המסך המפוצל

הממיר 22/1/05

הסדרות החדשות של HOT, עמוק באדמה, ארץ נהדרת, חדר מלחמה, פיוצ`רמה, מלקולם, סימפסונז וחברים לנצח

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-01-2005
120 תגובות
10. פרק מבריק היה השבוע ב"עמוק באדמה", עם סדרה של עימותים בין זוגות של דמויות, שהביאו לידי מיצוי את מערכות היחסים שנבנו ביניהם לאורך הפרקים הקודמים. קלייר מגלה שראסל שיקר לה, דיוויד שאומר את דעתו על אביו של קית' ונפגע, ברנדה והנשיקה של בילי, רות' הנעלבת מארתור, ריקו ואשתו הדכאונית, ולבסוף - נייט וליסה שלא עונה לו. מרגש. ארבע פעמים במהלך הפרק הזילה דמות זו או אחרת דמעות בשל התרחשות זו או אחרת, ובכל פעם מחדש הצליחה הסצנה להיראות אמיתית ולא קיטשית מדי

9. "Dead Like Me", בניגוד לסדרות האחרות שעלו ב-Xtra HOT, היא לא סדרה מהשנה האחרונה, אלא מהשנה שלפני כן. פרק הפיילוט הארוך והמלהיב שלה נראה קצת פחות משובח בצפייה שלישית, ובכל זאת, מדובר בדרמה צינית ומעניינת, שמכילה כמה מהרגעים היותר כיפיים ששודרו השבוע בערוץ הסדרות החדש של HOT. זו גם הזדמנות מצוינת לאחל הצלחה לערוץ החדש, שבהחלט נראה כמו אלטרנטיבה חזקה ומספיק מעניינת ל-yes Weekend. בהצלחה.



8.5 מערכון החתונה היה קלישאי וצפוי (אך מוצלח בכל זאת), הברירה הטבעית כלהקת רינגטונים היתה הברקה, אבל השיא של "ארץ נהדרת" השבוע היה הופעת האורח של מוני מושונוב בתור סטנלי פישר, שהביא את מספר הדמויות שהופיעו על המסך בבת-אחת לשמונה (כל אחת יותר מוצלחת וקאלטית משנייה), וכל הדמויות שיחקו ביחד בהרמוניה ובתזמון קומי מושלם. הקטע בו כל הדמויות מנידות בראשן הצידה ביחד עם חלי (ועוזי מעיף את פישר הצידה) היה פשוט שירה. סעו, יא זבל (שלמקו GRAS).

8. פרק הפתיחה של "ורוניקה מארס" היה בהחלט מהנה ומסקרן, והציג לנו תעלומה שתימשך, מן הסתם, גם לפרקים הבאים, וגם כמה דמויות חביבות עם פוטנציאל רב. ועדיין לא מדובר במוצר מושלם, בעיקר בגלל עשר הדקות הראשונות של הפרק שהתנפלו על הצופה עם אינספור פרטים קטנים, עומס גדול ולא מספיק מוצדק של שמות ודמויות, חלקם לא משמעותיים, חלקם כן. וזה מבלבל. נורא. אם הסדרה תדע לשים את הגבול בין "מגניב" לבין "מנסה בכוח להיות מגניב", היא תהיה מעולה.

7.5 פרק הפתיחה של "ג'ק ובובי" היה מעניין והכיל כמה רגעים מקסימים - חלק מהיחסים בין שני האחים. הדיונים על "למה בובי לא יכול להיות נורמלי?" על רקע מה שמתברר לנו בסיום הפרק - הפיכתו לנשיא ארה"ב - היו מרגשים, ובאופן כללי, ניתן לומר על הפרק שהוא היה לא מושלם, אבל בהחלט מספק. אלא שחלק לא קטן מהמשך הסדרה מכיל סצנות משעממות שלא מצליחות להגיע לרמה של פרק הפתיחה. אבל למרות זאת, כדי לנסות ולתת לזה צ'אנס.

7. יש צדק רב בחלק גדול מהטענות המופנות כלפי "חדר מלחמה", אבל לפחות קטע אחד בפרק השלישי בסדרה הצליח להצחיק ולהפגין חן: הקטע בו רענן, מנהל החמ"ל, מנסה להיזכר בהמנון צה"ל הלא קיים, ושר, תוך כדי השמטת רוב המילים, את המנון חטיבה 7. משעשע.

6. הפרק של "החצי האפל" השבוע היה מעניין. התברר שהאדם שהציל את ג'וני מהתאונה לפני 8 שנים היה הוא עצמו בחזיון מהעתיד. עד כמה שהדבר בלתי הגיוני בעליל, הגיע המידע הזה בסיומו של פרק שהיה עשוי טוב, והיה מותח ומסתורי לכל אורכו.



5. לצפייה בפרק הפתיחה של "CSI: ניו יורק" הגעתי בציפיות מעורבות: מצד אחד - אני מחבב את סדרת האם, מצד שני - סדרת הבת הראשונה, במיאמי, הצליחה לעצבן אותי. פרק הפתיחה של סדרת הבת השנייה היה חזק והכיל עלילה מרתקת על רוצח סדרתי שעשה ניסוי רפואי מחריד על מספר נשים. הכל היה טוב עד לדקות האחרונות של הפרק, שם נכנס הקיטש ההכרחי הקשור לאסון הניין-אילבן, שבו מספר מק טיילור, הגיבור הראשי של הסדרה, על אשתו שנהרגה בפיגוע הזה ועל איך שהדבר היחיד שהוא לא מסכים לזרוק זה הכדור שהיא ניפחה כי "האוויר שלה עוד שם". נקווה שהמשך הסדרה ייראה יותר כמו רוב הפרק ופחות כמו הסיום שלו.

4. אם חשבנו שהקטיעה הנכונה לפרסומות מייד אחרי נעימת הפתיחה של "הבית הלבן" היתה פרי מחשבה של גורם כלשהו בטלעד, הרי שהפרק של השבוע הוכיח לנו שההיפך הוא הנכון, כשהקטיעה הגיעה הפעם בדיוק כמו שאוהבים בטלעד - באמצע התיפוף הדרמטי המקדים את מוזיקת הפתיחה. באמת יופי.

3.5 מגזין "פרומו" החדש של "מעריב" ממשיך לעשות פדיחות. רוני ערן כותבת על "ג'ק ובובי" אשר עלתה ב-Xtra HOT השבוע: "מה שיכול היה להיות סיפור פשוט על התבגרות, מקבל ערך מוסף של ביוגרפיה פוליטית, עם נופך של תעלומה ומסתורין, מפני שמתחילת הפרק הראשון מבהירים לנו: אחד משני הנערים האחרים בסדרה הולך להיות נשיא ארצות הברית ב-2041. לא ברור מי מהם - שום הדלפה בנושא לא יצאה מהאולפנים". פסססט רוני! אם תמשיכי לצפות עד סוף הפרק הראשון בסדרה שכבר שודר השבוע, ואף היה זמין לעיתונאים לצפייה מזה לפחות שבועיים, תגלי את הסוד הכמוס "מי יהיה הנשיא?". עוד כתבה ערן "ואכן, "ג'ק ובובי" היא אחת מהסדרות המצליחות ביותר בעונה החדשה של הטלוויזיה האמריקנית". ובכן, אם משווים את "ג'ק ובובי" ל"ורוניקה מארס" היא אכן מצליחה ממנה, אבל עד כה הסדרה נאבקת על אחוזי צפייה ומדשדשת בתחתית טבלאות הרייטינג, עם חשש יותר מסביר שלא תחזור לעונה נוספת. קוראי מעריב: אם אתם אוהבים טלוויזיה, אולי כדאי שתשקלו לקרוא עיתון אחר (assafTV).

3. אולי עכשיו, כש"ניפ/טאק" לקחה את גלובוס הזהב, רשת לא יפחדו לשבץ את הסדרה הזאת שנה אחרי שהבטיחו לעשות את זה מלכתחילה?

2. עד עכשיו נמנעו ב-yes מפרומואים בסגנון "בפרק הבא ב..." לסדרות המשודרות בערוצי הבית. למצוא פרומו לפרק הבא של "האו-סי", ועוד מיד לאחר הפרק שהסתיים, היה הפתעה - ולא מהסוג הנעים. מה הדבר מספר אחד שמרתיע צופי טלוויזיה? ספוילרים. מה יש בפרומואים מסוג "הפרק הבא"? ספוילרים. הנה מה שאנחנו רוצים לראות בשבוע הבא אחרי ".The O.C": כל דבר חוץ מפרומו לפרק שלאחריו (assafTV).



1. שידורה של "עמוק באדמה" התחיל השבוע בשעה 22:58, שתי דקות לפני המועד בו אמור היה הפרק להתחיל. אולי די עם זה, קשת?


בשולי הממיר
פרק "הפופלרים" ב"פיוצ'רמה" היה נהדר ("לילה, מה קורה איתך? זה שלט החוצות השני שנתקלת בו השבוע!"); הסיפור עם היומן של לויס וריס ב"מלקולם" היה מבריק; פרק כיפי וסיום מקסים היה ב-OC, אבל גם קצת קיטשי, ואירוע ה"אני אוהבת אותך", "תודה" בין מריסה לריאן היה מועתק אחד לאחד מרוס ואמילי ב"חברים" (זה המקום גם להודות ל-yes על השידור החוזר הנוסף בלילה שבין שישי לשבת באזור 3:30); הסיום של "חברים לנצח" היה מבריק ("יש משהו אחד שאני חייב לעשות". ומי שראה, בטוח זוכר); העונה ה-14 של "משפחת סימפסון" נפתחה עם פרק הלוואין משעשע במיוחד (במיוחד השיבוטים של הומר כשאחד מהם היה פיטר גריפין מ"איש משפחה" ואחר היה הגירסה העתיקה של הומר מהתוכניות של טרייסי אולמן); לפחות עשר סדרות חדשות הגיעו השבוע אל מסך הטלוויזיה בערוצים השונים (הרוב באקסטרה), כולל שידור של פחות מיממה אחרי ארה"ב לעונה הרביעית של "אמריקן איידול" - אין ספק, זה היה אחד השבועות היותר מוצלחים בטלוויזיה שלנו.

גרייס, האמא של ג'ק ובובי, היא כמובן כריסטין לאהטי המקסימה מ"שיקאגו הופ", בין השאר. פיטר בנדיקט הוא ג'ון סלאטרי, שהופיע גם ב"אד". גם דאקין מת'יוס, מנהל צ'ילטון ב"בנות גילמור" ואבא של דאג ב"מלך השכונה", משתתף בסדרה. ב"Dead Like Me" אפשר למצוא את מנדי פטנקין הנפלא ואת רבקה גייהארט.