המסך המפוצל

והאוסקר הולך ל...

כמו בכל שנה, שולפות yes ו-HOT את השטיח האדום ומכינות לצופיהן ערוצי סרטים מיוחדים לאוסקר. אצל מי תמצאו את האקסטרה?

מאת: assafTV

פורסם: 31-01-2005
27 תגובות
טקס האוסקר הפך לזירת קרב, לא רק בקרב סלבריטאי הוליווד, אשר חולמים על הפסלון המוזהב, אלא גם בין הכבלים ללווין. לפני שנתיים yes שלפה את פנקס הצ'קים ורכשה את הזכויות הבלעדיות לטקס. צופי הכבלים, שהורגלו לצפות בטקס בשידור חי מ-1992, השנה בה שודר כאן הטקס לראשונה בשידור ישיר, לאחר שנים של תקצירים בערוץ הראשון, נותרו ללא הטקס החשוב של עולם הקולנוע.

בשנה שעברה שב טקס האוסקר לכבלים ושודר גם בכבלים וגם בלווין. גם השנה יועבר הטקס בכבלים ובלווין, החברות רכשו זכויות לא-בלעדיות לשידור הטקס והוא יועבר בשידור חי וישיר (ב-HOT הטקס ישודר ב-HOT סרטים בחבילת הבסיס). הגרסה המתורגמת והערוכה תשודר בערוץ 2.

מה מכינות לנו yes ו-HOT?







ב-1/2/05 יעלה באפיק 17 ערוץ "HOT סרטי האוסקר" (MGM עבר לאפיק 170). מדי ערב ישודר סרט אשר זכה או היה מועמד לפרס האוסקר. בין הסרטים בהקרנת בכורה בלעדית בערוץ ניתן למנות את "אדון ומפקד" עם ראסל קרואו, "באמריקה" של ג'ים שרידן, וכמו כן ישודרו "מונסטר", עם זוכת האוסקר של השנה שעברה שרליז ת'רון, ו"לרכב על לוויתן". שני אלו ישודרו גם בלווין, כמו גם "אודות שמידט" עם ג'ק ניקולסון. מבין זוכי העבר המועמד הבולט מכולם הוא הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים, עם 1.8 מיליארד דולר הכנסות ברחבי העולם מבתי הקולנוע בלבד, 14 מועמדויות לאוסקר ו-11 זכיות, כולל הסרט והבמאי הטובים ביותר - "טיטניק".

"טיטניק" לא יהיה הנציג היחידי של ג'יימס קמרון שסרטיו "שקרים אמיתיים" ו"המצולות" (בגרסת הבמאי) ישודרו אף הם בערוץ.



בערוץ יקדישו ימי שידור לג'ק ניקולסון ולרוברט רדפורד, כמו גם ימי שידור לקטגוריות נבחרות כגון יום סרטים המועמדים לתסריט, צילום ועריכה, יום המוקדש לשחקניות הטובות ביותר וכמובן ימים אשר יוקדשו לבמאי ולסרט הטוב ביותר.

בין הסרטים הבולטים שישודרו בערוץ אפשר למצוא את: "8 מייל", "אמלי", "פילדלפיה", "אהבה נושכת", "התעוררות", "רוקד עם זאבים", "החבר'ה הטובים", "להציל את טוראי ראיין", לצד קלסיקות כמו "שיין", "לורנס איש ערב", "8 וחצי" של פליני ועוד. כמובן שגם מקומם של סרטי "שר הטבעות" לא נפקד - "אחוות הטבעת" ו"שני הצריחים" ישודרו בערוץ, אם כי החלק השלישי "שיבת המלך", הזוכה הגדול של השנה שעברה, לא ישודר בערוץ.

מנויי חבילת הבסיס לא יקופחו וגם הם יהנו ממבחר של כ-50 סרטי אוסקר אשר ישודרו בערוץ HOT סרטים. מדי ערב ישודרו סרטים אשר זכו או היו מועמדים לפרס האוסקר. בין הסרטים שישודרו: "בחדר המיטות", "החשוד המיידי", "לב אמיץ", "כמעט מפורסמים", "ממנטו", "ארין ברוקוביץ'", "מפגשים מהסוג השלישי", "להיות ג'ון מלקוביץ'" ועוד.







גם מנויי yes יהנו מערוץ סרטי אוסקר. yes אוסקר יעלה אף הוא ביום שלישי באפיק 6 (הולמרק יעבור זמנית לאפיק 77). ב-yes מבטיחים לא פחות מ-226 סרטים מתוכם 82 בבכורה ו-79 מתוכם בבכורה בלעדית. זה כמובן המקום לציין שכאשר ב-yes או ב-HOT אומרים "בכורה" הכוונה היא ל"סרט שלא הוקרן עדיין על מסכינו" ולאו דוקא לסרט חדש ולוהט מהשנה האחרונה. יחד עם זאת, מנויי yes יכולים לזקוף ראש בגאווה עם לא פחות מ-18 הקרנות בכורה "אמיתיות" מהשנתיים האחרונות.

גולת הכותרת של ערוץ yes אוסקר הינה הקרנה של טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" - כולל החלק השלישי "שיבת המלך", הזוכה הגדול משהנה שעברה עם 11 פרסי אוסקר, כולל לסרט ולבמאי.

ההקרנה של "שיבת המלך" היא הישג של yes, זאת מכיוון שמבחינת הסכמי הזכויות - לא היינו אמורים לצפות בו עכשיו. חלון ההקרנה של "שיבת המלך" לערוצי הסרטים טרם הגיע. אולם ב-yes לא התעצלו וביקשו אישור מיוחד להקרנה חד פעמית, לפני חלון הזמנים המיועד לערוצי הסרטים. אנשי "וורנר" נעתרו לבקשה וכך יהנו צופי yes אוסקר משידור רצוף של כל סרטי הטרילוגיה במהלך סוף השבוע של ה-24-26 בפברואר.



בשבוע הראשון, 6-12 בפברואר ישודרו (על פי סדר השידור, מראשון עד שבת): "אודות שמידט", "האמריקאי השקט", "משב רוח מוסיקלי" (מוקומנטרי מוזיקלי מהיוצר של "ספיינל טאפ"), "אמריקן ספלנדור", "מונסטר", "לרכב על הלוויתן" ו"אבודים בטוקיו".

בשבוע השני (13-19 בפברואר) ישודרו: "21 גרם", "אייריס וג'ון", "שיחות נפש", "לתפוס את הפרידמנים", "דברים יפים מלוכלכים", "שודדי הקריביים" ו"סיביסקיט: אגדה אמריקאית".

בשבוע השלישי (20-26 בפברואר) ישודרו: "המסע המופלא", "הקו?לר", "ודייק!" (תעודה), "ז'לארי" וכאמור, טרילוגיית "שר הטבעות" במלואה.

עוד סרטים, זוכים ומועמדים לאוסקר אשר ישודרו בערוץ הם: טרילוגיית סרטי "אינדיאנה ג'ונס", "אלפי" (הגרסה המקורית עם מייקל קיין), "מה קרה לבייבי ג'יין?", "מי מפחד מוירג'ניה וולף?", "גשם סגול", "ישו כוכב עליון", "ג'יג'י", "וודסטוק", "פחד ראשוני", "איש הגשם", "דיוקנה של גברת" ועוד.



עוד ב-yes, ביום ראשון ה-27/2/05, כמה שעות לפני הטקס, ישודרו סרטים בכיכובו של מנחה הטקס כריס רוק. "ראש המדינה" ב-yes 1 ו"נשק קטלני 4" ב-yes 4.







טקס פרסי האוסקר יועבר בשידור חי בלילה שבין ראשון לשני 27-28 בפברואר 2005. ערוצי האוסקר בכבלים ובלווין יעלו ביום שלישי ה-1/2/05.

האתר הרשמי של האקדמיה