המסך המפוצל

הממיר 11/9/05

בנות גילמור ואברווד פתחו עונה חדשה, שתי סדרות בריטיות יצאו לדרכן ב-HOT, כמו גם היכל התרבות וחמישייה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-09-2005
258 תגובות
10. שעה אחת לפני סיום העונה הרביעית ב"24" והעניינים צוברים תאוצה עם שלל אירועים מרגשים, מותחים, עצובים ומשמחים. כבר היינו בטוחים שהרגו למישל את טוני (יחד עם מנדי), אבל ג'ק באוור, האיש והתושייה, שוב הוכיח שלא הכל אבוד, טוני כלל לא היה בפיצוץ, ומישל יכולה להפסיק לבכות. עכשיו כל מה שנותר לו לעשות זה לעצור טיל גרעיני קטן. מה זה כבר בשביל הסוכן המוצלח ביותר בעולם?

9.5. "אשמים", דרמת המתח החדשה של ה-BBC שנפתחה השבוע ב-Xtra HOT, עוסקת בחקירת רצח ילדה בת 12, כשהחשוד היחידי הוא פדופיל מעורער שגר באזור, שנחשד בגלל הרקע המיני שלו. על החקירה עובדים שני אחים, כאשר השותף של אחד מהם, ג'ו, מאמין שהחשוד אשם. לאחר ששיטות החקירה המפוקפקות של ג'ו עובדות לבסוף והנאשם מתוודה, ג'ו רוצח אותו בלהט הרגע. הפרשה מסתבכת כשאנחנו מגלים אליבי מצולם המוכיח את חפותו של החשוד. לפי התקציר הלא-קשור-כרגיל של הכבלים, אביהם של השוטרים לא מסכים עם שיטות החקירה שלהם. שיהיה. מלבד קו עלילה מעניין, הסדרה עושה שימוש בכמה אמצעים מעניינים כמו עריכה יוצאת דופן וקלוז-אפים רצחניים. הסדרה מציגה מוסר כפול, אבל לא עושה זאת באופן חד-משמעי; ההרגשה היא שהצופה בוחר את העמדה שלו, ושאין דבר כזה "צדק מוחלט" (אנונימוס).

9. ככה מתחילים עונה 1: סדרת טלעד הראשונה הגיעה לערוץ אחר - "אברווד" שעברה ל-yes Weekend ועונתה השלישית נפתחה שם שלשום. אז ראשית, צל"ש על השידור במסך הרחב, בדיוק כמו עם העונה הרביעית של "סמולוויל". הפרק עצמו היה משובח במיוחד, בעיקר בגלל חזרתו של אפרם לעיירה הקטנה כשסוד בצורה של מכתב בכיסו. המכתב הלא מוגדר הזה בשילוב הידיעה שלנו על מה שאביו ביקש ממדיסון לעשות בסוף העונה הקודמת, גרם לנו לחשוב על כך שחברתו לשעבר סיפרה לו על ההריון שלה, איימי בכלל בטוחה שהוא עומד להיפרד ממנה, ובסצנה אחת מבריקה מתעמתים האב והבן על הסודות שכל אחד מהם מסתיר מהשני, ואף אחד לא באמת יודע על מה כל אחד מהם מדבר. בגזרה אחרת, קיבלנו דמות חדשה, אותה מגלם סקוט וולף, רופא חדש, שלישי במספר, בעיירה הקטנה הזאת. בסך הכל, פרק פתיחת עונה מבריק, מענג ומרגש.



8. ככה מתחילים עונה 2: לא רק אפרם חזר לעיירה קטנה, גם רורי ולורליי עשו זאת בפרק פתיחת העונה הרביעית של "בנות גילמור". העובדה שהן כלל לא היו שם במהלך הקיץ יצרה סוג מסוים של חיבור אל המצב של הצופים, שגם הם לא היו בעיירה בחודשים האחרונים ובדיוק כמו הגילמוריות כלל לא ידעו מה קרה שם במהלך החופש. כך נוצר מצב שהסברי שאר הדמויות בנוגע להתרחשויות לא נשמעו מאולצים כפי שלעיתים קורה בפרקי פתיחת עונה של סדרות. רגע חביב במיוחד: לוק מספר ללורליי על הצעת הנישואין, החתונה והגירושין.

7.5. "סקרבס" תמיד הצטיינה, פרט לקומדיה, גם בסנטימנטליות ודרמה. הפרק של יום שישי היה מעולה והוסיף אלמנט רציני ואף טראגי שהיה, במובלע, חזק מהרגיל בסדרה זו. שעון 15 השניות, שנראה בתחילה כטריק קומי נחמד ותו לא, הפך בסופו של דבר לאות מבשר-רע ולכתב תוכחה עם אמירה נגד הממסד הרפואי. למרות הסוף הטוב, בצפייה שניה הפרק עצוב ומדאיג עוד יותר. כל הכבוד לניקול סאליבן הנהדרת שהוכיחה שהיא יותר מסתם מצחיקנית מצוינת (אסף רזון).

7. אחד הדברים שנתפסו כקונצנזוס בכל הנוגע לשעשועון החדש של ארז טל, "המוח", הוא שהחוקים של המשחק מסובכים מדי. לא ברור מאיפה הגיעה הקביעה הזאת. נכון, מדובר בשעשועון קצת יותר מורכב מ"הכספת" או מ"גלגל המזל", אבל צפייה בתוכנית אחת (או שתיים) מספיקה כדי להבין בדיוק איך הולך המשחק. ואתם יודעים מה? מדובר באחלה שעשועון. כי מלבד תוכנית טריוויה שאפשר לקבל בה כסף, אפשר להסתכל עליה כעל סוג של ריאליטי, שבו יש מספר משתתפים קבועים, חלק שעוזבים וחלק שמצטרפים באמצע, וכולם משחקים במטרה לזכות בפרס כספי. מי שעוקב אחר כל התוכניות (או לפחות רובן) מצליח גם להתחבר אל דמות זו או אחרת, ממש כמו בתוכניות סטייל "הישרדות". הגיוון במשימות השטח עוזר לתוכנית, מונע ממנה להיראות ממוחזרת או צפויה. בכל פעם שנדמה כאילו הכל ברור, מגיע אלמנט נוסף שטורף את הקלפים. וזה אחלה, ומעניין לצפייה.

6. כמו "אשמים", גם "קוראים לזה אהבה" נפתחה בחטא ראשוני של אחת הדמויות הראשיות, זה של גארי, החבר המושלם לכאורה, שבוגד בחברתו בלהט הרגע. שרשרת של מאורעות נוספים מובילה לתוצאה הבלתי-נמנעת - גארי מבין שהוא לא באמת אוהב את החברה שלו ושהוא לא מוכן להתפשר, ולכן מפרק את הקשר מתוך תקווה למצוא "אהבת אמת". למרות התוצאה הצפויה, הנושא השחוק והרעיונות הגנריים משהו, הפרק היה עשוי היטב והכיל כמה רגעים דרמטיים טובים, כמו הסצנה בה גארי זורק את הכמעט-ארוסה שלו. יש למה לצפות, בהנחה שהסדרה לא תיפול לתבניות מוכרות וצפויות (אנונימוס).

5. הפתיחה של "היכל התרבות", תוכנית הבידור החדשה של אדיר מילר ושלישיית "מה קשור" התאפיינה בדבר עיקרי אחד: חוסר אחידות. לצד כמה קטעים משעשעים מאוד, היו גם כמה רגעים מביכים וסתמיים. הצדדים החיוביים: החיקוי המבריק לשלמה ארצי, מופע ה"איחוד" המרגש בין ארצי ליהורם גאון, הפארודיה על רינו צרור. בקטגוריית הרגעים המביכים אפשר למנות מערכונים רבים, אבל נדמה ששיא שלילי של חוסר טעם והומור אווילי אפשר לרשום לקטע הנוראי על ההטרדות המיניות. פשוט מגעיל.

4. "חמישייה" שעלתה אמש בערוץ 3 הוכיחה שוב לכל מי שעוד היה זקוק להוכחה למה הסיטקום הפשוט הולך ונעלם. בדיחות צפויות ולרוב לא מצחיקות, יותר מדי קיטש, עלילה מרכזית לא מעניינת (שוב משפחה עם ילדים?) ועשרים דקות שלמות שעוברות עם פרץ צחוק אמיתי אחד. אולי. לכו ללמוד איך עושים את זה נכון מסדרות כמו "מלקולם באמצע", "סקרבס" ו"משפחה בהפרעה".

3. אתמול נפתחה בערוץ הראשון, שוב, העונה ה-15 של "משפחת סימפסון". למה שוב? כי ארבעת הפרקים הראשונים כבר שודרו בערוץ במשבצת אחרת, שנעלמה קצת לפני ההתנתקות. למה אי אפשר להמשיך מאיפה שהפסיקו? עוד מקרה של התנהלות נכונה (עלאק) עם סדרות רכש נכנס לסטטיסטיקה.

2. למה היינו חייבים לחכות כל כך הרבה עד שישראל 10 יואילו בטובם להביא לנו את העונה החדשה של "בנות גילמור"? פרק סיום העונה הקודמת שודר שם כבר לפני עשרה חודשים והפער מארה"ב עומד על לא פחות משנתיים. לא חבל?



1. ושוב קשת מעצבנת בגישה שלה. שידורה של "חברים" היה אמור להיפתח בשעה 22:50. קרול שרץ במהלך הערב הודיע (תודה רבה באמת על ההודעה) על ההקדמה ל-22:49, והתחלף לאחר כמה זמן ל-22:48, אז גם התחילה התוכנית. אנשים שיוצאים מהבית ומכוונים הקלטה בוידאו לא ממש יכולים לסמוך על הבאנר שיקדים להם את ההקלטה, נכון? שלא לדבר על אנשים שראו את הקרול הראשון וסמכו עליו.


בשולי הממיר
החבר המוכה של אמה של סוזן ב"עקרות בית נואשות" הוא בוב ניוהארט, אגדה טלוויזיונית ומגדולי הקומיקאים האמריקנים. שלא במפתיע הוא הדגים איך קומיקאי נפלא מפיח חיים גם בתפקיד קטנטן (אסף רזון).

רוזי אודונל התייצבה אצל ה"הכי גאים שיש" בתור המחליפה של דבי בדיינר.

השחקנית Marguerite Moreau (מרגריטה מוריאו? מרגרט מורי?) נצפתה השבוע ב"או-סי". בדרך כלל היא המורה שמנהלת רומן עם תלמיד ב"מה בנים רוצים".

פרדי רודריגז, הלא הוא פדריקו מ"עמוק באדמה" קפץ השבוע ל"סקרבס" כדי להיות אחיה של קרלה בפרק של יום שלישי, אריק אסטרדה וניקול סאליבן ("מלך השכונה", בין היתר) התארחו בפרק של שישי.

דיאן דלנו, המורה המופרכת מ"פופיולר", התארחה השבוע ב"עמוק באדמה".

וויליאם אש מ"חברים לנצח" ששודרה ב-yes הוא אחד השחקנים הראשיים ב"אשמים" שמשודרת ב-Xtra HOT.



נינה מ"24" היתה החולה השבועית ב"האוס". צ'י מקברייד, מנהל בית הספר ב"בוסטון פאבליק" קפץ לשם כתורם עשיר ומעצבן. המוזיקה ששומע ד"ר האוס (ושאחר כך מתחלפת ב"הבה נגילה" משועשע) היא נעימת הפתיחה של הסדרה "CSI ניו יורק".

השידורים החוזרים של "מגרש ביתי" משובצים בשעה 20:00. בטעות, שובץ שם פרק לא נכון, וב-yes החליטו לשדר במקום, ברגע האחרון, שידור נוסף של פרק פתיחת העונה של "אברווד". ההודעה על השידור הנוסף באה בצורת "קרול", ששודר עם סיום שידור "האו-סי", על רקע הפרומואים - כמו שצריך. אלו הדברים הקטנים שעושים את הצפייה בטלוויזיה לנוחה ואת הצופים מרוצים (assafTV).

ב"קווין היל" השבוע התארחו טוני ברקסון, וויין בריידי ואידינה מנזל, אשתו במציאות של טיי דיגס.

ה-Hot Gay Nerd, שהסתתר מאחורי המשקפיים העבים ותלבושת הצפר ב"ויל וגרייס", היה לא אחר מאשר לוק "דילן / ג'רמיה" פרי. לא מזמן שודרה גם הופעתו (בתפקיד עצמו) כמאהב הסודי של ראש העיר אדם וסט ב"איש משפחה". יש משהו שאתה רוצה לספר לנו, לוק? (אסף רזון)

לעתים קרובות מקבלים שידורים חוזרים משמעות שונה לגמרי בגלל הזמן שעבר, אבל השבוע סיפק מקרה נדיר שבו זמן כל-כך קצר הביא לזעזוע כה גדול. אצל "ג'יי לנו" בלווין שודרה תוכנית בת פחות משבוע ובה קייט האדסון מקדמת את "סודות נעולים" ומספרת על הצילומים בניו-אורלינס, על כמה שהעיר הזו יפה וכמה היא נהנתה לעבוד בה. מי יודע מה יישאר מהעיר שהיא אהבה (אסף רזון).