המסך המפוצל

הספורט חוזר לאוויר

חיכינו לה שנה שלמה, ועכשיו היא סוף סוף מסכימה לחזור. \"ספורט באוויר\" - הסדרה המוקדמת של יוצר \"הבית הלבן\" - קצבית ומשובחת, חיננית וכובשת, מיום שני, בטלעד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-10-2001
0 תגובות
ביולי שעבר, התחילה טלעד לשדר קומדיה בשם "ספורט באוויר". למרות השיבוץ הנוראי והשיבוש המופרע של סדר הפרקים, השתדלתי לא להחמיץ אף פרק בסדרה. מי שהצליח להתמיד במשימה הזאת ראה שכר, לפחות חלקי, לעמלו. אבל שלושה חודשים לאחר מכן, הורידה טלעד את הסידרה אפילו בלי לסיים את פרקי העונה הראשונה, והצדיקו את המהלך בהסבר שנלקח היישר מספר התירוצים הכי-בלתי-מתקבלים-על-הדעת, שמלכתחילה הכוונה שלהם היתה לשדר זאת רק במהלך חודשי הקיץ. מישהו צריך לספר להם שהקיץ, לפחות רשמית, לא מסתיים באוקטובר.

"ספורט באוויר" היא קומדיה מבית היוצר של אהרון סורקין, האיש שאחראי על הלהיט הגדול של השנתיים האחרונות, "הבית הלבן". בין שתי הסדרות הללו יש כמה קווי דימיון בולטים למדי. אחד מהם הוא הקצב. התרגום מצליח בקושי לעקוב אחרי חילופי הדברים המהירים בין השחקנים, הסאטירות רצות בקצב של שלושים מייל לשניה, דבר שהופך את שתי הסדרות למהירות ואינטליגנטיות.



הסדרה מתארת את המתרחש מאחורי הקלעים של תחנת חדשות ספורט קטנה, ומתמקדת במיוחד בתוכנית הלילה שלה, משהו דומה ל"חדשות הספורט" של ערוץ 5 שלנו, ובשני המנחים הכאריזמטיים שלה, קייסי ודן. עוד דמויות עיקריות יותר ופחות בסדרה: דיינה, המפיקה האנרגטית, ג`רמי, האיש שיודע הכל, כמעט, על הכל, כמעט, נטלי (סברינה לויד, וייד מ"סליידרס"), עוזרת ההפקה הצעירה והמוכשרת, לה יש רומן עם ג`רמי, ואייזיק, מנהל התחנה האפרו-אמריקאי, בגילומו של רוברט גיליאם, האיש שמוכר לנו יותר כ"בנסון".

לפני עליית הסדרה לאוויר בארה"ב, התנהלה מלחמת חורמה בין אהרון סורקין לבין הרשת המשדרת, ABC, בנושא הצחוק המוקלט. סורקין טען שהמוצר שלו לא זקוק בכלל לצחוק המוקלט, בעוד הרשת התעקשה לשלב צחוק מוקלט כשיש בדיחות. הדיעה המקובלת אצל ראשיה היתה שאם לא יגידו לקהל מתי לצחוק, הוא לא יצליח להבין לבד, והרי בכל קומדיה שמכבדת את עצמה, קרי "חברים" ואינסוף חיקוייה, יש צחוק מוקלט, אז גם כאן צריך, ואם אפשר גם מחיאות כפיים סוערות ו"הווווו" ארוך ומרשים כשהדרמה גוברת על הקומדיה. מה שלא הבינו שם, כנראה, שספורט באוויר היא לא חברים. ממש לא.

מה שיצא בסופו של דבר זה מעין יצור-כלאיים מוזר, בו לפעמים יש צחוק מוקלט, אבל לפעמים, במיוחד כשההומור קצת יותר מרומז, הצחוק לא מופיע. הקהל בארה"ב דיבר בשלט והסדרה ירדה בבושת פנים לאחר שתי עונות.



ועכשיו, שנה אחרי שטלעד הורידה את הסידרה מלוח המשדרים, וחצי שנה אחרי שהתקבלה שם הודעה שהסידרה חוזרת, דבר שכמובן לא קרה, שוב יש שיבוץ לסדרה. ימי שני בשעה 18:00. כאשר הפרק שאמור להיות משודר ביום שני הקרוב, 22/10/01, הוא, באופן מפתיע, הפרק ה- 17, "המשחק שלא נגמר", שהוא בדיוק הפרק שאחרי הפרק האחרון ששודר כאן בארץ.

האם יצליחו בטלעד לעשות את זה הפעם? האם נזכה לראות את הסידרה עד תומה? ימים יגידו. אבל בכל מקרה - אל תפספסו. מדובר בסדרת דרמה קומית מעניינת, חביבה, מהירה ואנרגטית עם מספר פרקים מועט יחסית.