המסך המפוצל

הממיר 16/10/05

סופי העונה של עקרות הבית, האו-סי וזהות בדויה, קצוות מפוצלים, משמרת שלישית, הסמויה, השמיניה, וגם קצת על באנרים, תרגומים וספוילרים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-10-2005
133 תגובות
10. "עקרות בית נואשות" שיחקו אותה בפרק סיום עונה מצוין, שסגר את כל העלילות שנפתחו במהלך העונה, ואף פתח כמה חדשות, משאיר את הצופים בסוג מסוים של קליף-האנגר. אז נכון שאת רוב פיתרון התעלומה הראשית אפשר היה לנחש די בקלות כבר במהלך העונה, אבל הצורה בה הוא הוגש היתה נהדרת, במיוחד בזכות הפתיח המיוחד של תיאור האירועים שהתרחשו לפני שנים רבות. עוד אירוע בלתי נשכח בפרק: ברי מקבלת טלפון על מותו של בעלה וממשיכה לסדר את הבית בשלווה. אבל אז נשברת השליטה העצמית המפורסמת שלה והיא ממררת בבכי. רגע טלוויזיוני מושלם.



9. פרק מעולה נוסף ב"משמרת שלישית", שהתחיל בסצנה נפלאה - ג'ימי הכבאי נקלע לתאונת דרכים רבת נפגעים על כביש מהיר כשהוא נוסע לתומו על האופנוע שלו, מה שמתחיל סדרה של ניסיונות חילוץ והחייאה של חלק מהאנשים שהיו מעורבים בתאונה. ואז, אחרי שחצי פרק חולף לו באינטנסיביות, מגיע הרגע המדהים שבו נפגעת אלקס, שניה לאחר שהיא משחררת את אחד האמבולנסים לבית החולים, מרכב שמגיע במהירות מסחררת, נכנס בה, מעיף אותה באוויר, ואז בורח מהזירה כשצמד השוטרים בוסקו ופיית' מתחילים במרדף אחריו. רגע מקפיא ומצוין. עוד אירוע ראוי לציון: קרלוס מגלה שהאישה שהתייחסה אליו לא יפה, מה שגרר התייחסות לא יפה מצידו, מתה בבית החולים, בעוד אחד מאותן תפניות עלילתיות ש"משמרת שלישית" כל כך אוהבת.

8. העונה הרביעית של "קצוות מפוצלים" המשודרת ב-yes (ספוילר, מן הסתם, לצופי BBC Prime) ממשיכה לשמור על הרמה הגבוהה של הסדרה, וגם הפרק ששודר השבוע לא היה שונה מכך - מלבד סצנת הסיום, בה אלי, היוצאת מהרופא - כנראה מאושרת - נפגעת ע"י מכונית חולפת. צמרמורת. ריצה מבוהלת של גאווין. כתוביות סיום. אי אפשר לחכות כבר לפרק הבא כדי לגלות מה עלה בגורלה של אלי הנשל.

7. העונה השלישית של "הסמויה" נפתחה בשבוע שעבר ב-HOT, וכבר בפרק השני העסק מתחמם עם שובו של עומאר (מחופש לאישה מבוגרת על כיסא גלגלים) וארבעה מעשי רצח בחמש שעות, שחלק מהשיחות עליהם מתועדות בהקלטות של צוות הבלשים. שני רגעים משובחים, אחד משעשע ואחד דרמטי: המשעשע - החקירה בה כל אחד מהצדדים חושב שמדובר במשהו אחר, בגלל השימוש בביטוי "כלב"; הדרמטי - המפגש בקולנוע בין צמד הבלשים לצמד סוחרי הסמים, מפגש שמעלה את התהייה האם בעצם מדובר במפגש בין שתי עבודות רגילות? "עכשיו אנחנו מבלים, אבל מחר נחזור לעבודה וזה ייראה בדיוק כמו אתמול"?

6. "השמיניה" היא ממש לא הסדרה הכי טובה שעשו כאן אי פעם, כפי שנטען פה השבוע באחת התגובות, אבל אין ספק שהפרקים ששודרו השבוע הגבירו את קצב האירועים. אז כן, העלילה הראשית מספיק מסועפת ומספיק מעניינת, פיתוח הדמויות עשוי בצורה מאוד אמינה ומהנה, ואפילו קיבלנו קצת אקשן סביר ומחלק מהשחקנים אפילו משחק טוב, אבל עדיין יש בהפקה הזאת כל מיני צרות שמונעות מהסדרה הזאת להיות באמת סדרה טובה - עדיין יש שחקנים שלא יודעים לשחק, חלק ניכר מהצילום עשוי ברמה מביכה, וסצנה אחת - הבריחה של האם מהכיתה באמצעות התחבאות מאחורי הדלת - היתה עשויה ממש רע. אם מסכמים את השלילי והחיובי בסדרה, אכן מקבלים משהו חיובי, אבל רחוק מלהיות הדבר הכי טוב שנעשה כאן.

5. "זהות בדויה" סיימה השבוע את העונה השלישית שלה עם סגירת העלילות המתבקשת ועם פתיחתה - המתבקשת גם כן - של עלילה חדשה. בעוד החצי הראשון של העונה, עם התעלומה בנוגע לשנתיים החסרות של סידני, היתה מבחינתי חצי-העונה הטובה ביותר בסדרה, הרי שהחלק השני של העונה עם כל עלילת "היי, תראו, אני לורן, התחתנתי עם ווהן, ואני בעצם רעה" היתה חצי-העונה הגרועה ביותר בה. זה לא שלא היו רגעים טובים בפרקים הללו, אבל אווירת המתח הזאת של "מה עומד לקרות? איך הם ייצאו מזה? מה קורה כאן בעצם?" היתה חסרה. הסדרה התקשתה להחזיק אותי, ואם בפרקים מוקדמים יותר הייתי צופה בה בהתרגשות כשהגוף מוטה קדימה, בסוג של סערת רגשות (קצת כמו מול משחק כדורגל טוב, למען האמת), הרי שבסיומה הייתי צופה בה באדישות ובסוג מסוים של חוסר אכפתיות. קצת חבל, וכולי תקווה שהעונה הבאה (שמגיעה בחודש הבא ל-AXN) תחזיר לסדרה את העניין האבוד שלי בה.



4. לקראת עלייתה של "גרג הארנב" היתה תקווה שב-HOT ישכילו לשדר את הפרקים לפי הסדר הנכון ולא לפי הסדר המוזר של פוקס. כשבשבוע שעבר שודר פרק 4 במקום פרק 2 הסתבר שהוחלט על שידור לפי פוקס. אכזבה. אבל כשהשבוע (הפרק השלישי) פתאום שודר פרק 2 במקום הפרק שהופיע במדריכי השידורים, זה של סדר פוקס, שהוא בכלל פרק 11, כבר לא ברור מה קורה שם. מבולבלים? גם אני. האם ב-Xtra החליטו על סדר אקראי חדש משלהם? (Bosco)

3. שלוש הדקות האחרונות של העונה השנייה אצל החבר'ה מקליפורניה ("האו-סי"), שאמנם היו מעניינות, לא הצילו את הפרק מאותו שעמום שרבץ על הסדרה ב(משהו כמו) שבעה פרקים האחרונים שלה. קווי עלילה לא מעניינים כאלה או אחרים נסגרו, קווי עלילה חצי-מעניינים נפתחו, דמות כזו או אחרת מתה (הו, כמה חבל, ולמי בכלל אכפת), דמות כזו או אחרת נשלחה לגמילה, כמה דמויות התחבקו ומחו דמעה. פיהוק אחד גדול וארוך. איפה הפאן? איפה ההומור? איפה הדרמה המעניינת? האם העונה השלישית תציל את המצב או תמשיך עם המגמה?

2. טלעד, באקט אחרון של "אנחנו טלעד, אל תשכחו את זה" הריצה ספירה לאחור לאורך כל יום "הגמר הגדול" של "רצים לדירה" (כן, גם על "סקרבס" כמובן), בצורת באנר מעצבן בגודל של נקודה ירוקה גדולה במיוחד של HOT על הפינה השמאלית העליונה של המסך. סחטיין, טלעד, הצלחתם לגרום לי לשמוח שוב על ההפסד במכרז.

1. איזה מזל שנגמרה העונה של "האו-סי" ושבשבוע הבא לא אמור להיות משודר שם פרק חדש, כי בפעם השלישית ברציפות מצליחים הפרומואים של yes Weekend להשיג את הציון השבועי הנמוך ביותר (שיא חדש, לדעתי). ילדים יקרים, עזרו נא לי להחדיר את המנטרה הקסומה: "אסור להראות חלקים קריטיים משלוש הדקות האחרונות של הפרק בפרומו". זה לא פרומו, זה ספוילר. ואפילו חמור.


בשולי הממיר
אדם רודריגז, מי שהיה ג'סי, בעלה של איזבל ב"רוזוול" התארח ב"עמוק באדמה" כחבר החדש של אשתו של ריקו.

פיטר גרטי, הבלש גרטי מ"רצח מאדום לשחור" והשופט בעונה הראשונה של "הסמויה", היה עורך דין של אחד הנאשמים ב"חוק וסדר: משפט וצדק".

דיוויד איגנברג, סטיב מ"סקס והעיר הגדולה", הגיח ב"אברווד".

"מר תומפסון" שבא להשיג סמים בביה"ח הוא אלכסנדר צ'אפלין, ששיחק גם ב"ספין סיטי" וממשיך את המגמה של ביל לורנס להביא את כל מי שאי-פעם שיחק שם להופעת אורח ב"סקרבס" (אני מחכה לקארלה גוג'ינו וג'ניפר אספוזיטו. יאמי!) (אסף רזון).

עוד פרק מקסים של "מה בנים רוצים" עבר עלינו השבוע ובראשו הסצנה המגניבה של השיחה המרובעת במסדרון כשבן מנסה להתחמק מאביה של סו, והדיאלוגים עוברים בין דינו וג'קי. מקסים. ואפרופו "מה בנים", זוכרים את אודרי מ"דוסון קריק"? השבוע היא הגיחה שם לפתע. התגעגענו.



אמש שודר בשידור חוזר הפרק ב"ג'ואן מארקדיה" בו מתארחים סניידר, ארמין שימרמן, בתור המורה לאזרחות ומשפטים של ג'ואן, ואדם ווילי, ששיחק בפרק את אחת מצורותיו של אלוהים ומופיע בצירוף מקרים מפתיע (או שלא) בתפקיד ג'ק במחזה "Into the Woods", דבר שצוין גם ב"בנות גילמור" כשווילי הופיע שם כתלמיד שמשתתף במחזה - מה שמתקשר לפרק של "ג'ואן" שעסק ב"ג'ק והאפונים"
(שניקלפריץ).

טלעד שידרו את הפרק האחרון של "זהות בדויה" ללא פרסומות. זה לא ממש ציון לשבח בהתחשב בשעה בה שודר הפרק - 01:10. אפשר היה להתחשב קצת יותר בפרק האחרון לעונה. זו היתה טעימה איך הפרקים ייראו כשישודרו ב-AXN - ארבעים דקות רצופות של מתח, פעולה, דרמה ועונג צרוף - יום יום! (Mr. Wings)

ליוצרי "השמיניה" יש חוש הומור, מסתבר. באחת הסצנות מנסים ילדי השמיניה למצוא את מספר החקירה המתנהלת נגד אבנר. כשהם מוצאים את המספר, התמונה מתעכבת בחטף על המספר שמתגלה כ-414155. למי שזוכר, זה היה אחד ממספרי הטלפון המיתולוגיים של "זהו זה".

לורן גרהאם היא אישה. כך שהמשפט "עם איזו כוכבת מבאפי יוצא לורן גראהם" הוא לא נכון. גוגל זו לא מילה גסה (ולמתעניינים, לורן גרהאם יוצאת עם מארק בלוקס, הידוע בשם ריילי פין. איחס) (Merlin)