המסך המפוצל

עולמות 2005

פסטיבל מדע בדיוני ופנטסיה מתקיים בסינמטק תל אביב בפסח, ולמסך המפוצל יש כרטיסים בשבילכם!

מאת: המערכת

פורסם: 14-04-2005
15 תגובות
מזה שמונה שנים מתקיימים בסינמטק ת"א כנסי מעריצים של תחום המדע הבדיוני והפנטסיה. השנה התאחדו הגופים המובילים בתחום המד"ב והפנטסיה בישראל ויצרו כנס גדול יותר ומגניב מאי פעם, העמוס בתכנים מרתקים משלל קצוות הז'אנר.

עולמות 2005 יתקיים בסינמטק ת"א ובאולמות אשכול-פיס הסמוכים לו בתאריכים 26, 27, ו-28 באפריל, חול המועד פסח. הנושא הנבחר לפסטיבל השנה הוא "מיתולוגיה", תחום מרתק המשתלב לעומקן ולרוחבן של מיטב היצירות בז'אנר.



כאמור, מאורגן הפסטיבל ע"י ארבע עמותות המהוות ארגוני-גג לקהילת החובבים בארץ: שגרירות סאנידייל בישראל: קהילת "באפי" הישראלית, האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, סטארבייס 972: המועדון הישראלי לחובבי "מסע בין כוכבים", ועמותת טולקין הישראלית.



ההרצאות בכנס נוגעות בנושא "מיתולוגיות" מכיוונים רבים ומגוונים. מרצים (שאת חלקם אתם מכירים היטב...) ידברו על מיתולוגיות שונות בסדרות הטלוויזיה האהובות "באפי", "אנג'ל", "פיירפליי", "מסע בין כוכבים", "בבילון 5", "סטארגייט", "פארסקייפ" ועוד. כתמיד, תלווינה ההרצאות בפרקים נבחרים ורלוונטיים מאותן הסדרות. בנוסף, משולבות בכנס הרצאות הבוחנות מיתולוגיות מתרבויות שונות בעולם. זהו המקום להיחשף בהרצאות עומק לעולמות קצת פחות שגרתיים, ולשמוע מפי מומחים על המיתולוגיה ההודית, הוולשית, המצרית, היפנית, האירית ובל נשכח את היהודית.

בין ההרצאות תשולבנה הקרנות של סרטים קלאסיים, כמו "הנסיכה הקסומה" הנפלא, ו"אקסקליבר", עיבוד קולנועי לאגדות המלך ארתור, לצד יצירות אנימה דוגמת "נאוסיקה מעמק הרוח" של מיאזאקי (יוצר "המסע המופלא" ו"הנסיכה מונונוקי") וארבעה מפרקיה הראשונים של סדרת האנימה "Samurai Champloo", מאת יוצר הסדרה המצליחה "קאובוי בי-בופ". כמו כן, נזכה לצפות בהקרנה מיוחדת בסרט "Shaun of the Dead", פרודיה מטורפת על סרטי זומבים, שהפך השנה לקאלט בבריטניה.

אבל עזבו אתכם מהקרנות ודיבורים. האקשן האמיתי נמצא כמו תמיד (והשנה במיוחד) בהפקות המיוחדות שמעלות קהילות המעריצים השונות.

Once More with Feeling: ההקרנה הפעילה של פרק המחזמר האחד והיחיד. קאסט חדש והפתעות לרוב במופע שהפך כבר לפולחן בזכות עצמו.



"שגרירות סאנידייל בישראל" מעלה השנה עוד שתי הפקות חדשות שאי אפשר להחמיץ:

"הסלון של אנדרו": בואו איתנו, צופים יקרים, להתארח בסלון של אנדרו. עזבו מאחור את תלאות היום-יום, התרווחו לכם בכסא והיכונו ליהנות מתוכנית ראיונות מיוחדת במינה, שאנדרו בישל במיוחד בשבילכם... בתוכנית הפעם: ש' תספר על ההתמכרות הקשה שלה, ספאפי וסטאר-קרוסי יחלקו איתנו את סוד החברות שלהם, ראיון בלעדי עם באפי עצמה, שיר שהושמט מהמחזמר, אורח שטוח מאוד ועוד הפתעות רבות בתוכנית אירוח הזויה במיוחד...

DoubleMeat Mystery Science Theater 3K:
שלושה עורכי דין של "וולפראם והארט" נאלצים לשבת ולצפות בפרק הנורא ביותר של "באפי" אי פעם. כדי לשמור על שפיותם מול "דאבלמיט פאלאס" הם יעבירו ביקורת, ילגלגו על כל משפט שנאמר, ובאופן כללי יריצו דאחקות. בהשראת סדרת הקאלט הקלאסית "תיאטרון מדע מסתורי 3000".

מופע נוסף השואב את השראתו מ"תאטרון מדע מסתורי 3000", הוא "Spok's Brain", הקרנה של פרק בסדרת "מסע בין כוכבים" שנחשב לאחד הגרועים בסדרה, בליווי פרשנות מצחיקה על הבמה.

"שובו של סאורון!": מחזמר נוסף מועלה בהפקת חובבים של קהילת טולקין הישראלית, ומספר את סיפורה של אחוות הטבעת בניו-יורק של ימינו אנו, המתגייסת לעזרת העיר בתקווה למנוע את שובו של סאורון.

"מופע הקולנוע של רוקי": מה לא נאמר עליו? חסר טעם, חסר עלילה, חסר מוסריות, משחית, במילה אחת, נורא. יחד עם זאת, סחף אחריו גל מעריצים בלתי נשלט. הקרנה בצירוף שחקני-קאסט המציגים את העלילה המופרכת על הבמה הפכה למסורת בפסטיבל, ותתקיים גם השנה

תחרויות בכנס: במסגרת הפסטיבל ייערכו מספר תחרויות שיעודדו יצירתיות בקרב החובבים, הראשונה בהם היא תחרות תחפושות בעולם ובסגנון "מלחמת הכוכבים", זאת לכבוד יציאתו של הסרט "מלחמת הכוכבים: פרק 3 - נקמת הסית'" ב-19 במאי. זוכי התחרות יזכו בצפייה בסרט המדובר של השנה בהקרנת טרום-בכורה לפני כל שאר העולם.

עידוד וקידום יצירה ישראלית מקורית היא בחזית מאבקם של כל הגופים המעורבים בהפקת האירוע, ולצורך כך מתקיימות שתי תחרויות נוספות: תחרות סיפורים קצרים בתחום המיתולוגיה בארגון האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה, ותחרות כתיבת פילקים בארגון סטארבייס 972. פילקים (Filks) הם שירי העם של חובבי הז'אנר, שירים ידועים בדרך כלל שמילותיהם הוחלפו בטקסטים בעלי זיקה למדע הבדיוני או הפנטסיה. קיים רפרטואר של פילקים מפורסמים בקהילת החובבים בישראל, בהם כאלו המבוססים על "אלף-בית" של נעמי שמר, "המגפיים של ברוך" של כוורת, "שיר השכונה" של התרנגולים ו"גבעת התחמושת" ("גבעת הגובלינים").

הלו"ז המפורט, ופרטים רבים נוספים נמצאים כולם באתר הכנס.

מקווים לראות את כולכם ברחבי הסינמטק, באולמות ההרצאות ובמופעים השונים.





"המסך המפוצל" מחלק לכם הגולשים 30 כרטיסים פתוחים לאירועי הכנס השונים (מלבד המחזמר של "באפי", מופע הקולנוע של רוקי ו-Shaun of the Dead) אם רק תדעו לענות על חידון הטריוויה הטלוויזיונית הפשוט שלפניכם. תאריך אחרון למשלוח הטפסים: יום ראשון, 24/4/05, בשעה 20:00. בהצלחה!


1. מה זה קיובול?
כדור אנרגיה קטן בסדרה "האיים האבודים"
כינוי החיבה של קווין מלורי מ"גולשים בזמן"
הבלון הענק בסדרה "האסיר"
אחד השדים בעונה השישית של "באפי"

2. מאיזה מין צ'יאנה?
נבארי
לוקסאני
קלינגוני

3. איך קוראים לטקס שבו אנג'ל צריך לכרות את ראשה של פרד בפייליאה?
קאם-שק
באך-נאל
קרביל

4. כל העולם מחורבן כי
איזה ילד חולם וכולנו תקועים במחזמר בברודווי
שד גרם לכולם לאבד את כושר הדיבור שלהם
באפי מתה
איזה פרחה מתה ביקשה משאלה

5. כל מסע של סאם בקט מתחיל במילים
Oh boy
Oh my god
Oh, god, not again
Oh god, my leg, my leg
Ouch

6. איזה משפט מעולם לא נכתב בסיום כותרות הפתיחה של "תיקים באפלה"?
The truth is out there
Deny all
I want to believe
They are watching
Trust no one



7. דאג וטוני מעולם לא הגיעו
לטיטניק
למלחמת האזרחים
לעתיד
ליום בו נולד דאג

8. כריס מ"מכושפות" חזר מהעתיד כדי
להציל את פיבי ממוות
להרוג את ליאו
למנוע מאחיו להפוך לרע
להתחתן עם פייפר

9. מאיזה כוכב הגיעה אינארה?
סיהנון
מלמק
לונדיניום
פרספוני

10. מה קרה כשפריי חזר למאה העשרים?
הוא הרג בטעות את אביו ומנע את הולדתו של עצמו
הוא הפך לסבא של עצמו
הוא גרם לאמו להתחתן עם מישהו אחר
הוא המציא את הרוקנרול

שימו לב, מכיוון שלכל אירוע מוקצים לכם הגולשים חמישה כרטיסים בלבד, עליכם לבחור מה הם שלוש האפשרויות המועדפות עליכם אם תזכו. ככל שתענו נכון על יותר שאלות, יגדל הסיכוי שלכם לקבל את האפשרויות המועדפות עליכם. אם יהיו יותר פותרים נכונה ממספר הכרטיסים - תיערך הגרלה בין הפותרים.

הבחירה הראשונה שלי:
הבחירה השלישית שלי: