המסך המפוצל

האקשן מתחיל

זינוק לאתמול, אנטרפרייז ורגליים קרות הן רק חלק מהסדרות שמצפות לנו בערוץ 10 החדש. גם הערוצים האחרים נותנים פייט לערוץ המסחרי החדש, ומביאים אף הם סדרות רכש חדשות ועונות חדשות של סדרות מוכרות ואהובות, שעולות ממש בקרוב

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-01-2002
12 תגובות
ביום שני זה קורה. הערוץ המסחרי השני, שהוא הערוץ השלישי, או בשמו הנכון "ערוץ 10", זה שמתהדר בשלל פרסומות ברחבי הארץ על כך שכולנו, למרות הכל, עשר, עולה לאוויר. יותר מהכל, עלייתו של הערוץ החדש לאוויר, נותנת את האות לשטף סדרות רכש חדשות שעולות גם הן ממש בקרוב, וכן לעונות חדשות של סדרות מוכרות ואהובות.

זה מתחיל עם "זהו זה" בשידור יומי. "סרט ערבי", אחד מעשרות הפרקים שהפכו לקלאסיקה, ישודר ביום שני הקרוב ויפתח רשמית את השידורים היומיים (ימי חול) בשעה 16:00, הלא היא שעת השידור המקורית והאהובה של התוכנית המקורית והאהובה. לפחות עד שהיא ניסתה מעבר לא מוצלח במיוחד לערוץ 2.

עוד סדרה שזכורה כקלאסיקה, היא "זינוק לאתמול", בכיכובו של סקוט באקולה, שמשתתף גם באנטרפרייז, סדרת רכש נוספת של ערוץ 10. "זינוק" מספרת את סיפורו של סמואל בקט שמשוטט לו ברחבי הזמן באותה קלות בה עושים זאת דאג וטוני ביס פלוס בלווין. 97 פרקים וחמש עונות יש לסידרה, אותה נזכה לראות בימי שבת, ממש במקביל לוויאג`ר שמשודרת באותו הזמן בלווין.








שלל סדרות רכש נוספות מצפות לנו בערוץ המסחרי החדש. חלקן מצליח בארה"ב (סדרת בת נוספת של חוק וסדר: כוונה פלילית, שמשודרת מול חוק וסדר המקורית בערוץ הראשון, "אד" שהיתה מועמדת לשלל פרסי אמי, "חברות טובות" ו"ג`ורדן"), חלקן פחות ("אז ועכשיו", "מקפצת החיים" ו"הבלתי נראה"). אנחנו, בכל אופן, נוכל לשפוט אותן בשבועות הקרובים.

עוד סדרה נפלאה שצופי הלווין כבר הספיקו לראות, להכיר, להתרשם ולאהוב, היא "רגליים קרות" (זהירות, בלינק יש ספויילרים לפרקים הראשונים), שמספרת את סיפורם של שלושה זוגות בשלבים שונים לחייהם. הזוג הבורגני, הזוג הבעייתי והזוג שעוד לא הספיק להיות זוג, בגילומם של צוות שחקנים מהמופלאים שידעה הטלוויזיה, יחד עם תסריט מהודק, צילום מבריק ועריכה גאונית, הופכת את הסדרה לאחד הדברים הכי טובים שתראו על המסך שלכם בזמן הקרוב ובכלל.






במקרה או שלא במקרה, מתחילה ביום שני הקרוב, עונה חדשה (רביעית) של סדרה בריטית נפלאה נוספת, ליגה משלהן, שמספרת את סיפורה של קבוצת נשים שמשחקים כדורגל בצורה מקצוענית. ליגה משלהן מוצבת לה בלוח המשדרים מייד אחרי רגליים קרות, שממשיכה את שידורי העונות המתקדמות יותר, במקביל לשידורי העונה הראשונה בערוץ החדש. מבולבלים? חכו. הבלגן רק מתחיל.

ערוץ 3 של הכבלים (שמשודר כמובן גם בלווין) הביא ארצה את הסדרה החדשה של קריימר. מייקל ריצ`ארדס בתפקיד הבלש המופרע נרדוזה, לא ממש הצליח להצחיק את האמריקאים למרות ההשתטויות הרגילות הזכורות לטובה מ"סיינפלד", והוא נפל אחרי שמונה פרקים בלבד, כמעט כמו "בוב פטרסון" בגילומו של ג`ייסון אלכסנדר, הג`ורג` שבחבורה. ככה זה כשאיליין וג`רי לא שם. אצלנו, תוכלו לראות את "המופע של מייקל ריצ`ארדס" החל מיום שלישי הקרוב, במקום "שחר" ממנה הצלחנו סוף סוף להיפטר.






הפרומואים כבר התחילו, בלוטות הצחוק נמצאות בהיכון, עונה חדשה של "הצלף בפוני" מגיעה אוטוטו ללווין. שלוש קומיקאיות בריטיות מדהימות ומוכשרות בטירוף, יפילו אתכם לקרשים, אם רק תתנו להן צ`אנס. החלק (הכמעט) הכי טוב בכל תוכנית הוא הסוף, בו לוקחות הבנות שיר מוכר יותר או פחות ועושות עליו פארודיה מבריקה עם עיבוד מוזיקלי מדוייק.






שלוש עונות היא כבר רצה בארה"ב. "מלקולם אין דה מידל". קומדיה ראויה ביותר מרשת "פוקס" שמתארת את החיים במשפחה, שלהגיד שהיא לא מתפקדת יהיה אנדרסטייטמנט עבורה. האמא מרוכזת מדי בעצמה ובעבודות הבית, האבא לא ממש מורגש או יותר מדי מורגש, ורק מלקולם, האח האמצעי, תקוע לו באמצע, לא מגשים את הפוטנציאל שיש לו כילד מחונן וקצת חנון (חנון? מלקולם? לא. לא באמת)






סמנו ביומן: יום רביעי, 13/2/02, מייד אחרי מהדורת חצות. רשת. לא זזים מהבית. יש פרקים חדשים של אוז. לא רוצה להרוס יותר מדי לאלה שרואים עכשיו בפעם הראשונה את הסבב הנוכחי, אבל סוף סוף נזכה לראות מה קרה אחרי ש... בדיוק. החצי השני של העונה הרביעית מתקרב בצעדי ענק, כשהשמועות הזדוניות טוענות שנזכה לראות ברצף גם את פרקי העונה החמישית. ונאמר אמן.






ואם כל הדברים האלה לא מספיקים לכם, אז בסביבות חודש מרץ אמורים לחזור לערוץ 3 פרקים חדשים של "חברים", "אי אר", "דוסון קריק", "בנות גילמור" ועוד. ובאפריל, אמורה להגיע לערוץ Star World בכבלים הקומדיה המופרעת והמשובחת מבית היוצר של מאט גריינינג, יוצר הסימפסונז, פיוצ`רמה.

הערוץ החדש שעולה ביום שני הקרוב מבטיח לנו קרבות עקובים מדם על הצופה הישראלי. הזירה מתחממת, האקשן מתחיל, והצופים, לפחות כרגע, מרוויחים.






זה מה שמחכה לנו, בצורה קצת יותר מרוכזת:

הקלאסיקה של זהו זה, החל מיום שני, 28/1/02, ובכל יום חול, בשעה 16:00, ערוץ 10.
זינוק לאתמול, שבת, החל מ- 2/2/02, בשעה 16:30, ערוץ 10.
אנטרפרייז, ימי חמישי, החל מ- 31/1/02 בשעה 23:15, ערוץ 10.
חוק וסדר כוונה פלילית, ימי חמישי, החל מ- 31/1/02 בשעה 2215, ערוץ 10.
רגליים קרות, העונה הראשונה: ימי ראשון, החל מ- 3/2/02, בשעה 23:15, ערוץ 10; העונות המתקדמות: ימי שני, 21:30, יס פלוס בלווין.
ליגה משלהן, העונה הרביעית: ימי שני, 22:25, יס פלוס בלווין.
מייקל ריצ`רדס, העונה היחידה: ימי שלישי, 20:55, ערוץ 3.
הצלף בפוני, העונה החדשה: ימי ראשון, החל מ- 3/2/02, בשעה 22:25, יס פלוס בלווין.
מלקולם באמצע: ימי חמישי, החל מ- 7/2/02, בשעה 22:00 , ביפ בכבלים הדיגיטליים.
אוז, החצי השנה של העונה הרביעית: ימי רביעי, החל מ- 13/2/02, אחרי חדשות חצות, ערוץ 2.
פיוצ`רמה, לא ידוע מתי. בסביבות באפריל, אולי מאי, Star World בכבלים.