המסך המפוצל

הממיר 6/11/05

שובה של ארץ נהדרת, פרידה זמנית מהאוס, שבוע מעולה של בטיפול, מלך השכונה מצחיקה, מה זה השטויות האלה? ככה לא מתנהגים!

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-11-2005
135 תגובות
10. השבוע השני של "בטיפול" אחרי חופשת החגים הכפויה היה סוער במיוחד: ביום ראשון קיבלנו את הפגישה הראשונה של ראובן עם נעמה, מה שהציג לנו חלק מהאירועים בפרספקטיבה מעט שונה. גם המשחק של איילת זורר היה מושלם, כשההתנהגות שלה היתה שונה לחלוטין, כאילו מדובר בשתי בחורות שונות. ביום שני - שוב יציאה מהמסגרת, כשראובן מנסה לתקשר עם הבת שלו (עוד שחקנית מצוינת). זה היה פרק מחשמל, כתוב היטב ומרגש. הסיום, שהציג את ראובן כמישהו שלא יכול לבטא את הרגשות שלו (הקטע עם הצרחה) היה נפלא במיוחד. ושלושה ימים אחר כך הגיע השוק הגדול בצורת מותו הטראגי של ידין. שוב ושוב אנחנו מקבלים הוכחות לכך ש"בטיפול" היא פשוט סדרה משובחת.

9. "האוס" סיימה עונת ביכורים מצוינת, עם פרק סיום סטנדרטי ומשובח. היו אירועים בולטים בפרק, כמובן - שלושת הרופאים שמתייצבים נגד האוס בבואו להזריק לבעלה של סטייסי את הקוקטייל, והאוס שמערים עליהם; הוידוי של האוס שחלק ממנו רוצה שהוא ימות; ה-HE will של סטייסי שמתייחס לזה שבעלה יסלח לה בניגוד להאוס, מה שבסופו של דבר אכן קרה, כשהיא החליטה בשבילו והוא נשאר איתה (כנראה) - אבל מה שבאמת מאפיין את סיומו של הפרק אמש זו הידיעה שעד הפרק הבא בסדרה, יעבור עוד זמן רב. אנחנו נתגעגע ל-"Hello, sick people" של אחת הדמויות היותר מיוחדות בזמן האחרון בטלוויזיה שלנו.

8.5. אזהרת התלהבות וסופרלטיבים בקטע שלפניכם: הצוות הנפלא וחסר הפגמים של "ארץ נהדרת" חזר סוף סוף לחיינו בשישי האחרון. אולי זה רק אני אבל מהרגע הראשון ועד כתוביות הסיום לא הפסקתי לצחוק לרגע. הכתיבה שנונה, החיקויים מעולים, המשחק משובח, מה עוד אפשר לבקש? עם שילוב של הומור נונסנס, סאטירה פוליטית, וסתם צחוקים לחבר'ה, קשה שלא לאהוב את "ארץ נהדרת". ראויים לציון מיוחד: המערכון הסאטירי הקשה בפתיחה - "מי שירה", החיקוי הגאוני של טטיאנה הופמן, דמות הזולנדר של אסי כהן, אפילו את הרעיון הנדוש והשחוק של "איפה הם היום כוכבי החינוכית" הם עשו כל כך מקסים עם עיבוד נהדר לשיר הגרוטיאדה. ואם מישהו לא מסכים איתי ורוצה להתקוטט, אז בואאא! (Bosco)



8. פרק נהדר ב"אברווד". שוב גילינו שהסדרה יודעת לטפל ברגישות מופלאה בנושאים עדינים. והפעם: סקס. הסצנה המקסימה שפתחה את הפרק, עם המחשבות של אפרם ואיימי; שני האבות שמבינים לבד את מה שעומד לקרות ומשתמשים באותו משפט כדי להעביר את זה: Be Safe; ההעדפה שלהם לא לדבר על זה בצורה מפורשת; ובכלל - כל מערכת היחסים בין אפרם לאיימי עשויה בצורה כל כך נהדרת, שפשוט כיף לראות את זה.

7. נדיר שסדרת אנימציה מצליחה לגעת נכון כל כך בצופה. "פיוצ'רמה" של השבוע בביפ הצליחה בכך עם סיפור אחיו-גונב-התהילה של פריי. סיפור נוגע ללב ויפהפה על קנאת אחים ועלה תלתן מחומש למזל, שלא הפריע לבדיחות הרגילות בסדרה להגיע בקצב הרגיל שלהן, הסתיים בטוויסט לא צפוי. מבריק.

6. "מלך השכונה" היא סיטקום צפוי מהזן הישן. רוב קווי העלילה בפרקים השבועיים צפויים לחלוטין - כשדאג משקר לקארי על נושא כזה או אחר, ברור לגמרי שקארי תגלה את זה. ברורה לגמרי גם הדרך בה קארי תגלה את השקר. גם הפרק הזה לא היה שונה, ובכל זאת הפרק עצמו היו עשוי בצורה טובה, מה שהופך את "מלך השכונה" לאחד הסיטקומים המוצלחים היחידים בטלוויזיה של 2005. הקטע עם העיתון, קארי שמנסה לברר מה קורה בקבוצת התמיכה של דאג (מספרים להם שיש גם מפורסמים שמנים. השמנה ההיא מ"הפרלקיטים", לדוגמא. ואז נותנים להם מודלים רזים. לדוגמא, הבחורה האחרת מ"הפרקליטים" - הכל פרי המצאתו של דאג, כמובן), הרעיון לגרום לדאג להאמין שהוא אוכל בגלל הזעם של קארי, הקטע הנפלא בקולנוע - אלו פשוט בדיחות שעובדות. ועוד הערה קטנה: נדמה לי שפרקים בהם משתתפים דאג וקארי בלבד (כשהחברים של דאג ואבא של קארי נעדרים מהם) הם פשוט פרקים טובים יותר.

5. "ככה לא מתנהגים" של גורי אלפי היא תוכנית חמודה. יש בה קטעים מצחיקים והיא מעניקה גם כמה רגעים באמת מעניינים; "מה זה השטויות האלה?!" של עדי אשכנזי פחות טובה. כן, הפתיח שלה מקסים, והיא גם מצחיקה לפעמים, אבל רגעי העניין בה קטנים יותר ולרוב היא משעממת. יתרון לרשת. "לרקוד עם כוכבים" של רשת היא פשוט תוכנית משעממת, שנמרחת הרבה יותר ממה שהיא אמורה להיות. אם היא היתה טיפה מהודקת יותר, קצבית יותר, אולי היה מעניין לצפות בה; "נולד לרקוד" של קשת היא "כוכב נולד" לעניים, שרוב הזמן הצליחה רק לגרום לגעגועים לדבר האמיתי, אבל קטע אחד בתוכנית היה פשוט בלתי נשכח - אישה בת 50 חולת פוליו בכיסא גלגלים רוקדת (!) יחד עם בן משפחה שלה. צריך לראות את זה כדי להאמין. יתרון לקשת. הסיכום? שיוויון בין הזכייניות.

4. גם תוכנית הגמר של "המוח" שודרה השבוע, מישהו זוכר? היה קטע חמוד אחד במהלך התוכנית - הקטע בו התבקשו המתחרים להשלים את המילים החסרות בלקט שירי אהוד מנור יחד עם כוכבי הפסטיגל המתקרב. מעבר לזה - אני לא חושב שיהיה מי שיתגעגע לשעשועון הבינוני הזה. במקביל עלה אברי גלעד עם "מה נהיה" בישראל 10, שלמרות טוויסט מסוים (הניתוק לשבוע) נראה די דומה לתוכניתו של ארז טל, אבל קליל יותר ופומפוזי פחות. ועדיין - שעשועון לא מרתק במיוחד. הדבר הכי מגניב בתוכנית היה לגלות שם את ניב קייקוב, מפליטי "כוכב נולד 3", כאחד המתחרים. ואם זה הדבר הכי מגניב בתוכנית, כל מילה מיותרת.

3. הדבר הגרוע ביותר בטלוויזיה הוא חוסר שמירה על לוח שידורים קבוע. רשת, כבר ביומה הראשון בתקופת הזיכיון החדשה, הצליחה לעצבן פעמיים. "ככה לא מתנהגים" עם גורי אלפי משובצת באופן קבוע בימי ראשון, אלא שתוכנית הפתיחה שודרה שם כבר ביום שלישי, ה-1/11/05. למה? בשביל מה זה טוב? את מה זה מקדם בדיוק? האם זה לא מבלבל את הצופים שחושבים שיקבלו את הפרק השני ביום שלישי שלאחר מכן? איפה ההיגיון? ככה באמת לא מתנהגים, רשת. אבל זה הדבר הפחות מכעיס...

2. בזמן האחרון יש יותר מדי תקלות הקשורות בכל נושא המסך הרחב בערוץ +yes. זה התחיל עם "החיים הם לא הא-הא" ששודרה בשלושה פורמטים שונים (שיא חריג, במיוחד כשמדובר בסדרה בעלת שלושה פרקים בלבד), והשבוע המשיך עם שידור במסך מתוח של "הכי גאים שיש". לזכותם של אנשי yes ייאמר שהתקלה סודרה לאחר שש דקות של פרק, ועדיין מדובר בתופעה שלא צריכה להתרחש כלל, במיוחד עכשיו לפני עונה חדשה ומסקרנת במיוחד שעומדת לעלות. כולי תקווה שכל העניינים הטכניים הבעייתיים ייפתרו לפני פתיחתן של הסדרות החדשות.

1. ככה לא מתנהגים, רשת, פעם שנייה. מילא להחליט מראש ששני הפרקים הראשונים של סדרה כלשהי ישודרו בימים נפרדים - אבל להחליף ברגע האחרון פרק בשידור חוזר בפרק חדש? אפשר להתווכח עד מחר אם אפשר או אי אפשר היה לעדכן את לוחות השידורים הדיגיטליים בזמן (ב-yes הספיקו, ב-HOT דווקא לא), אבל זה לא שינה את העובדה שמנויי HOT שבדקו בממיר הדיגיטלי שלהם גם בזמן שידור הפרק, גילו שמדובר בפרק סיום העונה הראשונה בשידור חוזר, בעוד שבפועל שודר פרק פתיחת העונה השנייה. אני בטוח שחוץ ממני היו עוד הרבה אנשים שהחמיצו את פתיחת העונה. ורק בשבילם צריכה רשת לשדר אותו שוב היום (מה שכנראה לא יקרה).



בשולי הממיר
שמתם לב שב-yes Weekend הלכו השבוע על מוטיבים דומים? "סמולוויל" ו"אברווד" עסקו בסקס, בעוד "המפענחת" ו"מספ7ים" עסקו בירי בבנק ובשוד בנק. מקריות?

טיטוס ווליבר, שהיה ד"ר אריק האקט ב"יש לה את זה", קפץ לבקר ב"מדור המיוחד" של "חוק וסדר".

השחקן הותיק מייקל יורק (סרטי "אוסטין פאוורס" למשל) התארח השבוע ב"בנות גילמור" כאשר פלמינג.