המסך המפוצל

אין מה להפסיד

ערוץ 10 עלה היום, ושגיא אישה טוען שעוד לא אבדה תקוותנו. אז למה האחרים כן?

מאת: שגיש

פורסם: 28-01-2002
11 תגובות
עם התוודעותי לעולם הטלוויזיה המהוקצע יותר ופחות, ובמיוחד אחרי שהטיפו לי אנשים חכמים ומביני עניין, התובנה הכי ברורה שהוארה לי היא שמתחרות בין חברות גדולות - האנשים הקטנים חושילינג זוכים. לפיכך לא ברור לי ההספד הקדם-עלייתי-לאוויר שממהרים כולם לתת על הערוץ החדש בכלל, ועל תוכניות המקור הייעודיות - שבעיניי נראות חביבות למדיי - בפרט.

ממהרת לומר איילת שני (רייטינג, גיליון 136): "תיק העיתונות של ישראל 10 על כריכתו ההדורה כמעט ונבלע כולו בפיהוק הענק שעורר בי", חש להוסיף אביעד קיסוס: "אנחנו זקוקים לעוד ערוץ 2 ממש כמו שאנחנו זקוקים לעוד ערוץ החיים הטובים או לעוד ערוץ הולמרק" ומקנח יובל נתן: "ערוץ 10 מגיע. למישהו יש כוח להתרגש?". ואני שואל: למה ככה? הייבשו עצמותיכם מן התקשורת הישראלית? האבדה תקוותכם לטלוויזיה סבירה-עד-איכותית בישראל? והאם פנינה דבורין אינה מספקת לבדה אתנחתא קומית טובה דיה עבורכם, בניסיונה הקלוקל לחקות את מגישת "החולייה החלשה" הבריטית באומרה "שלום" בטון ביצ`י מושחז? רק זה שווה ערוץ שלם.

ואחרי הכל, ובעיקר בגלל שמדובר בעוד ערוץ מסחרי שיריב על זמן פרסומות עם הזכיינית המונופולית, אני צופה עדנה. אז לא רק שיש כאן מישהו שבאמת צריך לרצות את הציבור כדי לקבל פלח מן העוגה, הוא גם צריך לעשות זאת בצורה מקורית. גיל ריבה, טל ברמן ונטלי עטיה - כל אלה נותנים טון קליל לערוץ החדש עם תוכניות לייט, ונקווה, גם עם ציניות ברמה הנכונה ונצנצים לרוב. גם המסך המפוצל עשר.