המסך המפוצל

הפספוס של ערוץ 10

עם מהדורת חדשות ברמה של ערוץ של גנון, עם סדרות שנראות פיילוט אחד גדול, ועם כמה סדרות איכותיות שאפילו אותן אף אחד לא טרח להציג כיאות, ערוץ 10 הוא חלטורה אחת גדולה

מאת: שי מגל

פורסם: 12-02-2002
16 תגובות
עצוב להגיד, אבל הם ביקשו את זה. ואולי זה לא שוס גדול עכשיו לזרוק עגבניות על הערוץ החדש, אבל שוס או לא, העגבניות בהחלט מגיעות לו. כאילו בכוונה, קברניטי ערוץ 10 נפלו לכל הבורות שבספר. אלו הקיימים ואלו הווירטואלים. עצוב להגיד, אבל רוב הדברים בחיים לא נעשים בכוונה. בטח ובטח לא ערוץ שהושקעו בו מיליונים, בטח לא ערוץ שכל כך התיימר. וזו, כנראה, השורה התחתונה. יותר מדי עבודות יחצ"נות, יותר מדי הייפ תקשורתי, פחות מדי לקיים הבטחות, פחות מדי ערוץ חדש. אולי ערוץ 1 משופר, אולי מסלקה של סדרות נוסטלגיות, ואולי ערוץ מקומי בתחפושת. ככה או ככה, לפחות עד עכשיו, מדובר בערוץ שהוא חלטורה אחת גדולה. אורלי ויינרמן שכזה. עם מהדורת חדשות ברמה של ערוץ של גנון, עם סדרות שנראות פיילוט אחד גדול, ועם כמה סדרות איכותיות שאפילו אותן אף אחד לא טרח להציג כיאות. כמו רצו לעלות לאוויר, ויהיה מה שיהיה.

ההשוואה המתבקשת היא ערוץ 2. השידורים הניסיוניים היו כמו יכולת החשיבה של נטלי עטיה, ולקח לערוץ הרבה יותר משנה-שנתיים כדי למצב את עצמו. אבל הפספוס הגדול הוא, שהיום לאף אחד אין כוח לערוץ 2, בטח שלא לשידורים ניסיוניים. בפלטפורמה רב-ערוצית, כשמכל ערוץ מפתה אתכם תוכנית אחרת, לאף אחד אין עצבים לייסורי לידה. ערוץ 10 נולד בניתוח קיסרי. עוד כמה חודשים היו עושים לו רק טוב. סדרות אינפנטיליות ואיכות ירודה יש בכל ערוץ, אבל מישהו כאן בהחלט ניסה לרכז את זה. והם, שרצו לתת את הכל, בסופו של דבר נותנים כלום. אין תרבות, אין איכות, והמון מיחזורים. זה נוסטלגי, אבל זה ממש לא ראוי.

כשהתוכן לא שווה, לפחות היו עוטפים אותו באריזה מהממת. במקום זה קיבלנו פרומואים של סאדם חוסיין. קריינות מביכה, קופירייט שנה א`, פסקול מצוץ מהאצבע והרבה סגול. לא להאמין שאף אחד לא שם לב שמשהו פה לא דופק. שמילא הבטיחו, מילא אכזבו, אבל לפחות להעמיד פנים. קיבלנו ערוץ שהוא הכלאה של בול ושיט. זה לא שאי אפשר למצוא משהו לראות, אד, תיק סגור ועוד שלוש-ארבע סדרות בהחלט יכולות לעשות לכם את זה, אבל בשביל זה היה אפשר לשדר שעתיים ביום ולסגור את הבסטה.






מדובר באנשים טובים. מוכשרים. איפה שהוא, הסינרגיה הזו נופלת בין השערות של עמנואל הלפרין. כספית ורוזן לא מצליחים להעביר את הקסם מהרדיו, גיל ריבה לא מובן על-ידי 90% מהצופים, איש החדשות מספר 1 לא נראה מפוקס, ברמן עזב מסיבות אישיות ונטלי עטיה נותנת לנו כרגיל את המיטב. רוני יובל מוכשרת אבל צריכה לזכור שהיא לא מדובבת סרטי פורנו גרמניים, פנינה דבורין היא לא החוליה החלשה, היא הישרדות 6, ורק כמה סדרות בריטיות ותיק סגור נותנות את השלד לערוץ. זה נחמד, זה נחמד, אבל זה ממש לא זה.

הדבר הכי טראגי בערוץ של כל המדינה הוא שזה לא בהכרח היה אמור להיות ככה. זה לא באמת משחק מכור. ערוץ 2 ממותג כמו משה רבנו, אבל הנפילה ברייטינג היתה צריכה לשדר משהו לקפיטנים של הספינה הטובעת. הציבור, כנראה, רוצה משהו אחר. ובחיקוי עלוב של ויוה, ערוץ 3, ערוץ 2 וערוץ 1, קיבלנו משהו שנופל בין עראפת ושרון. והעתיד, אגב, גם כאן שחור. הרשות השנייה כבר עושה שרירים. המשקיעים שורפים כסף כמו שפוש ספייס שורפת קלריות. הרייטינג של שידורי הקריקט מדרום אסיה מתחרה ובישראל, מה שלא תופס על ההתחלה, בדרך כלל לא נתפס לעולם.

עכשיו יבוא החלק הקשה, כי בדרך כלל לא מודים בטעויות. ועכשיו יתחילו לקצץ בתוכניות. כמו גם בתזרים המזומנים. לסדר את הקלפים מחדש. השבועות הבאים יעידו אם מדובר בעוד אפיזודה חולפת של ישראבלוף בע"מ, או שבכל זאת הפיקו לקחים. כי יש את האנשים שיכולים. יש את החזון. ויש את הצופים, שאולי מטומטמים, אולי מתפקדים בתור עדר, אבל שיודעים להעריך משהו טוב כשזה עולה על המסך. ערוץ 10 גם יקבע את גורלו של ערוץ החדשות. זו יכולה להיות מדינה מטורפת, זו יכולה להיות מדינה הזויה, אבל גם למשוגעים יש גבולות, ואף אחד לא יזרוק כסף לחינם. לעת עתה, נשאר רק לחכות. כמו כל דבר במדינה הזו, בסוף נקרא בעיתונים. יהיה פיצוץ.