המסך המפוצל

הממיר 16/7/06

עונה חדשה של הסופרנוס, פרק משעשע של המשרד, עונה חדשה של מלקולם באמצע, תוכנית מוזרה-משהו בכוכב נולד, ושידור חוזר לא במקום

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-07-2006
123 תגובות
10. פרק פתיחת העונה השישית של "הסופרנוס" היה מדהים. לא רק בגלל הסיום המהמם שלו, שתיכף נדבר עליו, אלא לכל אורכו. ברמת הדיאלוגים, ברמת הכתיבה, ברמת המשחק, ברמת הדמויות - אין לי ספק שמדובר באחת הסדרות הגדולות ביותר אי פעם בעולם הטלוויזיה. כל הקטע הזה עם החירפון של ג'וניור סופרנו, שכאילו הגיע משום מקום, אבל נבנה היטב במהלך כל הפרק (ואולי אפילו במהלך העונה הקודמת), היה מדהים, והוביל לסצנת הירייה הדרמטית לקראת סוף הפרק. הרעיון הזה לפיו אין דמות אחת בטוחה בעולם הזה של "הסופרנוס", ואפילו הבוס הגדול, הלפעמים מעצבן, שגרם למותו של אחד מנתיניו (עוד אירוע מזעזע ומרשים), בכך שסירב לבקשתו לעזוב (והשיוויון נפש המקומם הזה שבו עשה זאת), אפילו הוא לא בטוח, מראה שליוצרי הסדרה אין בעיה ללכת עד הסוף, ויכול להיות שהוא ימצא את מותו בסיום הפרק. ועכשיו מה? הוא באמת מת? ואם כן, איך אפשר להמשיך? מדהים, נפלא ומורט עצבים. איך בכלל אפשר לחכות לפרק הבא?



9. השיא הקומי של השבוע שייך הפעם לא לחברי משפחת בלות', אלא דווקא לעובדי "המשרד", ובראשם מייקל - כנראה אחת הדמויות היותר מופלאות שנהגו בזמן האחרון בטלוויזיה - שעשה לנו סוג של סיור מודרך, הזוי לחלוטין בניו יורק. הסצנה שבה הוא חושב שהוא רואה את טינה פיי, אבל מפספס לחלוטין את קונאן או'בריאן שפשוט מתהלך לו שם בנונשלנטיות, תיכנס אצלי לפנתיאון הסצנות המצחיקות ביותר בסדרה המקסימה הזאת.

8. פרקים טובים ב"אבודים" וב"זהות בדויה". אצל החבר'ה על האי קיבלנו סוג של שינוי שגרה, כשלפתע לא היה ברור לנו אם זו אכן המציאות או שהכל בראשו של הרלי (אם כי, אני מוכרח לציין שבמהלך כל הצפייה היה לי די ברור שזו אינה האמת). ב"זהות בדויה" קיבלנו את שובה לחיים של נדיה ע"י אביה האוהב, שברגע אחד של טירוף הצליח לאבד אותה, הפעם סופית.

7. ב"איש משפחה" הגיעה לסיומה טרילוגיית המסע של סטואי במרחבי הזמן עם סצנת פתיחה מבריקה - סוג של מחווה ל"24". ענק.

6. סוף סוף קיבלנו את העונה ה"חדשה" של "מלקולם באמצע". אני לא יודע אם זה האיחור של כמעט שנתיים, או שבאמת מדובר בפרק פחות טוב, אבל לא כל כך הצלחתי ליהנות מפרק הפתיחה הזה. לא נורא, אולי בהמשך העונה.

5. מצד אחד, כן, זה יפה שמערכת "כוכב נולד 4" החליטו לסייע לתושבי הצפון, ולהעביר להם את כל ההכנסות מה-SMS-ים של תוכנית יום שישי, אבל מצד שני, התוכנית הזאת של שישי, היתה אחד הדברים ההזויים ביותר שראיתי לאחרונה בטלוויזיה. גם בגלל השידורים החוזרים של הדואטים שבוצעו יום קודם, גם בגלל כל הקונספט הזה של "כבאי נולד" ו"שוטר נולד" וגם בגלל האורך המוגזם של התוכנית. בתור מי שאוהב את "כוכב" קיבלתי "מנת כוכב" שמספיקה לי לחודשיים. וחבל. במיוחד לאור המתמודדים המעולים שיש בעונה הנוכחית.

4. "הצילו" היא עדיין סדרה כיפית ושנונה, שכתובה היטב, וגם הפרק של השבוע הכיל כמה קטעים נחמדים (סאלי, לשעבר טוביאס ביצ'ר מ"אוז", עם חצאית וחזיה, לא פחות) אלא שמשהו קצת מעצבן אותי לאחרונה. אני מדבר על ההתנהגות של מייק (הניובי) בכל הנוגע לעובדה שהוא נזרק ע"י החברה לשעבר שלו. עד עכשיו, לפחות בעונה הראשונה, הצטייר מייק כדמות הגיונית לגמרי, בחור נחמד ותמים-משהו. ההפיכה הפתאומית הזאת שלו לסוג של מטורף-אהבה קצת מקוממת בעיניי.

אין היום 3 או 2.

1. כעיקרון, זה יפה שבערוץ 3 שמים שידור חוזר לפרק החדש של "המגן" ביום ראשון, רק חבל שהם עושים את זה בלי להודיע ובמקום שידור חוזר של סדרה פופולרית אחרת, "האוס". בערוץ 3 חייבים להבין ששידור חוזר הוא לא סתימת חור, ואם משובץ שידור חוזר בלוח, יש אנשים שבונים על השידור החוזר הזה. שיבוץ מראש של השידור החוזר הזה של "המגן" היה חוסך עצבים מהרבה מאוד אנשים.



בשולי הממיר
מחר הפרק האחרון של "משפחה בהפרעה". כמה נורא. בפרק הלפני האחרון קיבלנו הופעת אורח של "פרופסור מאנץ'". היה הזוי, כרגיל.

ב"קוראים לי ארל" התארח ג'ון פבראו, שהיה פיט, החבר של מוניקה ב"חברים". כאן הוא היה מר פטריק המעצבן.

ב"אבודים" התארח איבן הנדלר, לשעבר שראג מ"כזה, כאילו", ואחר כך הארי מ"סקס והעיר הגדולה".