המסך המפוצל

שלישי-רביעי, יום הזכרון, 10-11/5/05

מבחר משידורי ערב ויום הזכרון לחללי צה"ל

מאת: assafTV

פורסם: 09-05-2005
3 תגובות
ב-HOT: שידורי HOT3 ו-HOT סרטים מתאחדים. שידורי ביפ, ערוצי הסרטים, הצגה שניה, Xtra HOT, אגו, AXN, ערוץ ההורים, קארמה, בית+ יופסקו (או לא ישדרו כלל) ויחודשו במוצאי יום הזכרון. ב-yes: שידורי +yes יאוחדו עם yes 5 ישראלי וערוץ 3 ב-yes. ערוצי הסרטים, yes Weekend, יסבבה, yes Y יופסקו ויחודשו במוצאי יום העצמאות.
ערוצים נוספים אשר שידוריהם יופסקו ויחודשו במוצאי יום הזיכרון: MGM, החיים הטובים, E!, הולמרק, ויוה.


שלישי - ערב יום הזכרון לחללי צה"ל
10/5/05

16:00 רשימת החללים והנופלים במערכות ישראל, ערוץ 33.

18:00 מעגל הזכרון של סיירת אגוז, ערוץ 1.
סיפוריהן של משפחת לניר ממושב מולדת ומשפחת צ`ירקל מקיבוץ שובל שאיבדו את בניהם באסון המסוקים בדרך ללבנון. ההורים לחמו בלבנון בשנות ה-70 בתחילת המעורבות הישראלית בלבנון.

19:35 צרובים, ערוץ ההיסטוריה.
הסדרה חוזרת לחיילים שצילם הצלם מיכה ברעם בזמן מלחמת יום כיפור, אלו ש"נצרבו" בסרט הצילום - חיילים ש"נצרבו" במלחמת יום כיפור וחיים את המלחמה עד היום.

19:58 טקס יום הזיכרון בכותל - שידור חי, ערוצים 1, 2 (כבר מ-19:30), 10.

20:30 יגאל אלון, חינוכית 23.
חייו של יגאל אלון קשורים קשר עמוק בהיסטוריה של מדינת ישראל. באמצעות סיפור חייו אנו מתוודעים בסרט לפרק חשוב בהתהוותה של מדינת ישראל.

20:35 קו החזית החדש, ערוץ 8.
נהגי אוטובוס ומאבטחים מספרים על הפחד והתושייה בזמן פיגוע. סרט המוקדש לאנשים שנמצאים בקו הראשון של הזוועה אלה המלווים את משפחות הקורבנות בזמן אמת, ברגעים הקשים בחייהם. רגעים אלו, שנחסכים מצופי הטלוויזיה, חיים בנפשם של המגוייסים בחזית הטרור, או כמו שהם מכנים עצמם: העובדים בפיגועים. שיחה עם אורנה וייס אלמנתו של ינאי וייס המוסיקאי שנהרג ב"מייק'ס פלייס". שיחה עם ד"ר אודי לבל חוקר שכול וזיכרון.

20:45 בשם הבן, ישראל 10.
ביום הכיפורים, השישה לאוקטובר 2003, נהרג צלף גולני דיוויד סולומונוב, מאש החיזבאללה. עשרה חודשים אחרי מצטרף אביו האבל למסע הכומתה של חטיבת גולני, מסע שדיוויד החמיץ בגלל פציעה.

21:00 אבי לניר - הקרב האחרון, ערוץ 2.
סא"ל לניר נפל בשבי הסורי במלחמת יום הכיפורים עונה ונרצח על ידי שוביו והוא בן 33. הסרט מביא עשרות עדויות של טייסים, בני משפחה וחברים, חומרי ארכיון שטרם הוקרנו וצילומים מתוך ערב זיכרון שערכה המשפחה.

21:01 עקידה, ערוצים +yes, yes 5 ישראלי וערוץ 3 ב-yes.
דרמה. שני אבות שכולים נפגשים ערב יום הזכרון לחללי צה"ל בבית קברות צבאי. כל אחד מהם, בדרכו, מעלה את דמות בנו ומנסה להתמודד עם השכול. עם:גבי עמרני, יוסי ידין (ז"ל). במאי:רוני ניניו. ישראל,1988.

21:04 איתן בלחסן, HOT3 ו-HOT סרטים.
בני משפחה, חברים וחיילים ששירתו עימו ותחת פיקודו מספרים על איתן בלחסן ז"ל, מפקד סיירת הצנחנים שנפל בקרב נגד מחבלים בלבנון בשנת 1999, בן 30 במותו, והותיר אחריו אישה ובת.

21:05 שרים בכיכר, ערוץ 1.
אירוע מרכזי לליל הזיכרון המועבר בשידור ישיר מכיכר רבין. עם: עידן רייכל, רמי קליינשטיין, מירי מסיקה, אפרת גוש, חמי רודנר ועוד. בנסוף לשירים ישולבו כתבות על הנופלים ובני משפחותיהם.

21:15 עקידה, ערוצים +yes, yes 5 ישראלי וערוץ 3 ב-yes.
דוקומנטרי. "הודעה נמסרה למשפחה" - שם קוד לכך שעוד משפחה נוספה למעגל השכול בישראל. אוסף מקרים ועדויות על מה התרחש מאז נאמר המשפט בתקשורת, ואיך קיבלו זאת המשפחות המעורבות. במאי: אורי בר און, 2005.

21:21 ליאור זיו - החיוך שלא יחלוף לעולם, HOT3 ו-HOT סרטים.
ליאור זיו ז"ל, צלם ביחידת דובר צה"ל, נהרג במהלך תיעוד פעולת גבעתי ללכידת מבוקשים ואמצעי לחימה בפתיחת המנהרות ברפיח, באפריל 2003. בסרט מספרים על ליאור מפקדיו וחבריו ליחידה, ביניהם השחקנית רומי אבולעפיה ששירתה לצידו.

21:30 היו סרטים - הוא הלך בשדות, חינוכית 23.
"הוא הלך בשדות", סרטו של יוסף מילוא שהופק בשנות הששים, מתאר את סיפורו של לוחם צעיר בפלמ"ח על רקע משברים במשפחתו ועם אהובתו בקיבוץ בתקופת מלחמת העצמאות. נורית גרץ מנחה דיון באולפן סביב הסרט.

21:35 מגזים 8 - יומן מלחמת יום הכיפורים, ערוץ ההיסטוריה.
תיעוד סיפור מלחמת יום הכיפורים מההיבט הצבאי. הסרט מורכב מצילומים אותנטיים שצולמו ע"י יחידת ההסרטה במהלך המלחמה ומקטעים שצולמו ע"י הצבא המצרי והועברו לישראל.

21:49 לא עוד אנדרטה, HOT3 ו-HOT סרטים.
סרטה של צביה קרן מציג 3 סיפורים ייחודיים של משפחות שבחרו להנציח את זכר יקיריהם באופנים בלתי שגרתיים. אחותו של טל נבו ז"ל, שנהרג במלחמת יום כיפור בסיני, מפעילה בבנימינה קרקס של להטוטנים אנושיים; משפחתו של שגיא בלאו ז"ל שנהרג מפיצוץ מכונית תופת בלבנון ב-1988 מפעילה קיר טיפוס תחרותי; ומשפחתו של ניר לנדסמן ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים בנובמר 2003, מפעילה את עמותת צעיר לנצח למען זהירות בדרכים.

21:50 יום הולדת אחרון, ערוץ 8.
סרט על שתי אמהות שאיבדו את כל משפחתן בפיגוע ב"מצה", על חיים שהם סיוט.

22:00 נולדו מחדש, ישראל 10.
329 דרוזים נפלו במערכות ישראל. הסרט מתרכז בכפר בית ג'ן ששכל מעל חמישים חיילים. הסרט עוסק בסוגיית השכול אצל הדרוזים ואמונתם בגלגול נשמות.

22:00 כדי שלא יאבד 2005, חינוכית 23.
תכנית מיוחדת ליום הזיכרון, המבוססת על שירים שנכתבו על ידי חיילים וחיילות לפני נפילתם. השירים יבוצעו על ידי להקות צבאיות וחלק יוגשו כקטעי קריאה מפי חיילים מתיאטרון צה"ל.

22:00 המאחז בחירבת מאחז, ערוץ ההיסטוריה.
חמישים שנה לאחר הקרבות הקשים והעקובים מדם שנמשכו 9 ימים עד שנכבשה חירבת מחאז מידי המצרים ע"י מחלקה של הפלמ"ח, שבה ונאספה החבורה שלחמה שם ומעלה זיכרונות על אותם ימים קשים.

22:02 בעקבות הקול האבוד, ערוץ 2.
באוגוסט 2002 נהרג עומרי גולדין, סולן להקת הפאנק "הפוסי של לוסי". הרבה חלומות התנפצו באותו בוקר. זהו סרט על מרתון לשלום של האב עמירם ומסע עיקש שתחילתו מוות וסופו חיים חדשים במציאות בלתי אפשרית.

22:29 עיניים צוחקות היו לניר, HOT3 ו-HOT סרטים.
קליפ קצר לזכרו של ניר ורנר, מדריך מצטיין בבית הספר לשיריון שנפל בעת מילוי תפקידו ביולי 1989, בן 21 במותו. מילים: ספיר לרר, לחן: עודד לרר, עיבוד: אפי שושני, ביצוע: צאלה אחרק והילה מערבי. צילום ובימוי: אביב פרס (בן כיתה של ניר).

22:33 מכבדים את דורון עם חיוך, HOT3 ו-HOT סרטים.
סרט לזכרו של סמל דורון לב ז"ל, שנהרג מירי צלף פלשתיני בגוש קטיף בפברואר 2003.

22:35 תרבות תחת טרור, ערוץ 8.
שיחה עם פרופ' ניסים קלדרון, עם ד"ר קרלו שטרנגר, ד"ר יונתן יובל וגב' לאה שקלאר.

23:40 נשמה של ילד, HOT3 ו-HOT סרטים.
סרט לזכרו של סרן אברהם קלוג ז"ל שנהרג ברמת הגולן במלחמת יום כיפור, וקיבל את עיטור המופת על אומץ הלב שהפגין בקרב.

00:17 תעירו אותי כשהסיוט יגמר, ערוצים +yes, yes 5 ישראלי וערוץ 3 ב-yes.
דוקומנטרי. ימי זיכרון הנם עת לסיפורי גבורה ושכול, וברבות השנים נושאים אופי כמעט מיתולוגי. התחקות אחר סיפורם של 6 מחיילי צה"ל שנפלו, ואחר חיי קרוביהם שנשארו עם הכאב. במאי:גיל קרני. ישראל, 2001.

01:17 כיפור, ערוצים +yes, yes 5 ישראלי וערוץ 3 ב-yes.
סרטו של עמוס גיתאי.








רביעי - יום הזכרון לחללי צה"ל
11/5/05



11:00 טקס יום הזיכרון מהר הרצל - שידור חי, ערוצים 1, 2, 10.
וב-13:00 - שידור של טקס הזיכרון הממלכתי לחללי פעולות איבה.

16:00 הישראלי-ערבים במערכות ישראל, ערוץ 2.
העיתונאי רפיק חלבי יוצא לתעד ארבע משפחות מוסלמיות ונוצריות שכולות בגליל ובנגב. חלבי יוצא למסע זה בעקבות הנתונים הכואבים הבאים - בשנה שעברה נפלו 11 לוחמי צה"ל ערבים אזרחי המדינה, רובם בפעילות מבצעית ובפיגוע המנהרה ברצועת עזה, ובכך הצטרפו לכ-180 חללים ערבים ומוסלמים - חיילי צבא ההגנה לישראל. הוא עוקב בסרט אחר הסבל שעוברים בני המשפחות השכולות - המצוקה, ההשפלות, הנידוי והחרם החברתיים ואף הפגיעה הפיזית של המשפחות הערביות השכולות.