המסך המפוצל

האנטומיה של ABC

ההצלחה של "האנטומיה של גריי" גרמה ל-ABC להעבירה ליום חמישי התחרותי. מלבד זה, צפויה הרשת להציג לא פחות מ-12 סדרות חדשות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-08-2006
32 תגובות
בשנתיים האחרונות, ABC היא סיפור הצלחה. "עקרות בית נואשות" היתה רק הספתח, שיחד איתה הגיעה גם ההצלחה של "אבודים", ולאחר מכן הגיעו המספרים של "האנטומיה של גריי" והותירו את בקבוקי השמפניה פתוחים. הנה כמה מספרים על העונה החולפת: ABC ביצעה את העלייה הגדולה ביותר הן בקהל הנחשק 18-49 והן בכלל הצופים - עלייה של 8%. למעשה, ABC היא הרשת היחידה שיכולה לרשום לעצמה עלייה כלשהי בקרב קהל ה-18-49. אם מסתכלים על השנתיים האחרונות, הרשת הגדילה את מספריה ב-25% בקרב 18-49, וב-21% בקרב כלל הצופים. צריך להגיד את זה שוב כדי להאמין. בתוך שנתיים הגדילה הרשת את מספר הצופים שלה ברבע. מדובר בנתון מדהים.

זו כנראה הסיבה שהרשת - בטוחה בעצמה ובכוחן של הסדרות שלה - החליטה להזיז את "האנטומיה של גריי" המצליחה למשבצת התחרותית ביותר האפשרית: יום חמישי, 21:00, מול זוללת הרייטינג של CBS "זירת הפשע", ובכך ליצור שלושה עוגנים מרכזיים בשלושה ימים שונים, כש"עקרות בית נואשות" ממשיכות לחלוש על יום ראשון, ו"אבודים" ממשיכה בימי רביעי.

מלבד המהלך הנועז הזה, הכריזה הרשת על לא פחות מ-12 סדרות חדשות, שבע מהן צפויות להפציע על המסך כבר בחודש הקרוב. מתוך שבע הסדרות הללו, שלוש הן קומדיות חדשות, וארבע דרמות, שהמעניינת מכולם (לפחות על הנייר) היא "The Nine" שמשובצת לאחר "אבודים". במהלך הקיץ שינתה הרשת שיבוצים מוקדמים (ואף החליפה לאחת הסדרות את השם), והלוח שמוצג כאן הוא הלוח המעודכן לזמן פרסום הכתבה.



כך צפוי להיראות הלוח החדש של ABC בעונת 2006-07:

שני
20:00 חילופי נשים (עונה 3)
21:00 הרווק 9
22:00 What About Brian (עונה 2)

הערב ייפתח עם העונה השלישית של תוכנית הריאליטי שמצליחה גם בארץ "חילופי נשים". לאחר מכן יפגשו הצופים את הרווק התשיעי - הנסיך בעל השם האקזוטי לורנזו בורגיז (או איך שלא מבטאים את השם שלו) בעונה שצולמה ברומא. את הערב תחתום העונה השניה של (או שמא הפרקים האחרונים בסדרה?) "מה עם בריאן", שחודשה למרות מספרים לא מרשימים שהשיגה ב"עונתה" הראשונה הקצרצרה. בסך הכל מדובר בדרמה קומית חביבה על בחור (בארי ווטסון, אקס "הרקיע השביעי") שנותר בודד בעוד כל החברים שלו כבר התחתנו, והם נחושים בדעתם למצוא גם לו את "העזר כנגדו". מדובר בסדרה בעלת קאסט חביב, שהייתי שמח לראות אותה שורדת, אך לצערי נראה לי שהיא עומדת למצוא את דרכה מהר מאוד אל עולם הסדרות המבוטלות. ואני מקווה להתבדות.

שלישי
20:00 רוקדים עם כוכבים (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה
21:30 - סדרה חדשה
22:00 בוסטון ליגל (עונה 3)



ביום שלישי יפגשו האמריקאים שתי קומדיות חדשות, שאף אחת מהן לא נראית כמו עוד סיטקום שיגרתי - וזה כבר חדשות טובות. "אבירי ההצלחה" מספרת על בחור בשם יוג'ין גורקין (דונאל לוג, "ככה זה בחיים") שנורא מתחשק לו לפתוח פאב, אך מצבו הכלכלי לא מאפשר לו. צפייה מקרית באיזו סדרת טלוויזיה גורמת אצלו להארה: הוא פשוט ישדוד את הכסף שהוא צריך. מעין "קוראים לי ארל", רק הפוך. הוא מגייס כמה חברים והם שמים לעצמם מטרה: את דירתו המאובזרת של כוכב הרוק מיק ג'אגר, שאף מתפקד כאחד מן המפיקים ומופיע (לפחות) בפרק הפתיחה. מפיקים נוספים: רוב בארנט וג'ון בקרמן ("אד"). שחקנים נוספים: סופיה ורגרה ("נכסים חמים" המבוטלת) ולני וניטו ("NYPD").

אחרי השודדים, תגיע הסדרה החדשה של טד דנסון, כאן - ד"ר ביל הופמן. "עזור לי לעזור לך" מספרת על מטפל קבוצתי (הופמן) שזקוק בעצמו לטיפול קבוצתי. בין המטופלים אפשר למצוא את ג'ים ראש ("מופע שנות השבעים"), צ'ארלי פין וסוזי נקמורה. בפיילוט משתתפת גם ג'יין קצמארק, ואולי, מי יודע, היא תוכל להישאר שם ולשדרג את הקומדיה, כמו שרק לויס יודעת לעשות. הקטעים שיצא לי לדגום מהפרק הראשון העידו על סוג מסוים של פוטנציאל שטמון בסדרה.

שתי הקומדיות החדשות הללו הן הבשר בסנדביץ' שייפתח עם העונה השלישית של "רוקדים עם כוכבים" (הפעם בלי אבי קושניר וחיים רביבו), שבעצם זזה מחמישי ושישי לשלישי ורביעי, וייחתם עם עונה שלישית של עורכי הדין המחורפנים דני קריין ואלן שור.



רביעי
20:00 רוקדים עם כוכבים (עונה 3)
21:00 אבודים (עונה 3)
22:00 - סדרה חדשה

כמו שזה נראה עכשיו, "אבודים" תזכה העונה לגורל דומה לזה של "נמלטים" ב-FOX. ששת הפרקים הראשונים בעונה השלישית ישודרו שם החל מתחילת אוקטובר, וב-15/11 תפציע על המסך במקומה דרמה חדשה - Day Break (פירוט בהמשך). ג'ק, קייט, סויר והאחרים צפויים לחזור באזור ינואר 2007 ליתרת הפרקים (וכפי שקברניטי הרשת הודיעו, מדובר בעונה קצרה יחסית בת 20 פרקים). מה יקרה אם המחליפה תציג נתונים מזהירים? שאלה טובה.

"התשעה" מספרת את סיפורם של, ובכן, תשע דמויות (אני, אגב, ספרתי עשר) שחייהן משתנים ביום גורלי אחד, כשהם נקלעים למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. המקום: בנק. הזמן: שניות ספורות לפני שוד (שום קשר לחבורת השודדים מ"אבירי ההצלחה". כנראה). שוד הבנק לא הולך כמו שצמד השודדים קיווה, ויאדה יאדה יאדה - יומיים חולפים להם, והמצור בו היו נתונים השודדים ובני הערובה שלהם - מסתיים סוף סוף. "מה?" אנחנו אמורים לשאול, "דילגו פה על החלק הכי טוב!". נכון. זו בדיוק הנקודה. כל פרק בסדרה אמור להציג לנו חלק נוסף ממאורעות אותו מצור, וכיצד הוא משתלב עם האירועים שיקרו לאחר מכן.

שימו לב כמה שמות מגניבים נמצאים כאן: צ'י מקברייד מ"בוסטון פאבליק", סקוט וולף מ"שולחן לחמישה" ומ"אברווד", קים רייבר מ"משמרת שלישית" ומ"24", טים דיילי מ"Eyes" הכושלת, ג'ון בילינגסלי מ"אנטרפרייז" - ואלו רק השמות המוכרים.

הפרק הראשון מציג עשרים דקות ראשונים אפקטיביות ומלהיבות, אבל החלק השני של הפרק לא מצליח להמריא, והתיאור של הדמויות שהיו שותפות בדרמה מעט מייגע. ההבטחה לעקוב בהמשך אחר הדברים שקרו במהלך המצור אכן מעניינת, בפרט לאור סיומו של הפיילוט. בשורה התחתונה, "התשעה" נראה כמו הדבר הכי מעניין בגזרת הסדרות החדשות של הרשת.

חמישי
20:00 - סדרה חדשה
21:00 האנטומיה של גריי (עונה 3)
22:00 - סדרה חדשה




פרק הסופרבול של "האנטומיה של גריי" שנתן לה את הדחיפה הכל כך משמעותית במעלה הרייטינג עזר לקברניטי ABC להציב את הסדרה כעוגן ביום חמישי הקשה. "גריי", כך מקווים ברשת, תעזור לשתי סדרות חדשות ששובצו מסביבה.

את הערב תפתח הגרסה האמריקאית ל"בטי המכוערת". אחרי שתי גרסאות אליהן נחשף הקהל הישראלי לא באמת צריך להציג את הסדרה האמריקאית החדשה. לתפקיד ה"מכוערת" שובצה אמריקה פררה. אלן דייל, שהיה כיילב ב"האו-סי", יגלם כאן את איל ההון ברדפורד מיד. בנו, דניאל, הוא אריק מביוס (גם הוא מ"האו-סי"), שמקבל עוזרת אדמיניסטריבית חדשה - בטי המכוערת. לא מאוד מרגש. הסדרה נרכשה על ידי ישראל 10.

את הערב תחתום הדרמה החדשה של בריאן בורק ("אבודים"). מכירים את המשחק "שישה צעדים לקווין בייקון"? אז זה זה. בערך. שישה ניו יורקרים שלא מכירים זה את זה (עדיין) משפיעים אחד על חייו של השני (ואחר כך מתרסקים על אי מוזר?) בדרכים מפתיעות. האם בסוף כולם יהיו חברים של כולם? האם אחד מהם יתאהב? והאם יש קשר אמיתי לקווין בייקון? תשובות - בסדרה עצמה, שמגיעה כאמור אחרי דוקטור מרדית' גריי וחבריה.




שישי
20:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה (די, נו, לא נמאס?)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 20/20

יום שישי בערב נפתח עם המיטב של המיטב של תוכניות הפספוסים בהנחיית ההוא מ"צער גידול בנות" ומסתיים עם מגזין החדשות הותיק. באמצע - דרמה רומנטית חדשה. אן הייש ("אברווד") חוזרת שוב לעיירה נידחת באלסקה הקרירה אחרי שפרסמה שני רבי-מכר הכוללים עצות למציאת הגבר הנכון. במהלך הסדרה נגלה - כמה מפתיע - שהיועצת המהוללת (שמגדירה את עצמה כיועצת למערכות יחסים) לא ממש יודעת בעצמה איך למצוא עבורה גבר שיתאים לה. האם מדובר בשילוב של "סקס והעיר הגדולה" עם "חשיפה לצפון"? האם הוא יהיה מוצלח? ימים יגידו. בין המפיקים ניתן למצוא את ג'ני ביקס ("סקס והעיר הגדולה").




שבת
20:00 פוטבול

אחרי שנפרדה ממשחקי הפוטבול של ליגת ה-NFL, מאמצת לעצמה ABC את משחקי הקולג' של שבת בלילה. המשחקים הללו צפויים להיפתח בתחילת ספטמבר ולהסתיים שלושה חודשים מאוחר יותר. לאחר מכן, תשבץ הרשת סרטים ושידורים חוזרים לסדרות שלה.

ראשון
19:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה (עונה 17)
20:00 Extreme Makeover: Home Edition (עונה 4)
21:00 עקרות בית נואשות (עונה 3)
22:00 - סדרה חדשה

אחרי שבשנה שעברה השאירה ABC את הערב המנצח של ימי ראשון כפי שהיה שנה קודם לכן - מהלך שהניב לה, כאמור, פירות נאים, העיזה הרשת השנה והחליפה את "האנטומיה" (שעברה ליום חמישי) בסדרת דרמה חדשה במטרה ברורה לנסות ולשחזר את סיפור ההצלחה של ד"ר גריי.

"אחים ואחיות" היא הסדרה החדשה של קן אולין (האיש שמאחורי "זהות בדויה") ומשתתפים בה קליסטה פלוקהארט (הלא היא אלי מקביל), רון ריפקין (ארווין סלואן מ"זהות בדויה", שנראה כאן שונה לחלוטין - הוא מחייך, למען השם!), בלת'זאר גטי (אף הוא מ"אליאס"), רייצ'ל גריפיתס (ברנדה מ"עמוק באדמה"), פטרישיה ווטיג ("נמלטים") ורשימת הכוכבים עוד נמשכת ונמשכת.




על מה הסדרה? על משפחה גדולה אחת, שנפגשת במסיבת יום הולדת כזו או אחרת. ועל הסודות שיש ביניהם, ועל תקרית כזו או אחרת שתשנה את חייהם לנצח. או שלא. זו סדרת דרמה על מערכות יחסים עם שחקנים טובים שמופקת על ידי שמות מוכרים ומוערכים. זה יכול להיות נפלא, אבל זה עלול להיות גם כישלון מהדהד. את הז'יטונים שלי אני מניח דווקא על האפשרות הראשונה, אלא אם כן תצליח הגברת פלוקהארט לשחזר את הימים המעצבנים ההם.

בהפקה החליטו להחליף את השחקנית המגלמת את אם המשפחה בסאלי פילד, שחקנית מוערכת עם שני פסלוני אוסקר באמתחתה. פרישה אחרת התרחשה מאחורי הקלעים - מרטי נוקסון שהוצבה בתפקיד המפיקה נטשה את הסדרה. חילופי מפיקים הם בדרך כלל לא סימן מבשר טובות. להזכיר למישהו את "גברתי הנשיא"? (בעצם, עדיף שלא).





אורבות באפלה
כאמור, הזמינה הרשת 12 סדרות חדשות, מתוכן שובצו לשידור בעונת החורף הקרובה רק שבע. יתר החמש צפויות לעלות במיד-סיזן.




טיי דיגס ("קווין היל") הוא הבלש ברט הופר ב-"". הוא מואשם על לא עוול בכפו ברצח ומגלה שמישהו מנסה להפליל אותו, ולפגוע באנשים הקרובים לו. גירסה מחודשת של "הנמלט"? כמעט. תוסיפו לקלחת הזאת את "לקום אתמול בבוקר", כי מסתבר שברט הופר חווה שוב ושוב את אותו היום - רצח, הפללה, גילוי, סכנה לקרובים לו, וחוזר חלילה. עכשיו צריך הופר לא רק להציל את היקרים לו ולטהר את שמו, אלא גם לשבור את רצף היום הבלתי נגמר הזה. האם יצליח לעשות זאת לפני ש"אבודים" תתפוס מחדש את המשבצת הזאת? או שאולי הסדרה תצליח? אה, וגם ג'יין מ"פיירפליי" שם.

"" מספרת את סיפורם של שלושה חברים - וויל, טיילר וג'יי - שסיימו יחד את לימודיהם בקולג'. מתיחה קטנה במוזיאון מפורסם בניו יורק הופכת את טיילר ואת ג'יי לחשודים הראשיים בפיצוץ שהתרחש במוזיאון שניות ספורות לאחר מכן. הם מנסים לפנות לעזרתו של וויל, אבל הוא נעלם. האם הוא מת? האם הוא שותף לקנוניה נגדם? ומה בעצם קורה כאן? עוד סוג של "הנמלט"? מת'יו בומר (לוק מ"מירוץ לאתמול") הוא ג'יי, לוגן מרשל גרין (טריי מ"האו-סי") הוא טיילר, ואהרון סטנפורד (פיירו מ"אקס-מן 2") הוא וויל.




יום חתונתם של דני ואליס הוא המצע של "", דרמה שהגימיק שלה הוא הפורמט שלה - זה של "24". במהלך עונה שלמה יצעדו דני ואליס צעד אחר צעד ביום הכי מלחיץ בחיים. בכלל, נראה כאילו כל הסדרות החדשות הן שילוב של שתי סדרות (או סדרה וסרט) שכבר ראינו בעבר. במקרה שלנו "24" פגשה את "אבי הכלה". מרלה סוקולוף ("הפרקליטים", "עקרות בית נואשות"), היא אליס, דני הוא ג'וש קוק ("ארבעה מלכים" הכושלת). גם וונדי מאליק ("תהרוג אותי וזהו") וקורט פולר שם. הסדרה, שנרכשה לשידור בארץ בערוץ 3, שובצה במקור ביום חמישי לפני "האנטומיה של גריי". תגובות חיוביות ל"בטי המכוערת" ופחות חיוביות ל"Big Day" הזיזו אותה אל עבר השיבוץ הערטילאי של המיד-סיזן.


מימין: דיוויד ארקט, In Case of Emergency
משמאל: מרלה סוקולוף, Big Day

ג'ונתן סילברמן, דיוויד ארקט, גרג גרמן (פיש מ"אלי מקביל") וקלי הו (מספר פרקים ב"CSI: ניו יורק") הם ארבעה חברי ילדות שהגורל מפגיש אותם שנים מספר אחרי שסיימו תיכון. כבר מזמן לא ראינו סדרה כזאת, נכון? "" הוא סיטקום קלאסי שסיכויי ההישרדות שלו נמוכים במיוחד.

גם "" לא נראית כמו קומדיה מתוחכמת במיוחד, אבל משני הקטעים הקצרים שראיתי היא נראית קצת יותר חמודה מזאת שבפיסקה הקודמת. כאן, אנדרו ולורן הם זוג צעיר שמחכה לתינוק, אך מנסה להסתיר מהסובבים אותם את עובדת היותם בהריון. מאחורי הסדרה בארי זוננפלד ושני המפיקים של "שני גברים וחצי".








הנה רשימה חלקית של סדרות שמהן נפרדנו במהלך העונה החולפת (חלקן אחרי עונה אחת או פחות): זהות בדויה (חמש עונות), פחות ממושלמת (ארבע עונות), הופ ופיית' (שלוש עונות), גברתי הנשיא (עונה אחת), פלישה (עונה אחת), קראמבס (חמישה פרקים), פרדי (עונה אחת), Sons & Doughters (עונה אחת), נכסים חמים (עונה אחת), Night Stalker (שישה פרקים), אי צדק (עונה אחת), Evidence (עונה אחת), ג'ייק מתקדם (עונה ופרק), Emily's Reasons Why Not (אולי הסדרה שבוטלה במהירות הגבוהה ביותר - פרק אחד בלבד).


הסדרות החדשות של NBC
קליפים קצרים מתוך חלק מהסדרות של ABC