המסך המפוצל

הממיר 4/12/04

עמוק באדמה, שמונה כללים פשוטים, מלך השכונה, או-סי, סוכנות הביון, קצרים בחיתולים, ושינויים מקוממים בשיבוץ סדרות. שבוע רגוע

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 04-12-2004
41 תגובות
10. היתה נקודה אחת קטנה בפרק השלישי לעונה של "עמוק באדמה" שעשתה מבחינתי את הפרק. זו היתה השנייה הקטנה ההיא בה מגלים קית' ודיוויד שהם נתקעו בפקק בדרך חזרה מהחופשה שלהם. במהלך כל החופשה שררה ביניהם אידיליה, שהיתה מנוגדת ליחסים ביניהם בתקופה האחרונה. ברגע שהגיעו קית' ודיוויד לפקק, נגמרה החופשה באופן רשמי, והריבים הקטנים הללו חזרו. זה קרה מהר ובפתאומיות, מין מעבר חד שכזה, שנעשה בצורה הכי טבעית בעולם. בדיוק כמו שיודעים לעשות כל כך טוב ב"עמוק באדמה".

9. מפרק לפרק הופכת "או-סי" לאחד מתענוגות הצפייה השבועיים. הפרק האחרון ששודר כלל עלילה מרכזית כיפית - הנסיעה לטיחואנה, אבל סבל מעלילה משנית קצת משעממת - ראיון העבודה של סנדי. לפחות בינתיים, עושה רושם שהאירועים הקשורים בחייהם של הדור המבוגר יותר בסדרה, לא מצליחים לזרום או לעניין. לעומת זאת, מערכות היחסים הדינאמיות בין סת' לסאמר ובין מריסה לריאן, עשויות בצורה מסקרנת. סיום הפרק, בו מוצא ריאן את מריסה המעולפת ונושא אותה בזרועותיו, לצלילי מוזיקה נוגה, היה ממש נוגע ללב.

8. היום שודר הפרק השביעי של "שמונה כללים פשוטים", הקומדיה עם ג'ון ריטר המנוח. ההתרשמות מפרק הפתיחה לא היתה חיובית במיוחד, מה שגרם לכך שהפרק הנוכחי הוא הפרק הבא שראיתי בסדרה. אז נכון, "שמונה כללים" היא עדיין סיטקום אמריקאי משפחתי עם נוסחה קלאסית, כמות מסוימת (אם כי לא גדולה מדי) של קיטש, ואיזה מוסר השכל קטן לסיום, אבל הפרק הנוכחי היה טוב - עשרים הדקות הללו חלפו מהר, וכללו אפילו פרצי צחוק לא מעטים. ג'ון ריטר המנוח, לפחות בפרקים הללו, הוא עדיין שחקן קומי נהדר, חלק לא קטן מהבדיחות מצליחות ממש להצחיק, ואפילו שאר השחקנים הקבועים בסדרה עושים זאת בצורה לא רעה בכלל. העובדה שבכל פעם שקאטי סיגל פותחת את הפה, עולה לנגד עיניי דמותה של לילה, רק משדרגת את חווית הצפייה בסדרה.



7. עוד קומדיה מצחיקה היא "מלך השכונה", שכוללת, לפחות אחת לשני פרקים, קטע גאוני במיוחד הקשור לדאג. הפעם זה היה הסיפור על דאג שמתחזה לעורך דין כדי שיוכל לשחק בנבחרת הסופטבול של המשרד של קארי. לקראת סיום הפרק, היה נדמה לדאג שהוא יכול גם להתחזות לעורך דין בפועל, ועל רקע צלילי נעימת הפתיחה של "פרקליטי אל איי", נראה דאג בסצנות הקשורות לבית משפט משולבות בסצנות סופטבול - דאג חובט בכדור, דאג גורם לעדה להישבר על דוכן העדים, דאג רץ מבסיס לבסיס, דאג נואם בפני המושבעים. קטע הילארי לחלוטין, וזה עוד מבלי להזכיר את עלילת המשנה ההזויה והמשעשעת בין דיקון לארת'ור, שרצה לפצות אותו על כך שסבו העסיק בביתו עבדים שחורים. סדרה כיפית.

6. פרק מהנה והזוי במיוחד היה לנו השבוע ב"סוכנות הביון", כשחולייה של החמאס בשיתוף פעולה עם מתנחלים מהימין הקיצוני תקפה את הדמויות הראשיות בזמן ביקורם בישראל. כן, כן, ממש ככה. בהחלט ניכר ניסיון להשקעה מיוחדת בפרטים הקטנים למרות שהפרק לא צולם בארץ, החל מהמדים של שוטרי המג"ב, דרך השלטים המדויקים בעברית, לוחיות הרישוי על המכוניות, והשחקנים הישראלים שדיברו לא מעט עברית. לכן קצת צרם כשאת התפקיד הישראלי הראשי בפרק גילם אמריקאי, שדיבר עברית שהיתה ג'יבריש במקרה הטוב. להנאה תרמה גם העובדה שהפרק סבל מהתסריט הכי מופרך ומגוחך שנראה בארץ הקודש מאז "סודות המסדר" של ואן דאם. שלא לדבר על כך שגם הפלסטינים דיברו אנגלית במבטא ישראלי (Bosco).

5. שני שירים הפתיעו אותי לטובה השבוע, בשתי סדרות שונות. את הראשון שמעה קלייר ב"עמוק באדמה" - שיר של להקה מצוינת, אבל לא מספיק מוכרת בשם Electric Soft Parade. השיר השני היה אחד מרגעי הקסם של "אהבה זה כואב", כשדנה השמיעה לאורן את Bohemian Like You המקפיץ, מאלצת אותו לרקוד איתה. היה כיף.

4. "קצרים בחיתולים" עלתה השבוע ביס פלוס. היא לא היתה גרועה במיוחד, והיו בה אפילו כמה קטעים חביבים למדי, אבל זה נראה כאילו לקחו כמה מערכוני סטנד-אפ שבוצעו על במה מול קהל, ופשוט איירו אותם. זה נראה בדיוק כמו שזה נשמע - ביזארי, ואפילו קצת מתיש אחרי כעשר דקות צפייה. כאופציה לצפייה, זה לא הדבר הכי גרוע שיש, אבל כשמול זה יש את "ארץ נהדרת", באמת שאפשר לוותר (או לראות בשידור החוזר).



3. שלושה פרקים לסיומה של "הסניגור", הועפה הסדרה מלוח המשדרים לטובת העונה החדשה של "ראשון בדרמה". שתי שאלות עולות מהשיבוץ הזה: האחת - מדוע לוותר על "הסניגור" ולא על שידורים חוזרים של אחת מהסדרות האחרות שמשודרות היום? השנייה - מדוע הסרטים של "ראשון בדרמה" לא משודרים במשבצת הרגילה של הרצועה, בימי ראשון?

2. אחרי המעבר מימי חמישי לשבת, מקבלת "אי.אר" שינוי שיבוץ נוסף - שעה אחת אחורה. לא רק שהשינוי הזה אינו מבורך, הוא גם מגיע במועד ממש תמוה - בפרק סיום העונה. ערוץ 10 - למה?

1. נמאס לנו לחכות. אנחנו רוצים שמישהו יביא לנו את "משמרת שלישית". מי מתנדב להרים את הכפפה?


בשולי הממיר
"המגן" מעולה, כרגיל. גם בפרק האחרון ששודר היו כמה אירועים עוצרי-נשימה ממש. רק תזכורת קטנה: הפרק של היום, ישודר בשעה קצת שונה, 22:25, והוא גם מהווה את חלקו הראשון של צמד סיום פרקי העונה, שלבטח יהיו סוערים מהרגיל. אל תחמיצו.

פול שולץ, הידוע יותר בכינויו ריאן שאפל מ-"24", התארח בתור אחד מהאנשים הרעים ב"רוזוול".

זאקרי קווינטו, אף הוא מ-"24" (אדם קאופמן המעצבן מהעונה השלישית), התארח השבוע ב"עמוק באדמה".