המסך המפוצל

הממיר 18/9/05

ג`ק באוור סיים יום רביעי, פרקים מצוינים של משפחה בהפרעה ובגילמור, בלאקפול הסתיימה, משמרת שלישית הגיעה, ובישראל 10 מטלעדים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-09-2005
105 תגובות
10. פרק סיום העונה הרביעית של "24" הכיל כמה רגעים משובחים: המרדף האחרון אחרי מרואן וההתאבדות שהגיעה בעקבותיו, ההוראה לחסל את ג'ק וזיוף המוות שלו בעזרתם של טוני ומישל. "זו כנראה הפעם האחרונה שנדבר אי פעם" אומר דיוויד פאלמר לג'ק וסוחט קריאות "כן, בטח" מהצופים המיומנים. זו היתה עונה גדולה, עמוסה באקשן ובדרמה מוצלחים. בניית העלילה נעשתה בצורה טובה, למרות כמה אלמנטים פחות הגיוניים. "24" תמיד ידעה לעשות טלוויזיה שמדביקה אותך למסך, אבל נדמה שבניגוד לעונות קודמות, הפעם גם צפייה נוספת באירועי היום הרביעי תצליח לשמור על המתח שהיה בצפייה הראשונה.

9.5. עוד פרק מצחיק ונהדר הביאה לנו השבוע המשפחה בהפרעה, ולפחות בינתיים נראה כי העונה השנייה של הסדרה אפילו מוצלחת יותר מהעונה הראשונה המשובחת. כל כך הרבה רגעים נפלאים היו בפרק הזה: הטירוף של ג'וב במשחק הבייסבול, הבאזז שטוביאס יוצר בנוגע לשם פיונקה רק כדי להגיע לאודישן עצמו ולהגיד את השם "טוביאס", תופעות הלוואי של התרופה נגד דיכאון שלינדזי לוקחת (ובמיוחד הרגע בו היא מספרת על תופעת לוואי שלא באמת קיימת), מייבי שהופכת למפיקת סדרות, הקטעים עם הגנרל גארווי, ועוד ועוד ועוד. פרק משובח בעונה מצוינת.



9. פרק ההגעה לייל ב"בנות גילמור" היה פשוט פרק טוב. הזמנת האוכל המאסיבית ומיונו ע"פ מפת העולם; הנסיעות הלוך ושוב מסיבות כאלה ואחרות; הגעתה של הבחורה עם השם של עיר - אתונה או רומא?; אבל הרגע הכי טוב בפרק היה הויכוח בין לוק ללורליי על המזרון, שהיה כתוב נפלא, משוחק נפלא, ומצחיק ברמות היסטריות. אין ספק, שהיום הראשון בייל היה טראומתי במיוחד עבור לורליי, ופחות עבור רורי, שהציגה חששות כבדים במהלך הפרק, אבל היא מן הסתם תמצא את מקומה, בעוד סצנת הסיום הבהירה מעל לכל ספק, שהבעיה האמיתית היא הבדידות הלא טבעית של האם. ועכשיו הקרקע כשרה לחלוטין לרומן בינה לבין לוק.

8.5. פרק באטל הריקודים ב"סאות' פארק" היה אחד הדברים היותר הזויים ששודרו השבוע. הברווז, הטבעיות בה התייחסו כולם לכל הנושא ("!?They got served"), ובמיוחד כל שחזור האסון בתחרות הסטפס של באטרס, בה נהרגו שמונה אנשים (טוב, בעצם 11), כשהדבר הכי מצחיק שם היה השיר הענק "יש משהו בכיס הקדמי שלי בשבילך". פרק מופרע ונהדר. ואל תשכחו - !!It's on

8. עם סיום העונה הראשונה של "הפמליה", אפשר לסכם אותה. אז בעוד החלק הראשון של העונה התרכז יותר בניסיון להכיר לנו את הנפשות הפועלות, ופחות מדי לספר סיפור, עסקו הפרקים האחרונים גם בסיפור הסרט החדש של וינס, וגם הצליחו להציג כמה אירועים מבדרים, ואף להציג לנו כמה צדדים מעניינים למדי על תעשיית הקולנוע. פרק סיום העונה הכיל כמה אירועים טובים, כמו ההחלטה של אי ללכת נגד וינס (והעמידה שלו בהחלטה למרות הלחצים הכבדים שהופעלו עליו), האודישן של ג'וני דרמה (אחד מרגעי השיא בכל העונה הזאת, לטעמי), וכל האירועים סביב מסיבת הפרידה של וינס, שכלל לא הופיע אליה, מה שהציג היטב את הזיוף, הניכור והצביעות שבעולם הזוהר.

7. "בלאקפול", סדרת הדרמה / מתח / מיוזיקל ששודרה ביס פלוס, הגיעה השבוע לסיומה. נכון, היו בה כמה חלקים משעממים, אבל בסך הכל מדובר באחלה סדרה, כשבשני הפרקים האחרונים עלה מינון השירים המוכרים, כששיא מסוים קיבלנו בפרק החותם בסצנת העלייה לחופה עם השיר "Don't leave me this way" שהיה עשוי בצורה נפלאה והתאים לסיטואציה בדיוק מושלם.

6.5. הפרק השני של "קוראים לזה אהבה" הציג שיפור מסוים ביחס לפרק הראשון. האירוע המרכזי - הניסיון לארגן תוכנית פעולה כדי לעזור לבחור הנכה שחגג יום הולדת 18 לעשות סקס עם בחורה נכה שהכיר מהאינטרנט - טופל בהומור וברגישות ראויים להערכה. ועדיין - כל החלק הראשון של הפרק לא זרם מספיק והיה - מה לעשות? - קצת משעמם.

6. השבוע שודר הפרק הראשון בסיטקום "גם בנות רוצות", ששרד מספר מועט של פרקים. קצת חבל, כי הפרק הראשון הראה פוטנציאל מסוים עם כמה דמויות אקסצנטריות וחביבות, וסצנה אחת חמודה במיוחד עם ההתחזות ל-fire marshal ("מפקח השריפות" לא נשמע כמו תרגום שמעביר בצורה מספקת את המגניבות של התואר הזה).

5. "משמרת שלישית" חזרה אל חיינו סוף סוף אחרי היעדרות של שנתיים וחצי והיתה מקבלת ציון גבוה בהרבה, אם רק היתה נרכשת בגל הראשוני של רכישת סדרות וורנר. ובכל זאת, מגיעה התייחסות לפרק הזה בעיקר רגע השבירה של פיית' בעקבות אירוע הלב שחטף בעלה, והעובדה שהורחקה ע"י רופאה אותה היא מכירה. הרגישות בה טיפל בוסקו במצב ראויה לציון מיוחד. בכלל, היה מרגש להיפגש שוב עם כל הדמויות המקסימות הללו אחרי כל כך הרבה זמן.

4. "טלעד תציין את סיום דרכה בערוץ 2 בספיישל שידורים בסוף השבוע האחרון שלה בהנחיית גידי גוב". אז, כן. טלעד עשתה כמה דברים ראויים בעשר שנות קיומיה (הגלגול הראשון של "לילה גוב", "החמישייה הקאמרית", ואפילו "הקומדי סטור"), אבל על הזלזול המתמשך שלה בצופים, גם בשבועות האחרונים לחייה בערוץ - ובמיוחד היחס הנוכחי שלה ל"זהות בדויה" - מגיע לה כל הבוז שבעולם.

3. לא בדיוק ברור לי למה, אבל השבוע הצליחה "ג'ואן מארקדיה" לגרום לי אנטגוניזם לסדרה. הלן, אמה של ג'ואן, נראית לי פתאום כמו דמות נוראית, מתחסדת ומעצבנת (היא תמיד היתה מתחסדת, אבל הפעם נדמה שנוסף אצלה גם אלמנט של טרחנות). עלילת המורה שמואשם בניצול כבר הצליחה להישחק בכל כך הרבה סדרות, שהצגתה גם כאן, נראתה לי תפלה. חבל, דווקא החצי הראשון של העונה הצליח להתעלות לשיאים אליהם הסדרה לא הגיעה במהלך העונה הראשונה, ודווקא שני פרקים לסיום חייה, העסק נראה שם חיוור ועלוב. ורק סיום הפרק עם ג'ואן הדומעת חיפה במעט על הסבל.



2. "טקס אנשי השנה 2005" נערך השבוע בהנחייתו של אלביס - שייקה לוי. מעולם לא התכוונתי לשרוד את כולו, אבל ממה שכן הצלחתי לראות התבררו כמה דברים: א. שייקה לוי הפסיק לדעת איך להצחיק. ב. הומור על ההתנתקות הוא מביך, מיותר, ופשוט לא לעניין. ג. טקסי פרסים ישראליים נראים אותו דבר, נשמעים אותו דבר, ומעניינים בערך כמו בהייה בשומר מסך של כתובת קבועה שמחליפה כל הזמן את המיקום שלה, תוך ניסיון לנחש היכן תופיע הכתובת בפעם הבאה. היום האמי, אגב.

1. זהו, ערוץ 10? "24" נגמרה, אז אפשר לטלעד את "ללא עקבות"? אין גבול לחוצפה? החל מהשבוע הבא זזה "ללא עקבות" לשעה 00:30. במוצאי שבת. מי בדיוק יצליח לראות את זה?


בשולי הממיר
האב סייקס מ"עקרות בית נואשות" הוא דקין מת'יוס, שהיה גם ב"ג'ק ובובי" וגם מנהל בית הספר של רורי בשלוש העונות הראשונות של "בנות גילמור".

שימו לב כמה שחקנים מוכרים היו ב"משפחה בהפרעה" השבוע: ג'יי קיי סימונס (שילינגר מ"אוז", "חוק וסדר מדור מיוחד"), אד בגלי ג'וניור ("עמוק באדמה", "ג'ק ובובי", בין היתר), אנדי ריכטר בתפקיד עצמו, וג'ף גרלין ("תרגיע").

לארי דיוויד וסקרלט ג'והנסן התארחו בתפקיד עצמם בפרק סיום העונה של "הפמליה".



ד"ר אדם בריקר, דוק מ"ספינת האהבה" המיתולוגית, קפץ לבקר ב"סקרבס" כמר מורן. מעבר לזה, ג'יי די מזהה את ניל פלין, השרת, מהופעתו האמיתית ב"הנמלט". בפרק של יום שישי התארח מייק סטאר, קני מ"אד".

נטשה מלניק, איזבל מ"Do Over" ומ"זרוקים ויורמים" המטולעדת, התארחה כסברינה ב"מה בנים רוצים".

מרטין לנדאו התארח ב"ללא עקבות" כאביו של ג'ק.

אל אדוארד ברנס שכבר כמה פרקים מתארח ב"וויל וגרייס", הצטרף השבוע סטיוארט טאונסנד, בן זוגה ביום-יום של שרליז ת'רון, כקונדיטור של קארן שוויל נדלק עליו. בצדק, מי לא?