המסך המפוצל

מקפצת החיים

מקפצת החיים היא סדרה מסובכת מדי. לא מתוחכמת, מסובכת. צופה טלוויזיה, אפילו המכור ביותר, לא יהנה ממנה. היא קיטשית נורא, הדיאלוגים לא מספיק מעניינים, וזמן הבהייה במסך מנוצל רובו ככולו בתהיות לגבי התאריך. חבל, כי הרעיון העומד מאחורי הסדרה, דווקא טוב

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-02-2002
7 תגובות
כל מי שנוהג לצפות בפרקים ישנים של סדרות ארוכות טווח נתקל בבעיה הזאת מדי פעם. התמצאות בעלילה. רגע, עכשיו רייצ`ל כועסת על רוס בגלל הרשימה או בגלל שהם היו און אה ברייק? צ`נדלר גר עם מוניקה? עם ג`ואי? ג`ואי מאוהבת בדוסון או שפייסי מאוהב בג`ואי? אבל בעצם, פייסי עם אנדי עכשיו, אז איך זה שדוסון כועס עליו. ואבי? היא בכלל מתה, לא?

בעיית ההתמצאות בעלילה היא כנראה אפן הנגף העיקרית של "מקפצת החיים", סדרת הדרמה החדשה שמשודרת בערוץ 10. אם בכל סדרה נורמלית אחרת, עלול הצופה להתבלבל בעיקר אם מדובר בשידורים חוזרים, הרי שבמקפצת החיים החליטו לבלבל אותנו מראש. החליטו לתאר לנו את ההתרחשויות בעלילה עם מעברים תכופים בזמן.

הסדרה מתחילה בשנת 1993. שם אנחנו מתוודעים לג`ו ולג`וש, החברים הכי טובים בעולם. יש להם צמד חברים, גרגורי ואת`ינה, שמקיימים יחסי מין, אך לא ממש מחשיבים את עצמם "חברים". את`ינה מכירה לג`ו ולג`וש את בת`. ג`ו לא סובל אותה, אבל ג`וש מחזר אחריה בהתלהבות. סדרת טיפוסית של סקס, סמים, ועיר אחת גדולה. אלא שאז, כשדומה שהתרגלנו לרעיון של הסדרה, אנחנו מקבלים את הטוויסט הראשון. הסדרה קופצת לשנת 2001, שם ג`ו ובת` נשואים ויש להם ילד. ג`ו מקבל תיק רצח גדול שמחייב אותו להשקיע שעות עבודה רבות, למורת רוחה של בת`. איך עברו יחסיהם של ג`ו ובת` משלב השנאה ההדדית אל חתונה? תשובות לכל זה, יקבלו הצופים הנאמנים, אם עוד יישארו כאלה, רק בפרק השלישי. עוד מסתבר לנו שג`וש לא שכח את אהבתו אל בת` והוא עדיין מאוהב בה, למרות שהיא אישתו של חברו הטוב ביותר.

אבל זה לא נגמר כאן. כאילו לא מספיק שהצופים חייבים להתרגל לשתי עלילות שונות, סטייל ממנטו, ולנסות לגשר על הפערים באירועים שקרו בין שתי תקופות הזמן הללו, מתבצעת קפיצת זמן נוספת, היישר אל שנת 2008. עכשיו מסתבר, שג`ו ובת` הספיקו להתגרש, וג`וש הספיק לעוט על המציאה ולהתחתן עם בת`. הילד המשותף של ג`ו ובת`, שגדל בינתיים, לא מקבל מספיק זמן איכות מאביו האמיתי, אך מקבל יחס חם מאביו החורג ג`וש, איתו היו לו יחסים מצויינים גם בזמן שאביו האמיתי עוד היה נשוי לאמו.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שיש גם עלילה נוספת, זו שמתעסקת עם גרגורי ואת`ינה. עלילה שמערבת סקס, יחסים הומוסקסואליים, אונס, אהבה לא ממומשת, תהילה וכסף. את`ינה, שמאוהבת בגרגורי עד עמקי נשמתה, או משהו כזה, מאוכזבת מכך שהוא הפך להיות הומו, ולא מצליחה להבין איך הוא מעז לבקש ממנה שתעזור לו ולחבר שלו להביא ילד לעולם. רגע, זה קורה ב- 2001 או ב- 2008? לא ממש ברור או זכור, מה שכן, זה קרה בפרק השני. או אולי הראשון?





גם בתחום התסריט והמשחק אין יותר מדי סיבות לצפות בסדרה. היא קיטשית נורא, אפילו בסטנדרטים אמריקאים, רוב השחקנים משחקים בצורה מוגזמת, הדיאלוגים לא מספיק מעניינים, וזמן הבהייה במסך מנוצל רובו ככולו בתהיות לגבי התאריך. כי אם כבר לבלבל, אז לפחות לעשות את זה בשכל, לעצב בצורה שונה לחלוטין את העולם בכל נקודת זמן. נכון, התפאורה, הבגדים ועיצוב השיער משתנים וגם אפשר לנחש מתי אנחנו נמצאים, לפי הילד (אם אין ילד, זוהי שנת 93, אם יש אחד אבל הוא קטן, 2001, ואם הוא כבר גדול, אז אנחנו בעתיד), אבל הצופה נשאר מבולבל. רגע, עכשיו בת` כועסת על ג`ו? אז איך זה שהם נשואים? ג`וש וג`ו רבים? למה? מה היתה השנה? בקיצור, בלגאן. רעיון טוב, ביצוע גרוע.

מקפצת החיים היא סדרה מסובכת מדי. לא מתוחכמת, מסובכת. צופה טלוויזיה, אפילו המכור ביותר, לא יהנה ממנה. היא לא מספיק מעניינת בשביל להשקיע בה מחשבה מעמיקה מדי. מה שכן, אם אתם מחפשים עלילה מבלבלת עם קורטוב סקס, זאת כנראה הסדרה בשבילכם. מה גם שעכשיו היא כבר לא משודרת מול "סקס והעיר הגדולה".





"מקפצת החיים" - שני הפרקים הראשונים שודרו בימי רביעי. החל מהפרק השלישי, עברה הסדרה לימי שני, 23:00, ערוץ 10.