המסך המפוצל

מסיבאפי 2005

המסיבאפי השלישית תיערך ביום רביעי הקרוב. מה זה מסיבאפי? מתי זה? ומי זאת בכלל הבאפי הזאת?

מאת: חן דרכמן ואיילת שמעוני

פורסם: 30-07-2005
54 תגובות
לכבוד ה"מסיבאפי" הקרבה אלינו בצעדי ענק (או בואו נאמר מבלי שהמנהלת היקרה שלנו תשמע: "פסססט... נשאר פחות משבוע!"), החלטנו לכתוב כמה מילים, להודות לאנשים הנכונים, לומר לכם למה בעצם תהיו שם (זאת אומרת, אתם תהיו שם, אנחנו רק מסבירים לכם למה זה כדאי), ועוד כהנה וכהנה.

קצת היסטוריה רבותי
ה"מסיבאפי" הראשונה, התקיימה בחופש הגדול של שנת 2003. בימים בהם השגרירות עדיין לא היתה קיימת ויוזמות אישיות היו המפתח. באותם ימים ירדה "באפי" ממסכי הטלוויזיה האמריקנית ומסכי המחשבים הביתיים שלנו, ובעוד בשאר העולם נערכו אירועים המציינים את המועד, היו כמה בינינו שהבינו שאין להתעלם מגודל העניין גם כאן.

איילת שמעוני ראתה את הרעיון שעלה בפורום כלשהו לגבי מסיבה לכבוד הסדרה, הבינה לאחר ההקרנה הפעילה הראשונה של המחזמר, שהקהל של באפי הוא גדול מהמשוער וצמא לאירועים, ולקחה על עצמה לנסות להרים את האירוע. בעזרת התמיכה שניתנה מדובי זלוטי, ומועדון "סטארבייס 972" שדובי עמד אז בראשו (איילת: "אני רוצה לעשות 'מסיבאפי'", דובי: "אוקיי. מתי?"), החלו להתאגד ראשי פורומי "באפי" הגדולים של אז, ויצרו קבוצה שהיתה אחראית על ה"מסיבאפי" הראשונה, קבוצה שהפכה בשלב מאוחר יותר ל"שגרירות סאנידייל בישראל". אולי יפתיע אתכם לשמוע, אבל אותם אנשים הנראים כיום לצופה מהמצד כמו קבוצה בעלת היכרות רבת שנים, לא הכירו אז כלל אחד את השני, דבר שלא מנע איחוד נלהב סביב המטרה המשותפת.

המועדון הנבחר למסיבה היה מועדון "המוסד", שקיבל על ידינו מהר מאוד את הכינוי "הברונז הישראלי" בשל הדמיון הרב בין שני המועדונים. את המוסד גילתה הדס במקרה ("אהמ... את המועדון הזה עוד לא ניסינו"), ובדקה לראשונה איילת. איילת הגיעה, ללא תקוות גדולות ל"מוסד", שהיה אחד המועדונים היחידים שהיו במסגרת התקציב, התאהבה בו, וחזרה ביום אחר עם הדס, רק לאחר שהשביעה אותה לשמור על "פני פוקר". רק במרחק כמה בלוקים משם, ועם חוזה חתום, הן הרשו לעצמן לפתוח בצווחות מתלהבות.

וככה הלכה ה"מסיבאפי" וקרמה עור וגידים, ואחרי עבודה רבה וקשה של האנשים הנ"ל (ביניהם: שירי ואופיר מ"המסך המפוצל", ליאה-רותם, ישי ושיר מהברונז דאז, הדס ואיילת מפורום ערפדים ואימה באורט, הייזל-שירה מפורום תפוז, מתן ובר מ-buffy.co.il) הסתיימו ההכנות, ונפתחו הדלתות... ו-500 איש הסתערו על דלתות ה"מוסד", ונכנסו לראשונה בחייהם לאירוע בו כל הנוכחים (וכאמור, היו די הרבה נוכחים), היו חובבי "באפי". גם מי שהגיע לבד וקצת חשש, מצא את עצמו במהרה מכיר חברים חדשים.

וככה העבירו חובבי "באפי" לילה שלם בחגיגות עד הבוקר עם מוזיקה מהסדרה, הקרנת פרקים, תחרות כפילים ועוד פעילויות רבות נוספות, כשההבנה שאנחנו קהילה ולא רק "פזורים" בודדים, הכתה סוף סוף.

האירוע הוכיח את עצמו כהצלחה גדולה כל כך, ששנה לאחר מכן נערכה "מסיבאפי" נוספת, והפעם לצערינו לכבוד ירידתה של "אנג'ל" מעל המסכים. המסיבאפי השניה היתה גם האירוע הראשון של "שגרירות סאנידייל בישראל" שהוקמה סמוך ל"מסיבאפי", ואנשים רבים מקהל המסיבה "ניצלו" את המסיבה כדי להצטרף לשגרירות.

והנה, הגענו לימינו אנו, ואם כבר מדברים על ימינו, למרות שבכלל לא תיכננו לדבר על ה"מסיבאפי", נזכיר שה"מסיבאפי" השלישית נערכת בעוד ימים מספר, ב-3.8.05, החל משעה 21:00 ועד עלות השחר (פלוס מינוס), במועדון הגת רימון היפהפה והתואם את נושא המסיבה (להלן). והפעם ה"מסיבאפי" לוקחת אתכם אל העבר.



במיטב פרקי הפלאשבק (ומי לא אוהב פרקי פלאשבק) הכנו לכם הפעם מסיבאפי קצת יותר מיוחדת - צוות עיצוב שעובד כבר מספר שבועות יעניק למסיבה נגיעות של עבר, ועיצובו המקורי של ה"גת רימון" רק תורם לעניין (לאלה מכם התוהים למה אנחנו לא שבים אל "המוסד"). נושא המסיבה יתבטא גם בפרקים המוקרנים, בתחרות הכפילים ועוד. בנוסף תתקיים במסיבה גם תחרות תחפושות ואנו ממליצים לקהל להגיע מחופש ברוח הפלאשבקית (שמשאירה המון מקום ליצירתיות ודמיון), ולנסות לזכות בפרס. בנות! הוציאו את חישוקכן מהארון!

מעבר למוזיקה שאנחנו אוהבים, הפעילויות, והפרקים, תוגרל גם בובת "אקשן פיגור" חדשה מתנת קומיקאזה, וכמובן, כמו בשנתיים הקודמות, מובטח לכם ערב בלתי נשכח.

טרחנו ועמלנו, וזה לא קל להרים "מסיבאפי", יעידו המנהלת הנוכחית, האקס-מנהלת המכהנת כיום כיו"ר השגרירות, וכל הצוות העובד על המסיבה הזו כבר כמה חודשים עד הפרט הכי קטן.

בואו נודה באמת - אנחנו אוהבים את זה, אתם אוהבים את זה, זהו בדיוק סוג האירועים שמחזקים את הקהילה הנהדרת שלנו, ולא פחות חשוב - זו אחלה הזדמנות לעדכן את הדרכון - פעם נוספת, ברגש...