המסך המפוצל

מסך רחב לכולם

כבר מעל חצי שנה ש-yes משדרת מסך רחב לעשירים בלבד. אם גם לכם נמאס מזה, בואו לחתום על העצומה

מאת: המערכת

פורסם: 18-02-2006
65 תגובות
כבר מעל חצי שנה חלפה מאז עברה yes לשדר בטכנולוגיית המסך הרחב. מה זה מסך רחב? מי יכול ליהנות מהמסך הרחב? תשובות לכל השאלות הללו ניתן למצוא בראיון שערכנו עם איציק אליקים, הסמנכ"ל הטכני של yes.

אלא, שכאמור, אליה וקוץ בה. נכון להיום, יכולים משהו כמו 10% מלקוחות yes ליהנות מהטכנולוגיה הזאת. שאר הלקוחות (קרוב ל-90%) מקבלים רק חלק מהתמונה. בחלק מהמקרים, הצופה אינו מרגיש בכך, אבל בסדרות מסוימות ובסרטים מסוימים - סדרות כמו "הבית הלבן" וסרטים כמו טרילוגיית "המטריקס" - החוסר ניכר: פרצופים שמדברים ולא נראים על המסך, דיאלוגים שלמים שנמצאים מחוץ לפריים ועוד צרות רבות שונות ומשונות. כך יוצא שהטכנולוגיה המשופרת של yes למעשה פוגעת ברוב הלקוחות שלה, ואילו סדרות המשודרות בערוצים 2 או 3 - למשל, "ניפ/טאק" המשודרת ברשת, או "מדיום" ו"4400" המשודרות בערוץ 3 - משודרות בפורמט הלטרבוקס, המאפשר לכל הצופים לראות את התמונה המלאה כשפסים שחורים נמצאים מעל ומתחת לתמונה.

בעוד שבועיים עומד לעלות ערוץ חדש ונוצץ ב-yes, ערוץ yes stars, שמתעתד להביא לשידור סדרות אמריקאיות חדשות ונחשקות. רוב הסדרות הללו ישודרו במסך הרחב האנמורפי, שכאמור אינו מותאם לצפייה עבור קרוב ל-90% מהלקוחות.










משיחות נוספות שקיימתי עם מר אליקים, נאמר לי שהחברה עושה מאמצים לפתור את הבעיה עבור שאר הלקוחות. בפועל - לא קרה כלום. כן, יש פתרונות אפשריים, אבל הם לא נראים באופק - לפחות לא בזמן הקרוב.

"המסך המפוצל" קורא לכם הגולשים להביע את מחאתכם על הכישלון המתמשך של yes למצוא פיתרון הולם לרוב לקוחות החברה. אנו מזמינים אתכם לחתום על עצומה הקוראת לחברת yes למצוא פיתרון המניח את הדעת. כולנו משלמים על הטלוויזיה שלנו במטרה לראות את התמונה המלאה, ולא רק כ-75% ממנה. וכל עוד אין פיתרון - אין מנוס מהמסקנה שהטכנולוגיה הזאת - חדשה ונוצצת ככל שתהיה - עדיין לא מוכנה, ו-yes צריכה להפסיק ולהשתמש בה ולעבור לשדר את תוכניות המסך הרחב שלה בלטרבוקס, בדיוק כמו בערוצים האחרים.

העצומה וקולות המחאה שלכם לא יהיו לשווא. אנחנו מתכוונים להילחם בנושא ללא לאות וללא פשרות כולל פניות לרגולטור ולשאר "חלונות גבוהים" ואמצעי תקשורת רבי תפוצה. תמיד החזקנו מ-yes כחברה שקשובה ללקוחותיה ולכן הסחבת בעניין תמוהה בעינינו ומקוממת עד מאוד. לא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע לפתרון שיהיה לטובת הצופים ולא לטובת האגו של המנהלים.

השמיעו את קולכם!

עדכון: בשיחה נוספת שקיימתי עם מר איציק אליקים, נאמר לי ש"yes היו קשובים לבעיה הזאת והתכונה המדוברת (לטרבוקס) נלקחה בחשבון והיא מפותחת. התכונה הזאת צפויה להגיע אלינו בגרסת העדכון הקרובה שתהיה - עניין של מספר חודשים". על פי גרסת העדכון הזאת יוכל כל צופה לבחור איך לראות את התכנים ה"רחבים" - במסך רגיל 4:3 (כשהשוליים מקוצצים - המצב כפי שהוא כיום), במסך רחב אנמורפי 16:9 או במסך רחב לטרבוקס (עם פסים שחורים למעלה ולמטה).

כולנו תקווה שהגרסה המדוברת תצא כמה שיותר מהר, כדי שנוכל כולנו ליהנות מהשידור במסך הרחב.








אני מסכים לתוכן הדברים בעמוד זה ומעוניין להביע את תמיכתי במאבק.

כינוי
(זה השם שיופיע בדף החתימות שיתפרסם באתר)
שם אמיתי
(שמכם האמיתי, שלא יתפרסם באתר)
אימייל
(גם כתובת המייל שלכם תישאר שמורה במערכת האתר)





לצפייה באנשים החתומים על העצומה