המסך המפוצל

השפלה בכבלים

השעשועון-פיגורון החדש של ערוץ 3, "אהבה בכבלים", מציג משתתפים מטופשים להפליא, יוצרים רדודים להחריד ואת דנה דבורין, כדובדבן שבקצפת

מאת: דודו כהן

פורסם: 13-09-2001
0 תגובות
אוי, כמה שאני לא אוהב לכתוב דברים ארסיים וקטלניים מידי. כמה שאני לא אוהב לרדת לרמה של מילים כמו "מטומטמים" ו"מפגרים" - אבל יוצרי ומשתתפי "אהבה בכבלים", הזבלון החדש של ערוץ 3 בכבלים (הנה עוד סיבה טובה להתחבר ללוויין) לא משאירים ברירות אחרות.

מדובר בתכנית ריל טי.וי (ריל טי.וי כמו שאני הרב בא-גד) בה חמש בנות קשורות לגבר אחד (או להיפך - חמישה גברים לבחורה) במשך חמישה ימים. בכל יום מעיף הגברבר הנחשק צעירונת נוספת, עד למצב בו הוא נשאר עם "אשת החלומות" שלו - בד"כ, זו שהצליחה לשדר את הכמויות הגדולות ביותר של סקס וצביעות.

דקות מספר לפני כתיבת שורות אלו סיימתי לצפות בתכנית. התוצאה - אין ולו דקה אחת נורמלית, אשר לא הצליחה לקומם ולהוציא את דיבתם של העוסקים בדבר רעה. בעצם, אולי מלבד הדקה בה רצו הקרדיטים בסיומו של הזבלון המחפיר.

כדי לעשות סדר בדברים, נחלק את הקטרוגים למספר טעמים.

1. - אויש, כמה שהיא מעצבנת, אולי הדמות המעצבנת ביותר שנראתה על מסכנו בתשס"ב השנים האחרונות: היא מחייכת ללא הפסקה, יש לה לסת של גמל, היא צבועה (ואת זאת ראינו ביתר שאת כשהיא התארחה בתכניתו של אלי יצפאן) והיא גם נדחפת אל המשתתפים בדיוק ברגעים הלא נכונים. בעצם, כל הרגעים בסדרה הם לא נכונים.

2. - צוות ההפקה נוטל צעיר יפיוף וטיפש, שבמוחו שורצות אך ורק מחשבות על סקס, מצמידים לו חמש בנות ("חמישה", בשפתם) והוא צריך להיפטר מכל אחת בסופו של כל יום. הבנות הזולות בחלקן, מצידן, מנשקות אותו, מכרכרות סביבו כל היום (טוב, בעצם הן קשורות אליו) נמרחות עליו ומשחקות אותה כאילו הוא החבר הכי-הכי-טוב-כזה-כאילו שלהן. ממש החיים האמיתיים, כאילו אין מצלמות.

3. - יוצרי הפורמט לא בחלו בפגיעה נפשית בבנות (או בבנים - זו יכולה להיות גם בת עם חמישה בנים) כשה"מודחת" מקבלת מהאובייקט תשלום בגין היום בו השתתפה. כן, תשלום - דבילי כמו שזה נשמע. הסכום יכול להסתכם ב- 50 ש"ח, וגם ביותר. אקט ההשפלה מתבצע כך שה"מדיח" נותן למודחת את הכסף ביד, והמושפלת שהסכימה להשתתף בתכנית השטחית נוטלת את הכסף בידה והולכת אבלה, מושפלת וחפויית ראש. כמאמר התוכי המדליק מהפרסומת של בזק: "תגיד, יש`ך שקל"?

4. - לא שיש לי משהו נגד אזכורים ורמיזות סקסיסטיות בתכניות טלוויזיה, אבל הפעם זה באמת מוגזם: בכל שעל ושעל נמצאות רמיזות לסקס. כשמשתתפת רוצה להתקדם במשעולי לבו של הגברבר הנחשק, היא פשוט ניגשת אליו ומנשקת אותו. כן, נשיקה צרפתית עם כל מה שמסביב. מסקנה: תהיי זונה יותר - תצליחי יותר. לא פחות.

5. - תחקיר מוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" העלה כי רוב הסצנות בתכנית (או שמא - סיטקום?!) מבויימות. עוד התגלה בתחקיר כי המשתתפים נותקו אחד מהשני, לעתים עם כיבוי המצלמות, סצנות "לילה" כביכול צולמו למעשה בבוקר ועוד. באופן כללי - העסק כולו הדיף ריח חריף של חלטורה זולה ושקרית.

6. - עצוב, ממש עצוב לראות עד כמה החברה מוצפת באנשים רדודים כמו משתתפי התכנית: בחורות שיתנשקו עם גבר שהן לא מכירות בעבור בצע כסף ופיסת תהילה-לרגע, בנים סקסיסטים שכל מוחם טרוד בענייני המין הבוערים וצוות שלא מזיז לו יותר מידי מלהשפיל את המשתתפים עם שלל משימות מגוחכות ומטופשות להפליא.

7. - איזו הרמוניה יש בתכנית, איזו פסטורליה. כל הבנות אוהבות אחת את רעותה, כולן ממש מתות על השניה ("כי היא משהו מיוחד") ובטח שהן תישארנה בקשר - מה, חשבתם אחרת? לעולם לא יגיע הנתק. הן תאהבנה לעולמי עד. כמובן, בכל פעם בה אחת מהן תודח, הן יתנשקו איתה, יעמידו פני עצובות ומזדהות-בצער, כשבפועל המחשבה תהיה "יופי שהיא עזבה. מההתחלה לא סבלתי אותה". עצה ליוצרי התכנית: העבירו את הבנות סדנת צביעות נוספת. הן לא משחקות אותה מספיק טוב.

8. - הצביעות והרדידות מתגלות בעוצמתן בסוף כל תכנית, כשהבחורה הממורמרת אשר נזרקה ע"י הבחור הנחשק, שכל השבוע עוד לפניו, מלכלכת עליו בעודה נוסעת ברכב שייקח אותה לביתה, מושפלת ומרוטה מבושה. "מההתחלה לא התלהבתי ממנו", אומרת מי שעד לפני שעה כרכרה סביב הגבר ואף נתנה לו לטעום משפתיה המנשקות. "אני חושבת שהוא בכלל לא מכיר אותי" מוסיפה הצבועה ואילו הגברבר החתיך-אך הטיפש ישכב על מיטה רכה, לצידיו נשותיו היפות (שרובן, מן הסתם, יהיו הבאות בתור ללכלך עליו) ומסביר בנימה מלוקקת אופיינית "לא, זה פשוט כי לא הרגשתי שהקטע, כאילו איך לומר - שהקטע כזה לא זורם בינינו".

וואו.