המסך המפוצל

OC - נעים להכיר

בואו להכיר את הדמויות שהולכות להיות חלק בלתי נפרד מחייכם

מאת: assafTV

פורסם: 22-10-2004
35 תגובות



סנדי כהן (פיטר גאלגר)
אבי המשפחה. נשוי לקירסטן, אביו של סת'. סנדי הוא עורך דין, סניגור ציבורי, אידיאליסט, חובב גלישה. הוא אוהב עד מאד את אשתו ואת בנו. עם חתנו, כיילב ניקול, אביה של אשתו קירסטן, הוא מסתדר קצת פחות. השילוב של איל נדל"ן חסר רחמים לבין האידיאליסט שהינו סנדי כהן, יוצר מתחים לא מעטים. אבל אל דאגה, סנדי כהן יודע לדאוג טוב מאוד לעצמו. לא מעט בעזרת חוש ההומור היהודי שלו. ה"נאנא" שלו חינכה אותו טוב. הוא גדל בברונקס, ניו יורק, והיה צריך לעבוד קשה כדי להגיע למעמדו היום.

קירסטן "קיקי" כהן (קלי רוואן)
אשתו של סנדי כהן, אמו של סת'. קירסטן, בניגוד לבעלה, נולדה לחיים הטובים. אבל היא לא אחת מאותן נשים עשירות וקרירות, להיפך. קירסטן עובדת בחברת הנדל"ן של אביה. אמה נפטרה לפני שנים. יש לה אחות צעירה בשם היילי, שמעדיפה לבזבז את כספי האב בהתהוללויות מאשר לעבוד. קירסטן היא אם אוהבת לבנה, מבשלת מצוין (טוב, אז לא) ואתם יכולים לקרוא לה קיקי, רק אל תצפו שהיא תאהב את זה.

סת' (שולת'!!1) כהן (אדם ברודי)
בנם היחיד של סנדי וקירסטן. יהודי (מצד האב) ולפיכך גיק (אם כי הגיקים של הטלוויזיה נראים תמיד טוב יותר מהגיקים של המציאות), חסר בטחון, חובב קומיקס ושיט. סת' עורג זה שנים לסאמר, חברתה הטובה של מריסה, אשר בקושי מודעת לקיומו. סת' כהן הוא אחת הדמויות השנונות והמקסימות שנראו על המסך. פרק-שניים וגם אתם תבינו שסת' - שולת'!!1



ראיין אטווד (בנג'מין מקנזי)
ראיין גדל בצ'ינו, שכונה קשת יום בלוס אנג'לס, מהסוג שויק מאקי מבקר בה לעיתים תכופות כדי לעצור חשודים. למרות הסביבה הלא ידידותית, ראיין הצליח לחמוק מעולם הפשע. אך לא אחיו. וכשזה האחרון שודד מכונית, ראיין נאלץ לסייע לו - ונתפס. מה שבדיעבד התגלה כדבר טוב, הוא הגיע לביתם של הכהנים. תחת חזותו הקשיחה מסתתר בחור שתקן, רגיש ואכפתי. אך במקביל, אם צריך, ראיין לא מהסס להפשיל את שרווליו (לרוב אין צורך בכך, הוא כבר בגופיה) ולהנחית מהלומה כשצריך.

ג'ימי קופר (טייט דונובן)
אביה של מריסה, בעלה של ג'ולי. רואה חשבון מצליח, שמסתיר סוד ממשפחתו. אבל סודות לא נשארים כמוסים להרבה זמן בניופורט. ג'ימי וקירסטן כהן יצאו בנעוריהם ביחד, עד שהכירו את בני זוגם הנוכחיים. יש לו פינה חמה בלבו לקירסטן, כמו גם לקירסטן אליו. ג'ימי וסנדי חברים טובים ובית משפחת כהן מהווה לעיתים מפלט עבורו מג'ולי, אשתו.

ג'ולי קופר (מלינדה קלארק)
כל סבונייה טובה צריכה ביץ'. וג'ולי קופר ממלאת את התפקיד בצייתנות. למרות שלא נולדה עם כפית של כסף (אל תעזו להזכיר לה מאיזה צד של לוס אנג'לס היא מגיעה במקור), ג'ולי התמקמה בנוחיות רבה בחיים השלווים והעשירים של ניופורט. המעמד של ג'ולי קופר חשוב לה מאוד ורק המחשבה שאולי יקרה משהו בין בתה מריסה לבין ראיין חסר האמצעים, מעוררת בה חלחלה.



מריסה "קופ" קופר (מישה ברטון)
בתם היחידה של ג'ימי וג'ולי (ואל תנטפקו שיש להם עוד בת, אחרי שני פרקים היא מתאיידת). מריסה היא הבת היפה והמקובלת, יוצאת עם לוק וורד, הספורטאי של בית הספר, ולמראית עין היא נראית כעוד בת עשירים מפונקת שחיה את החיים הטובים. אבל רק למראית עין. גם למריסה נמאס מעט מהזיוף סביבה וכדי להתגבר עליו היא פונה גם לדרכים מסוכנות.

סאמר רוברטס (רייצ'ל בילסון)
חברתה הטובה של מריסה. לא חוסכת את דעתה על כל דבר ועל כל אחד ("איו!"). כהצהרתה, היא רדודה (אך לחלוטין לא טיפשה) ועיקר זמנה מתכלה על בנים, בגדים וכדומה. בדומה לג'ולי, גם סאמר מתחלחלת מהרעיון שמריסה תצא עם ראיין ("איו!"), אבל סאמר היא בכל זאת חברה טובה ואם מישהו מעז להתנכל למריסה, היא תעמיד אותו במקום. סאמר בקושי מודעת לקיומו של סת', וגם כאשר היא נזכרת בקיומו, לעולם לא יעלה על דעתה לצאת עם אדם כמוהו. הוא לא מספיק פופולרי ומקובל לסטנדרטים שלה. אם כי כאמור, סאמר אולי רדודה, אבל ממש לא טיפשה, והיא יודעת יותר טוב מכולם מה טוב עבורה.

לוק וורד (כריס קארמק)
חברה של מריסה. ספורטאי מובחר, מהבנים המקובלים והפופולרים בניופורט. מבין כל הדמויות, דמותו של לוק הוזנחה במקצת ולוק נשאר במרבית הזמן דמות חד-מימדית של החבר-הספורטאי-הקנאי. בואו של ראיין לניופורט והמבטים העורגים של מריסה לכיוונו, לא הופכים את לוק וראיין לחברים טובים, בלשון המעטה. אבל גם לוק וורד ילמד בדרך הקשה שחייו המושלמים כביכול, הם לא תמיד כאלו. מתישהו גם לוק יאלץ להתבגר.



ולא פחות חשוב - נעימת הפתיחה של הסדרה. שיר הנושא "קליפורניה" של להקת Phantom Planet יתנגן בראשכם זמן רב לאחר שהפרק יסתיים. במקור, הופיע השיר בסרט אחר המתרחש באזור "מחוז אורנג'" (המשודר ב-yes מפעם לפעם, כולל ב-yes 1 ביום שידור הקרנת הפרק הראשון בסדרה) עם קולין הנקס וג'ק בלאק.

והנה, להנאתכם, מילות השיר. זמזמו בהנאה!

Phantom Planet - California
We've been on the run
Driving in the sun
Looking out for #1
California here we come
Right back where we started from

Hustlers grab your guns
Your shadow weighs a ton
Driving down the 101
California here we come
Right back where we started from

!California
!Here we come

On the stereo
Listen as we go
Nothing's gonna stop me now
California here we come
Right back where we started from
Pedal to the floor
Thinkin' of the roar
Gotta get us to the show
California here we come
Right back where we started from

!California
!Here we come