המסך המפוצל

הממיר 11/12/04

המגן, לגדול בלי בושה, סמולוויל, הספיישל של סיינפלד, הישיבה, המושבעים, ערוץ 10, מגרש ביתי, ולאן נעלמה לאס וגאס?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-12-2004
79 תגובות
10. "המגן" ממשיכה לספק פרקים עוצרי נשימה ומלהיבים, שעמוסים גם ברגעים מרגשים. אחד כזה היה הסצנה בבית החולים כשויק ולם מצליחים לשכנע את טוואן להאמין שהוא היכה את אשתו של שיין. רגע השבירה של טוואן, שכמובן לא באמת היכה אותה, היה מדהים, במיוחד לנוכח המבטים שהחליפו ביניהם ויק ולם. עוד רגע מופלא היה זה בו גילה ויק שמרגוס בעצם ראה את החקירה האגרסיבית שביצע במהלך המצוד אחריו. גם סיומו המצמרר של הפרק היה רגע מופת בסדרה, כשלם החליט לעשות מעשה ולהיפטר מהמשא הכבד שרבץ על כתפיהם של חברי צוות ההסתערות במשך עונה שלמה. וזה עוד לא נגמר - הערב ישודר פרק סיום העונה. אני בטוח שהולך להיות פרק סוער במיוחד. אחד הדברים שהופכים את הסדרה הזאת לכל כך משובחת, זה דווקא הרגעים הקטנים שבה: למשל, כשדאץ' מספר לאסוודה על פליטת הפה של ויק. לא קרה שם כלום, בעצם, אבל ברור שמשהו הולך להיפתח מהכיוון הזה, ושהלחץ שויק וחבריו מצויים בו, הולך רק לגדול בעקבות המידע החדש הזה שקיבל המפקד שלהם.

9. "לגדול בלי בושה" ממשיכה להיות אחד הדברים הכי כיפיים שמשודרים בימים אלו ביס פלוס. הפרק של השבוע היה תענוג אמיתי, במיוחד ברגעים בהם ניסו החבר'ה לבצע את תרגיל החלפת הילד החטוף. העריכה הקצבית של תכנון ההחלפה, יחד עם הביצוע, ובכלל כל הרעיון הזה של הילדה הקטנה שלקחה את הילד סתם כי התחשק לה, ומבלי להבין שעשתה משהו רע, הפכו את הפרק הזה לכל כך מגניב. רגע זכור לטובה במיוחד: חיקוי גולום של הנער הקרח.



8. פרק מרגש היה השבוע ב"סמולוויל", שאפילו הצליח להימנע ממינון גבוה מדי של קיטש. ריאן, הנער קורא המחשבות מהעונה הראשונה, נעזר בקלארק כדי לברוח ממוסד רפואי שמבצע עליו ניסויים, אז גם מגלה קלארק שריאן בעצם גוסס. הרגע המגניב של הפרק: קלארק רץ ממש מהר כדי להשיג רופא. הרגע המרגש של הפרק: הכדור הפורח. הרגע הכי ביזארי בפרק: "איש הסיגריות" מ"תיקים באפלה" (השחקן וויליאם בי דיוויס) מופיע בתפקיד אורח כראש העיר.

7. ג'ולי קופר, אמא של מריסה מ"האו.סי", הפכה במחי פרק אחד לדמות השנואה עליי ביותר בטלוויזיה בזמן האחרון.

6. לצפייה הראשונה בפרק ה"איחוד" של "סיינפלד" הגעתי עם ציפיות מוגזמות ויצאתי מאוכזב, אך צפייה נוספת בספיישל הזה, כשהציפיות היו נמוכות ו"הגיוניות", דווקא היתה מהנה. 42 דקות שבהן ג'רי מספר קוריוזים על ההפקה, לארי מספר כמה הוא היה לחוץ מהמשימה להפיק פתאום ארבעה פרקים חדשים (ואחר כך 13, ואחר כך 22). חוץ מזה, קיבלנו גם כמה רגעים קלאסיים מתוך הפרקים וגם כמה פספוסים משעשעים עד דמעות. מה רע?

5. הצפייה בפרק הפתיחה של "הישיבה" הותירה אותי ברגשות מעורבים: מצד אחד, מדובר בהפקה ישראלית מעניינת. העריכה עשויה בצורה טובה, הפתיח מקסים, והצילום בהחלט מרשים. מבחינת התוכן, אכן נרשמו כמה דברים מעניינים, אלא שבתור מי שמכיר אנשים שלמדו שם, מוזר לי קצת לחזור אל הרעיונות הללו ואל הנושאים שמעניינים את אותם האנשים. ובכל זאת, צריך לראות פרקים נוספים מהסדרה, כדי לשפוט אותה.

4. פרק הפתיחה של "המושבעים" הצליח להבהיר מדוע בוטלה הסדרה אחרי עשרה פרקים: מדובר בעטיפה נאה - סיפור טראגי כפול, הן מצידו של הנאשם ברצח והן מצידו של הנרצח - אבל בביצוע עייף, שאולי היה מתאים לימים שאחרי "פרקליטי אל איי", אבל כיום מדובר בסדרה שלא זורמת כמו שצריך, ועשויה בצורה לא מספיק מעניינת. אני לא אוהב לשפוט על פי פרק אחד בלבד, ואני מתכנן לצפות גם בפרקים הבאים, אבל הפרק הראשון היה כל כך לא מעניין, שזה פשוט עצוב, שהיוצרים של "רצח מאדום לשחור" הם שעומדים מאחורי הסדרה הזאת.

3. ב"מגרש ביתי" החליטו ללכת על קלישאה שהיא כמעט הכי שחוקה בטלוויזיה: "בשלב זה", אומרת אחת הדמויות, "אין שום דבר שתוכל לעשות שיפתיע אותי". דמות אחרת משתיקה אותה בנשיקה. "חוץ מזה", משלימה הדמות הראשונה. גאונות. Not! מה שכן, במהלך הפרק לא ראינו אפילו לפריים אחד את מאמן נבחרת הכדורסל, ואני קצת מתקשה להחליט אם זה טוב או רע (רמז: זה טוב).



2. ערוץ 10 הקדים בשעה את שידור פרק סיום העונה של "אי.אר", ובכך גרם לרבים מצופיה הקבועים להחמיץ אותו. הקדמת הפרק גם דחתה, שוב, את שידור הפרק השבועי של "המירוץ למיליון". במקביל, נודע השבוע כי "מעורב ירושלמי", שעונתה הראשונה ועטורת השבחים והפרסים שודרה בערוץ 10, עוברת לטלעד. בוועדת ישראל לעסקים, שהתקיימה השבוע, קונן ניר למפרט, מנכ"ל ערוץ 10, שהרגולטור מפריע לניהול הערוץ. ובכן מר למפרט, הרגולטור לא היה זה ששיבש את שידור הסדרות בערוץ. הרגולטור לא היה זה שוויתר על "מעורב ירושלמי". במקום לקונן - תתחיל להתייחס לצופים בכבוד (assafTV).

1. אחרי יותר מדי ביטולים ושינויי שיבוץ, החליטו פשוט בערוץ הראשון להעלים לגמרי את "לאס וגאס" מלוח המשדרים. מתי היא תשוב? איש אינו יודע. ובכלל - תהיו בשקט, יש חדשות.


בשולי הממיר
איוון הנדלר, מי שהיה הארי ב"סקס והעיר הגדולה", הגיח השבוע ב"עמוק באדמה", כסקוט, אמן זועם.

מייק מ"לאס וגאס" הופיע השבוע כסוכן של ה-CIA ב"זהות בדויה"

מייק ארווין, קולין מ"אברווד", התארח השבוע ב"מגרש ביתי" כנער קולג' מעצבן. בצירוף מקרים משעשע, הוא הגיח אמש גם ב"הענק" בגרסת הטינאייג'ר של ברוס באנר.

דזמונד אקסיו, שהיה ברודי במספר פרקים של "רוזוול", הופיע השבוע ב"מכושפות", בפרק בו הופיעה גם מיס לנינגהאם מ"הבית הלבן".