המסך המפוצל

סיכום הסקר האחרון

אז מהו האירוע המשמעותי ביותר עבור אנג`ל? וגם - ספיישל בחירת הרגע הגדול ביותר ב"באפי"

מאת: Norton

פורסם: 13-05-2005
63 תגובות
עבור הרבה אנשים, החיים הם רצף של תהליכים, אשר מנהלים ביניהם קשר מחויב המציאות. כך למשל, מהרגע שסלבריטאי כלשהו מנהל רומן עם סלבריטאית אחרת, מתחילה הספירה לאחור לקיצו של אותו רומן. הפרידה היא תוצאה מחויבת מהפגישה. דוגמה נוספת: מהרגע בו אני מתחיל לכתוב סיכום סקרים, המציאות מכריחה את סיומו בגלל הדד ליין. גם כאן מציאות אחרת יכולה להתקיים רק בעולם מקביל.

הסקר האחרון, בו שאלנו אתכם על האירוע המשמעותי ביותר עבור אנג'ל, הוא בדיוק כזה. חלק גדול מהאירועים בו מהווים השתלשלות הכרחית של האירועים, כזאת שמעלה כל מיני תהיות פילוסופיות עם מילים ארוכות שמתחילות בד'. לעומת זאת, החלק האחר - זה שמתחיל בק' - סתם מעצבן.

למקום האחרון, הגיעה חזרתו מהגיהינום של אנג'ל, עם חמישה קולות בלבד שמהווים כ-2%. מה שמעניין אותי, זה האם כל 98 האחוזים האחרים ניסו את זה פעם, וגילו שהשד לא נורא כל כך. תשובה אפשרית - אנג'לוס הוכיח שהוא אוהב את הגיהינום, בכך שהוא ניסה להחיות את אקת'לה, אז אולי עבורו השד(ים) לא נורא כל כך.

במקום השמיני עם שבעה קולות - גילוי נבואת השאנשו. כן, רבותי, גם לערפד המדוכדך בהיסטוריה יש תקווה, גם הוא יכול לשחק אותה פינוקיו (מינוס האף, פלוס ג'ל בשיער). מצד שני, הוא לא ממש שינה את עצמו מאז שהוא גילה את הנבואה, והוא עדיין משמש כאביר על הסוס הלבן או משהו כזה, אז זה בטח לא היה אירוע כזה משמעותי.

בהיפוך תפקידים, נמצא המקום השביעי עם שמונה קולות, אבל אותו עם מספר אחוזים (לא רבותיי, במסך המפוצל לא שמענו על קיומו של השבר העשרוני) - העזיבה ללוס אנג'לס. סוף סוף אירוע משמעותי באמת. במקום להיות הכינור השני של באפי, שידרג אנג'ל את עצמו והפך להיות הבוס של קורדיליה. עכשיו, תחליטו אתם אם מדובר בשידרוג או לא. בעצם החלטתם, ו-3% זה די מעט.

תיקו. נו טוב, אני לא באמת יכול לצפות שסקר עם תשע אפשרויות ומאתיים ומשהו מצביעים לא ייצר תיקו אחד לפחות. המזל הוא ששתי האפשרויות אכן מייצגות את האפיזודות האפלות ביותר בחייו של אנג'ל. זאת אומרת, האפלות ביותר חוץ מהמאתיים ומשהו שנה שבהם הוא הרג כל דבר שזז כמובן. הדו קרב האפל מציג מהצד האחד את מרתף היין, אותו הרגע שבו הוא הפקיר את חייהם של כל כך הרבה עורכי דין לחסדיהן של דרלה ודרוסילה. רגע אפל שבו אנג'ל מגלה את האמביוולנטיות של הטוב, אבל אני חושב שהאפשרות השניה נותנת נוק אאוט ברור, ומייצגת את הרגע האפל האמיתי - קונור.

עם קול אחד יותר (13) ואותו מספר אחוזים (5, ולא, עדיין לא גילינו את קיומו של השבר העשרוני) נמצא רגע איבוד הנשמה של אנג'ל. רגע, רגע... נסו שלושה רגעים. הראשון היה לפני המון זמן כשדרלה החליטה לנגוס בו. השלישי היה בעונה הרביעית כאשר כלאו לו את הנשמה, למשך כמה פרקים. וכן, היה עוד רגע אחד זניח שבו הוא קם לאחר ליל אהבים סוער עם באפי, אבל סביר הרבה יותר להניח שמחברי הסקר התכוונו לאחד משני הרגעים האחרים. לא?



שלושת הגדולים נפתחים עם הבחירה שלי - הפגישה עם וויסלר. קודם כל, הפגישה הזאת אירעה ב"התהוות", שזו כבר סיבה לבחור בו. חוץ מזה, זה היה הרגע שבו אנג'ל הפסיק לאכול עכברושים, וגם זו סיבה לבחור בו (ואם לא, אז אני מציע שוב לנסות, ואז להחליט). 35 קולות, 15%. ומקום מכובד.

במקום השני, עם 40 קולות ו-18% נמצא רגע הפיכתו לערפד. מצד שני, לא סיכמנו שזאת אחת מהאפשרויות המובילות באופציה "איבוד הנשמה"? אז מה היא עושה כאן? אתם מנסים להגיד לי שרגע "איבוד הנשמה" באמת מתייחס לאותו רגע של אושר מוחלט עם באפי? בכל מקרה, כאן הכל החל, כאן ליאם הפך להיות אנג'לוס והתחיל את מסעו האפי לעבר הגאולה העצמית. או קצת דם אנושי, מה שיבוא קודם.

ובמקום הראשון, בקלות רבה ועם לא פחות מ-89 קולות (40%) נמצאת לה קללה. למיטב ידיעתי הקללה לא כוללת שמות של איברי מין בעברית, אלא מסתפקת בקצת ג'יבריש צועני. זאת הקללה שהפכה את אנג'לוס לאנג'ל. וזאת גם הקללה שנמצאת באותה השתלשלות הכרחית של האירועים בין הפיכתו לערפד לבין הפגישה עם וויסלר. בהשתלשלות הזאת, היא אולי נמצאת במקום טוב באמצע, אבל בסקר היא נמצאת הרחק בצמרת. והסקר, אחרי הכל, הרבה יותר חשוב.


הסקרים הבאים
לאחר התייעצות קלה, ותגלית לגבי עצמי (אני לא מספיק מקורי בשביל לחשוב על רעיונות שונים לסקרים), הוחלט שהסקרים הבאים, ישמשו על תקן "רע עונתי אלטרנטיבי", ויתפרשו על פני תקופה ארוכה. השאיפה היא, כי בסופה של אותה תקופה, נקבל מסקנה חד משמעית לגבי הרגע הטוב ביותר בתולדות "באפי". הרגע שמהווה את התמצית של הסדרה, ומאחד בתוכו את כל הדברים שלמדנו לאהוב. קומדיה, דרמה ורגש, לא בהכרח בסדר הזה, בעצם גם לא הכרחי שכל השלושה יתקיימו.

אך, בגלל שאנחנו כל כך מתחשבים, וגם בגלל הפחד מתוצאות תיקו מרובות. הוחלט שלא לבצע סקר אחד בלבד עם 438.2 אפשרויות (ראיתם, גיליתי את השבר העשרוני סוף סוף). אלא לבצע סקרים מקדימים, על כל אחת מהעונות. ובסופו של דבר - גמר גדול בין כל המנצחים. וכשאני אומר גדול, אני מתכוון למשהו בסקאלה של מויאל נגד סקעת, או צביקה נגד... תזכירו לי?