'ן ניגש לומר שלום (ניית'ן שיחק בתפקיד קטן ב"להציל את טוראי ריאן" של שפילברג) והדבר הראשון שסטיבן אמר להם היה שהוא ממש אהב את העבודה שלהם ב"Serenity". התגובה ההולמת של ג'ול וניית'ן באה בצורה של לסת שמוטה לרצפה.

באותו הקשר נשאלו השניים עם מי עוד חוץ מג'וס הם היו שמחים לעבוד. שון וג'ול הסכימו שלעבוד עם במאים כמו סטיבן שפילברג יהיה נהדר, למרות שג'ול העידה שלא התלהבה מ"מלחמת העולמות" וביקשה שלא נספר לסטיבן. שון גם הוסיף את טים ברטון לרשימת הבמאים שהיה רוצה לעבוד איתם בהמשך הקריירה שלו.

כמובן שהנושא שכולם רצו תשובות בגינו היה נושא הנשיקה המיוחלת של סיימון וקיילי. השניים הודו שג'וס חשב על סצנת הנשיקה לסוף הסרט במיוחד בשביל המעריצים שקיוו לכזו בסדרה. כשנשאלו מה חשבו על הסצינה, ג'ול ענתה "אני פשוט קיוויתי ששון יצחצח שיניים". "מה שג'ול שכחה לעשות", ענה שון ולא נשאר חייב. שון סיפר שסצנת הנשיקה לקחה 20 אלף טייקים כי ג'וס פשוט לא היה מרוצה מהתוצאות. מישהו מהקהל לא קנה את התשובה ההיא ושאל את שון כמה הוא שילם לג'וס. למרות תחינות חוזרות מצד הקהל, שון וג'ול לא שחזרו את הנשיקה ההיסטורית.

בהקשר לסרט סיפרה ג'ול שהיא נהנתה במיוחד בזמן צילומי הסצנה במירנדה. הסט בו צולמה הסצנה היה בעצם תיכון בפאתי לוס אנג'לס והצילומים כל הזמן נאלצו להיקטע כאשר מערכת הכריזה של התיכון התחילה לנגן את צלצול ההפסקה, שהיה איזה טייק גרוע על שיר של להקת ראפ מקומית. היא גם זכרה את התלמידים שהיו יוצאים בהפסקות והולכים לראות את הצילומים ותהתה לעצמה מה הם חשבו שמצלמים שם כשרואים גופות רקובות ושלדים בכל מקום.

כשנשאלו על קטעים שהם לא מרוצים מהם מהסרט, ענתה ג'ול שהיא היתה רוצה לצלם מחדש את הפרידה מסיימון בבואמונד כי היא כל הזמן שכחה את הטקסט שלה ואילו שון סיפר שהיה מעדיף לצלם מחדש את הסצנה בפאב בה הוא מרדים את ריבר עם מילת המפתח ברוסית. הטענה העיקרית שלו היתה נגד המכנסיים הלוחצים שנתנו לו ללבוש בסרט.

נושא הלבוש לא נזנח כשאחד מהמעריצים הצעירים שאל את שון איזה סוג תחתונים הוא מעדיף ללבוש. קשה היה לעצור את גל הצחוק שהתפרץ בקהל והדביק גם את ג'ול שהתגלגלה על הבמה מרוב צחוק. לזכותו של אותו מעריץ ייאמר שהוא התנצל והסביר שהשאלה הגיעה מאחותו שלא השיגה מספיק כסף כדי להגיע לכנס. מיותר לציין ששון היה נבוך מהשאלה, ג'ול ביקשה שרק לא יענה "חוטיני". לבסוף נשבר שון ואמר שזה בעיקר תלוי ביום ובאירוע.




אחר-כך עלתה השאלה לגבי הרעיון של ג'ול על כך שקיילי תיכנס להריון. שון חשב שמדובר בקו עלילתי הגיוני והוא היה שמח לראות את זה קורה בעתיד של הסדרה. ג'ול אמרה שהיא היתה מעדיפה בת ואילו שון חשק דווקא בבן בכור. לבסוף הודיעו השניים שלצערם שום דבר מזה כבר לא יקרה, ושוב חלקו מבט נבוך ביניהם. לבסוף נשבר שון והכריז "חברים, אנחנו בהריון" וזכה לתשואות הקהל.

כדי למשוך את השיחה למחוז אחר סיפרה ג'ול שג'וס דיבר איתה על עלילה לסרט ההמשך שהיה אמור להיות ל"Serenity". אז המעריצים בקהל נטשו הכל והתרכזו טוב טוב בלשכנע את ג'ול לדבר על העלילה. לאחר כמה שניות של טיזינג הודתה ג'ול שג'וס תכנן את הסרט כך שבחמש הדקות הראשונות קורה אירוע דראסטי ומאוד משפיע ושאר הסרט יהיה סדרה של פלאשבקים שהובילו לאותו אירוע. יותר מהפרטים הללו ג'ול סירבה לגלות. מעריצים שאלו אותה אם היא יודעת על דמויות נוספות שהיו אמורות לנפוח את נשמתן באותו סרט והיא הודתה שאף אחד לא באמת יודע מתי דמות תמות עד שג'וס קם בבוקר במצב רוח רע.

אחד המעריצים שאל אותם איך הם התמודדו עם הסינית בסדרה. ג'ול קיוותה שאין בקהל אף אחד מסין שיוכל לקום ולתקן אותה על טעויות בטקסט. שון השיב כי הסינית לא היתה קשה בשבילו כי לא היו לו הרבה שורות טקסט בשפה, אבל הז'רגון הרפואי שאותו הוא נאלץ ללמוד היה מאתגר מאוד. השניים נשאלו מה היה הרגע המביך ביותר בקריירה שלהם. ג'ול הודתה שהיו לה כמה תפקידים מאוד מוזרים בילדותה. שון מצידו סיפר על אותה הפעם שבה מישהו שאל אותו איזה סוג תחתונים הוא מעדיף.

ג'ול נשאלה לגבי פאן-פיקשן והודתה שהיא מפחדת לקרוא סיפורי פאן-פיקשן כיוון ששמעה שאיפשהו ברשת מסתובב סיפור ארוטי עליה ועל ג'יין. המעריצים מיהרו לאמת את חששותיה ולהסביר לה שלא כל הסיפורים ארוטיים ולא כל הסיפורים הם בנושא השיפ של ג'יין/קיילי. ג'ול עצמה התוודתה שהיא לא יכולה לראות את קיילי וג'יין מסתדרים בקשר רומנטי ושמבחינתה רק סיימון ראוי לקיילי. שון עצמו לא יכול היה להפסיק לצחוק על העובדה שרצים סיפורים ארוטיים עליה ועל ג'יין. כמובן שהוא הפסיק ברגע שהודיעו לו שסיפורי שיפ ג'יין/קיילי מתגמדים לעומת מספר הסיפורים שיש על השיפ של ג'יין/סיימון. על כך הגיבה ג'ול "ג'יין וסיימון ביחד, אני הייתי קוראת פאן-פיקשן כזה".

סשן החתימות
לאחר המפגש האחרון נערכו עוד שני אירועים. באולם ההקרנות הוקרן Mammoth, סרטה החדש של סאמר גלאו, ואילו בקומה השנייה התיישבו אורחי הכנס הנותרים (שון, ג'ול, כריסטינה, מייקל ומארק) לשולחנות פרטיים וחתמו למעריצים על פחות או יותר כל דבר שדיו יכול להתייבש עליו. מעריץ אחד אפילו הביא פוסטר של הסרט "סרניטי" בגודל 4 מטר בשביל שהכוכבים יחתמו עליו.

זו הזדמנות הפז של המעריצים לבוא במגע עם הכוכבים (אלא אם אתם כמוני ופוגשים אותם ביציאה מהשירותים). ברגעים הבודדים בהם אתם ניצבים מול הכוכבים אתם לא יכול להרשות לעצמכם לבזבז את הזמן. יום קודם לכן הזדמן לי להיות בין הראשונים שזכו לחתימה ממורינה, שכאמור נאלצה לדחוס את כל האירועים בהשתתפותה ליום אחד עקב אילוצי צילומים. מורינה זכרה אותי בתור היחיד שהזדהה איתה בנוגע לתבוסתה של הנבחרת הברזילאית במונדיאל. דיברנו על כמה הצרפתים היו מניאקים ועל הטרנד המפורסם של "נגיחת זידאן". על התמונה שלה היא חתמה לי "Brazil Rocks" והקדישה לי שלל חיבוקים. איחלתי לה טיסה נעימה ובהצלחה בצילומים והשתדלתי להסתיר את לחיי הסמוקות.

ביום האחרון בו חתמו כל שאר האורחים הזדמן לי להתנצל בפני שון על התנהגותו של אריק הידוע לשמצה והבטחתי לו שמרבית המעריצים הישראליים הם אנשים רהוטים ופיכחים רוב הזמן. אחריו היה זה תורה של כריסטינה, בפניה התוודיתי על היותי המעריץ מספר אחת שלה בישראל. כשהיא שאלה איך אני יודע שאני הראשון סיפרתי לה שיש הרבה פרטים שאני לא יכול לחשוף אבל איפשהו באמצע היתה מעורבת זירת היאבקות בבוץ. גרמתי לכריסטינה לצחוק, והיא בתמורה חתמה לי "To my #1 fan in Israel".

מארק התגלה כתענוג אפילו בסשן החתימות. כשהוא ראה את התג שלי הוא שאל אם עידו זה שם יפני, עניתי לו שמדובר דווקא בשם עברי והוא בתמורה ענה לי "לא, זה לא עובד טוב בשבילי, מעכשיו אתה יפני". אני הנהנתי בהכנעה והסכמתי לדרישותיו. אשתו שהיתה איתו, ישראלית לשעבר בעצמה, החלה לנדנד לו בנוגע לביקור בישראל שהם חייבים לעצמם כבר הרבה זמן והוא מצידו אמר שהוא כנראה יקפוץ לבקר בשנה הבאה. הודיתי לו והמלצתי לו לקפוץ על הדרך ולבקר את המעריצים. אשתו לא נראתה נלהבת יתר על המידה מהרעיון.




בדרך לשולחן האחרון של ג'ול יכולתי עוד לראות את מייקל מבצע רוטינת ריקוד נוספת לשביעות רצונם של המעריצים והתחלתי בעצם להבין כמה הזויה כל החוויה הזו בעצם. להיות באנגליה ולפגוש את השחקנים שאני כל כך מעריץ, שבכל הזדמנות אחרת לא הייתי יכול אפילו להתקרב אליהם. ואז הבנתי כמה בר מזל אני בעצם. ושם היא היתה, ישבה לה ליד השולחן עם המלווה שלה ונהנתה מכוס של יין לבן. תמיד חשבתי מה אני אומר לג'ול אם אי פעם אפגוש אותה. בדמיוני היא רואה אותי ומתאהבת בי מייד, זונחת באופן מיידי את בעלה החנון ומצטרפת אלי לחיים שלווים של קטיפת תפוזים בפרדס נידח בפאתי רעננה. אולם, כשהזדמנות זו סוף סוף נקרתה בדרכי הייתי בלי מילים. ניגשתי אל השולחן שלה, היא חייכה אליי ואמרה לי "היי". עניתי לה "היי ג'ול" בחזרה, ובלב צרחתי " ג'ול סטייט חייכה אלי! ג'ול סטייט חייכה אלי!". היא הסתכלה על השם שלי, ראתה שכתוב שם 'Ido' והתגובה המיידית שלה היתה "?You do what". הסברתי לה שזה בעצם שם עברי, והבטחתי לה שאני לא הולך "To pop the question" ואז היה תורה לצחוק. אני צחקתי איתה כמובן, ובלב צרחתי "ג'ול צחקה מבדיחה שלי! ג'ול צחקה מבדיחה שלי!". היא כמובן הקדישה לי את ברכת ה-Shiny המקובלת והודתה לי על שבאתי כל הדרך מישראל. אני איחלתי לה רק טוב, לה ולבעלה (החנון!) כמובן.

טקס הסיום
טקס הסיום שחתם את היום השלישי ואת הכנס (אל דאגה, אחריו נערכה עוד מסיבה אחת אחרונה) היה מאוד משעשע ומרגש. תחילה נערכה תחרות קליפים של מעריצים בנושא התוכנית. היו שם כמה וכמה קליפים שאני אישית מאוד אהבתי, אבל כרגיל, את הכתר נותנים לזה שהכי מצחיק. ומי שהכי הצחיק את הקהל היה הקליפ הנהדר שחגג את השיפ הנצחי של סיימון ומל, שפיזזו להם לצלילי Gay Bar של להקת Electric 6. הקליפ הזוכה עלה לרשת.

עד שאורחי הכבוד נכנסו אל אירוע הכבוד, שועשענו מכמה פרקים של Robot Chicken (אף הופעת אורחת לא נצפתה שם) והחבורה נכנסה סוף סוף לחדר. הם התיישבו בשולחן משלהם, הפעם הרחק מהאספסוף. ואז עלה שון הארי לבמה. הוא סיפר שכשהציע לפני שנתיים את הרעיון של לעשות כנסים בנושא "פיירפליי", חשבו שאר חברי Starfury שהוא משוגע. "הם אמרו שלא יהיו מספיק מעריצים שיבואו לכנסים של הסדרה", כך העיד. "אבל הערב, כשאני רואה מולי 750 איש שמוכנים להשקיע את הכל בשביל מה שהם אוהבים, זה מוכיח לי שלא טעיתי", הכריז לקול תרועות הקהל.

לאחר מכן הוא העביר את המיקרופון לג'יג'י אדג'לי, שהודתה לכל המעריצים שממשיכים לבוא ולהשקיע ושומרים על הגחלת. אחריה עלתה לבמה נקטר רוז, שהודתה לכולם על אירוח נפלא והודתה לקהל שעזר לה לעבור כנס ראשון וגם על כך שיום קודם חגגו איתה את יום הולדתה. אחריה עלה מייקל פיירמן והודה גם הוא על אירוח נפלא והתחייב להגיע ליותר כנסים מעכשיו. מארק שפרד קם והביא חיבוק אוהב לשון הארי והודה לקהל על האהבה ואיחל לכולם "Just keep flying".

שון הארי קרא לג'ול והזכיר לקהל שהיא היתה האורחת הראשונה מ"פיירפליי" שבאה לכנסים באנגליה, אי-אז לפני שנתיים, והיא לא נטשה את הקהילה הבריטית מאז. ג'ול הנבוכה שמרה על המסורת שהתחילו קודמיה והודתה לקהל הנפלא (ואני צרחתי בלב "ג'ול הודתה לי! ג'ול הודתה לי!") ואיחלה לראות את כולנו גם בכנס הבא. אחריה עלה שון מהאר, אותו תיאר שון הארי כאחד השחקנים האיכותיים בהוליווד, בעל קריירה ארוכה ומכובדת. שון הבין את הרמז והעביר את המיקרופון למארק שפרד. אבל מיד בתום הבדיחה הזו עלה שון לבמה והודה לכל הקהל והתוודה שאירועים כאלה, בהם הוא יכול לזכות לראות את הפנים של המעריצים שלו, שווים את כל הקריירה. לבסוף, הוא הודה לכל האורחים הנוספים שהגיעו, וביקש להבהיר שלמרות שהוא וג'ול מתנהגים כמו שהם מתנהגים הוא מאוד, אבל מאוד, אוהב אותה. באותו רגע ג'ול קמה מהשולחן ונעמדה מאחוריו. היא עצמה עיניים ורכנה כדי לקבל נשיקה. הקהל הגיב בהתאם ושון הסתובב וראה את ג'ול מחכה. ואז... סוף סוף, הם שחזרו את סצנת הנשיקה המופלאה.




ובזאת, Serenity Cubed הגיע לקיצו. היה טוב, היה מגניב, היה שייני. הכרתי מספר לא מבוטל של חברים חדשים, יצא לי לבקר באחת מהערים היפות בעולם וליהנות מטלוויזיה טובה, מוזיקה נהדרת, אנשים חמים ומרגשים, והגשמתי חלום.

!I've done the impossible and that makes me mighty

תמונות באדיבות: Starbuk_85, Miss Kitten, עידו f. כהן





מידע מקוצר כל כנסים נוספים:
הכנס המפורסם ביותר מתקיים בארה"ב - Comic-con. הוא מתהדר באורחים משלל ז'אנרים, החל בטלוויזיה, סרטים ועד קומיקס, מוזיקה ותרבות מחתרתית. לאלו מכם המעוניינים במיקום יותר קרוב לבית, אני ממליץ בחום על ביקור באחד מהכנסים של Starfury.

חברת Starfury עוסקת כבר עשר שנים בארגון כנסים לטובת מעריצים מכל סוג שהוא. תחת אמתחתה ארגנה החברה שלל כנסים לסדרות כמו "בבילון 5", "סטארגייט", "ננס אדום", "מלחמת הכוכבים", "באפי" ו"אנג'ל", וכמובן ש"פיירפליי". לאחרונה החלה החברה לעסוק גם בסדרות שאינן מז'אנר המד"ב והפנטזיה, בחודש נובמבר הקרוב יערך תחת שם המותג הכנס השני בנושא "ישנן בנות" (The L Word) ובחודש מאי צפוי להיערך כנס בנושא "נמלטים" כאשר רוברט נפר, המוכר לכם גם בתור טי-באג, הבטיח את השתתפותו בכנס.

אך אם בכנס בנושא "פיירפליי" חשקה נפשכם, אזי אני יכול להמליץ לכם על שלושה כנסים המתקרבים לממלכה בשנת 2007. ראשון ישנו כנס Serenity 4 שיארח את רון גלאס (בוק), כריסטינה הנדריקס (סאפרון) ואת כוכב הכנסים - ג'ון וודוורד (טרייסי / נוקס / הולדן), שידוע בחיבתו לשתייה חריפה בחברת המעריצים. הכנס ייערך בחודש מרץ 2007.

בקיץ ייערך כנס "פיירפליי" החמישי, אליו עדיין לא נחשפו שמות האורחים, אולם מעניין יותר הוא הכנס Decalogy שמציין עשור של כנסים לחברת Starfury. לכבוד המאורע יצר שון הארי רשימת אורחים מפוארת הכוללת חברי קאסט של כמה וכמה סדרות מד"ב מובחרות. ביניהם ניתן למצוא גם את איימי אייקר (פרד), ג'. אוגוסט ריצ'ארדס (גאן), קלייר קרמר (גלורי), וגם מורינה, ג'ול ומארק שפרד. הכנס ייערך בחודש יוני 2007.