המסך המפוצל

הממיר 16/4/06

עונות חדשה של עקרות בית נואשות, משפחה בהפרעה, הבית הלבן ודדווד, קוראים לי ארל ותא רדום נפתחו, ודי כבר עם הבאנרים המפריעים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-04-2006
122 תגובות
10. גולת הכותרת של שידורי השבוע, לפחות מבחינתי, היא חזרתה של "משפחה בהפרעה" לעונה שלישית (וכנראה גם האחרונה. כמה נורא). פרק הפתיחה היה כל מה שאפשר היה לצפות ממנו. הוא הכיל את הטירוף המוכר והאהוב של כל הדמויות, הוא היה מצחיק בטירוף (לוסיל שמקליטה את הנחירות של באסטר למשל), עמוס בגגים חוזרים ("משהו צץ"), בגילויים חדשים (סטיב הולט הוא הבן של ג'וב) ובבדיחות מופלאות שאי אפשר שלא לצחוק מהן גם בצפייה שנייה, שלישית ואפילו רביעית (ג'ורג' מייקל שמחכה לראות את השקיעה - אבל זו רק דוגמא אחת). כמה ש"משפחה בהפרעה" נפלאה, ככה עצוב שהיא עומדת להיגמר לנו עוד כל כך מעט פרקים.

9.5. פרק מפעים ב"האוס" התרגש ובא אלינו אמש, החל בנשיקה הלא צפויה של צ'ייס לילדה החולה, וכלה בתהליך המורכב שנאלצו צוות הרופאים לבצע עליה, שכלל את הריגתה והחייאתה כדי לגלות את הגידול החמקמק ממנו סבלה. דווקא סצנת הסיום שבה כולם מוחאים לחולה האמיצה כפיים היה פחות אופייני לסדרה, וקצת יותר מדי קיטשי, ועדיין - 35 הדקות שקדמו לו היו כל מה ש"האוס" נותנת לנו בכל פרק מחדש, ואף יותר מזה.

9. פרק הפתיחה של "קוראים לי ארל" היה נפלא. הוא הכיר לנו את הדמויות המעורבות בחייו של ארל, ועשה זאת נהדר. הוא הציג בפנינו את רשימה הקארמה שלו - הרעיון עליו מתבססת הסדרה הכיפית הזאת, ואף הראה לנו כמה רגעים בלתי נשכחים של ג'וי, אחת הדמויות היותר מוצלחות שראיתי מזה זמן רב. אבל המלך הבלתי מעורער של הסדרה הזאת הוא דמותו הגאונית של רנדי, אחיו של ארל, שמשוחק בצורה כל כך טובה, שכל שבח שאפשר להגיד עליו יהיה אנדרסטייטמנט. יחד עם "משפחה בהפרעה" מהווה יום שני החדש של +yes את אחד הרצפים היותר מוצלחים שידעה הטלוויזיה שלנו.



8. "נמלטים" סיפקה השבוע פרק אקשן מותח ומרתק, שתחילתו בטריק של מייקל, אבל ההמשך יצא לגמרי משליטה, כשהרופאה בסכנת חיים, וטי-באג מגלה על ניסיון הבריחה של מייקל. ההתעללות בסוהרים והמצב הקשה ששרה נמצאת בו, כמו גם הסכנה המיידית לחייו של לינקולן, הפכו את הקליף-האנגר הזה למותח ביותר עד כה בסדרה.

7. "תא רדום" הציגה מציאות מטרידה ומרתקת של צוות אנשים שממתין לתורו לבצע את פיגוע הראווה בארה"ב. רבע השעה האחרונה של הפרק היתה מצוינת, עם הנסיעה אל הלא-נודע וחיסולו של החבר הלא זהיר בארגון שלהם. קור הרוח של המנהיג (בגילומו של עודד פאהר) היה מצמרר בעיקר לנוכח סקילת האדם איתו הסתחבקו עם כל המשפחות רק זמן קצר לפני כן.

6. "דדווד" שבה אל חיינו בפרק לא מדהים במיוחד, אבל הוא לפחות כלל סצנת אקשן אחת של מכות ונפילה מגג של שתיים מהדמויות החשובות ביותר בעיירה ההולכת ונבנית. ואם ככה נפתחת העונה - אפשר רק להתחיל לנחש איך היא תסתיים.

5. "עקרות בית נואשות" שבה אל חיינו בצמד פרקים חביבים, אך לא יותר מזה. לינט הוכיחה שוב כמה היא שולתת!!1 כשהצליחה להתקבל לעבודה ולהחליף חיתול בו זמנית בפרק אחד, ובגלל תרגיל העכברוש שלה בפרק השני. ברי היתה אחראית לכמה רגעים חביבים בפרק הראשון (ההמתנה ליד הטלפון לשעה המתאימה להתקשר לבשר על המוות של רקס, וסצנת חיפוש העניבה והחלפתה בהלוויה עצמה), אבל מעבר לזה ניכר שהעסק פחות מעניין מבעבר, וחלק מהעלילות האחרות נראות מאולצות ולא מהנות כפי שהיו פעם.

4. "הבית הלבן" פתחה עונה שביעית ואחרונה עם סצנה חביבה שמתרחשת בעוד שלוש שנים, אבל מיד לאחר מכן חזרו שם אל התהליך המייגע והלא תמיד מעניין של הבחירות לנשיאות. אם ככה הולכת להיראות כל העונה הזאת, זה עומד להיות חבל מאוד.

3. אנשי ערוץ הצחוק ביפ, שלום. זוכרים את "מלקולם באמצע"? לאן היא נעלמה? האם אתם מוכנים להביא לנו מתישהו את העונה החדשה? תודה.



2. זו לא הפעם הראשונה שקשת "שוכחת" לפרסם בפרומואים שלה ל"ארץ נהדרת" שלא מדובר בתוכנית חדשה, אלא דווקא בשידור חוזר. לא יפה (תודה לרדיורדיו)

1. טוב, זה כבר מוגזם לגמרי. במהלך כל סוף השבוע בשידורי Xtra HOT עלתה כתובית המידע שמשודרת תמיד על כתוביות הסיום של התוכניות המשודרות שם מספר שניות לפני שהפרק הסתיים. זה קרה ב"מתים במשרה חלקית", ב"אבודים", ב"24", בשידור החוזר של "הצילו" ובטח גם בסדרות נוספות בהן אני לא צופה. במקרים מסוימים זה לא עלה על כתוביות התרגום (למשל ב"אבודים"), אבל בדרך כלל זה כן הפריע (ב"24" למשל). מי שהיה צריך עוד הוכחה שהכתוביות הפרומו הללו מיותרות ומפריעות, קיבל אותה במהלך סוף השבוע, שוב ושוב ושוב ושוב. די. חלאס. נמאס. אי אפשר ככה יותר. תפסיקו כבר עם הבאנרים הללו. לגמרי. וכן, yes, אני מסתכל גם לכיוון שלכם.


בשולי הממיר
הרבה הופעות חדשות וחוזרות ב"עקרות בית נואשות": אלפרי וודארד, שמשחקת את השכנה החדשה גב' אפלוייט, היא שחקנית ותיקה ומוערכת, עטורה במועמדויות וזכיות באמי, גלובוס הזהב, ואוסקר. היא הופיעה בתפקידי אורח ב"בלוז לכחולי המדים", "מקום אחר", "פרייז'ר", "רצח מאדום לשחור", ועוד. רבים זוכרים אותה כ"לילי סלואן" שנקלעה שלא בטובתה אל המסע בזמן של האנטרפרייז בסרט "מסע בין כוכבים: מגע ראשוני". ג'ואלי "אני האחות של הנסיכה ליאה" פישר, התפנתה לאחר ביטול הסדרה "קלף משוגע" ומשחקת ב"עקרות בית נואשות" את נינה פלטשר, ששוכרת לעבודה את לינט .איש המכבסה ה"אתני" שגורם לאמא של רקס למרר בבכי היה גם באבו, הפקיסטני שגורש מהמדינה באשמת סיינפלד, וגם ריצ'ארד בשיר - אביו של דוקטור באשיר ב"חלל עמוק 9". לשחקן קוראים בריאן ג'ורג', והוא בכלל נולד בישראל (אסף רזון).

פול אדלשטין, קלרמן מ"נמלטים" הופיע ב"מדיום" השבוע. קת'י בייקר ("בוסטון פאבליק") היתה אמו של ג'ו ואביו המת היה ברוס גריי שהתארח בסדרות רבות.

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארחה סוזן תומפסון, קארן מ"להתחיל מחדש".

אל "הבית הלבן" חזרה דמותו של אוליבר באביש, אותו משחק אוליבר פלאט, ראסל מ"הף".