המסך המפוצל

הממיר 11/9/04

שובן של המגן, זיווגים וטרו, פרק משובח בוויל וגרייס, סיומה של השיר שלנו, המחווה לקרובים קרובים והביזיון של רוממה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-09-2004
75 תגובות
10. "המגן" חזרה, חזקה ואנרגטית כתמיד, עם עלילה סוחפת וביצוע מרתק. התגעגענו. אה, ואם זה נראה כאילו קנינו מכונית חדשה או איזה וילה קטנה בסביון, זו סתם אשליה. אין שום דבר לראות כאן, התקדמו הלאה, למספר 9 (תרגום: הולכת להיות אחלה עונה, אל תפסידו אף פרק, ברור?).

9. פרק מוצלח במיוחד היה לנו השבוע בעונה החדשה של "וויל וגרייס" המשודרת בלווין. חלק גדול מהפרק עסק בסיום הסדרות "סקס והעיר הגדולה", "חברים" ו"פרייז'ר" (ואף כלל הופעת אורח משעשעת של לילית' מ"פרייז'ר") ובשאלה הגדולה איזו סדרה תוכל להחליף את הסדרות הללו בחייהם של ג'ק וקארן.



8. "תשע וחצי דקות", כך קראו לפרק פתיחת העונה הרביעית של "זיווגים" והוא הראה את אותן תשע וחצי דקות משלוש זוויות שונות. מישהו אמר "ראשומון"? בדיוק, רק מצחיק. כמו הפרק ההוא ב"דוסון קריק" או ה"טרילוגיה של טעויות" של הסימפסונז. אז נתעלם מהעובדה שהמשפחה המצוירת עשתה את זה יותר טוב ונציין ש"זיווגים" עשו את זה נהדר, עם בדיחות, טוויסטים וכיף גדול. ואפילו היו שני רפרנסים ל"באפי", למי שממש התעקש: חנות ספרי המד"ב והפנטזיה "Hellmouth" (שם שהתעקשו לתרגם בערוץ 1 ל"פיות הגיהינום") והמשפט "Bored now", שנאמר אפילו באותו טון. והיי, אפילו ראינו שם נשיקה בין שתי בחורות. יופי של פתיחת עונה.

7. אתמול, ב"ערב אדיר", שודר מערכון שהיווה פארודיה על "קרובים קרובים". מלבד העובדה שאדיר מילר היה נהדר כיהורם גאון וכאילן דר, ושרועי בר נתן היה מגניב כחנה "אני יודעת שאני משחקת מוגזם" מרון, היו שם הופעות אורח של קרן ועדלי (הזוג שזכה ב"רצים לדירה"), צחי איראני (היה פעם משהו שנקרא "אקדמיה לצחוק". זה הדבר הזה שממנו יצאו צמד הכתבים טבלול ושבלול. אז צחי זה ההוא שזכה) וסטיב (כשהיה קטן רצה להיות סטיב אוסטין, כשגדל הפך להיות טרומן. אתם לא באמת רוצים לדעת). היה ביזארי, אבל משעשע למדי.

6.5. השבוע הגיעה לסיומה העונה הראשונה של הדרמה-המוזיקלית-היומית-מה-פתאום-טלנובלה? של הלווין "השיר שלנו". איך היה הסיום? מופרך. מאוד מאוד מופרך. אבל גם מאוד מהנה. וזה בעצם היה הקסם הגדול של הסדרה - הקריצה העצמית, העובדה ששום דבר לא נלקח בסדרה ברצינות. אבל לא יזיק אם נציע כמה דברים לשיפור. בראש ובראשונה - זו טלנובלה. לא, זו בעצם לא טלנובלה, אלא מעין פרודיה על טלנובלה. אולי תחליטו? היו לא מעט פרקים שכל מי שצפה בהם התחיל לנוע באי נוחות "היי, זו טלנובלה! איפה הפאן?". מה אפשר לעשות? להקצין. תחשבו "בועות". עזבו את הדרמה ולכו על מופרכות מוקצנת עוד יותר. לגבי השחקנים - עד כמה שאנחנו אוהבים את חנה לסלאו, יש לצמצם קצת את תפקידה. השטיקים שלה התחילה למצות את עצמם. ובאשר למיה דגן, הבחורה מוכשרת בטירוף. רק שתפסיק עם הקולות המוזרים שלה והכל יהיה בסדר. אפרת בוימוולד, אולי גם בזכות "אפידורל" שהחלה לא מזמן, התגלתה כבעלת כשרון משחק לא רע בכלל (אם כי יש להודות ש"השיר שלנו" לא ממש מאתגרת מבחינה זו) כשרון שירה? אהמ... תשאירו לנינט את הסולואים. ועד כמה שאנחנו מפרגנים לנינט את רן דנקר בחייה הפרטיים, שמישהו ישלח אותו לסדנת משחק אינטנסיבית. אם גם זה לא יעזור, שדנקר יחכה לנינט בבית ועל הסט יעבור זוהר ניתוח פלסטי א-לה "שושלת" ויוחלף במישהו שיודע קצת יותר מלדקלם טקסטים (וגם זה לא תמיד לטובה).
אליענה בקייר: נראה כאילו שהיא לא התאמצה במיוחד להתכונן לתפקיד הביץ' (סוג של מחמאה).
פיני טבגר, עליזה רוזן, טוביה צפיר: רואים שהם שחקנים. טובים. נשמח לראותם בעונה הבאה, כמו גם את אביגיל אריאלי, שגם אם היא לא היתה שחקנית טובה (והיא כן) כל מה שהיא צריכה זה לבוא ולחייך את החיוך המקסים שלה ואנחנו מרוצים. סער בדישי הוא זמר מוכשר. שחקן? מעצבן. הבנו, אתה עצבני וחם מזג (הדמות, הדמות). נא לשלוח לסדנת וויפסאנה ולהחזירו שקט ורגוע.
דמותו של גיא זו-ארץ, גבעון, נורתה בפרק האחרון. אין צורך בתחיית המתים. לא נתגעגע. לא לדמות ולא לשחקן.
דליק ווליניץ. אולי קצת מביך לומר לשחקנים שתפקיד בטלנובלה ("דרמה יומית! אני מבקשת" ירדנה טמיר) הוא תפקיד חייהם, אבל מנכ"ל ערוץ 2 אודי שניר, בגילומו של דליק ווליניץ הוא הברקה ליהוקית. דליק נהנה לעשות את התפקיד ואנחנו נהנינו בחזרה. דמות שטנית, לא מוסרית שאינה בוחלת בכלום, אך משעשעת ואפילו אנושית במידה-מה.
ואחרונה חביבה: נינט. ידענו שאת זמרת מצוינת. שחקנית? יש מקום לשיפור, אך הקסם הרב של נינט פיצה על כך. להתראות בעונה הבאה!
ונ.ב. קלאודיו פורפאבור! להכות נשים זה לא מצחיק. כל אדם חף מפשע עד שהוכח אחרת, אך אם האשמותיה של זוגתו לחיים ואם ילדו נכונות, מן המוטב יהיה אם ייאסר לכמה שנים טובות (assafTV).



6. בתוכנית "אפידורל" ששודרה השבוע, נצפה מערכון ובו עינת ויצמן מותקפת ע"י שני באניז(?) שמתחילים לרקוד איתה(??) ולבסוף היא מרביצה להם מכות ומגרשת אותם(???). האם יתכן כי כותבי התוכנית הושפעו ממחזמר מסוים שהועלה בהצלחה רבה על במות ארצנו? (אסף רזון)

5. השבוע שודר פרק הפתיחה של "סדר חדש", סדרת משטרה בריטית חדשה ביס פלוס. הסדרה (במקור "New Tricks") מספרת את סיפורה של יחידה מיוחדת שמנוהלת ע"י בלשית שהצליחה לפשל באחת הפשיטות כשירתה בכלב מזדמן שהסתער לעברה. ביחידה נמצאים רק בלשים שפרשו מזמן (כלומר: גברים מבוגרים עד זקנים), שעובדים בשיטות שלא מתאימות לשנות האלפיים. הסדרה סוחפת - היא גם מציגה עלילה מתוחכמת, גם מתהדרת בשחקנים מצוינים ואפילו יש בה הומור מענג, אבל למה פרק הפתיחה צריך להיות באורך של שעה וחצי? (ואל תבלבלו אותי עם עובדות. במקור זה היה סרט טלוויזיה שהצליח והפך לסדרה. כפרק ראשון זה עדיין היה ארוך מדי)

4. אה, תראו, יש אנשים יפים בטלוויזיה! איזה כיף! ושירים וריקודים. והם רוצים שלום עולמי (כנראה) וחוזה דוגמנות. אבל מישהו מוכן להסביר לי מדוע טקס המתנ"ס "נער ונערת השנה 2004 של מעריב לנוער" משודר בפריים-טיים של ערוץ 2? חזרנו לימי "קיץ על החוף על החוף על הקיץ" ואף אחד לא סיפר לי? מה? זה תמיד היה ככה? מוזר. כי אני דווקא זוכר את פרנקו. ואת ספקטור. ואפילו את "טיפול נמרץ".

3. טרו חזרה אל חיינו (ואל מותם של אלה שהיא צריכה להציל) בפרק סתמי להפליא, אבל חביב. מה שכן, הסוד הגדול התגלה, והניחוש של רובנו התברר כנכון: גם אמא של טרו דיברה עם אנשים מתים. בו-פאקינג-הו. מה עכשיו? טרו תגלה שגם אבא שלה היה כזה? וגם הדורות הקודמים? או שאולי פתאום היא תחזור עשר שנים אחורה, תנסה להציל את אמא שלה ותיכשל? במחשבה שנייה, זה דווקא יכול להיות מעניין.

2. ערוץ 10 הקדיש את יום רביעי שלו למשחקים הרשמיים של נבחרות הכדורגל והכדורסל של ישראל, שזה לגיטימי לחלוטין. אבל למה בוטל השיבוץ של "ללא עקבות" באותו יום? ומדוע עד לרגע שידור "בטריבונה" בשעה 23:25, איש לא היה בטוח מה ישודר באותה השעה?

1. כבר התייחסנו בשבוע שעבר לביזיון של אי-שידור משחק הכדורגל בין צרפת לישראל במוצ"ש האחרון, אבל ידיעה אחת בכל הסיפור הזה זיכתה את הערוץ הראשון בציון הגרוע הנוסף גם השבוע: עשר דקות לפני פתיחת המשחק, כשהזכיין הסכים להוזיל משמעותית את המחיר, לא ניתן היה לדבר עם מי שאמור היה לקבל את ההחלטה. ביזיון.


בשולי הממיר
לנשות "אפידורל": אחלה תוכנית והכל אבל, סתם לידע כללי, יש עוד לוקיישנים חוץ מסניף ה"קופי בין" בתל אביב. לא שיש משהו רע בספונסר שמנדב לכן לוקיישן, אבל לא יזיק גם לגוון קצת.

קלייר קריימר (גלורי, עונה 5, "באפי") החליטה שזה לא בסדר שלא ראו אותה יחד עם פיית' בסאנידייל, אז היא החליטה לקפוץ להציק קצת לטרו ולהיות ביצ'ית במיוחד. כנראה שלא הספיק להן העידוד הצמוד יחד.

הארי שירר, הידוע גם בכינוייו מר ברנז, סמית'רז, קנט ברוקמן, ד"ר היברט ועוד, הגיח השבוע להופעת אורח ב"יש לה את זה".

ארני הדסון, הלא הוא ליאו גלין, מנהל בית הכלא "אוז", התארח בפרק של יום שלישי ב"ללא עקבות".

אדם גולדברג, אדי מ"חברים" (השותף המפחיד של צ'נדלר) הגיח אתמול ב"מיס מאץ'" ועשה תפקיד אחר לחלוטין.

סמואל אל ג'ונס, הידוע בכינויו פיט מ"סמולוויל", השתתף בפרק ששודר השבוע ב"הפרקליטים". את דמות הילד-טוב-סמולוויל הוא זנח לטובת רצח של אישה חפה מפשע. גם ניקול סאליוון ("מד-טיוי", וגם הולי מ"מלך השכונה") היתה שם.



למעלה, מצד ימין, מופיעה שאלת קטגוריה 24 ב"אירוע השנה" של "המסך המפוצל". אתם מוזמנים להצביע. הסקר הזה יוחלף מחר בשעה 15:00, אז יחל שלב חצי הגמר בדמותם של פינגר ופינגרטיפ שיתחלפו מדי יום. את הטפסים למוקדמות ניתן לשלוח עד יום ראשון, 12/9/04, בשעה 15:00. הזדרזו ועשו זאת.