המסך המפוצל

הממיר 1/1/06

פרקים מצוינים באברווד ובפיוצ`רמה, סוף העונה של 4400 והפמליה, פתיחתה של אבי הלהקה והתופעה המעצבנת של השנה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-01-2006
289 תגובות
10. שוב מצליח פרק של "אברווד" להיות השיא הטלוויזיוני של השבוע מבחינתי. זה לא רק בגלל האירוע המשמעותי של סוף העונה השנייה שזוכה עמוק בתוך העונה השלישית לפיתרון, זה לא רק בגלל הסצנה הטעונה והחזקה כל כך בין אפרם לאביו בחדר במלון, שיש בה כל כך הרבה: ההלם של הבן, המבט העצוב של האב, שיודע שעשה טעות איומה שהוא עומד לשלם עליה, ואין לו ממש מה לעשות בנדון, והמשחק של שניהם שהופך את הרגע לאחד החזקים בסדרה. זה גם בגלל כל אלה, אבל גם בגלל תאונת הירייה שהתרחשה במקביל, בה ירה אב בשוגג בבנו. ההקבלה של האירוע הטרגי הזה למצבם של אנדי ואפרם היתה אחד הדברים היותר יפים שראיתי לאחרונה בסדרת טלוויזיה.



9. אחד הפרקים היותר מצחיקים של "פיוצ'רמה" שודר השבוע - "אנתולוגיה של עניין 2", ובמרכזה השאלה הניצחית והחשובה מכולן: מה היה קורה אם העולם היה נראה כמו במשחקי מחשב. התשובה: ווקה ווקה ווקה ווקה. אחד הפרקים המשובחים בסדרה, בגלל עשרות בדיחות (ויזואליות וטקסטואליות) משובחות, אבל בעיקר בזכות "Oh no! fry is dead" והתשובה המתבקשת " It's OK, I had another guy". אדיר.

8. "4400" סיימה עונה ראשונה בפרק משובח בו התבררה לנו סיבת חטיפתם של אלפי האנשים התמימים. ראוי לציין בהקשר הזה את משחקו המשובח של קייל, במיוחד ברגעים שהוא לא משחק באמת את עצמו. הסיום של הפרק בו מדבר טום עם האיש מהעתיד בתחפושת של קייל בתוך מעגל האור היה עשוי בצורה נהדרת, כמו גם הפיתרון לתעלומה המרכזית. גם המאבק המתבקש בין שון לאחיו בגלל ניקי היה עשוי בצורה מעניינת. כל הכבוד ל-HOT3 על שידורה של העונה השנייה ברצף (למרות האיחור הלא קטן בהבאת העונה הראשונה).

7. "העשב של השכן" היא אחלה סדרה, והסוף של הפרק ששודר השבוע היה מקסים בצורה מיוחדת. בעיקר בזכות המשפט "הכופרים מוכנים להיענות לדרישותיך" שאומרת ננסי לבנה שיין, והסצנה של סילאס עם חברתו החרשת, בה כל אחד מהם מדבר ב"שפתו" של השני.

6. "מכושפות" אף פעם לא היתה סדרה טובה במיוחד, אבל הפרק של אתמול לקח רעיון לא מאוד מקורי (ספר מכושף שמכניס אליו אנשים שקוראים בו) ועשה אותו בצורה מקורית ויפה (סרט פילם-נואר בשחור-לבן שרק אם פותרים את התעלומה המרכזית שבו ניתן לצאת מהכישוף).

5. זה לא מספיק מגרה את העין, זה לא מספיק מצחיק, ולמרות כל הקולות המוכרים, "אבי הלהקה" - למעט מספר מצומצם של בדיחות חביבות - לא מספקת את הסחורה. אפילו "פראיים" לגמרי" שכולם נהנים להגיד כמה שהיא גרועה (והיא לא, אגב), מצחיקה ממנה.

4. "חמישייה" היא קומדיה לא מאוד מוצלחת שמשודרת בערוץ 3. השיבוץ שלה: שבת, 17:50. בערך. לפעמים. מה זאת אומרת? שערוץ 3 לפעמים משדר שם פרק, לפעמים לא, על פי ראות עיניו. למה? אין לי שמץ של מושג. אז נכון שמדובר בקומדיה אווילית ומטופשת, אבל אם אתם כבר משדרים אותה, למה להתעלל בה?

3. עדיין לא נרגעתי מקדחת הבאנרים החדשה של yes. צופה הטלוויזיה הממוצע יושב ורואה את סיום הפרק ב"אוז". היל מסכם כרגיל את הפרק. הוא אומר את המשפט האחרון ומביט למצלמה. הפריים האחרון עוד מתמקד בהיל, אבל את הבנארים זה לא מעניין. הפרצוף של היל מוקטן וההודעות הרגילות מתחילות לעלות על המסך. אז גם נשמעת מוזיקת הסיום של הפרק ובמשך 25 השניות הבאות המסך נשאר בצורה כזאת. כתוביות הסיום בחלק ממנו והודעות המערכת של yes על החלק השני. לאחר מכן נעלמים הבאנרים ו-15 השניות האחרונות של כתוביות הסיום מוצגות על המסך ללא הפרעה. זה אולי נשמע לכם קצת קטנוני, אבל זה ממש לא. זוכרים את הדיון שהתנהל כאן בנוגע ל"תנו למשפט האחרון של הפרק להפסיק להדהד"? על זה בדיוק אני מדבר. למה לא לחכות שהיל ירד מהמסך? למה לא לתת חמש או עשר שניות לצופה "להתאושש" מהאינטנסיביות של הפרק? הרי גם ככה אתם לא משתמשים במלוא זמן המסך של כתוביות הסיום. חכו עשר שניות ולאחר מכן, שימו את 25 השניות של הבאנרים. ולא, אין זה אומר שאני מעודד את הימצאותם של הבאנרים על המסך, אבל אם אין ברירה (ולדעתי, כמובן שיש ברירה), אז לפחות עשו את זה בצורה שהכי פחות תפגע בצופה.

2. קשת שוב הקדימה את שידורה של "אמאל'ה" במספר דקות. זה כבר מזמן לא מפתיע שתופעות כאלה קורות, אבל זה כמובן לא מצדיק את קשת ששוב גרמה לחלק מהצופים לפספס את הפקת המקור החדשה שלהם. הרייטינג, אגב, היה נמוך בהרבה מזה של הפרק הראשון. יכול להיות שזו אשמתכם, קשת?

1. הציון הגרוע של השבוע מוקדש לדבר שהכי עיצבן אותי בשנת 2005 - התופעה המקוממת שהגיעה לפני שבועיים גם לערוצי yes - הכתובית שמבשרת מהי התוכנית הבאה. כל הערוצים שמשתמשים בזה, זוכים לציון הגרוע ביותר לשנת 2005. כי כמה שקשת מצליחה לעצבן עם הקדמה של תוכניות, אתם משתמשים באמצעי בזוי כל השנה בכל תוכנית סתם ככה, כי בא לכם.


בשולי הממיר
פרק הסיום של "הפמליה" היה טוב, כמו כל העונה השניה. היה נחמד לראות שם את ריצ'רד שיף מ"הבית הלבן" שרוצה לשחק בקולנוע.

זואי מ"פיירפליי" (וג'סמין מ"אנג'ל") חזרה לתפקידה כאנה אספינוזה ב"זהות בדויה", בפרק טוב שהחזיר למסך את סארק. השחקן סבסטיאן רושה ("אודיסיאה 5") הופיע אף הוא בפרק.



די בי סוויני, האבא של דינו ב"מה בנים רוצים" התארח ב"קארן סיסקו".

ג'וזף גורדון לויט, טומי מ"מפגשים מהסוג האישי" קפץ לתפקיד אורח ב"מספ7ים".

מאט גריינינג, היוצר של "פיוצ'רמה", תרם את קולו לפרק של "משפחת סימפסון", שגם אותה יצר.