המסך המפוצל

הממיר 8/1/06

לא פחות מארבע סדרות חדשות נפתחו השבוע - רומא, ג`וש בעירום, הף, וניצבים. שתי סדרות חזרו לעונה שנייה, וסדרה נוספת נעלמה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-01-2006
188 תגובות
10. "הבית הלבן" סיפקה השבוע פרק מצוין, כשמצבו הבריאותי של נשיא ארה"ב הידרדר וכולם עקבו בדאגה אחר מצבו. הדבר המפתיע בכל הסיפור הזה הוא שהפרק שודר יממה לפני הדרמה עם ראש הממשלה האמיתי שלנו. האירועים בפרק עצמו היו פחות דרמטיים מהאירועים במציאות, ועדיין קיבלנו שם 42 דקות של טלוויזיה מצוינת, החל מהנשיא שמוצא דרך מקורית לצאת מהמטוס, דרך הדרמה המשנית עם האסטרואיד וכלה באיבוד העשתונות של בראטלט בזמן צחצוח השיניים. אנחנו לא רגילים לראות כך את הנשיא האמריקאי האהוב מכולם, והמשחק המשובח של מרטין שין היה חלק בלתי נפרד מהעוצמה של הסצנות הללו.

9. פרק הפתיחה של "הף" היה נחמד למדי. הפתיח מהמם, המעברים בין הסצנות מקסימים, הרגעים הקומיים - האישה שנרדמת בעמידה, למשל - חביבים וגם הדרמה עשויה מצוין עם הנער שמתאבד במשרד של הף ומה שהתפתח בעקבות העניין. קצת הלכתי לאיבוד בכל הקו העלילתי עם הקבצן התמהוני ההוא, אבל אני מניח שנקבל הסבר בפרקים הבאים. בסך הכל, "הף" עושה רושם של סדרה שכדאי לראות.

8. עוד סדרה שכדאי לראות היא "רומא", שגם לה יש פתיח יפהפה. מעבר לזה, מדובר בהפקה מרשימה - החל מהשחזור התקופתי וכלה בעשרות השחקנים המצוינים. כמה סצנות הצליחו לרתק אותי למסך, אבל חלק מהסצנות האחרות היו משעממות מעט. ועדיין - מבין הסדרות החדשות שנפתחו השבוע, נראית "רומא" כאחת היותר מעניינות.

7. עוד סדרה שנפתחה השבוע היא "ניצבים", שבהחלט שיחקה אותה בכל הנוגע לאלמנט ה"אנחנו לא שמים על אף אחד". אנדי, הדמות הראשית בגילומו של ריקי ג'ארביס, יכול לזכות בתואר "הדמות הכי אגואיסטית" בלי להניד עפעף. בן סטילר, שהתארח בתפקיד עצמו בפרק הראשון, עשה סוג של פארודיה עצמית חביבה למדי ובאופן כללי הפרק היה מעניין וזורם.

6. פרק חביב קרה אמש ב"מכושפות". העלילה הראשית של "המתגשמים" נראית, לפחות בינתיים, מעניינת, כשאנחנו לא ממש יודעים מה המטרות האמיתיות שלהם. עלילת ה"מה היה קורה אם ליאו היה מגלה לפייפר שהוא מתגשם" היתה בנויה בצורה לא רעה. זה עדיין "מכושפות", אבל משהו בעונה הזאת עובד.



5. "ג'וש בעירום" היא הסדרה החדשה הרביעית שעלתה השבוע, והדבר הכי מעניין שאפשר להגיד עליה שהיא סבירה. שום אירוע שם לא נחקק בזיכרון, את חלק מהסצנות ראינו כבר בהרבה סדרות אחרות, וכקומדיה בת 23 דקות היא בהחלט ניתנת לצפייה. לא יותר מזה.

4. שבוע ראשון של העונה השנייה של "השמינייה" והעסק לא נראה מעודד במיוחד. כבר בפרק השני לעונה התגלה סוג של "תסמונת העונה השנייה של השיר שלנו" כשאחת הדמויות אמרה את המשפט ההו-כה-מודע-לעצמו "צריך לעשות עלינו תוכנית טלוויזיה. או שבעצם לא, כי אנחנו סודיים". גיחי. אלמנט שיר-שלנו-אי נוסף התגלה בדמותו של גולן אזולאי שהגיע לעשות פחות או יותר את אותו תפקיד שעשה בדרמה המוזיקלית היומית מינוס הכיפה. חבל, כי העונה הראשונה דווקא היתה מרעננת. בעצם, זה בדיוק התהליך שקרה ב"השיר שלנו".

3. שוב צריך לדבר על הבאנרים המעצבנים של yes? אין ברירה. בטח לא כשב"הקאמבק" וב"ניצבים" הוא עולה על חלק אינטגרלי מעלילת הפרק. וכשעושים את זה בצורה כזאת - זה מעיד על זלזול בתכנים ובצופים, דבר שאנחנו ממש לא רגילים אליו מ-yes. דווקא ב"אי שם" המתינו עד סיום הכתוביות שעולות על אירועי סיום הפרק, והעלו את הבאנר רק כעשר שניות לאחר החשכת התמונה.

2. נכון ש"סמולוויל" היא לא הסדרה הכי אינטליגנטית בעולם, אבל עלילת הפרק של השבוע שברה שיאים חדשים של טיפשות. עזבו בצד את ההסבר המטופש שניתן לגבי ההתבגרות המואצת של אוון, ואיך זה קורה פיזית. אבל איך ניתן להסביר תינוק שבין-לילה הפך לילד, והוא כבר יודע לדבר(!), לקרוא(!!) ולרצות לראות טחנת-רוח(?!). מטופש. נורא מטופש. גם רמת הדיאלוגים בפרק היתה מטומטמת להפליא.



1. שלום ערוץ ביפ, מה שלומכם? איך אתם מרגישים היום? הכל בסדר? אז מה? נמאס לכם? שידרתם שלושה פרקים מהעונה הרביעית של "פיוצ'רמה" והחלטתם שזה מספיק? אין שום הצדקה לקטיעת עונה בסדרה שהסתיימה לפני כל כך הרבה זמן. מתי אתם מתכוונים להחזיר את הסדרה? למה הפסקתם אותה מלכתחילה? מה נסגר איתכם?


בשולי הממיר
לא שכחנו שגם העונה השנייה של "מתים במשרה חלקית" נפתחה השבוע. היה נחמד. "עונה-1"-נחמד.

שתי פליטות "פיירפליי" הופיעו השבוע בסדרות טלוויזיה. את ריבר קיבלנו ב"4400" ואת קיילי ב"הף".

רייצ'ל רוזנברג, האם ב"ניפ/טאק" (פרק טוב מהרגיל, אגב) היתה השחקנית ג'ני או'הרה, שהיא גם האמא של דאג מ"מלך השכונה".

ביל סמיטרוביץ', עוזר התובע קנת' וולש מ"הפרקליטים" התארח ב"מספ7ים" השבוע. גם גלוריה רובן ("אי.אר") היתה שם.