המסך המפוצל

הממיר 5/3/06

השבוע בטלוויזיה: המגן, הף, דוקטור הו, כריס ואמאל`ה. סיומי עונות בזירת הפשע ובניפ/טאק, השואו של ישראל 10, והפאשלות של ערוצים 1 ו-3

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-03-2006
335 תגובות
10. אתה יודע שפרק הוא מצוין כש-17 הדקות הראשונות שלו חולפות כמו 5, עשרים הדקות הבאות חולפות אפילו מהר יותר, והסיום לא מפסיק להדהד לך בראש גם דקות ארוכות לאחר הצפייה בו. "המגן" של אתמול נכנס בדיוק מושלם להגדרה הזאת והיה עמוס וגדוש באירועים סוחפים ומרתקים - דאץ' הולך מכות, דני חוטפת ירייה, ההודאה של אחיו החורג של אנטואן מיצ'ל, העסקה של אסוודה עם אנטואן, בגלל חואן והאיום שלו בחשיפה. ואפילו הספיקו להכניס איזה רצח "רגיל" בדרך ואיזה פיצוץ קטן של רוסי קשור לכיסא. נפלא.

9.5. שוב פרק סוחף ומדהים בסדרת התעודה "המדרגות". מעולם לא נשביתי כל כך בקסמה של סדרת תעודה, אני לא זוכר סדרה מתוסרטת שהציגה בפניי מקרה שבו הרצון שלי לדעת את האמת היה כל כך גדול, והממצאים בשטח היו כל כך לא חד-משמעיים. הסיפור המדהים הזה עם מקל הנשיפה שפתאום נמצא לו בחנייה היה רק חלק מהעוצמה של הפרק הזה. עוד לפני כן קיבלנו את אחת הסצנות היותר משעשעות שנראו בבית המשפט - ואסור לשכוח שזו המציאות עצמה - העד המומחה היפני מספר על החינוך שלו ועונה לשאלה איך יכול להיות שהוא לא מעריך את עד התביעה אם הוא כתב בהקדשה לספר שנתן לו כמה הוא מעריך את העבודה שלו. "מה אתה רוצה, שאני אכתוב לו כמה שהוא גרוע? זה כמו שאני אגיד שאתה עורך דין דפוק". איך אומרים? המציאות עולה על כל דמיון? לגמרי.

9. לקח לי קצת זמן להגיע למסקנה הזאת, אבל "הף" היא סדרה מצוינת. המשחק של כל השחקנים הקבועים בה הוא לא פחות ממושלם. הפרק של אתמול היה מצחיק ומרגש ועצוב ומעניין, והיה בו איזון נכון של כל הדברים הללו. הקטע עם העץ הענק, המתנה שבירד קיבל מהחברה שלו, ראסל וההו-הו-הו שלו (עם התרגום היצירתי והמגניב כל כך "זונה-נה-נה"), ההיכרות עם המשפחה המורחבת, הגילוי על הפסקת הכימותרפיה, העימות בין שתי האחיות סאליבן - והכל בסצנות שמבוימות ביד אמן. טלוויזיה במיטבה.

8. שני פרקי סיום העונה של "דוקטור הו" שמרו על הרמה הגבוהה של השבועות האחרונים. זה התחיל עם שעשועוני הטלוויזיה של העתיד עם ה"אן-דרואיד" ו"החוליה החלשה" שהיה הזוי ומרתק בו זמנית, המשיך עם "האח הגדול" והסתיים במזימה של הדאלקים להשמיד את האנושות. איזו סדרה מרתקת, משעשעת ומקסימה, וכמה חבל שהדוקטור הנוכחי לא הסכים להמשיך בסדרה - הוא היה פשוט נפלא בתפקיד הזה.

7. סוף סוף פרק טוב באמת ב"אמאל'ה", החל מהדאבל דייט הטראומתי של יגאל ודפי עם אפי ושאול - הבחור שיגאל ניסה לשדך לה, דרך ההתפרצות של דפי על יגאל המפלרטט עם המלצרית, והשבירה שלה שהגיעה לאחר מכן ("בסך הכל רציתי שיהיה לי כתוב 'גרושה' בתעודת זהות"), וכלה באפי שמתנחמת בזרועותיו של קובי, שמתעלם ממנה לאחר מכן. אפילו אמה הבוכייה של אפי לא הצליחה להפיג את הטעם הטוב שנשאר מהפרק הזה.

6. אחרי שלושה פרקים משעממים להפליא של "כולם שונאים את כריס" הגיע הפרק הרביעי, זה עם הנקניקיות, והיווה שיפור של ממש לרמה הנמוכה של הסדרה המוערכת-מדי הזאת. הסצנות בכיתת הריתוק היו חמודות, הנושא המרכזי בפרק - "שבוע הנקניקיות" - היה עשוי בצורה משעשעת ואפילו היו כמה בדיחות שממש חייכתי בהן. זו עדיין לא הקומדיה שכולם אמרו שהיא, אבל השיפור היה ניכר, ולפחות כרגע - אני ממשיך לתת לסדרה הזאת צ'אנס.



5. העונה השנייה של "ניפ/טאק" הגיעה לסיומה השבוע, ולצד כמה סצנות טובות - כמו החלום של שון והסיום המפחיד והקליף-האנגרי - אין ברירה אלא להודות שהטוויסט העלילתי הזה לפיו אווה היא בעצם בחור הוא קצת מטופש. ועדיין - היה נחמד לראות את כל השחקנים האורחים - החל בג'ואן ריברס בתפקיד עצמה, דרך שובו (בחלום) של אסקובר וכלה באלק בולדווין.

4. הפרק השביעי של "פילדלפיה זורחת" שודר ב-yes במקום הפרק השני.

3. קשת התחילה את "אמאל'ה" כמיטב המסורת דקה לפני הזמן, ב-21:59.

2.5. "השואו" החדש של ישראל 10 נראה כמו הפקה-ערוץ-אחדית כדת וכדין. לקחו מנחה שכולם כבר שכחו איך הוא נראה (החתול שמיל), נתנו לו אולפן נוצץ כיאה למסורת הקדם-אירוויזיון שאנחנו רגילים אליה, כמה טקסטים הזויים ובדיחות לא מצחיקות, וכמה סלבריטאים דרג ד', שמתעקשים להישאר בזיכרון הקולקטיבי של הציבור, ועוד יותר חמור - מתעקשים לשיר, למרות חוסר הכישרון הניכר שלהם בכך. אה, ואם תהיתם, אז בניגוד לכל התוכניות האחרות, הפעם "אתם הצופים בוחרים מי הכי טוב בעיניכם". מגניב, איך לא חשבנו על זה קודם. היינו יכולים לעשות הרבה כסף מה-SMS-ים. תודה, ישראל 10, על הרעיון. רוממה, מאחוריך.

עוד 2.5. בערוץ הראשון לא עברו לסדר היום על הביזיון של ישראל 10, והציגו לציבור פספוס משלהם. במהלך סוף השבוע התקיים מחזור המשחקים בגביע המדינה בכדורגל. בשבת פתחו שם אולפן פתוח עם דיווחים חיים מכל המשחקים. מהשמיים - נפלה להם לידיים ההפתעה הכי גדולה של הכדורגל הישראלי מזה הרבה הרבה זמן - הפועל עכו (מהליגה השלישית? הרביעית? אפילו שחקני עכו לא סגורים על זה) קרעה למכבי ת"א, לגלקטיקוס, את הצורה 4:0. ומה עשו בערוץ הראשון? הראו תקציר, וביתר הזמן הראו משחקי עבר. במקום לעבור לשם בשידור ישיר ולהעביר לצופים בלייב את הסנסציה המופלאה הזאת, העדיפו להראות שוב כמה הארכיון שלהם גדול וקופץ. אפשר רק לדמיין אילו מטעמים היה ערוץ הספורט עושה מהמשחק הזה.

2. בישראל 10 לא קפאו על השמרים ויחד עם העלאת "השואו" השכילו לקחת סדרת רכש ("אי אר") ולהזיז לה את מועד השידור - מיום חמישי ליום שישי. מישהו ראה פרומו לזה?



1. אבל שיא הטמטום של השבוע שייך ללא ספק לערוץ 3 של HOT. יום רביעי, 23:45, פרק חדש של "מלך השכונה" (שידור שני באותו ערב). לפתע, מופקע חצי המסך התחתון לטובת קידום עצמי. "פרשת השבוע בשבת, אוסקר בראשון" - כתוביות התרגום המשיכו לא להופיע מתחת לבאנר הנוראי הזה, והפרק נמשך לו. במשך קרוב לחצי דקה לא היה ניתן לקרוא את התרגום. ב"פרשת השבוע" עצמה, אגב, קרה בדיוק אותו הדבר. אז נכון, פה לפחות אין כתוביות תרגום, אבל עדיין - מדובר בסדרת המקור המובילה של הערוץ, הפרק טרם נגמר, וכבר אתם מריצים פרומואים? וזה קרה גם בברני מק, קצת לפני סיום הפרק ששודר במוצאי שבת. אני בטוח שזה קרה גם בסדרות אחרות שלא יצא לי לצפות בהן. כי כשמשהו דפוק בשיטה - הוא נוטה להיות דפוק עד הסוף. הוא דפוק ב-yes, הוא דפוק ב-HOT והוא דפוק בכל הקונספט שלו. אדם שרואה תוכן מסוים, צופה בו לא כדי לדעת מה ישודר לאחר מכן, או ביום אחר, הוא צופה בו כדי לצפות בו. מנהלי ערוצים יקרים, אתם מתבקשים להפסיק לאלתר עם הבנארים המתועבים הללו. פשוט אי אפשר לראות ככה טלוויזיה!


בשולי הממיר
עוד אירועים שהיו השבוע בטלוויזיה: "זירת הפשע" סיימה עונה עם החלק השני של טרנטינו, שהיה קצת יותר טוב מהחלק הראשון, בזכות ההזייה של ניק והנמלים האדומות הקריפיות.

"הבית הלבן" הציגה פרק מהנה להפליא, ובמרכזו "מסיבת הפיג'מות" הקצת הזויה.

שתי בדיחות שראוי לציין ב"איש משפחה" של השבוע: בובי מקפרין נופל במדרגות, והרופא שמספר לפיטר מה מצבו הרפואי. נהדר.

בפרק מרגש במיוחד של "קלף משוגע", גולמה אחותה המתה של זואי ביוסק על ידי קתלין "בירד" יורק, שהיתה אמא של לינדזי ב"האו-סי", אשתו של טובי ב"הבית הלבן", ושותפתו לפשע של מייקל מאדסן ב"עין תחת עין" (Vengence Unlimited). חוץ מזה, היא גם זמרת ידועה ובפרק הזה אפילו פצחה בדואט קצר עם ג'ואלי "אני אחות של הנסיכה ליאה" פישר (אסף רזון).

ב"דוקטור הו", אי שם בשנת 200,000 ומשהו אנשים עדיין צופים בשעשועוני ריאליטי כמו "החוליה החלשה", "האח הגדול" ו"מה לא ללבוש?" ולצורך העניין גייסו שם את המגישות האמיתיות לגלם את גרסאותיהן הרובוטיות, המשעשעות אך רצחניות-מה: אן רובינסון הפכה ל"אן דרואיד", דווינה מק'קול הפכה ל"דווינדרואיד" וסוזנה וטריני הפכו ל"זו-זנה" ו"טרין-אי". בנוסף התארח בפרק ג'ו סטון-פיואיג שכבר שיחק בסדרה של ראסל טי. דיוויס "כולה שלי" בתפקיד עורך הדין דני בוויסטוק (assafTV).



ב"חוק וסדר" התארח רג אי קאת'י, הסוהר מרטין קוורנז מ"אוז".

המשפחה של בת' ב"הף": אבא שלה ג'ים הוא דאקין מת'יוז, בין היתר אבא של דאג מ"מלך השכונה", ואמה מדלין היא סווזי קורץ הוותיקה שהיתה אלקס מ"אחיות" ובעשרות תפקידים נוספים.

היום עולה ערוץ חדש בלווין - yes Stars שמו. פייר? אני מתרגש. מהפכה, לא מהפכה, אני יודע שהרגלי הצפייה שלי הולכים להשתנות החל מהשבוע בצורה משמעותית.