המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג Reloaded

רגע לפני פתיחת העונה עלו כמה סדרות בהצלחה ותתחילו להתאמן על כשרון הניחוש שלכם - יש משחק, יש פרס!

מאת: assafTV

פורסם: 17-09-2005
35 תגובות
רשמית, עונת הטלוויזיה האמריקאית נפתחת ביום שני הקרוב, 19/9/05, יום לאחר טקס ה"אמי". אלא שמספר סדרות כבר עלו לפני הפתיחה ה"רשמית" ורשמו הישגים נאים.

ראשונה לעלות, עוד ב-29/8/05, היתה דרמת המתח "Prison Break" ששני פרקי הפתיחה שלה משכו כ-10.5 מיליון צופים, מה שהביא את הסדרה למקום השישי בדירוג השבועי. הפרק השלישי משך פחות צופים, 8.49 מיליון, עקב העובדה ששודר ב"לייבור דיי" צחיח הצפייה, אך הפרק הרביעי כבר רשם עלייה בת 15 אחוזים ומשך כ-9.12 מיליון צופים. מספיק טוב בשביל מקום שני אצל בני 18-49 במשבצת, מול משחק פוטבול ברשת ABC שכבש את המקום הראשון באותו ערב.



העונה השלישית של "האו-סי" עלתה ב-8/9/05 ורשמה ירידה קלה במספר הצופים שלה, 7.50 מיליון מול 8.51 מיליון לפרק פתיחת העונה השנייה. הסדרה החדשה "Reunion" אולי לא שברה שיאים עם 6.63 מיליון צופים אבל היא כן הצליחה לשמור על 88 אחוז מצופי ה"OC” ובקרב גילאי 18-49 נשארו 91 מצופי הסדרה לצפות בסדרה החדשה. הפרק השני של "OC" ב-15/9/05 משך כ-6 מיליון צופים בלבד, על פי הנתונים הראשוניים. הפרק השני של "Reunion" ימתין עד ל-22/9/05 עקב נאום הנשיא ששודר ביום חמישי האחרון.

ב-11/9/05 העלתה רשת FOX את ערב הקומדיות שלה, מינוס "המלך היל" שיצטרף בראשון הקרוב ורשמה הצלחה נוספת. "משפחת סימפסון" פתחה את עונתה ה-17 עם 11.10 מיליון צופים, מקום שני בשידורי הערב לאחר משחק פוטבול ותשיעי בדירוג השבועי. מיד אחריה עלה הסיטקום החדש "The War at Home" שמשך 8.71 מיליון צופים (מקום 16 בדירוג השבועי), יותר מ"משפחה בהפרעה" ששכנה במשבצת זו בשנה שעברה. העונה החמישית (או שמא המשך העונה הרביעית) של "איש משפחה" עלתה ב-21:00 והעלתה את מספר הצופים ל-9.13 מיליון (מקום 15 בדירוג השבועי). "אבא אמריקאי" שעולה ב-29/9/05 ב-Xtra HOT משכה 7.83 מיליון צופים והגיעה למקום ה-28 בדירוג השבועי.

רצף ההצלחות לא נפגם עם עליית הסדרה "Bones" ופתיחת העונה השנייה של "האוס" שעם 15.91 מיליון צופים הוכיחה שהיא יכולה להסתדר מצוין גם ללא התמיכה של "אמריקן איידול" לפניה. "Bones" עם דיוויד בוריאנז שעלתה ב-20:00 משכה 10.79 מיליון צופים ושתי הסדרות הכפילו את צופי הרשת בהשוואה לשנה שעברה, אז שודרה תוכנית הריאליטי של ריצ'רד ברנסן לפני "האוס", שללא מנוף רייטינג הצליחה למשוך רק 7.1 מיליון צופים בזמנו. פרק פתיחת העונה השנייה של "האוס" משך את מספר הצופים הגבוה ביותר לדרמה בימי שלישי ברשת FOX מאז פרק הפתיחה של "24" ב-6/11/01.



רשת ה-WB העלתה באותו ערב את העונה השישית של "בנות גילמור" שהגיעה למקום השלישי במשבצת השידור שלה בקרב גילאי 18-49. הסדרה משכה 6.22 מיליון צופים. לאחר הבנות הגיעו האחים - "Supernatural" פתחה עם 5.69 מיליון צופים והיא גם הצליחה לשמור על 90 אחוז מצופי "בנות גילמור" וגם לא איבדה צופים במחצית השנייה של הפרק, סימן די מובטח להצלחה (הפיילוט של "Prison Break" לדוגמה רשם עלייה עקבית בכל מחצית שעה של שני פרקי הפתיחה). עוד באותו ערב העונה השנייה של "יורדים בגדול" שהביאה נתונים נאים של 7.80 מיליון צופים, מקום שני במשבצת השידור בקרב בתי אב, כלל הצופים ובני 18-49.

ביום רביעי ה-14/9/05 העלתה רשת FOX את "Head Cases", הדרמדיה עם כריס אודונל ואדם גולדברג. עם 6.24 מיליון צופים, מקום רביעי במשבצת השידור, ומול "אבודים", "E-Ring" וסדרות נוספות במשבצת (כן, גם "ורוניקה מארס") סיכויי הסדרה להצליח לא נראים רבים כל כך וייתכן שהיא תהיה הראשונה בעונה זו להצטרף לעולם הסדרות שכולו טוב.

אחרי מאות משתתפים, מיליוני פרסים שחולקו והרבה מאד ימים על האי, אפשר להבין את הירידה הקלה באחוזי הצפייה של "הישרדות". "הישרדות 9: ונואטו" עלתה בשנה שעברה ומשכה 20.06 מיליון צופים. העונה ה-11 "הישרדות: גוואטמאלה" משכה על פי הנתונים הראשוניים כ-17.78 מיליון צופים. עדיין הסדרה מספר אחת של הערב, עדיין מקום ראשון בקרב בני 18-49, אבל נראה שהתחרות השנה תהיה מעניינת, ואני לא מדבר על זו שעל האי (אם כי בעונה הזו אין אי, יש יער. ומקדש של בני המאיה). בנימה אישית, פרק הפתיחה, שנראה קצר מדי, הביא את הטוויסט הראשון לא הרבה לאחר כותרות הפתיחה (טוויסט שספויילרתי וספיילרתי עליו - בטעות! לא אשמתי! זו היתה רק שמועה! מי האמין שזה יהיה נכון?), האתגרים היו מעניינים, חוויותיהם של האמריקאים העירוניים עם הג'ונגל המרכז-אמריקאי היו מחכימות, בלשון המעטה (מבלי לספיילר הרבה אומר רק שהצופות יהיו מרוצות. הצופים הזכרים יתביישו בפינה).



לפנות בוקר, לפי שעוננו, עלתה בארה"ב סדרת המד"ב "Threshold" עם קרלה גוג'ינו וברנט ספיינר. עכשיו, חלק מהביקורות בחו"ל קטלו את הסדרה, חלק דווקא מאד אהבו. מהפיילוט שבו צפיתי אומר בנימוס שראיתי טובים ממנה העונה, ובכלל. אבל עם ברנון ברגה ("מסע בין כוכבים: הדור הבא/וויאג'ר/אנטרפרייז") ודיוויד גוייר (תסריטאי "באטמן מתחיל") בצוות זה יכול רק להתרומם, אפשר לקוות. שני פרקים ברצף משודרים בערב הפתיחה ללא תחרות רבה מצד הרשתות האחרות שיעלו את הלוח שלהן רק בשבוע הבא, למעט רשת ה-WB שבנוסף ל"ריבה" ו"אחיות או לא להיות" הוותיקות, מעלה עונה חדשה לקומדיית המיד-סיזן "Living with Fran" עם פראן דראשר והסיטקום החדש של שרה גילברט "Twins".





משחק "הקרב על הרייטינג"
השנה אנחנו משיקים משחק חדש, שיעלה בימים הקרובים ויימשך עד ה"סוויפס" של נובמבר. במסגרתו תוכלו לנחש מדי שבוע את הרייטינג של הסדרות המשודרות בשבוע העוקב. כל ניחוש נכון יזכה אתכם בניקוד והמשתתף בעל הניקוד הגבוה ביותר יזכה לא רק במשחק אלא גם במארז DVD מתנת "וורנר הום וידאו". המשחק ותקנון מלא שלו יעלו בימים הקרובים, אז בינתיים אתם יכולים להתאמן על ניחושיכם לקראת הדבר האמיתי.